Ο επιβάτης θα υπογράφει μία υπεύθυνη δήλωση όπως γινόταν και πέρσι παραλαμβάνοντας το χαρτί από κιόσκια που θα υπάρχουν στις προβλήτες αναχώρησης – Τι είχε προτείνει ο πρόεδρος της ΣΕΕΝ Μιχάλης Σακέλλης
Φαίνεται ότι η γραφειοκρατία κερδίζει την ηλεκτρική πλατφόρμα και ας λέει ότι θέλει ο αρμόδιος υπουργός θα θέματα που αφορούν τον εκσυχρονισμό του δημόσιου φορέα….. Οπως ξέρουμε όλοι, η κλεψύδρα αδειάζει καθότι αντίστροφα μετράει ο χρόνος για τη λήψη της απόφασης που αφορά στα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα ισχύσουν στην ακτοπλοΐα εν όψει της έναρξης της τουριστικής περιόδου.
Υπάρχουν σκέψεις για ηλεκτρονική κατάθεση των αποτελεσμάτων των επιβατών για τα Covid test σε ειδική πλατφόρμα σε αντίθεση με την περασμένη σεζόν όταν οι ταξιδιώτες συμπλήρωσαν και υπέγραφαν ειδικό έντυπο, το οποίο παραλάμβαναν από κιόσκι έξω από τα πλοία, κάτι σαν υπεύθυνη δήλωση ότι ήταν καλά στην υγεία τους.
«Πέρσι οι επιβάτες έδιναν κατά την επιβίβαση τους υπεύθυνη δήλωση. Φέτος θα πρέπει να έχουν κάνει covid τεστ για να ταξιδέψουν. Συζητιέται να λειτουργήσει ηλεκτρονική πλατφόρμα όπου θα συμπληρώνουν τα στοιχεία τους οι ταξιδιώτες και θα επιδεικνύουν την κατάθεση με το κινητό τους», είχε αναφέρει στο newmoney ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγών Πλοίων, Μιχάλη Σακέλλης και προσθέτει: «Θα είναι πολύ καλύτερο γιατί πέρσι με τη χάρτινη υπεύθυνη δήλωση μαζεύαμε περί τις 6.000 χαρτιά την ημέρα. Που και πως να αποθηκεύσεις τόσο χαρτομάνι. Με την πλατφόρμα θα γίνεται ηλεκτρονική αποθήκευση»
Τι θα ισχύει τελικά; Το χαρτάκι … Σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney δεν θα ισχύσει τελικά το υποχρεωτικό covid test πριν το ταξίδι είτε rapid test, είτε self test. Ο επιβάτης θα υπογράφει μία υπεύθυνη δήλωση όπως γινόταν και πέρσι παραλαμβάνοντας το χαρτί από κιόσκια που θα υπάρχουν στις προβλήτες αναχώρησης. Στην πράξη θα χρησιμεύει και ως έντυπο εντοπισμού. Θα συμπληρώνει το ερωτηματολόγιο και τα στοιχεία τους για μπορέσουν να τον εντοπίσουν εφόσον χρειαστεί.
Οι ακτοπλόοι “πιέζουν” να δημιουργηθεί από το υπουργείο Ναυτιλίας ηλεκτρονική πλατφόρμα υποβολή υπεύθυνης δήλωσης, όπως συμβαίνει στους διεθνείς πλόες, προκειμένου να αποφύγουν τη…χαρτούρα αφού πέρσι κάθε ημέρα συγκέντρωναν 5.000-6.000 υπεύθυνες δηλώσεις στον καταπέλτη των πλοίων. Όσο για την πλατφόρμα θα χρειαστεί κάποιος χρόνος να στηθεί εφόσον οι αρμόδιοι το αποφασίσουν.