Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΕλλάδα: Τα χειρότερα για την ακτοπλοϊα έρχονται το 2021

Ελλάδα: Τα χειρότερα για την ακτοπλοϊα έρχονται το 2021

|

Με τη ζημιά να υπολογίζεται στα 300 εκατ. ευρώ όλοι θεωρούν τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο χαμένη – Μεγάλο πρόβλημα και με τα ταχύπλοα – Η πρώτη πρόβλεψη για τον Ιούνιο μιλάει για μείωση κίνησης ακόμη και στο 90%

Στην μετα-κορωνοϊό κανονικότητα, υπό προϋποθέσεις, επανήλθε η ακτοπλοΐα αλλά τα στελέχη των εταιρειών του κλάδου είναι απαισιόδοξα για το καλοκαίρι του 2020.

Έως τις 15 Ιουνίου τα πλοία ταξιδεύουν με πρωτόκολλο 50% τα συμβατικά και ταχύπλοα και 55% τα συμβατικά με καμπίνες. Μετά, βλέποντας και κάνοντας αναλόγως με τη ζήτηση. O YNA, Γιάννης Πλακιωτάκης έχει ζητήσει από τον ΕΟΔΥ αύξηση 10% του πρωτοκόλλου εν όψει του Αγίου Πνεύματος.

Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι ταξιδεύουν 35 από τα 85 συνολικά πλοία της ακτοπλοΐας τα οποία κάνουν 36 δρομολόγια την εβδομάδα. Το ακορντεόν παραμένει κλειστό. Για το αν θα δρομολογηθούν και άλλα πλοία μέσα στο καλοκαίρι θα εξαρτηθεί και αυτό από τη ζήτηση.

Μεγάλο πρόβλημα υπάρχει με τα ταχύπλοα. Είναι πιθανόν να μην λύσει κάβους κανένα αυτό το καλοκαίρι. Σύμφωνα με οικονομικά στελέχη εταιρειών, θα πρέπει το πρωτόκολλο να φθάσει το 100% και να καλυφθεί από τη ζήτηση ώστε να μπορέσουν να ταξιδέψουν.

Επίσης, στηρίζονται στους τουρίστες που με αφετηρία τον Πειραιά, τη Ραφήνα και το Ηράκλειο της Κρήτης ταξιδεύουν προς τα κυκλαδονήσια στα οποία μένουν από μία έως δύο ημέρες συνήθως. Αυτός ο «ενδιάμεσος τουρισμός» όπως λέγεται είναι το 35% της ακτοπλοϊκής δραστηριότητας. Όμως εκτιμάται ότι δύσκολα θα υπάρξει ικανοποιητικό τουριστικό ρεύμα από το εξωτερικό και αυτό κάνει χειρότερη την κατάσταση και μαραζώνει τα όποιες ελπίδες υπάρχουν.

Οι ακτοπλόοι εκτιμούν ότι η τουριστική κίνηση θα αρχίσει στα μέσα Ιουλίου αφού για να έρθουν ξένοι τουρίστες θα χρειαστεί να περάσει περισσότερο από ένας μήνας.

Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις η κίνηση τον Ιούνιο θα είναι έως 90% μειωμένη σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019.

«Ο Ιούνιος είναι χαμένος μήνας. Δεν υπάρχουν κρατήσεις ούτε από το εσωτερικό ούτε από το εξωτερικό. Υπολογίζουμε ότι η κίνηση μέσω πλοίων της ακτοπλοΐας θα γίνει πιο αισθητή από τα μέσα Ιουλίου έως και τον Σεπτέμβριο και θα φθάσει το 50% σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2019. Αυτό είναι τα αισιόδοξο σενάριο» τονίζουν κύκλοι της ακτοπλοΐας.

Η επιμέρους άρση των περιορισμών οδήγησε σε μία κινητικότητα η οποία όμως εκτιμάται ότι δεν θα έχει συνέχεια. Οι ακτοπλόοι θεωρούν ότι τώρα φεύγουν όσοι έχουν εξοχικά σε νησιά, κυρίως συνταξιούχοι και όσοι πάνε να ανοίξουν την επιχείρησή τους ή να εργαστούν και ότι μετά θα «κάτσει» η ζήτηση. Μάλιστα απαντώντας σε όσους προσβλέπουν στον εσωτερικό τουρισμό επισημαίνουν:

«Με τα δημοτικά σχολεία να ανοίγουν 1η Ιουνίου και τη σχολική χρονιά από 1η Σεπτεμβρίου η τουριστική περίοδος για τον εσωτερικό τουρισμό περιορίζεται στον Ιούλιο και έως 20 Αυγούστου, αφού πρέπει οι οικογένειες να επιστρέψουν στην βάση τους για να προετοιμαστούν ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς».

Με τη ζημιά για το 2020 να υπολογίζεται στα 300 εκατομμύρια ευρώ όλοι θεωρούν τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο χαμένη. Στόχος είναι να κάνουν διαχείριση ζημιών.

Υψηλόβαθμο στέλεχος ακτοπλοϊκού ομίλου επεσήμανε στο «NM» : «Μέσα στο 2020 θα ζήσουμε όλοι, μικροί -μεγάλοι. Τα σοβαρά προβλήματα θα εμφανισθούν την επόμενη χρονιά. Το 2021 θα είναι το έτος μηδέν για την ακτοπλοΐα» και προσέθεσε:

«Οι κρίσεις συνήθως οδηγούν σε εξαγορές ή συγχωνεύσεις. Οι μεγάλοι αγοράζουν τους μικρούς. Το εναλλακτικό σενάριο είναι οι μικρομεσαίες εταιρείες να ενώνονται μεταξύ τους για να γίνουν μεγάλες και να αντέξουν. Όμως στην ελληνική ακτοπλοΐα οι προβληματικές προσωπικές σχέσεις μεταξύ των ιδιοκτητών «ιδιωτικών» ακτοπλοϊκών εταιρειών εμποδίζουν την υλοποίηση αυτού του σωτήριου για εκείνες σεναρίου.

Τώρα είναι ορατό το ενδεχόμενο κάποιοι να πουλήσουν τον στόλο τους και να βγουν από το παιχνίδι. Ήδη μαθαίνουμε ότι εταιρεία έχει βγάλει, μέσω brokers, τα πλοία της προς πώληση».

Όσο αφορά για το ποια αιτήματα έχουν προς την κυβέρνηση κύκλοι της ακτοπλοΐας τονίζουν:

«Θα πρέπει να υπάρξει ενδιαφέρον από το κράτος για χορήγηση αναπτυξιακών δανείων αφού το κεφάλαιο κίνησης δεν είναι ανάπτυξη. Αν θέλουμε να αφήσουμε πίσω μας τον κορωνοϊό θα πρέπει να μεγαλώσουμε τις εταιρείες μας. Θα πρέπει άμεσα να δοθούν δάνεια ανάπτυξης για να γίνουν επενδύσεις και όχι να δοθούν στο «καμένο χρήμα».

Για τις γραμμές της Αδριατικής επικρατεί ασάφεια.

Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις δεν έχουν επίσημη ενημέρωση πότε θα ανοίξουν οι γραμμές για να ταξιδεύουν επιβάτες.

Βάσει της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, παρατάθηκε ο χρόνος περιορισμού μέχρι 31 Μαΐου για συνδέσεις με πλοίο όσον αφορά στη μεταφορά επιβατών, της Ελλάδας με Ιταλία, Αλβανία και Τουρκία.

Επιτρέπονται τα φορτηγά-οχήματα για την διακίνηση εμπορευμάτων ώστε να μην αποσυντονιστεί η εφοδιαστική αλυσίδα αλλά όχι επιβάτες.

Η κοινοπραξία ΑΝΕΚ – Superfast ενημέρωσε τα πρακτορεία της ότι εισιτήρια επιβατών θα μπορούν να εκδώσουν μετά την 31η Μαΐου και τους ζήτησαν να ακυρώσουν όσα εισιτήρια αγοράστηκαν για τις δυο τελευταίες εβδομάδες του Μαΐου.

Την ίδια ώρα οι Ιταλοί αναμένεται να ανοίξουν τα σύνορα στις 3 Ιουνίου.

Όμως τα ταξίδια στην Αδριατική αφορούν και τα δύο κράτη οπότε πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή. Κύκλοι της ακτοπλοΐας εκτιμούν ότι υπάρχει ενδεχόμενο να αρθούν οι περιορισμοί για τους επιβάτες στις 15 Ιουνίου.

Για καλό και για κακό πάντως οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις προετοιμάζονται για την 1η Ιουνίου, απλώς για τους τύπους, αφού τα ιταλικά λιμάνια ανοίγουν αργότερα.

Στις γραμμές της Αδριατικής δραστηριοποιούνται 11 πλοία από Πάτρα-Ηγουμενίτσα προς τα λιμάνια Πρίντεζι-Μπάρι-Ανκόνα-Βενετία. Οι εταιρείες είναι ο Όμιλος Γκριμάλντι στον οποίο ανήκουν οι Μινωικές και η κοινoπραξία ΑΝΕΚ-Superfast.

Πηγή: newmoney.gr

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πώς έλιωσε ο (εκκλησιαστικός) πάγος με την κυβέρνηση

Βρέθηκε η χρυσή τομή... Ποιες ήταν οι κατάλληλες κινήσεις

Σίφνος: Το “Αρτεμις” νικήθηκε από τη Σοροκάδα, το “Ανεμος” κατάφερε και έδεσε (video)

Τρίτη 23 Απριλίου και στο λιμάνι της Σϊφνου με 11 μποφόρ οι ναυτικοί μας τα είδαν.,. όλα. Το "Αρτεμις" δεν τα κατάφερε, το "Ανεμος" μπήκε στο λιμάνι με τη 3η προσπάθεια (video)

Deadpool & Wolverine ενώνουν τις δυνάμεις τους, προσφέρουν γέλιο και θέαμα (video)

Ράιαν Ρέινολντς και Χιου Τζάκμαν ενώνουν τις δυνάμεις τους στο τρέιλερ της ταινίας - Το φιλμ της Marvel θα κυκλοφορήσει στις 26 Ιουλίου

Αττική: Κίνδυνος να χαθούν οι μέλισσες σε λιγότερο από 20 μέρες (!!!)

Η αντιπυρική περίοδος εξοντώνει τις μέλισσες: «Σε 20 ημέρες δεν θα υπάρχουν μελίσσια στην Αττική»

Αιγαίο: 5αστερες επενδύσεις φέρνουν στην επικαιρότητα τα μικρότερα νησιά

Πως οι μεγάλες επενδύσεις αλλάζουν Κύθνο, Σέριφο Μήλο και Κέα

Κυκλάδες – Αεροδρόμια: Σχεδόν 4.000 άτομα ήρθαν στη Νάξο, Πάρος και Μύκονος μάχονται για τη 2η θέση

Η Σαντορίνη έχει τις περισσότερες κινήσεις το πρώτο δίμηνο του 2024 με βάση την εικόνα των αεροδρομίων - Τι γίνεται στα Δωδεκάνησα

Ιος: Ενα ακόμη ξενοδοχείο είναι έτοιμο για κατασκευή

Προεγκρίθηκε επένδυση για νέο ξενοδοχείο στην Ίο

Πάρος: Συνελήφθησαν τρεις Αιγύπτιοι εργάτες για την χθεσινή φωτιά

Συνελήφθησαν τρεις Αιγύπτιοι για τη χθεσινή φωτιά στην Πάρο - Έκαναν εργασίες καθαρισμού χωρίς να έχουν λάβει τα κατάλληλα μέτρα πυρασφάλειας

Νάξος: Δεν “έδεσε” το “Blue Star 2” και έφυγε για την Πάρο, αλλά ούτε εκεί έδεσε (video)

Με την ένταση των ανέμων στα 80 χιλιόμετρα την ώρα (σε ριπή ανέμου) από νότια κατεύθυνση, το "Blue Star 2" δεν έδεσε στο λιμάνι της Νάξου και μετά στη Πάρο

Υπουργείο Ναυτιλίας απαντά σε Κασσελάκη: “Αναβαθμίζεται συνεχώς η ακτοπλοϊκή κάλυψη των νησιών”

Η απάντηση που έδωσε το Υπουργείο Ναυτιλίας στον Στέφανο Κασσελάκη, ο οποίος μίλησε για πρόβλημα στην σύνδεση των νησιών

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

Νάξος: Μουσική και χορός στην υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας (video)

Πως υποδέχτηκε η Νάξος την Ολυμπιακή φλόγα (video)

Ολυμπιακή Φλόγα: Βασδέκη, Σοφικίτης και Neubauer μίλησαν με τα παιδιά της Νάξου

Διαδραστική συνάντηση με τα παιδιά και βράβευση σε Βασδέκη, Σοφικίτη και Neubauer (video)

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Επίσκεψη από την πρωταθλήτρια Στίβου, Ολγα Βασδέκη

Οι Ολγα Βασδέκη, Βασίλης Σοφικίτης και Lennart Neubauer θα είναι τρείς από τους οκτώ λαμπαδηδρόμος της αυριανής δράσης από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Νάξος: Ποιος θα ανάψει με την Ολυμπιακή φλόγα τον βωμό στη Πορτάρα;

Εγιναν γνωστά τα ονόματα των οκτώ λαμπαδηδρόμων, οι οποίοι θα τρέξουν στη Νάξο στα πλαίσια της έλευσης της Ολυμπιακής φλόγας;

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι μέσω Περιφερειακού δρόμου

Ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Νάξου για την κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι της Νάξου - Που θα δέσει ο Σκοπελίτης

Νομική Αθηνών: Με οδηγό την Ναξιώτισσα Μαρία Μαργαρίτη κέρδισε Κέμπριτζ και Οξφόρδη!

Η Νομική Αθηνών νίκησε Κέμπριτζ και Οξφόρδη και πήρε το Α’ Βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό εικονικής δίκης - Ο ρόλος της Ναξιώτισσας Μαρίας Μαργαρίτη

CaptainBook: Σούπερ χρηματοδότηση 2 εκατ. ευρώ από επενδυτή

Η χρηματοδότηση των 2 εκατομμυρίων ευρώ, θα συμβάλει ουσιαστικά στην επέκταση των υπηρεσιών της και εκτός των αγορών όπου έχει ήδη παρουσία, όπως η αγορά των ΗΠΑ από όπου προέρχεται το 30% των εσόδων της

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia- Play Offs: Με σούπερ Χαρούνι, άλωσε τη Βούλα και βλέπει τελικό ανόδου

Εντυπωσιακός ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia κέρδισε τον Πρωτέα Βούλας (74-64) και το Σάββατο ετοιμάζεται για το παιχνίδι - τελικό... Αγωνία για τους τραυματίες παίκτες....

SeaJets: Με το SuperRunner Jet θα φτάσει έως το Κουφονήσι

Δρομολογείται σε άκρως τουριστική γραμμή το Superunner Jet από το Πάσχα και για όλη την περίοδο - Σε ποια νησιά θα το δούμε φέτος