Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαGolden Star Ferries: Είναι σε κόντρα με το Υπουργείο Ναυτιλίας;

Golden Star Ferries: Είναι σε κόντρα με το Υπουργείο Ναυτιλίας;

|

Με την απόφαση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους να μην έχει επίσημα ανακοινωθεί όσον αφορά τη δρομολόγηση δύο ταχυπλόων στη γραμμή Πειραιά – Κυκλάδες από την Golden Star Ferries, φημολογείται ότι υπάρχει κόντρα ανάμεσα στην πλοιοκτήτρια εταιρεία και το Υπουργείο Ναυτιλίας  – Πρόβλημα και στις ώρες αναχώρησης των συμβατικών πλοίων από Ραφήνα προς Ηράκλειο 

Πριν από μερικές ημέρες είχαμε ένα ακόμη Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών αλλά άφησε πίσω του άλυτα ζητήματα.. Και το βασικό θέμα έχει να κάνει με … υπόλοιπα από προηγούμενες συνεδριάσεις που όμως έχουν αντίκτυπο σε μία συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή εταιρεία που εξέφρασε και την διαμαρτυρία της.. Ο λόγος για την Golden Star Ferries, όπου βρέθηκε εκπρόσωπος της εταιρείας στο Υπουργείο Ναυτιλίας διαμαρτυρόμενος, διερευνώντας τι θα πράξει το υπουργείο σε σχέση με τα αιτήματα αυτά. Ποια είναι αυτά; Η τήρηση των σχετικών κανόνων για τους χρόνους αφιξοαναχωρήσεων από το Ηράκλειο προς τη Ραφήνα όσον αφορά τη δρομολόγηση δύο συμβατικών πλοίων με ενδιάμεσους σταθμούς νησιά των Κυκλάδων. 

Και το δεύτερο ζήτημα έχει να κάνει με το ζήτημα της ετήσιας δρομολόγησης από την ακτοπλοϊκή εταιρεία Golden Star Ferries (από 1/1/2018-31/10/2018) των δύο ταχυπλόων στη γραμμή από Πειραιά για Κυκλάδες. Κι εδώ είναι το ενδιαφέρον της υπόθεσης.. Το ΣΑΣ του Δεκεμβρίου αποφάσισε να ερωτηθεί το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους κατά πόσο είναι σύννομο να εγκριθούν εκπρόθεσμα δρομολόγια ταχυπλόων που έρχονται για πρώτη φορά στην ελληνική ακτοπλοΐα, λόγω είτε αγοράς είτε ναυπήγησης, όπως συμβαίνει με τα συμβατικά πλοία, τα οποία μόλις παραλαμβάνονται από την ακτοπλοϊκή εταιρεία έχουν δικαίωμα να κάνουν αμέσως δρομολόγια. 

Και εδώ αρχίζουν τα όμορφα… Όπως διαβάζουμε στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» το πρόβλημα είναι το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.  Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους σύμφωνα με πληροφορίες εξέδωσε γνωμοδότηση που δικαιώνει την  εταιρεία, αλλά αν δεν βάλει την υπογραφή του, ο Παναγιώτης Κουρουμπλής κινδυνεύει με απαξίωση η επένδυση των δύο πλοιοκτητών.
Ας δούμε τι αναφέρει το δημοσίευμα… 

Εν αρχή τα ταχύπλοα 
Με τροποποίηση του νόμου 2932/01 για δρομολόγηση ταχυπλόων σκαφών,  άλλαξε η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των αιτημάτων και από  30 Νοέμβριου   μετατέθηκε νωρίτερα, στις 31 Αυγούστου  και μόνο για αυτό  το δρομολογιακό έτος,  που άρχισε  την 1η Νοεμβρίου 2017 έως και την 31η Οκτωβρίου του 2018.
Τα δύο νεοαποκτηθέντα ταχύπλοα της Golden Star Ferries είναι πλαγιοδετημένα μπροστά στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Aκόμη δεν τους έχει δοθεί η έγκριση δρομολόγησης από τον υπουργό Παν. Κουρουμπλή αν και οι πλοιοκτήτες Γιώργος και Δημήτρης Στεφάνου  έχουν υπέρ τους γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.   
Η Golden Star Ferries αγόρασε δύο ταχύπλοα, τον περασμένο Δεκέμβριο. Πρόκειται για το πρώτο επιβατηγό ταχύπλοο τύπου trimaran που ναυπηγήθηκε στον κόσμο και το πρώτο που ήρθε στην Ελλάδα αλλά και με ένα ε/γ-ταχύπλοο catamaran. Το trimaran  μετονομάστηκε σε “Super Speed”.  Ναυπηγήθηκε το 2001 στα «North West Bay» της Αυστραλίας. Για 6 μήνες έκανε το δρομολόγιο Σπλίτ-Ντουμπρόβνικ στις δαλματικές ακτές. Το catamaran μετονομάστηκε σε  “Super Cat”.  
Τα δύο ταχύπλοα  προορίζονται για τη γραμμή  από Πειραιά για Κυκλάδες κάνοντας χιαστή δρομολόγια. Δηλαδή  όταν το ένα θα πηγαίνει προς Κυκλάδες το άλλο θα επιστρέφει.
H εταιρεία στις 4 Δεκεμβρίου κατέθεσε αίτηση για τη δρομολόγηση των δύο ταχυπλόων στη γραμμή  Πειραιάς – Σίφνος – Μήλος – Φολέγανδρος – Σαντορίνη – Κατάπολα – Κουφονήσι – Νάξος – Μύκονος – Πάρος – Ίος – Σαντορίνη – Νάξος – Πάρος – Μύκονος – Τήνος και διανυκτέρευση στη Σύρο.  
Η αίτηση της εταιρείας συζητήθηκε στη  συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών  Συγκοινωνιών στις 15 Δεκεμβρίου. Λόγω της εκπρόθεσμης υποβολής ζητήθηκε η γνωμοδότηση της Νομικής Υπηρεσίας του υπουργείου. Προφορικά ο δικηγόρος του ΥΝΑ  έδωσε τη νομική έγκριση.  Όμως το Σ.Α.Σ. παρέπεμψε το ζήτημα στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Εκείνη την χρονική περίοδο ανταγωνιστική εταιρεία ζήτησε να μην εγκριθεί το αίτημα της Golden Star Ferries.    
Σύμφωνα με πληροφορίες το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους δικαίωσε του αδελφούς Στεφάνου και αυτές τις ημέρες καθαρογράφεται η απόφαση. Η υπόθεση Στεφάνου, όπως επισημαίνουν  νομικοί κύκλοι,  αποτελεί πλέον δεδικασμένο για παρόμοιες υποθέσεις. Όσα νεοαποκτηθέντα  πλοία υψώνουν την ελληνική σημαία και ανήκουν σε έλληνες πλοιοκτήτες και δρομολογούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα δρομολογούνται άμεσα.
Εκείνο που φέρεται να προβληματίζει τα αδέλφια Στεφάνου  είναι το γεγονός ότι για να δρομολογηθούν τα δύο ταχύπλοα που είναι πλαγιοδετημένα  ακριβώς μπροστά από το υπουργείο θα πρέπει να υπογράψει ο ΥΝΑ, Παναγιώτης Κουρουμπλής.
Στο μεταξύ, ο χρόνος κυλάει σε βάρος της εταιρείας,  κύκλοι της οποίας επισημαίνουν: «Αδυνατούμε να ανοίξουμε  το πλάνο για τις κρατήσεις εισιτηρίων. Όλοι  ξένοι προγραμματίζουν από τον χειμώνα το ταξίδι τους και τις  διακοπές του για το καλοκαίρι Με αυτή τη χρονοτριβή  δεν μπορούμε να ασκήσουμε την εμπορική μας πολιτική».

Και τα  δύο συμβατικά
Πρόβλημα όμως υπάρχει και με τη δρομολόγηση  δύο συμβατικών πλοίων. Ειδικότερα η Golden Star Ferries   δήλωσε δρομολόγια στο ΥΝΑ για τα πλοία Super Ferry I  και Super Ferry II  στη γραμμή Ραφήνα – Άνδρος – Τήνος – Μύκονος – Πάρος – Ίος – Σαντορίνη – Ηράκλειο. Στη λογική του ένα θα ταξιδεύει  από Ραφήνα προς Κρήτη και το άλλο θα κάνει το αντίστροφο δρομολόγιο δηλαδή θα αναβαίνει από Ηράκλειο προς τη Ραφήνα μέσω Κυκλάδων.  Το πρόβλημα   ανακύπτει στις ώρες  αναχώρησης  από το Ηράκλειο.
Οι εκπρόσωποι της εταιρείας  ζήτησαν  ώρα αναχώρησης στις 07.45 π.μ. Όμως τους απάντησαν  από το ΣΑΣ ότι μπορούν να επιλέξουν είτε στις 06.30 π.μ. είτε στις 09.30 π.μ. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι οι προτεινόμενε από το Σ.Α.Σ. ώρες είναι αντιεμπορικές και μη  ανταγωνιστικές σε σύγκριση με τα ωράρια  των άλλων εταιρειών:
«Το 06.30 είναι πάρα πολύ νωρίς και το  09.30 είναι αργά αφού θα έχουν αποπλεύσει τα πλοία των άλλων εταιρειών από ώρας» επισημαίνουν κύκλοι της εταιρείας. Επίσης τονίζουν ότι για πρώτη φορά το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών συνεξέτασε  θέματα για ταχύπλοα σκάφη με εκείνα για τα  συμβατικά.   

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia- Play Offs: Με σούπερ Χαρούνι, άλωσε τη Βούλα και βλέπει τελικό ανόδου

Εντυπωσιακός ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia κέρδισε τον Πρωτέα Βούλας (74-64) και το Σάββατο ετοιμάζεται για το παιχνίδι - τελικό... Αγωνία για τους τραυματίες παίκτες....

Ολυμπιακή Φλόγα: Σε Καστελόριζο και Κυκλάδες ο Γιάννης Βρούτσης

Σε Καστελόριζο, Σαντορίνη, Νάξο και Πάρο ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού Γιάννης Βρούτσης, για τη Λαμπαδηδρομία της Ολυμπιακής Φλόγας

Blue Star Ferries: Το “Blue Star 2” για μερικές ημέρες στη γραμμή της Παροναξίας

Το Blue Star Delos παραμένει στο Βόρειο Αιγαίο, το Blue Star 1 πάει Δωδεκάνησα και στη Παροναξία από σήμερα έως και την 25η Απριλίου το Blue Star 2 (πίνακας)

Σαντορίνη – Μύκονος: Μεγάλη πτώση στην αεροπορική επιβατική κίνηση

Πτώση (διψήφιος ο αριθμός) στην αεροπορική επιβατική κίνηση για Μύκονο και Σαντορίνη - Αντίθετα ανεβαίνει η Ρόδος

Express Skopelitis: Μια μέρα σαν όλες τις άλλες….

To Express Skopelitis συνεχίζει το δρομολόγιό του...

Το νέο σχέδιο για “πράσινη” ακτοπλοϊα, επηρεάζει τις άγονες γραμμές;

Μελέτες για τις άγονες γραμμές στο πλαίσιο ΣΔΙΤ – Πρωτοβουλίες για «πράσινη ακτοπλοΐα»

Ναυαγοσώστες: Η κλιματική κρίση προκαλεί κάλυψη των ακτών για περισσότερους μήνες

Ο πνιγμός τουρίστα στα Χανιά την Κυριακή φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη για ναυαγοσωστική κάλυψη περισσότερους μήνες τον χρόνο. Ηδη το Σαββατοκύριακο οι υψηλές θερμοκρασίες οδήγησαν πολλούς στις παραλίες της χώρας

“Olympic Champion Jet”: Το νέο .. ταχύπλοο της SeaJets και σε ποιο δρομολόγιο θα το δούμε φέτος

Το Santorini Palace έφυγε, το Olympic Champion Jet έρχεται.. που θα δρομολογηθεί;

Ελλάδα: Συνεχόμενα ρεκόρ επισκεπτών αλλά με υποδομές της δεκαετίας του 70 (!!!)

Παρωχημένα τα λιμάνια στα νησιά και στα περιφερειακά αεροδρόμια - Πάρος και Νάξος τα μεγαλύτερα παραδείγματα με βάση τις υποδομές τους

Ευρωεκλογές – Debate… γιοκ για φέτος

Μπορεί να ήθελε το ΠΑΣΟΚ ένα debate όπως η Κυβέρνηση έχει διαφορετική άποψη

Princess Cruises: Ακύρωση επισκέψεων του “Sun Princess” στη Σαντορίνη

Το Sun Princess ακύρωσε τα δρομολόγια στη Σαντορίνη λόγω συνωστισμού κρουαζιερόπλοιων - Επιλέγει Χανιά

ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου: Με εισήγηση Δημήτρη Λιανού, προσφυγή στη Δικαιοσύνη για τους αιγιαλούς

Στη Δικαιοσύνη προσφεύγει η ΠΕΔ για τον αιγιαλό και την παραλία - Ποια ήταν η πρόταση Δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρη Λιανού

Blue Star Ferries: Παράταση μίας ακόμη εβδομάδας για το “Blue Star 1”

Μία ακόμη εβδομάδα θα μείνει στη γραμμή της Παροναξίας το Blue Star 1....

Φόρτωμας σε Πιερρακάκη: “Να είναι πανέτοιμα τα σχολεία των Κυκλάδων τη νέα χρονιά”

Συνάντηση εργασίας Φίλιππου Φόρτωμα με τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη

Attica Group: Απέκτησε τρία ξενοδοχεία στις Κυκλάδες, εξετάζει κι άλλες εξαγορές ακινήτων

Τρίτο ξενοδοχείο στις Κυκλάδες απέκτησε η Attica Group - Εξετάζει περαιτέρω εξαγορές μονάδων σε νησιά που εξυπηρετεί με τον στόλο της

Cycladic Identity – Ιος: Ολοκληρώθηκε το πρώτο πρόγραμμa με τίτλο “Το βλέμμα της Νεότητας στις Κυκλάδες”

Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε την Κυριακή 31 Μαρτίου στους κατοίκους του νησιού

Αμοργός: Το νησί που… κόβει την ανάσα!!

Εκεί γυρίστηκε η ταινία του 1988 «Le Grand Bleu» (The Big Blue) με τον Jean Reno. Η ταινία έγινε μια από τις πιο επιτυχημένες εμπορικά ταινίες της Γαλλίας.

Κυκλάδες: Πως διαμορφώνεται ο δικαστικός χάρτης, ποια ειρηνοδικεία καταργούνται

Ολες οι προτεινόμενες αλλαγές μέσω του Δικαστικού Χάρτη που είναι σε διαβούλευση για τις Κυκλάδες - Οι οργανικές θέσεις και τα ειρηνοδικεία που καταργούνται...

Σαντορίνη: Διακοπή στο δίκτυο ηλεκτροδότησης

Τη Δευτέρα 15 Απριλίου στους Μπαξέδες και το Πορί

Αμοργός – Ενωση Ξενοδόχων: Καθαρίζουμε τον Πύργο της Αγίας Τριάδας στην Αρκεσίνη

Tην Κυριακή ο Καθαρισμός του Πύργου της Αγίας Τριάδας στην Αρκεσίνη στο πλαίσιο της δράσης Let’s do it Greece 2024