Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑιγαίο - Μ. Σακέλλης: "Το 2021 θα κινηθεί στο 50% του 2019..."

Αιγαίο – Μ. Σακέλλης: “Το 2021 θα κινηθεί στο 50% του 2019…”

|

Τι είπε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας για τις ζημιές του κλάδου και την ενίσχυση που δέχθηκε – Η επιδημία του κορωνοϊού το 2020 σχεδόν εξαφάνισε την κρουαζιέρα δήλωσε ο Ανδρέας Ποταμιάνος

 

«Το 2021 ξεκίνησε με το βάρος των αποτελεσμάτων της υγειονομικής κρίσης την οποία  ακόμα ζούμε χωρίς να είμαστε αισιόδοξοι για γρήγορες και σημαντικές βελτιώσεις. Επίσης έχει ξεκινήσει μία δεκαετία μεγάλων περιβαλλοντικών προκλήσεων. Στην  περίοδο αυτή ο Σύνδεσμός μας θα κληθεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στις απαραίτητες θεσμικές αλλαγές και στα μέτρα που θα ληφθούν. Η διαφύλαξη της αξιοπιστίας, της συνοχής και της αντικειμενικότητας του Συνδέσμου μας είναι περισσότερο αναγκαία από ποτέ, τα έχουμε μέχρι σήμερα κατακτήσει και πρέπει να τα διαφυλάξουμε» αυτό επεσήμανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας  Μιχάλης Σακέλλης στο πλαίσιο του απολογισμό για το 2020, κατά την ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

«Το 2021 ξεκίνησε με ζημιές του Κλάδου που ξεπερνούν τα 130 εκ. € και έναντι των οποίων έχουμε λάβει ενίσχυση μόνο 31 εκ. Έχουμε μπροστά μας μία προβληματική χρονιά με δυσάρεστες εξελίξεις με δεδομένη την καθυστέρηση των εμβολιασμών διεθνώς, το οποίο θα επηρεάσει δυσμενώς τον εισερχόμενο τουρισμό.
Είναι βέβαιο ότι το πρώτο εξάμηνο του 2021 δεν θα είναι καλύτερο από αυτό του 2020 χωρίς να αποκλείεται να είναι και χειρότερο. Η κίνηση την τρέχουσα περίοδο είναι μειωμένη κατά 70% και οι τιμές των καυσίμων αυξημένες κατά 65%. Υπολογίζουμε ότι οι εταιρείες μας δαπανούν την τρέχουσα περίοδο 15 εκ ευρώ. μηνιαίως για να καλύψουν το κόστος των καυσίμων, όταν τον Απρίλιο του 2020 δαπανούσαν €9 εκ. για τα ίδια δρομολόγια
»

και προσέθεσε: «Παράλληλα η ενίσχυση των εταιρειών μας δεν είναι συνεχής, πχ διεκόπη την περίοδο 2/5-19/7, 8/8-25/9, 1/10-24/11 του 2020, επίσης τον Ιανουάριο του 2021, ενώ ανησυχούμε για τον Μάρτιο.  Είναι χαρακτηριστικό, χωρίς να υπολογίζουμε τα υπόλοιπα έξοδα, ότι το κόστος των καυσίμων των εταιρειών μας τους μήνες Ιανουάριο – Φεβρουάριο 2021 εκτιμάται σε 30 εκατ. ευρώ, ενώ η ενίσχυση που δόθηκε με βάση τις Συμβάσεις Covid ήταν 6.800.000 ευρώ. Σε ότι αφορά τη θερινή περίοδο οι προβλέψεις είναι ότι ο εισερχόμενος τουρισμός θα κυμανθεί στο 50% του 2019, χωρίς όμως αυτό να επιβεβαιώνεται λόγω των αρνητικών εξελίξεων της πανδημίας».

Είναι βέβαιο λοιπόν ότι έχουμε μπροστά μας μία κακή χρονιά με αμφισβητούμενα αποτελέσματα σε ότι αφορά την κίνηση και με βέβαια ζημιογόνα οικονομικά αποτελέσματα με μειωμένη ρευστότητα και αυξημένο δανεισμό» και συμπλήρωσε:

«Εκτός από αυτά που αναφέραμε έχουμε μπροστά μας και τις υποχρεώσεις μας για την προσαρμογή των πλοίων σε νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και την υποχρέωσή μας για βελτίωση του Ενεργειακού αποτυπώματος των πλοίων και μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το 2030 κατά 55%. Είναι βέβαιο ότι θα αυξηθούν τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων με την εφαρμογή του ETS, δηλαδή την αγορά ρίπων σε κόστος που δεν μπορούμε να υπολογίσουμε και με την επιβάρυνση των τιμών των καυσίμων με φόρους. Επίσης θα παραστεί ανάγκη επενδύσεων στα υπάρχοντα πλοία και βέβαια θα επιβαρυνθεί σημαντικά το κόστος κατασκευής νέων πλοίων. Η χρήση εναλλακτικών καυσίμων  είναι άγνωστο εάν και πότε θα είναι δυνατή για τα πλοία που εξυπηρετούν τα νησιά μας».

Ο Μιχάλης Σακέλλης δεν έμεινε μόνο εκεί αλλά περιέγραψε με λεπτομέρειες τις προσπάθειες του ΣΕΕΝ:

“Οι καιροί για τον κλάδο μας δεν ήταν ποτέ εύκολοι, τα προβλήματα είναι καθημερινά, οι ευθύνες μας μεγάλες όπως βέβαια και οι υποχρεώσεις μας. Εκτός από την αποφασιστική συμμετοχή μας στην παρούσα κρίση ο Σύνδεσμός μας στο παρελθόν διαπραγματεύθηκε και πέτυχε την επίλυση πολύ σοβαρών θεμάτων που στήριξαν τον κλάδο και διαμόρφωσαν το επίπεδο των υπηρεσιών και τη σύνθεση του Ακτοπλοϊκού μας στόλου.

Χαρακτηριστικά σας υπενθυμίζω την απελευθέρωση έστω και με προϋποθέσεις των δρομολογήσεων το 2002, την απελευθέρωση του ναυλολογίου το 2005 και τα μέτρα που λήφθηκαν με τον Ν.4150/2013 στις διατάξεις του οποίου οφείλεται η διατήρησης  της παραμονής των 5 Ελληνικών πλοίων στις γραμμές, όπως επίσης και η μεγάλη αύξηση των δρομολογήσεων των ταχυπλόων τα οποία το 2013 ήταν 18 και σήμερα είναι 35.

Ο Σύνδεσμός μας θα είναι συνεπής για την τήρηση των συμφερόντων του κλάδου και το 2021, οι διεκδικήσεις μας θα είναι μια συνέχεια του 2020 και οι προσπάθειες μας θα επικεντρωθούν :
· Στην αποζημίωση του Κλάδου για τις ζημιές του 2020
· Στην ενίσχυση των πλοίων της γραμμής της Αδριατικής
· Στην αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των Συμβάσεων COVID σύμφωνα με τα πραγματικά έξοδα των πλοίων
· Στη συμμετοχή μας σε όλα τα οριζόντια μέτρα που θεσμοθετούνται
· Στην επιλεξιμότητα του Κλάδου σε ότι αφορά στο Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας και το ΕΣΠΑ 21/27
· Στην εκπόνηση μελετών για την στήριξη των αιτημάτων μας
· Στη συμμετοχή μας στην ολοκλήρωση των μελετών για την ανανέωση του Ακτοπλοϊκού μας στόλου
· Στην ενίσχυση της παρουσίας της Κρουαζιέρας στον Σύνδεσμό μας
· Στην αύξηση των μισθωμάτων των αγόνων γραμμών
· Στην υλοποίηση των προβλεπόμενων από το άρθρο 29 του Ν. 4772/21 για την κάλυψη παγίων δαπανών
· Στην αναστολή συμβάσεων εργασίας των ναυτικών
· Στις επιδοτήσεις εργοδοτικών εισφορών ναυτικών και υπαλλήλων
· Στη μείωση του συντελεστή ΦΠΑ στο 13% και για τα ΙΧ αυτοκίνητα
· Στη μείωση του συντελεστή ΦΠΑ στο 13% στις Συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας
· Την παράταση της μείωσης των λιμενικών εξόδων -20% για όλο το 2021
· Στην αξιοποίηση των λιμενικών τελών για εργασίες στα λιμάνια
· Στην αποποινικοποίηση του κλάδου”.

Τι γίνεται στην κρουαζιέρα

Για τα θέματα κρουαζιέρας τοποθετήθηκε ο αρμόδιος Αντιπρόεδρος κ. Ανδρέας Ποταμιάνος: “Όπως όλοι γνωρίζετε οι κρουαζιέρες δημιουργήθηκαν από τούς Έλληνες ακτοπλόους της τελευταίας εκατονταετίας παγκοσμίως και είναι γνωστή η ανοδική τους πορεία.

Ο Σύνδεσμός μας έχει σχετικά μικρό αριθμό πλοίων της κατηγορίας αυτής αλλά μπορώ να πω ότι το τέλος του 2019 η παράδοση, η γνώση και η συνεισφορά στον τομέα αυτό αναγνωρίστηκε από τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιερών ως αποτέλεσμα να μας ζητήσουν συνεργασία από την CLIA (Cruise Line Association) όπως και από την PEACE BOAT της Ιαπωνίας με σημαντικό αριθμό πλοίων. Βεβαίως εξετιμήθηκε και η σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζονται τα θέματα στον ΣΕΕΝ και ότι είναι η δεσπόζουσα ένωση της επιβατηγού ναυτιλίας.

Η επιδημία του κορωνοϊού το 2020 σχεδόν εξαφάνισε τον τομέα αυτό, ίσως και κατά 96,5%. Θεωρούμε ότι η δραστηριότητα αυτή της επιβατηγού ναυτιλίας θα μπορέσει να αναβιώσει, ανεξάρτητα από τον τομέα της ακτοπλοΐας, μια που η ιδιότητα του επιβατηγού πλοίου, ο χαρακτηρισμός και η εκμετάλλευσή του ανήκει αποκλειστικά στους πλοιοκτήτες και εφοπλιστές της επιβατηγού ναυτιλίας οι οποίοι τα χρησιμοποιούν, χαρακτηρίζουν και μετασκευάζουν ανάλογα με τις επιχειρηματικές τους βλέψεις.

Είμαστε στη χειρότερη φάση μια που ακόμα και τα λιμάνια σε πολλές χώρες είναι ακόμα κλειστά και το κοινό για θαλάσσιες κρουαζιέρες αναψυχής δεν είναι έτοιμο για διακοπές, η δε αναδιοργάνωση της υποδομής που γνωρίζαμε στο παρελθόν θα απαιτήσει χρόνο.

Εμείς θα συνεχίσουμε την προσπάθεια στα πλαίσια του ΣΕΕΝ που είναι η μεγαλύτερη και δεσπόζουσα ένωση επιβατηγού ναυτιλίας.
Προσωπικά ευχαριστώ τον Πρόεδρο και τα μέλη του Συμβουλίου για την άριστη συνεργασία κρατώντας πάντοτε ο κάθε τομέας την απόλυτη αυτοτέλεια και ανεξαρτησία, όλα αυτά βεβαίως με αισιόδοξο το μέλλον του κορωνοϊού”.

Με πληροφορίες από το newmoney.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πανναξιακός ΑΟ: Το “αντίο” στον Γιάννη Καρούση

Η Νάξος αποχαιρετά τον Γιάννη Καρούση - Το "αντίο" από τον Πανναξιακό ΑΟ

Πανναξιακού ΑΟΝ – ΑΜΣ Φιλωτίου: Τι απαντούν στην καταγγελία της Κατερίνας Μουστάκη;

Κοινή ανακοίνωση από τις Διοικήσεις Πανναξιακού ΑΟΝ και ΑΜΣ Φιλωτίου για την καταγγελία της Κατερίνας Μουστάκη σχετικά με την παρουσία άγνωστου άνδρα στα αποδυτήρια του κλειστού γυμναστηρίου Νάξου - Η απάντηση Μουστάκη

Πανναξιακό (10ο) Πρωτάθλημα Τάβλι: Πρωταθλητής ο ρούκι Βαγγέλης Παπαδόπουλος

Ο Βαγγέλης Παπαδόπουλος το είπε και το έκανε.. Με 3-1 νίκες κατέκτησε το 10ο Πανναξιακό Πρωτάθλημα Τάβλι

Γ. Λεονταρίτης: “Ζήτησε δωρεάν μετακίνηση των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων”

Η Πρόταση του αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων, Γ. Λεονταρίτη αναφορικά με τα πλοία που επιδοτούνται από το κράτος, για τις ανάγκες των αθλητών σε όλο το Ν. Αιγαίο - Τι πρότεινε ο Γιάννης Μαργαρίτης

ΝΕ ΠΑΣΟΚ ΚΥΚΛΑΔΩΝ : ΟΧΙ στην συγκάληψη

Η πρόταση που καταθέτει η ΝΕ ΠΑΣΟΚ Κυκλάδων σχετικά με τα Τέμπη και την πρόταση δυσπιστίας

Νάξος: Εξειδικευμένοι κλαδευτές – αναρριχητές ανέλαβαν το κλάδεμα των δέντρων

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων έχει αναθέσει σε εξειδικευμένους κλαδευτές... Τι αναφέρει η κα Κεφαλά

Το Επιμελητήριο Κυκλάδων στην Ευρωπαϊκή Σύνοδο της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) στη Γένοβα

Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων συζητήθηκαν θέματα που αφορούν τη βιώσιμη ανάπτυξη της κρουαζιέρας στις Κυκλάδες

Νάξος – Καρνάγιο: Γεννητούρια στη παραλία

Νέοι κάτοικοι στο καρνάγιο της Νάξου

10ο Πανναξιακό Πρωτάθλημα Τάβλι: Τελικός και ο πρωτάρης Παπαδόπουλος στη πρόκληση της καριέρας του

Ο μεγάλος τελικός του 10ου Πανναξιακού Πρωταθλήματος Τάβλι ξεκινάει. Ποιος θα επικρατήσει; Ο έμπειρος Μαγκανάρης ή ο ρούκι Παπαδόπουλος;

Αλυκό: Ο Φάρος που “φωτίζει” την γαστρονομία της Νάξου

Ανοίγει την Παρασκευή 5 Απριλίου ο Φάρος του Αλυκού - Τι περιλαμβάνει το μενού

Νάξος (Αγγίδια) – Ενοριακός Ναός Αγίου Χαραλάμπους: Ψήφισμα για την εκδημία του Δημητρίου Σέργη

Το ψήφισμα του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου του Ενοριακού Ναού Αγίου Χαραλάμπους Αγγιδίων Νάξου για το θάνατο του Δημητρίου Σέργη

Η δράση της Μαρίας Καρυστιανού δείχνει το δρόμο για μία κοινωνία που δεν θα ανέχεται την αδικία

Ο Αλέκος Αρβανιτάς αναλύει την εβδομάδα που μας πέρασε... Από την Καρυστιανού στις Βρυξέλλες έως τον Λοβέρδο και τη Νέα Δημοκρατία - Την Ακρίβεια έως τον Γεωργιάδη και τις απαντήσεις του.. Αναρωτιέται δε εάν στην Ελλάδα γίνονται τέτοια πράγματα

Απόκριες 2024: Το “ευχαριστώ” από το Σύλλογο Γυναικών Κωμιακής (video)

Τα μέλη του Συλλόγου Γυναικών Κωμιακής με ανάρτησή τους στα social media λένε ένα μεγάλο "ευχαριστώ" σε όσους βρέθηκαν στην πανέμορφη Κωμιακή (video)

Νάξος: Εξειδικευμένοι κλαδευτές – αναρριχητές ανέλαβαν το κλάδεμα των δέντρων

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων έχει αναθέσει σε εξειδικευμένους κλαδευτές... Τι αναφέρει η κα Κεφαλά

Naxos Medical: Επίσκεψη από τον πλαστικό χειρουργό Νικόλαο Μουστάκη

Σάββατο 23 Μαρτίου θα πραγματοποιήσει προγραμματισμένο Ιατρείο ο Στρατιωτικός Ιατρός, Πλαστικός Επανορθωτικός και Αισθητικός Χειρουργός, Νικόλαος Μουστάκης

Πανναξιακό (10ο) Πρωτάθλημα Τάβλι: Πρωταθλητής ο ρούκι Βαγγέλης Παπαδόπουλος

Ο Βαγγέλης Παπαδόπουλος το είπε και το έκανε.. Με 3-1 νίκες κατέκτησε το 10ο Πανναξιακό Πρωτάθλημα Τάβλι

Express Skopelitis: Ετοιμος να επιστρέψει στη δράση

Το Express Skopelitis είναι έτοιμο. Παραμένει στον Πειραιά και ενδεχομένως αύριο να μπει στην καθημερινή του ρουτίνα