Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΕλλάδα: Τα καύσιμα γονατίζουν την ακτοπλοϊα

Ελλάδα: Τα καύσιμα γονατίζουν την ακτοπλοϊα

|

Ο μεγάλος πονοκέφαλος όμως για την ακτοπλοΐα δεν είναι η μειωμένη κίνηση, αλλά η μεγάλη αύξηση του κόστους των καυσίμων που έχει υποχρεώσει τις εταιρείες να προχωρήσουν σε απανωτές αυξήσεις των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Από 10%-20% χαμηλότερα σε σύγκριση με το 2019 θα κινηθεί το 2022 η ακτοπλοϊκή επιβατική κίνηση σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Σπύρο Πασχάλη. Μιλώντας στα ΝΕΑ σημειώνει ότι τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2022 το ακτοπλοϊκό μεταφορικό έργο επιβατών ήταν μειωμένο κατά περίπου 20% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Οι προοπτικές για τους επόμενους μήνες δεν δείχνουν ότι θα φτάσει στα επίπεδα του 2019, καθώς οι προκρατήσεις για το τρίτο τρίμηνο του έτους κινούνται ακόμα χαμηλότερα από τις αντίστοιχες του 2019 για την ίδια περίοδο. Η δουλειά των groups έχει σχεδόν χαθεί ως απόρροια των δύο ετών κορωνοϊού, ενώ σημαντικές αγορές, όπως η κινεζική, παραμένουν ακόμα κλειστές. Όσον αφορά τη μεταφορά φορτίων κινείται σε περίπου ίδια επίπεδα με το 2019.

Ο μεγάλος πονοκέφαλος όμως για την ακτοπλοΐα δεν είναι η μειωμένη κίνηση, αλλά η μεγάλη αύξηση του κόστους των καυσίμων που έχει υποχρεώσει τις εταιρείες να προχωρήσουν σε απανωτές αυξήσεις των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

«Το κόστος καυσίμων σε κανονικές περιόδους αποτελούσε το 30-35% των λειτουργικών δαπανών των πλοίων κατά μέσο όρο. Με τις αυξήσεις των τιμών των καυσίμων που βλέπουμε, αρχής γενομένης από το τέταρτο τρίμηνο του 2021 και όλο το 2022, έχουμε φτάσει σε σημείο σήμερα να είναι υπερδιπλάσιες από την αντίστοιχη περσυνή περίοδο εκτοξεύοντας το κόστος καυσίμων στο 60-70% των λειτουργικών δαπανών των πλοίων», εξηγεί ο κ. Πασχάλης.

«Όπως αντιλαμβάνεστε, συνεχίζει, είναι αδύνατο για τις ιδιωτικές ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις να απορροφήσουν αυτό το επιπλέον κόστος παρά τις προσπάθειες μετριασμού του που έκαναν μέσω μείωσης ταχυτήτων, μείωσης ή συγχώνευσης κάποιων δρομολογίων και περιορισμού άλλων λειτουργικών δαπανών».

Η αύξηση των ναύλων είναι για τον Πρόεδρο του ΣΕΕΝ «το τελευταίο μέτρο που χρησιμοποιήθηκε για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του κλάδου» και όμως «σε καμία περίπτωση δεν φαίνεται να είναι αρκετή για να καλύψει το επιπλέον κόστος καυσίμων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του κλάδου μας» αλλά οι αυξήσεις δεν μπορεί να είναι χωρίς όρια, καθώς «δεν επιθυμούμε να βλαφτεί η ζήτηση των ευαίσθητων υπηρεσιών μας». Σε κάθε περίπτωση «οι αυξήσεις στις τιμές πώλησης των υπηρεσιών μας δεν διαφέρουν από τις αυξήσεις που βλέπουμε στις τιμές πώλησης αγαθών και υπηρεσιών σε άλλους κλάδους της οικονομίας» λέει ο κ. Πασχάλης.

Ο κ. Πασχάλης αντικρούει επίσης την κριτική ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες λαμβάνουν οικονομική ενίσχυση από την πολιτεία μέσω των μισθωμάτων των  «αγόνων» γραμμών. Όπως εξηγεί « οι επιδοτήσεις (μισθώματα) για την εκτέλεση γραμμών δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές) που καταβάλει εν τέλει ο Έλληνας φορολογούμενος για την εξασφάλιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης μικρών και απομακρυσμένων νησιών με την Ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους, υφίστανται γιατί αυτές οι συνδέσεις δεν έχουν ικανοποιητικό μεταφορικό έργο (μόλις το 5% του συνόλου) ώστε να δραστηριοποιηθούν ελεύθερα (άνευ μίσθωσης) τα πλοία». Επίσης σημειώνει ότι «τα μισθώματα μετά βίας αρκούν ώστε να καλύψουν μέρος των λειτουργικών δαπανών των πλοίων».

Εξάλλου τα κονδύλια αυτά μοιράζονται σε πάνω από 50 πλοία διαφόρων μεγεθών, ενώ με τις τρέχουσες τιμές των καυσίμων οι λειτουργικές δαπάνες των πλοίων που εκτελούν αυτές τις συνδέσεις έχουν επίσης αυξηθεί κατακόρυφα, χωρίς ταυτόχρονα να έχουν αυξηθεί τα μισθώματα, ούτε τα εισιτήρια που καθορίζονται από το κράτος. Πρόσφατα μάλιστα ο ΣΕΕΝ έστειλε επιστολή στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όπως αποκαλύπτει ο κ. Πασχάλης, αιτούμενο την αύξηση των μισθωμάτων και την επανεξέταση των σχετικών ρυθμίσεων για την έγκαιρη καταβολή των μισθωμάτων ενόψει των διαγωνισμών ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για το επόμενο έτος που σύντομα θα προκηρυχτούν.

Τέλος ο κ. Πασχάλης επισημαίνει ότι η δύσκολη πορεία της ακτοπλοΐας τα δυο τρία τελευταία χρόνια έχει απομυζήσει πολύτιμα κεφάλαια από τους ισολογισμούς των εταιρειών τα οποία είναι απολύτως απαραίτητα για να αντιμετωπίσουν τις δύο μεγάλες προκλήσεις της τρέχουσας δεκαετίας, αυτή της ενεργειακής βελτίωσης των υφιστάμενων πλοίων με στόχο τη μείωση εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου και αυτή της έναρξης ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου με νέα περιβαλλοντικά φιλικότερα πλοία. Η διαδρομή για την επίτευξη αυτών των στόχων απαιτεί πολύ υψηλές κεφαλαιουχικές επενδύσεις στα υφιστάμενα πλοία αλλά και για την κατασκευή νέων πλοίων. Τα κεφάλαια αυτά, τονίζει ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, θα πρέπει να σχηματιστούν με τη συμβολή όλων των εμπλεκομένων και ενδιαφερομένων μερών ώστε να επιτευχθεί μία δίκαιη και βιώσιμη μετάβαση στην «πράσινη» ακτοπλοΐα.

Πηγή ΟΤ


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ενδοκυκλαδικά: Το “Σαόνησος” θα αναχωρήσει τη Κυριακή (21/04) από τη Σύρο

Αλλαγή ημέρας και ώρας για το αυριανό δρομολόγιο του "Σαόνησος" - Πως είναι το πρόγραμμα

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

ΣΥΡΙΖΑ – Κασσελάκης: Το Σάββατο στη Σύρο, περιοδεία στο Αιγαίο

Λόγω Ευρωεκλογών ο Στέφανος Κασσελάκης ξεκινάει περιοδεία στο Αιγαίο.. Πότε θα βρίσκεται στις Κυκλάδες και δη στη Νάξο.

Νάξος: Μουσική και χορός στην υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας (video)

Πως υποδέχτηκε η Νάξος την Ολυμπιακή φλόγα (video)

Ελλάδα: Ανακοινώθηκαν οι “απάτητες” παραλίες, πόσες είναι στις Κυκλάδες; (πίνακας)

Υπεγράφη η ΚΥΑ με την οποία προσδιορίζονται οι 198 «απάτητες παραλίες». Δείτε τι απαγορεύεται σε αυτές.

Κ. Μπιζάς: “Τον Απρίλιο περιμένουμε περισσότερους από 40.000 επισκέπτες στο νησί”

ο τελευταίο διάστημα, ο Δήμος Πάρου έχει επιδοθεί σε εκστρατεία προβολής του νησιού μέσω επαφών με επαγγελματίες του Τουρισμού από σημαντικές αγορές του εξωτερικού που πραγματοποιήθηκαν με τις διαδικτυακές συναντήσεις του Αντιδημάρχου Τουρισμού Θοδωρή Μπιζά και μελών της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου.

Νάξος: Ποιος θα ανάψει με την Ολυμπιακή φλόγα τον βωμό στη Πορτάρα;

Εγιναν γνωστά τα ονόματα των οκτώ λαμπαδηδρόμων, οι οποίοι θα τρέξουν στη Νάξο στα πλαίσια της έλευσης της Ολυμπιακής φλόγας;

Κέα: Διήμερο (20-21 Απριλίου) εθελοντικής αιμοδοσίας

Ερχεται διήμερο εθελοντικής αιμοδοσίας στην Κέα.. Που και πότε;

Ολυμπιακή Φλόγα: Βασδέκη, Σοφικίτης και Neubauer μίλησαν με τα παιδιά της Νάξου

Διαδραστική συνάντηση με τα παιδιά και βράβευση σε Βασδέκη, Σοφικίτη και Neubauer (video)

Θα ορκιστεί στη… φυλακή αν εκλεγεί ο Μπελέρης;

Τι θα συμβεί με τον φυλακισμένο Φρέντι Μπελέρη εάν εκλεγεί Ευρωβουλευτής;

Princess Cruises: Ακύρωση επισκέψεων του “Sun Princess” στη Σαντορίνη

Το Sun Princess ακύρωσε τα δρομολόγια στη Σαντορίνη λόγω συνωστισμού κρουαζιερόπλοιων - Επιλέγει Χανιά

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Επίσκεψη από την πρωταθλήτρια Στίβου, Ολγα Βασδέκη

Οι Ολγα Βασδέκη, Βασίλης Σοφικίτης και Lennart Neubauer θα είναι τρείς από τους οκτώ λαμπαδηδρόμος της αυριανής δράσης από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου: Με εισήγηση Δημήτρη Λιανού, προσφυγή στη Δικαιοσύνη για τους αιγιαλούς

Στη Δικαιοσύνη προσφεύγει η ΠΕΔ για τον αιγιαλό και την παραλία - Ποια ήταν η πρόταση Δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρη Λιανού

Blue Star Ferries: Παράταση μίας ακόμη εβδομάδας για το “Blue Star 1”

Μία ακόμη εβδομάδα θα μείνει στη γραμμή της Παροναξίας το Blue Star 1....

Attica Group: Απέκτησε τρία ξενοδοχεία στις Κυκλάδες, εξετάζει κι άλλες εξαγορές ακινήτων

Τρίτο ξενοδοχείο στις Κυκλάδες απέκτησε η Attica Group - Εξετάζει περαιτέρω εξαγορές μονάδων σε νησιά που εξυπηρετεί με τον στόλο της

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι μέσω Περιφερειακού δρόμου

Ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Νάξου για την κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι της Νάξου - Που θα δέσει ο Σκοπελίτης

Cycladic Identity – Ιος: Ολοκληρώθηκε το πρώτο πρόγραμμa με τίτλο “Το βλέμμα της Νεότητας στις Κυκλάδες”

Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε την Κυριακή 31 Μαρτίου στους κατοίκους του νησιού

Νομική Αθηνών: Με οδηγό την Ναξιώτισσα Μαρία Μαργαρίτη κέρδισε Κέμπριτζ και Οξφόρδη!

Η Νομική Αθηνών νίκησε Κέμπριτζ και Οξφόρδη και πήρε το Α’ Βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό εικονικής δίκης - Ο ρόλος της Ναξιώτισσας Μαρίας Μαργαρίτη

Express Skopelitis: Μια μέρα σαν όλες τις άλλες….

To Express Skopelitis συνεχίζει το δρομολόγιό του...

Ολυμπιακή Φλόγα: Βασδέκη, Σοφικίτης και Neubauer μίλησαν με τα παιδιά της Νάξου

Διαδραστική συνάντηση με τα παιδιά και βράβευση σε Βασδέκη, Σοφικίτη και Neubauer (video)