Ανδρος: To Cabrera έπιασε ...στεριά

Χρειάστηκε να περάσουν δέκα χρόνια από την τελευταία ανέλκυση ναυαγίου πλοίου… Τότε, στη Σάμο είχε γίνει η ανέλκυση του πολεμικού «Κωστάκος» και τώρα έρχεται το … φορτηγό «Cabrera», το οποίο είχε βυθιστεί στα Χριστούγεννα του 2016 στα βόρεια της Άνδρου, ανελκύστηκε την προηγούμενη Δευτέρα 23 Οκτωβρίου και την περασμένη Παρασκευή 27 Οκτωβρίου, το πρυμναίο τμήμα του φορτηγού πλοίου ρυμουλκήθηκε στο λιμάνι του Λαυρίου με γερανό ανυψωτικής δυνατότητας 2.200 τόνων.

Η ανέλκυση του πρυμναίου τμήματος του πλοίου κρίθηκε αναγκαία από το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε., για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος, ενώ τα υπόλοιπα κομμάτια έμειναν στον βυθό, καθώς εκτιμήθηκε ότι δεν αποτελούν κίνδυνο για τον θαλάσσιο πλούτο.

Την επιχείρηση ανέλκυσης, η οποία διήρκεσε περίπου 10 μέρες, ανέλαβαν τρεις εταιρίες (SMIT, MEGATUGS, ANTIPOLLUTION) με εξειδικευμένο προσωπικό και εξοπλισμό. Το τμήμα του πλοίου που ανελκύστηκε, θεωρείται απόβλητο και θα οδηγηθεί σε διαλυτήριο στην Τουρκία όταν ετοιμαστούν τα απαραίτητα έγγραφα.

Υπενθυμίζεται ότι παραμονές Χριστουγέννων του 2016 το «Cabrera», σημαίας Antigua Barbuda, φορτωμένο με 3,5 χιλιάδες τόνους σιδήρου και 20 τόνους καυσίμων, που είχε αναχωρήσει από τη Λάρυμνα με προορισμό τη Φινλανδία, προσάραξε στις βόρειες ακτές της Άνδρου παίρνοντας κλίση 45 μοιρών. Βυθίστηκε λίγες μέρες μετά.

Η παρουσίαση του τμήματος του ναυαγίου έγινε την Παρασκευή στο λιμάνι του Λαυρίου από εκπροσώπους των τριών εταιριών, ενώ παρόντες ήταν ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο υφυπουργός Νεκτάριος Σαντορινιός, ο διοικητής της Δημόσιας Αρχής Λιμένος (ΔΑΛ) Δημοσθένης Μπακόπουλος και ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Λαυρίου Δημήτρης Νικολάου.

 «Έχουμε το πρώτο σημαντικό αποτέλεσμα στην προσπάθεια ανέλκυσης πολλών ναυαγίων που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, αλλά και σε άλλες περιοχές», δήλωσε ο Παναγιώτης Κουρουμπλής και πρόσθεσε ότι ξεκινάει η προσπάθεια για να βγουν από τον βυθό επικίνδυνα για το περιβάλλον πλοία που βυθίστηκαν.

 «Έχουμε χαρτογραφήσει στην περιοχή του Πειραιά και της Ελευσίνας περίπου 45 πλοία και δεν είναι τα μόνα. Αρκεί να σας πω στον κόλπο της Ελευσίνας υπάρχουν τρία ναυάγια, το ένα πάνω στο άλλο. Και έχουμε καταγράψει πάνω από 65 εγκαταλελειμμένα, τα λεγόμενα επικίνδυνα πλοία, τα οποία δυστυχώς πολλές φορές χρησιμοποιούνται και για άλλους ρόλους», υποστήριξε και έκανε γνωστό ότι μέσα στον Νοέμβριο πιθανότατα να έχει ανελκυστεί και το ναυάγιο του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» από τον βυθό του Σαρωνικού.

Ο υπουργός Ναυτιλίας επανέλαβε ότι άνοιξε και τον φάκελο του ναυαγίου του «Sea Diamond» που βρίσκεται στον βυθό της Σαντορίνης. Δήλωσε επίσης ότι θα πρέπει να καταλάβουν όλοι όσοι εμπλέκονται σε αυτά τα ζητήματα ότι η λογική να κλείνουμε τα μάτια γιατί έτσι βολεύει κάποιους ή κάποια συμφέροντα έχει παρέλθει και πως θα πρέπει και οι ασφαλιστικές εταιρίες να καταλάβουν ότι έχουν υποχρεώσεις στην περίπτωση των ναυαγίων.

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντορινιός, τόνισε ότι τα ναυάγια που αποτελούν περιβαλλοντικό πρόβλημα θα ανελκυστούν, επισημαίνοντας ότι η προσπάθειά τους είναι και ο Σαρωνικός και το Αιγαίο και το Ιόνιο να απαλλαγούν από τέτοιες «βόμβες».

«Το καθεστώς ατιμωρησίας και μη ανέλκυσης των ναυαγίων, που είναι ένα διαρκές σκάνδαλο περίπου τριάντα ετών θα λάβει τέλος» σημείωσε ο διοικητής της ΔΑΛ Δημοσθένης Μπακόπουλος και πρόσθεσε ότι «έχοντας την αμέριστη υποστήριξη της πολιτικής του υπουργείου έχουμε βάλει μπροστά όλες τις νομικές διαδικασίες, στις οποίες με θλίψη διαπιστώσαμε ότι για πάρα πολλά χρόνια οι κατά νόμο υπεύθυνοι δεν τις έχουν εφαρμόσει».

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα της «Εφημερίδα των Συντακτών» και οι φωτογραφίες είναι από την Eurokinissi

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News