Blue Star Patmos… Συνεχίζονται οι προσπάθειες αποκόλλησης

Και η αγωνία σχετικά με τα μέλλον του επιβατικού Blue Star Patmos καλά κρατεί από τη στιγμή που δεν υπάρχει κάποια επίσημη πληροφόρηση για τον χρόνο ρυμούλκησής του από την Ίο, καθώς την περασμένη Τετάρτη (30/08) το επιβατικό πλοίο προσάραξε σε ξέρα κατά την είσοδό του στο λιμάνι του νησιού. Η εβδομάδα που ξεκίνησε βρίσκει τα ειδικά συνεργεία να προσπαθούν μέσω εργασιών για την πλήρη αποκόλληση του επιβατηγού πλοίου. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου με τη συνδρομή ειδικού σκάφους απαντλήθηκαν για προληπτικούς λόγους τα καύσιμα από τις δεξαμενές του πλοίου.

Την Παρασκευή, αλλά και το Σάββατο έγιναν επιχειρήσεις για την αποκόλληση του πλοίου. Όπως αναφέρει δημοσίευμα της ιστοσελίδας «Πρώτο Θέμα», το Blue Star Patmos αποκολλήθηκε κατά περίπου 50 μέτρα, ωστόσο παραμένει εγκλωβισμένη η πλώρη με την μπάλα και για τον λόγο αυτό νέα επιχείρηση θα πραγματοποιηθεί πιθανότατα τις επόμενες ημέρες.

Γενικότερα, το πλοίο φαίνεται να έχει υποστεί πολλαπλά ρήγματα, κυρίως στη δεξαμενή έρματος που είναι στεγανή και δεν επηρεάζει την πλευστότητα του πλοίου.  Οι μηχανές του πλοίου όπως και οι άξονες των προπελών είναι άθικτες, ενώ στο προσαραγμένο πλοίο έχουν ποντιστεί δύο σειρές πλωτά φράγματα για προληπτικούς λόγους.

Απάντηση  

Περιορισμένες κρίνονται οι επιπτώσεις από την προσάραξη του Blue Star Patmos στα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου Attica Group, όπως επεσήμανε η εταιρεία σε απάντησή της προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, ερώτηση που κατατέθηκε την 1η Σεπτεμβρίου. Συγκεκριμένα, η Attica Group διευκρίνισε τα εξής:

« Οι επιπτώσεις στον κύκλο εργασιών και τα αποτελέσματα του Ομίλου εκτιμάται ότι θα είναι περιορισμένες, λόγω της επερχόμενης χαμηλής περιόδου κίνησης και της δυνατότητας κάλυψης των δρομολογίων του πλοίου με μεταδρομολογήσεις άλλων πλοίων του Ομίλου.

Το γεγονός καλύπτεται πλήρως από τις υφιστάμενες ασφαλιστικές καλύψεις του πλοίου BLUE STAR PATMOS για αστική ευθύνη έναντι τρίτων (Protection & Indemnity) και για κινδύνους σκάφους και μηχανής (Hull & Machinery) από διεθνώς αναγνωρισμένους ασφαλιστικούς οίκους.

Η διαδικασία αποκόλλησης του πλοίου από τα αβαθή βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Τα δρομολόγια του πλοίου εκτελούνται κανονικά από το BLUE STAR NAXOS».

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα Protothema.gr