Τρίτη, 19 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΕλλάδα: Τα χειρότερα για την ακτοπλοϊα έρχονται το 2021

Ελλάδα: Τα χειρότερα για την ακτοπλοϊα έρχονται το 2021

|

Με τη ζημιά να υπολογίζεται στα 300 εκατ. ευρώ όλοι θεωρούν τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο χαμένη – Μεγάλο πρόβλημα και με τα ταχύπλοα – Η πρώτη πρόβλεψη για τον Ιούνιο μιλάει για μείωση κίνησης ακόμη και στο 90%

Στην μετα-κορωνοϊό κανονικότητα, υπό προϋποθέσεις, επανήλθε η ακτοπλοΐα αλλά τα στελέχη των εταιρειών του κλάδου είναι απαισιόδοξα για το καλοκαίρι του 2020.

Έως τις 15 Ιουνίου τα πλοία ταξιδεύουν με πρωτόκολλο 50% τα συμβατικά και ταχύπλοα και 55% τα συμβατικά με καμπίνες. Μετά, βλέποντας και κάνοντας αναλόγως με τη ζήτηση. O YNA, Γιάννης Πλακιωτάκης έχει ζητήσει από τον ΕΟΔΥ αύξηση 10% του πρωτοκόλλου εν όψει του Αγίου Πνεύματος.

Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι ταξιδεύουν 35 από τα 85 συνολικά πλοία της ακτοπλοΐας τα οποία κάνουν 36 δρομολόγια την εβδομάδα. Το ακορντεόν παραμένει κλειστό. Για το αν θα δρομολογηθούν και άλλα πλοία μέσα στο καλοκαίρι θα εξαρτηθεί και αυτό από τη ζήτηση.

Μεγάλο πρόβλημα υπάρχει με τα ταχύπλοα. Είναι πιθανόν να μην λύσει κάβους κανένα αυτό το καλοκαίρι. Σύμφωνα με οικονομικά στελέχη εταιρειών, θα πρέπει το πρωτόκολλο να φθάσει το 100% και να καλυφθεί από τη ζήτηση ώστε να μπορέσουν να ταξιδέψουν.

Επίσης, στηρίζονται στους τουρίστες που με αφετηρία τον Πειραιά, τη Ραφήνα και το Ηράκλειο της Κρήτης ταξιδεύουν προς τα κυκλαδονήσια στα οποία μένουν από μία έως δύο ημέρες συνήθως. Αυτός ο «ενδιάμεσος τουρισμός» όπως λέγεται είναι το 35% της ακτοπλοϊκής δραστηριότητας. Όμως εκτιμάται ότι δύσκολα θα υπάρξει ικανοποιητικό τουριστικό ρεύμα από το εξωτερικό και αυτό κάνει χειρότερη την κατάσταση και μαραζώνει τα όποιες ελπίδες υπάρχουν.

Οι ακτοπλόοι εκτιμούν ότι η τουριστική κίνηση θα αρχίσει στα μέσα Ιουλίου αφού για να έρθουν ξένοι τουρίστες θα χρειαστεί να περάσει περισσότερο από ένας μήνας.

Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις η κίνηση τον Ιούνιο θα είναι έως 90% μειωμένη σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019.

«Ο Ιούνιος είναι χαμένος μήνας. Δεν υπάρχουν κρατήσεις ούτε από το εσωτερικό ούτε από το εξωτερικό. Υπολογίζουμε ότι η κίνηση μέσω πλοίων της ακτοπλοΐας θα γίνει πιο αισθητή από τα μέσα Ιουλίου έως και τον Σεπτέμβριο και θα φθάσει το 50% σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2019. Αυτό είναι τα αισιόδοξο σενάριο» τονίζουν κύκλοι της ακτοπλοΐας.

Η επιμέρους άρση των περιορισμών οδήγησε σε μία κινητικότητα η οποία όμως εκτιμάται ότι δεν θα έχει συνέχεια. Οι ακτοπλόοι θεωρούν ότι τώρα φεύγουν όσοι έχουν εξοχικά σε νησιά, κυρίως συνταξιούχοι και όσοι πάνε να ανοίξουν την επιχείρησή τους ή να εργαστούν και ότι μετά θα «κάτσει» η ζήτηση. Μάλιστα απαντώντας σε όσους προσβλέπουν στον εσωτερικό τουρισμό επισημαίνουν:

«Με τα δημοτικά σχολεία να ανοίγουν 1η Ιουνίου και τη σχολική χρονιά από 1η Σεπτεμβρίου η τουριστική περίοδος για τον εσωτερικό τουρισμό περιορίζεται στον Ιούλιο και έως 20 Αυγούστου, αφού πρέπει οι οικογένειες να επιστρέψουν στην βάση τους για να προετοιμαστούν ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς».

Με τη ζημιά για το 2020 να υπολογίζεται στα 300 εκατομμύρια ευρώ όλοι θεωρούν τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο χαμένη. Στόχος είναι να κάνουν διαχείριση ζημιών.

Υψηλόβαθμο στέλεχος ακτοπλοϊκού ομίλου επεσήμανε στο «NM» : «Μέσα στο 2020 θα ζήσουμε όλοι, μικροί -μεγάλοι. Τα σοβαρά προβλήματα θα εμφανισθούν την επόμενη χρονιά. Το 2021 θα είναι το έτος μηδέν για την ακτοπλοΐα» και προσέθεσε:

«Οι κρίσεις συνήθως οδηγούν σε εξαγορές ή συγχωνεύσεις. Οι μεγάλοι αγοράζουν τους μικρούς. Το εναλλακτικό σενάριο είναι οι μικρομεσαίες εταιρείες να ενώνονται μεταξύ τους για να γίνουν μεγάλες και να αντέξουν. Όμως στην ελληνική ακτοπλοΐα οι προβληματικές προσωπικές σχέσεις μεταξύ των ιδιοκτητών «ιδιωτικών» ακτοπλοϊκών εταιρειών εμποδίζουν την υλοποίηση αυτού του σωτήριου για εκείνες σεναρίου.

Τώρα είναι ορατό το ενδεχόμενο κάποιοι να πουλήσουν τον στόλο τους και να βγουν από το παιχνίδι. Ήδη μαθαίνουμε ότι εταιρεία έχει βγάλει, μέσω brokers, τα πλοία της προς πώληση».

Όσο αφορά για το ποια αιτήματα έχουν προς την κυβέρνηση κύκλοι της ακτοπλοΐας τονίζουν:

«Θα πρέπει να υπάρξει ενδιαφέρον από το κράτος για χορήγηση αναπτυξιακών δανείων αφού το κεφάλαιο κίνησης δεν είναι ανάπτυξη. Αν θέλουμε να αφήσουμε πίσω μας τον κορωνοϊό θα πρέπει να μεγαλώσουμε τις εταιρείες μας. Θα πρέπει άμεσα να δοθούν δάνεια ανάπτυξης για να γίνουν επενδύσεις και όχι να δοθούν στο «καμένο χρήμα».

Για τις γραμμές της Αδριατικής επικρατεί ασάφεια.

Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις δεν έχουν επίσημη ενημέρωση πότε θα ανοίξουν οι γραμμές για να ταξιδεύουν επιβάτες.

Βάσει της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, παρατάθηκε ο χρόνος περιορισμού μέχρι 31 Μαΐου για συνδέσεις με πλοίο όσον αφορά στη μεταφορά επιβατών, της Ελλάδας με Ιταλία, Αλβανία και Τουρκία.

Επιτρέπονται τα φορτηγά-οχήματα για την διακίνηση εμπορευμάτων ώστε να μην αποσυντονιστεί η εφοδιαστική αλυσίδα αλλά όχι επιβάτες.

Η κοινοπραξία ΑΝΕΚ – Superfast ενημέρωσε τα πρακτορεία της ότι εισιτήρια επιβατών θα μπορούν να εκδώσουν μετά την 31η Μαΐου και τους ζήτησαν να ακυρώσουν όσα εισιτήρια αγοράστηκαν για τις δυο τελευταίες εβδομάδες του Μαΐου.

Την ίδια ώρα οι Ιταλοί αναμένεται να ανοίξουν τα σύνορα στις 3 Ιουνίου.

Όμως τα ταξίδια στην Αδριατική αφορούν και τα δύο κράτη οπότε πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή. Κύκλοι της ακτοπλοΐας εκτιμούν ότι υπάρχει ενδεχόμενο να αρθούν οι περιορισμοί για τους επιβάτες στις 15 Ιουνίου.

Για καλό και για κακό πάντως οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις προετοιμάζονται για την 1η Ιουνίου, απλώς για τους τύπους, αφού τα ιταλικά λιμάνια ανοίγουν αργότερα.

Στις γραμμές της Αδριατικής δραστηριοποιούνται 11 πλοία από Πάτρα-Ηγουμενίτσα προς τα λιμάνια Πρίντεζι-Μπάρι-Ανκόνα-Βενετία. Οι εταιρείες είναι ο Όμιλος Γκριμάλντι στον οποίο ανήκουν οι Μινωικές και η κοινoπραξία ΑΝΕΚ-Superfast.

Πηγή: newmoney.gr

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΠΝΑι: Οι επιχειρηματίες έχουν τον πρώτο λόγο και καταθέτουν την άποψή τους

The Rhodes Co-Lab: Στην plastic-free εποχή η γνώμη των τοπικών επιχειρήσεων μετράει

Σαντορίνη: Παράταση για οικοδομικές εργασίες και βέβαια πρόστιμα

Έως και 3.600 ευρώ θα καλούνται να πληρώσουν όσοι θα παραβούν τον κανονισμό Καθαριότητας και Εκτέλεσης Οικοδομικών Εργασιών

Χατζημάρκος: Μικροπολιτική επιλογή όσων μιλούν για “εμπάθεια” της Περιφέρειας προς τη Νάξο (video)

Ο Γιώργος Χατζημάρκος - Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου - μιλάει στη "Ραδιοφωνία Κυκλάδων 101,3" για τις προτάσεις σχετικά με τις βάσεις του ΕΚΑΒ και τη σχέση Περιφέρειας - Νάξου (video)

Πατ. Θωμάς Συνοδινός: Η μεγάλη ευθύνη να είσαι καλός παπάς και η Αμοργός

Ο προϊστάμενος του Μητροπολιτικού Ναού της Αθήνας, π. Θωμάς Συνοδινός, μιλάει για τα παιδικά του χρόνια στην Αμοργό, τη γνωριμία του με τον μακαριστό Χριστόδουλο και στιγμές που έχουν μείνει χαραγμένες στη μνήμη του

ΙΝΣΕΤΕ: Θετικά και αρνητικά σχόλια από τους επισκέπτες την περσινή (2023) χρονιά

Ελληνικά ξενοδοχεία | ΙΝΣΕΤΕ: Τα θετικά και αρνητικά σχόλια των επισκεπτών το 2023 - Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα

Νάξος και Ιος τα νησιά που για το 2024 τρέχουν με αύξηση (+10%) στις προκρατήσεις για το 2024

Οι επόμενοι κυρίαρχοι στις Κυκλάδες: Τα 2 νησιά που έχουν ήδη αύξηση 10% σε κρατήσεις και «εξαφάνισαν» Μύκονο-Σαντορίνη

Κλειστές για τέσσερις ημέρες οι τράπεζες. Ποιος ο λόγος;

Γιατί κλείνουν για 4 ημέρες οι τράπεζες – Τι θα γίνει με τις συντάξεις Απριλίου και τη μισθοδοσία

Μύκονος: Ιδιώτες έκαναν δωρεά και αρχίζει η ασφαλτόστρωση

Δωρεά ασφαλτόστρωσης δρόμων κατόπιν αιτήσεως ιδιωτών - Ποιοι και γιατί;

Υπερτουρισμός: “Φάντασμα” που πλανάται πάνω από Μύκονο – Σαντορίνη

Απειλεί και την Ελλάδα το φάντασμα του υπερτουρισμού – Σαντορίνη, Μύκονος τα μεγαλύτερα προβλήματα

Νάξος: Αδεια για ένα νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στο νησί

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Νάξο - Σε ποια περιοχή

Νοσοκομείο Νάξου: Επιασε δουλειά ο Γυναικολόγος, και πάλι στη Νάξο ο Κων/νος Πατσούρας

Μόνιμος Γυναικολόγος στο Νοσοκομείο Νάξου μετά από αναζήτηση ετών.

Πανναξιακός ΑΟ: Το αντίο στην “ψυχάρα” τον Γιώργο Βαθρακοκοίλη

Ο Πανναξιακός ΑΟ αποχαιρετά τον Γιώργο Βαθρακοκοίλη - Πως θα τον τιμήσει

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο Γιώργος Βαθρακοκοίλης

Πένθος στη Νάξο για την απώλεια του Γιώργο Βαθρακοκοίλη

Αγιος Αρσένιος – Πολιτιστικός Σύλλογος: Πρόσκληση (17/03) για χορό με τους Κορδελάτους

Οι Κορδελάτοι του Αγίου Αρσενίου προσκαλούν τους φίλους σε χορό στην πλατεία του χωριού..

Πολιτιστικός Μορφωτικός Σύλλογος Νέων : Κυριακή στις Τρίποδες με Κορδελάτους (video)

Στις Τρίποδες σήμερα (17/03) χορεύουν οι Κορδελάτοι (video)

Νάξος – Απείρανθος: Κουδουνάτοι σε …δράση το μεσημέρι της Κυριακής (video)

Η Γαλήνη Μπαρδάνη μας μεταφέρει μέσω της "Ραδιοφωνίας Κυκλάδων" στην Απείρανθο για το έθιμο των Κουδουνάτων - Η πρόσκληση από την Ελένη Ελευθερίου μέσα από τα κοτσάκια της

Νοσοκομείο Νάξου: Αύριο (15/03) αναλαμβάνει υπηρεσία ο μόνιμος γυναικολόγος

Αναλαμβάνει από αύριο 15/3 υπηρεσία ο μόνιμος Γυναικολόγος στο Νοσοκομείο Νάξου

Αποκριές 2024: Ολες οι εκδηλώσεις του τετραημέρου στη Νάξο

Παρασκευή 15 Μαρτίου - Κ. Δευτέρα 18 Μαρτίου .. Ολες οι εκδηλώσεις και οι δράσεις στο Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Aegean Air: Από 1η Ιουνίου απευθείας σύνδεση Νάξος – Θεσσαλονίκη

Νέες συνδέσεις της Θεσσαλονίκης με Νάξο και Άμστερνταμ μέσω της Aegean Air