Blue Star Patmos: Θαλάσσια ρύπανση και … Κροατία (!!!)

Από το βράδυ του Σαββάτου το Blue Star Patmos βρίσκεται στην μεγάλη πλωτή δεξαμενή του Ο.Λ.Π. Κίνηση που έχει να κάνει με την πρώτη εκτίμηση της έκτασης των ζημιών από τη προσάραξη της 30ης Αυγούστου στην Ίο… Και μέσα από την ιστοσελίδα arxipelagos έχουμε τις πρώτες φωτογραφίες… Όμως, η επόμενη κίνηση έχει να κάνει με το ναυπηγείο που θα αναλάβει την αποκατάσταση των ζημιών… Και σύμφωνα με την ιστοσελίδα euro2day το κόστος θα ανέλθει σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ… Που θα επισκευαστεί; Σύμφωνα πάντα με την ίδια ιστοσελίδα «πληροφορούμαστε από πηγή που θεωρούμε αξιόπιστη πως το πλοίο θα πάει σε ναυπηγείο του εξωτερικού, π.χ. Κροατίας κ.τλ. Ο λόγος είναι προφανής. Η ιδιοκτήτρια εταιρεία τα έχει ζυγίσει και έκρινε πως δεν τη συμφέρει να πάει σε ελληνικό ναυπηγείο». Εκτός όμως από το θέμα του κόστους, υπάρχει μία ακόμη παράμετρος «να παραδοθούν αυτά που συμφωνήθηκαν εντός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος και κατά πόσο το τελευταίο μπορεί να τηρηθεί, καθώς αρκούν μία ή δύο απεργίες για να εκτροχιασθεί». Τι σημαίνουν όλα αυτά; Ότι κόστος και χρονοδιάγραμμα φέρνουν το Patmos εκτός Ελλάδας…

Πετρελαιοκηλίδα
Και περνάμε στην δεύτερη είδηση που έχει σχέση με το πλοίο της Blue Star Ferries και μοιάζει παράδοξο από τη στιγμή που ρύπανση θα μπορούσαμε να έχουμε στην Ίο και όχι στο Σαρωνικό… Κι όμως όπως σημειώνεται από την ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας «Πετρελαιοκηλίδα μεγέθους περίπου 350 τ.μ. προκλήθηκε εχθές της πρωινές ώρες, κατά την διαδικασία ανέλκυσης του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Blue Star Patmos»  εντός της μεγάλης πλωτής δεξαμενής του Οργανισμού Λιμένα Πειραιώς»… Ειδικότερα, όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, υπήρξε διαρροή πετρελαιοειδών από τις δεξαμενές του πλοίου λόγω υφιστάμενου ρήγματος, με αποτέλεσμα την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης περίπου τριακοσίων πενήντα τετραγωνικών μέτρων (350 τ.μ.), η οποία είναι εγκλωβισμένη εντός ήδη ποντισμένου πλωτού φράγματος πέριξ της δεξαμενής.

Επιπρόσθετα, όπως αναφέρεται, παρατηρήθηκαν διάσπαρτες κηλίδες πετρελαιοειδών μικρής έκτασης περιμετρικά, παρακείμενα προσδεδεμένων, πλοίων, ενώ εργασίες απορρύπανσης έχουν αναληφθεί από εταιρεία και στην περιοχή βρίσκεται αντιρρυπαντικό σκάφος και βυτιοφόρο τα οποία περισυλλέγουν τα πετρελαιοειδή. Σχετικά με το περιστατικό διενεργείται προανάκριση από το Δ’ Λιμενικό Τμήμα Περάματος του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι, προηγουμένως, είχε απαντληθεί μεγάλο μέρος των καυσίμων για προληπτικούς λόγους, ενώ είχαν γίνει και πρόχειρες εργασίες στεγανοποίησης σε μικρορήγματα.