Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΑιγαίοΠαράταση αντί για λύση

Παράταση αντί για λύση

|

Το Υπουργείο Υποδομών προχώρησε στην αναμενόμενη εξάμηνη παράταση (έως 30/09) της σύμβασης των άγονων αεροπορικών γραμμών (ανάμεσά τους και η Αθήνα – Νάξος) αντί να προχωρήσει σε νέο διαγωνισμό 

Για μία ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι η συγκεκριμένη κυβέρνηση αρνείται ουσιαστικά να …σπάσει τα αυγά ώστε να δημιουργήσει ομελέτα και απλά σκεπάζει κάτω από το χαλάκι την όποια σκόνη…. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για το καυτό ζήτημα των επιδοτούμενων (άγονων) αεροπορικών δρομολογίων…. Πολλές δηλώσεις, ακόμη περισσότερες ανακοινώσεις αλλά στο τέλος; Εξάμηνη παράταση στο υφιστάμενο καθεστώς έδωσε το υπουργείο Υποδομών. Και μάλιστα βρήκε και την κατάλληλη δικαιολογία, τη πρόθεση αναμόρφωσης του χάρτη των επιδοτούμενων αεροπορικών δρομολογίων… Ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών κος Χρήστος Σπίρτζης είχε εκφράσει την πρόθεσή του να θέσει εκτός επιδότησης ορισμένα από τα δρομολόγια που χαρακτηρίστηκαν το 2012 άγονα, όμως ο χρόνος πέρασε κι έτσι αντί για τις αλλαγές που όλοι περίμεναν και με την άμμο να έχει αδειάσει πλέον (στις 31 31 Μαρτίου λήγουν οι συμβάσεις με τις αεροπορικές εταιρείες που έχουν αναλάβει την εκτέλεση των εν λόγω πτήσεων από το 2012) πάμε σε …παράταση.

Απόφαση

Μάλιστα, με απόφαση του Χρ. Σπίρτζη εγκρίθηκε η «διαδικασία διαπραγμάτευσης και η πρόσκληση υποβολής προσφορών για την ανάδειξη αναδόχου/ων για την εκμετάλλευση των 26 άγονων αεροπορικών γραμμών» για τέσσερις μήνες από 1 Απριλίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2016. Η σχετική απόφαση κοινοποιήθηκε στις εταιρείες Aegean, Olympic Air, Astra Airlines και Sky Express που έχουν αναλάβει από τον Μάιο του 2012 τα 26 άγονα δρομολόγια, ώστε να συμμετάσχουν στη διαδικασία διαπραγμάτευσης με πενταμελή επιτροπή της ΥΠΑ. Να σημειώσουμε ότι ο προϋπολογισμός το 2012 ήταν στα 148 εκατομμύρια ευρώ…  Η Olympic Air, η οποία τότε ανήκε στον όμιλο της MIG, είχε λάβει 13 δρομολόγια αντί 109 εκατ. ευρώ, η Aegean μόλις ένα (έναντι 3,2 εκατ. ευρώ), η Astra πέντε (αντί 9,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα τρία χωρίς επιδότηση) και η Sky Express πέντε δρομολόγια έναντι 35,4 εκατ. ευρώ. Και η Aegean μέσω ανακοίνωσή της στο Χρηματιστήριο γνωστοποίησε την πρόθεσή της να συμμετάσχει στη διαδικασία

Πρόσκληση

Προκειμένου, λοιπόν, να μη μείνουν χωρίς αεροπορική εξυπηρέτηση, το ΥΠΟΜΕΔΙ κάλεσε τις 4 υφιστάμενες αεροπορικές εταιρείες, που διαχειρίζονται τις γραμμές (Aegean Airlines – ASTRA Airlines – Olympic Air – Sky Express) να καταθέσουν την περασμένη Πέμπτη (03/03) προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας τους φακέλους προσφορών τους, προκειμένου να δοθεί παράταση κατά έξι μήνες, από 01/04/2016 μέχρι 30/09/2016, με κριτήριο επιλογής «το χαμηλότερο αιτούμενο οικονομικό αντιστάθμισμα», όπως αναφέρεται στο έγγραφο του υπουργείου. Σύμφωνα με την ίδια απόφαση, “η διενέργεια της διαδικασίας της διαπραγμάτευσης θα πραγματοποιηθεί από πενταμελή επιτροπή, που θα συγκροτηθεί για τον σκοπό αυτό από τον διοικητή της ΥΠΑ” και η οποία, “αφού εξετάσει τις υποβληθείσες προσφορές, συντάσσει πρακτικό με το οποίο γνωμοδοτεί ως προς την κατακύρωση του αποτελέσματος της διαπραγμάτευσης”. Σύμφωνα με άλλη απόφαση του υπουργού Υποδομών, η επιτροπή θα πρέπει να ολοκληρώσει το έργο της έως αύριο Τρίτη 8 Μαρτίου.

Διασφάλιση

Η κατεπείγουσα απόφαση του υπουργού Υποδομών επικαλείται «το γεγονός ότι οι συμβάσεις εκμετάλλευσης των… τακτικών αεροπορικών γραμμών, στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας, λήγουν στις 31.3.2016, την ανάγκη διασφάλισης επαρκούς εξυπηρέτησης στα συγκεκριμένα δρομολόγια, που είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη των 3 περιφερειών στις οποίες αφορούν, εν όψει έναρξης της θερινής περιόδου, την επικείμενη δημοσίευση της προκήρυξης νέας διαγωνιστικής διαδικασίας για την οποία απαιτείται χρονικό διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών και την ως εκ τούτου κατεπείγουσα ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων αντιμετώπισης της κατάστασης µε βάση τις αρχές της ισότητας, της διαφάνειας και της µη εισαγωγής διακρίσεων, η οποία εξασφαλίζεται µε την προσφυγή στην διαδικασία διαπραγμάτευσης».

Δρομολόγια

Και βέβαια καλό είναι να θυμηθούμε ποια είναι τα δρομολόγια που θεωρούνται ως … άγονα ή επιδοτούμενα και έχουν τεθεί στο στόχαστρο της Κυβέρνησης, όπου ανάμεσά τους είναι και δρομολόγια που έχουν άμεση σχέση με τις Κυκλάδες (Αθήνα – Μήλος, Νάξος, Σύρος και Πάρος)  

• Αθήνα – Αστυ̟πάλαια

• Αθήνα – Ικαρία

• Αθήνα – Λέρος

• Αθήνα – Μήλος

• Αθήνα – Κύθηρα

• Αθήνα – Νάξος

• Αθήνα – Πάρος

• Αθήνα – Κάρ̟παθος

• Αθήνα – Σητεία

• Αθήνα – Σκιάθος

• Αθήνα – Κάλυμνος

• Αθήνα – Σκύρος

• Αθήνα – Ζάκυνθος

• Αθήνα – Σύρος

• Θεσσαλονίκη – Σάμος

• Θεσσαλονίκη – Χίος

• Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα

• Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα

• Θεσσαλονίκη – Σκύρος

• Αλεξανδρού̟πολη – Σητεία

• Άκτιο – Σητεία

• Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος – Κύθηρα

• Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος

• Ρόδος – Κάρ̟παθος – Κάσος – Σητεία

• Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυ̟πάλαια

• Ρόδος – Καστελόριζο

Αναδιάρθρωση

Οσο για τα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία θα γίνει η ριζική αναδιάρθρωση των άγονων γραμμών αυτά είναι τέσσερα.

Το πρώτο είναι εποχικότητα των γραμμών, κάτι που, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, μπορεί να οδηγήσει σε ένα σύστημα κυλιόμενης επιδότησης, που θα μεγαλώνει τον «άγονο» χειμώνα και θα μικραίνει τη θερινή σεζόν.

Το δεύτερο κριτήριο είναι η επιβατική κίνηση κάθε γραμμής, ενώ το τρίτο, σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, είναι ο διαχωρισμός της επιδότησης των μόνιμων κατοίκων των «άγονων» περιοχών από τους επισκέπτες, κάτι που όμως ίσως συγκρούεται με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, όπως αναφέρουν κοινοτικοί κύκλοι.

Το τέταρτο κριτήριο, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, είναι ένας συνδυασμός χαρακτηριστικών, όπως η χιλιομετρική απόσταση, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του διαδρόμου απογείωσης, τα πληθυσμιακά και οικονομικά χαρακτηριστικά του προορισμού, η αναπτυξιακή και τουριστική πολιτική, οι εθνικοί λόγοι, οι ανάγκες εκσυγχρονισμού των αεροδρομίων, το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς των αεροδρομίων κτλ.

Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, οι περιοχές των άγονων γραμμών οι οποίες χρήζουν κρατικής βοήθειας δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα, όμως άλλες «όπου παρατηρούνται τέτοιου είδους σπατάλες» θα υποστούν δραματικές μειώσεις ή και ακύρωση της επιδότησης.

Με πληροφορίες από τις εφημερίδες «Βήμα» και «Καθημερινή» 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πανναξιακό (10ο) Πρωτάθλημα Τάβλι: Πρωταθλητής ο ρούκι Βαγγέλης Παπαδόπουλος

Ο Βαγγέλης Παπαδόπουλος το είπε και το έκανε.. Με 3-1 νίκες κατέκτησε το 10ο Πανναξιακό Πρωτάθλημα Τάβλι

Γ. Λεονταρίτης: “Ζήτησε δωρεάν μετακίνηση των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων”

Η Πρόταση του αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων, Γ. Λεονταρίτη αναφορικά με τα πλοία που επιδοτούνται από το κράτος, για τις ανάγκες των αθλητών σε όλο το Ν. Αιγαίο - Τι πρότεινε ο Γιάννης Μαργαρίτης

ΝΕ ΠΑΣΟΚ ΚΥΚΛΑΔΩΝ : ΟΧΙ στην συγκάληψη

Η πρόταση που καταθέτει η ΝΕ ΠΑΣΟΚ Κυκλάδων σχετικά με τα Τέμπη και την πρόταση δυσπιστίας

Νάξος: Εξειδικευμένοι κλαδευτές – αναρριχητές ανέλαβαν το κλάδεμα των δέντρων

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων έχει αναθέσει σε εξειδικευμένους κλαδευτές... Τι αναφέρει η κα Κεφαλά

Το Επιμελητήριο Κυκλάδων στην Ευρωπαϊκή Σύνοδο της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) στη Γένοβα

Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων συζητήθηκαν θέματα που αφορούν τη βιώσιμη ανάπτυξη της κρουαζιέρας στις Κυκλάδες

Νάξος – Καρνάγιο: Γεννητούρια στη παραλία

Νέοι κάτοικοι στο καρνάγιο της Νάξου

Δεύτεροι “φτωχότεροι” καταναλωτές της Ευρώπης οι Έλληνες

Εκτός όμως από τον υψηλότερο μέσο πληθωρισμό, πρόσφατη μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αποδεικνύει ότι η Ελλάδα πληρώνει ακριβότερα και τον πληθωρισμό της απληστίας, σε σύγκριση με την υπόλοιπη ΕΕ.

Μύκονος – AKTES: Ενημέρωση (30/03) για την Κλιματική Αλλαγή

Ομιλία για την κλιματική αλλαγή από την Εταιρεία Μελέτης Αρχαίων Ακτογραμμών - ΑΚΤΕS .. Που και πότε

10ο Πανναξιακό Πρωτάθλημα Τάβλι: Τελικός και ο πρωτάρης Παπαδόπουλος στη πρόκληση της καριέρας του

Ο μεγάλος τελικός του 10ου Πανναξιακού Πρωταθλήματος Τάβλι ξεκινάει. Ποιος θα επικρατήσει; Ο έμπειρος Μαγκανάρης ή ο ρούκι Παπαδόπουλος;

Αλυκό: Ο Φάρος που “φωτίζει” την γαστρονομία της Νάξου

Ανοίγει την Παρασκευή 5 Απριλίου ο Φάρος του Αλυκού - Τι περιλαμβάνει το μενού

Νάξος (Αγγίδια) – Ενοριακός Ναός Αγίου Χαραλάμπους: Ψήφισμα για την εκδημία του Δημητρίου Σέργη

Το ψήφισμα του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου του Ενοριακού Ναού Αγίου Χαραλάμπους Αγγιδίων Νάξου για το θάνατο του Δημητρίου Σέργη

Απόκριες 2024: Το “ευχαριστώ” από το Σύλλογο Γυναικών Κωμιακής (video)

Τα μέλη του Συλλόγου Γυναικών Κωμιακής με ανάρτησή τους στα social media λένε ένα μεγάλο "ευχαριστώ" σε όσους βρέθηκαν στην πανέμορφη Κωμιακή (video)

Η δράση της Μαρίας Καρυστιανού δείχνει το δρόμο για μία κοινωνία που δεν θα ανέχεται την αδικία

Ο Αλέκος Αρβανιτάς αναλύει την εβδομάδα που μας πέρασε... Από την Καρυστιανού στις Βρυξέλλες έως τον Λοβέρδο και τη Νέα Δημοκρατία - Την Ακρίβεια έως τον Γεωργιάδη και τις απαντήσεις του.. Αναρωτιέται δε εάν στην Ελλάδα γίνονται τέτοια πράγματα

Naxos Medical: Επίσκεψη από τον πλαστικό χειρουργό Νικόλαο Μουστάκη

Σάββατο 23 Μαρτίου θα πραγματοποιήσει προγραμματισμένο Ιατρείο ο Στρατιωτικός Ιατρός, Πλαστικός Επανορθωτικός και Αισθητικός Χειρουργός, Νικόλαος Μουστάκης

Νάξος: Εξειδικευμένοι κλαδευτές – αναρριχητές ανέλαβαν το κλάδεμα των δέντρων

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων έχει αναθέσει σε εξειδικευμένους κλαδευτές... Τι αναφέρει η κα Κεφαλά

Αφρική: Ο Ναξιώτης ορειβάτης που κατέκτησε το Κιλιμάντζαρο

Ο Αντώνης Μαργαρίτης πέτυχε έναν άθλο. Κατάφερε να ανέβει στην ψηλότερη κορυφή βουνού στην Αφρική - Πως περιγράφει την εμπειρία του

Επαρχείο Νάξου – Τμήμα Δημόσιας Υγείας: Περί ορθής διαχείρισης των υγρών αποβλήτων

Ενημέρωση για τη σωστή διαχείριση των υγρών αποβλήτων ενόψει τουριστικής σεζόν