Η πιθανή εφαρμογή μέτρων περιορισμού της κίνησης με τα πλοία της ακτοπλοΐας στην ατζέντα Γ. Πλακιωτάκη – ΠΕΠΕΝ …. τα σενάρια που έχουν πέσει στο τραπέζι
Με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Ε.Ν. (ΠΕΠΕΝ) Μανώλη Τσικαλάκη συναντήθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκης, συζητώντας για τα τρέχοντα θέματα που συνδέονται με τις επιπτώσεις που έχει επιφέρει στη ναυτιλία ο κορωνοιός.
Ο κ. Πλακιωτάκης ενημέρωσε αναλυτικά τον κ. Τσικαλάκη για τα μέτρα που λαμβάνει τόσο η κυβέρνηση, όσο και το υπουργείο για τον περιορισμό του φαινομένου της διασποράς του ιού, ενώ συζητήθηκε και το θέμα της πιθανής εφαρμογής μέτρων περιορισμού της κίνησης με τα πλοία της ακτοπλοΐας.
Ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε προς τον κ. Τσικαλάκη, ο οποίος πέραν της ΠΕΠΕΝ εκπροσωπεί και άλλα οκτώ ναυτεργατικά σωματεία της δύναμης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας ότι όποια μέτρα και αν ληφθούν θα λαμβάνουν υπόψη τους τόσο την ασφάλεια των ναυτικών, όσο και την διασφάλιση των θέσεων εργασίας τους. Να σημειωθεί ότι, ο κ. Πλακιωτάκης αναμένεται να συναντηθεί και με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Ε.Ν. (ΠΕΝΕΝ) Αντώνη Νταλακογιώργο.
Σενάρια για τα δρομολόγια
Οσον αφορά τα περιορισμού της κίνησης; Αυτή τη στιγμή έχουν πέσει στο τραπέζι τρία σενάρια για το πώς θα ρυθμίσει τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις ώστε οι έχοντες ανάγκη μετακίνησης από και προς τα ελληνικά νησιά να μπορούν να εξυπηρετούνται και ταυτόχρονα να γίνεται ομαλά ο εφοδιασμός των τοπικών αγορών με τρόφιμα και φάρμακα χωρίς να διακινδυνεύεται η επιμόλυνση των κατοίκων. Εξυπακούεται πως η μεταφορά των φορτηγών θα είναι ελεύθερη, με βάση βεβαίως τη διαθεσιμότητα χώρου στα πλοία που θα μείνουν στις περιορισμένες σε συχνότητα γραμμές. Αυτό που ανησυχεί την κυβέρνηση είναι το ενδεχόμενο δημιουργίας κάποιου πυρήνα μολύνσεως σε ένα από τα μικρότερα κυρίως νησιά του Αιγαίου, αλλά και του Ιονίου, με ανεπαρκείς για την πρόκληση που συνιστά ο κορωνοϊός υποδομές υγειονομικής περίθαλψης.
Τα τρία σενάρια
Την περασμένη Τρίτη (17 Μαρτίου), στο υπουργείο Ναυτιλίας πραγματοποιήθηκε σύσκεψη των αρμοδίων υπηρεσιών υπό την προεδρία του υπουργού με τη συμμετοχή και των διοικήσεων των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων. Τρία σενάρια έπεσαν στο τραπέζι για το πώς μπορεί να ρυθμιστεί η απόφαση αυτή:
Το πρώτο προβλέπει τη ναύλωση πλοίων από το Δημόσιο προκειμένου να τα δρομολογήσει με τη συχνότητα και στις γραμμές εκείνες που θα αποφασίσει. Να σημειωθεί πως με βάση τις μέχρι τώρα συζητήσεις φαίνεται ότι η συχνότητα των δρομολογίων θα αφορά ένα πλοίο κάθε δεύτερη μέρα. Μένει, πάντως, να αποφασιστεί κατά περίπτωση.
Το δεύτερο σενάριο αφορά την ανάληψη των λειτουργικών εξόδων των πλοίων που θα μείνουν στις γραμμές από το Δημόσιο. Δηλαδή, να επιδοτεί να πληρωθούν από το Δημόσιο έξοδα, όπως καύσιμα, μισθολογικό κόστος και λιμενικά τέλη.
Τέλος, το τρίτο σενάριο αφορά την προοπτική επίταξης των πλοίων. Αν και το σενάριο αυτό θεωρείται από ορισμένες πλευρές ακραίο, είναι πιθανόν να υιοθετηθεί εάν υπάρξουν αντιδράσεις από τα ναυτεργατικά σωματεία, όπως ήδη διαφαίνεται. Παράλληλα υπάρχουν σκέψεις και για την εξ ολοκλήρου απαγόρευση πλόων σε αμιγώς επιβατηγά πλοία, ενώ έχουν διατυπωθεί και προτάσεις μοιράσματος των γραμμών ανά εταιρεία.
Οι σχετικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν τις επόμενες ημέρες και να εφαρμοστούν άμεσα. Η αξιολόγηση δε των επιβατών που θα μπορούν να ταξιδέψουν ως έχοντες επείγουσα ανάγκη αναμένεται να γίνεται κατά το ιταλικό μοντέλο, δηλαδή από το Λιμενικό και όχι βέβαια από τις εταιρείες.
Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα kathimerini.gr