Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΚρουαζιέρα: Εκτός Ελλάδας ελέω μεταναστευτικού

Κρουαζιέρα: Εκτός Ελλάδας ελέω μεταναστευτικού

|

Το μεταναστευτικό, με τις τρέχουσες εξελίξεις αποδεικνύεται ότι είναι το βασικότερο πρόβλημα. Γιατί ναι μεν οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν κάνει από πέρσι τα πλάνα τους για το 2018 όμως είναι ορατός ο κίνδυνος να αρχίσουν τις αλλαγές δρομολογίων, εκτός Ελλάδας και τις ακυρώσεις.

Σε μία περίοδο κατά την οποία η ελληνική κρουαζιέρα προσπαθεί να κάνει στην ουσία διαχείριση ζημιών ενόψει του 2018, το κρίσιμο θέμα του μεταναστευτικού, με κοινωνικές-οικονομικές και πολιτικές διαστάσεις,  λειτουργεί ανασταλτικά δημιουργώντας έντονο προβληματισμό στα στελέχη του κλάδου. Οι δυσοίωνες προβλέψεις για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα το 2017 φαίνεται να επιβεβαιώνονται  σύμφωνα με τα  επίσημα στοιχεία που περιλαμβάνουν στατιστικές έως τα τέλη Αυγούστου.

Στους 42 προορισμούς σημειώθηκαν  3.258 προσεγγίσεις μειωμένες κατά  24 % δηλαδή 1.032 προσεγγίσεις λιγότερες σε σύγκριση με  το 2016 και 4.422.679 επιβατοαφίξεις μειωμένες κατά 774.439,  ποσοστό 15 % συγκριτικά με τον περασμένο χρόνο. Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου στην Ελλάδα οι ενδείξεις για το 2018 δείχνουν να είναι  πλησίον στο 2017 με ίσως μικρή βελτίωση.

«Το 2018 δεν φαίνεται να είναι πολύ καλύτερο γιατί είναι άγνωστο πόσο θα βελτιωθούν οι καταστάσεις στη γείτονα Τουρκία, τι μέλλει γενέσθαι με την τρομοκρατία, μεταναστευτικό, αλλά και την γενικότερη οικονομική κρίση» επεσήμαναν πριν από λίγες εβδομάδες. Τελικά το μεταναστευτικό, με τις τρέχουσες εξελίξεις αποδεικνύεται ότι είναι το βασικότερο πρόβλημα. Γιατί ναι μεν οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν κάνει από πέρσι τα πλάνα τους για το 2018 όμως είναι  ορατός ο κίνδυνος να αρχίσουν τις αλλαγές δρομολογίων, εκτός Ελλάδας και τις ακυρώσεις.

«Χτυπώντας τον κώδωνα για μια φορά ακόμη βλέποντας το μεταναστευτικό πρόβλημα να οξύνεται ιδιαίτερα στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου πρέπει τα αρμόδια υπουργεία αλλά και οι τοπικοί άρχοντες να χειριστούν το θέμα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Γνωρίζουμε όλοι τα αρνητικά αποτελέσματα στην κρουαζιέρα για το 2017 που σύντομα θα επισημοποιηθούν, αναλογιζόμενοι βέβαια τις αιτίες που συνέβαλαν σε ένα τέτοιο αποτέλεσμα, μας ανησυχεί ιδιαίτερα το μεταναστευτικό μετά την εξέλιξη στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου τελευταίως» επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες:

«Η συμπεριφορά των γειτόνων μας στο θέμα αυτό και όχι μόνο μας προβληματίζουν ιδιαίτερα γιατί πιστεύουμε ότι αν ηρεμίσουν τα πνεύματα και διαχειριστούμε με τον καλύτερο τρόπο το μεταναστευτικό μπορεί το ανατολικό Αιγαίο να γίνει ο πρώτος προορισμός κρουαζιέρας, με την πολυνησία που διαθέτει, την Ελληνική και Τούρκικη ακτογραμμή μια που τα αξιοθέατα και μνημεία έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον διεθνώς. Πρέπει άμεσα να παρθούν αποφάσεις για τη σωστή διαχείριση και καλή γειτονία ούτως ώστε να βελτιωθεί άμεσα η παρούσα εικόνα και να αρχίσει να υπάρξει και πάλι ενδιαφέρον στην κρουαζιέρα με τους πλέον ενδιαφέροντες προορισμούς από το 2018 σταδιακά, φθάνοντας στα επιθυμητά αποτελέσματα του παρελθόντος και ει δυνατόν να υπερβούν σημαντικά» και προσθέτει:

«Πιο συγκεκριμένα για το μεταναστευτικό δεν υπάρχουν προτάσεις βελτίωσης παρόλες τις παρεμβάσεις μας και τα γεγονότα που συμβαίνουν. Ακόμη υπάρχουν στην σκέψη των tour operators οι εικόνες του προσφυγικού δράματος μέσα στο λιμάνι του Πειραιά, πρόσφατα η προσωρινή εγκατάσταση στην προβλήτα κρουαζιέρας του Κατάκολου, αλλά και τα πρόσφατα γεγονότα στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου- Μυτιλήνη, Χίος, Σάμος, Κως κλπ. Διάφορες προτάσεις για φιλοξενία σε επιβατηγά πλοία σε συγκεκριμένους προορισμούς με πλήρη control που είχαν γίνει στο παρελθόν είχαν πέσει στο κενό. Χάθηκαν περίπου δύο χρόνια και ακούμε τώρα πάλι ότι θα ξανά εξετασθεί το θέμα να φιλοξενηθούν σε πλοία. Ίσως δεν υπήρχαν στο παρελθόν τα κατάλληλα πλοία αλλά και οι ανάλογοι πλοιοκτήτες.»

Ο Θεόδωρος Κόντες κάνει έκκληση προς την κυβέρνηση για την άμεση  αντιμετώπιση της κατάστασης:

«Βέβαια η κατάσταση έχει επιδεινωθεί τελευταίως δραματικά, με την απαγόρευση διακίνησης στην ενδοχώρα, αλλά και την άρνηση των περισσοτέρων Ευρωπαίων να δεχθούν ποσοστό όπως είχε συμφωνηθεί. Έτσι λοιπόν η ασφυξία εντείνεται στα νησιά μας και η ζημιά για τον θαλάσσιο τουρισμό προβλέπεται να μεγεθυνθεί. Είναι άκρως επείγον λοιπόν η σωστή διαχείριση στο πρόβλημα αυτό για να προλάβουμε μεγαλύτερο κακό τα επόμενα χρόνια στον θαλάσσιο τουρισμό μας.

Απαιτούμε άμεση αντιμετώπιση».

Τα συνολικά έσοδα από την κρουαζιέρα στα ελληνικά λιμάνια υπολογίζονται στα 489 εκατ. ευρώ για το 2015, έτος για το οποίο υπάρχουν στοιχεία. Η Ελλάδα αν και είναι  ο 4ος δημοφιλέστερος προορισμός στην Ευρώπη, είναι  μόλις 8η σε έσοδα. Η κρουαζιέρα φέρνει στις ελληνικές ακτές  το 10% των τουριστών που επισκέπτονται κάθε χρόνο τη χώρα μας, αλλά μόνο το 3% των συνολικών τουριστικών εσόδων.

Οι τουρίστες

Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της διαΝΕΟσις στην Ελλάδα 42 λιμάνια φιλοξενούν κάθε χρόνο 5,2 εκατομμύρια κινήσεις επιβατών σε 4.300 κρουαζιέρες. «Κινήσεις επιβατών», παρεμπιπτόντως, αποκαλούνται οι στάσεις που κάνει κάθε επιβάτης σε λιμάνια κατά τη διάρκεια της κρουαζιέρας του. Ένα κρουαζιερόπλοιο 1.000 επιβατών που κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του ελλιμενίζεται σε τέσσερα λιμάνια μετρά 4.000 «κινήσεις επιβατών». Αυτό είναι και το χρησιμότερο μέγεθος για την αγορά της κρουαζιέρας.

Περισσότεροι από δύο  εκατομμύρια μεμονωμένοι ταξιδιώτες φτάνουν στα ελληνικά λιμάνια με κρουαζιερόπλοια κάθε χρόνο, αλλά το επίσημο στοιχείο  που αφορά την αγορά είναι το πόσες στάσεις -«κινήσεις» κάνουν αυτοί οι επιβάτες στα λιμάνια μας. Ο αριθμός  αυτός τα τελευταία χρόνια είναι λίγο-πολύ σταθερό γύρω στα 5-5,5 εκατομμύρια κινήσεις. Από αυτά τα 42 λιμάνια μόνο 6 λειτουργούν ή λειτούργησαν στο πρόσφατο παρελθόν ως λιμένες αφετηρίας: Ο Πειραιάς, το Ηράκλειο, η Θεσσαλονίκη, η Ρόδος, το Λαύριο και η Κέρκυρα. Η Ελλάδα έχει μερίδιο περίπου 11% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στη Μεσόγειο, αλλά μόνο 8% στον αριθμό των επιβατών και μόλις 6% σε αριθμό home-portings. Την ίδια ώρα, το 50,4% των home-portings της Μεσογείου γίνονται στους 7 λιμένες αφετηρίας της Ιταλίας και το 31,4% στους 15 λιμένες αφετηρίας της Ισπανίας.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΠΝΑι: Επιτήδειοι αποσπούν χρήματα υποδυόμενοι υπαλλήλους

Προσοχή! Επιτήδειοι αποσπούν χρήματα από πολίτες και επιχειρηματίες, υποδυόμενοι υπαλλήλους της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου

Πάσχα: Σύγχυση στην αγορά αρνιού

Αντιδράσεις για την ένταξη των αμνοεριφίων στο «καλάθι» – Ανησυχία για την επάρκεια λόγω εξαγωγών

Νάξος – ΧΥΤΑ: Υπό έλεγχο και έσβησε η φωτιά

Εσβησε η φωτιά που ξέσπασε νωρίς το πρωί της Παρασκευής στο ΧΥΤΑ της Νάξου

“Νόσος Νάξος”: Ενεργοποιείται (από Νοσοκομείο Νάξου) η διαδικασία του γονιδιακού ελέγχου

Συνάντηση την περασμένη Δευτέρα (22/04) στο Δημαρχείο Νάξου με σκοπό την ενεργοποίηση της διαδικασίας γονιδιακού ελέγχου για τη "Νόσος Νάξος"

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia – Play Offs: Φινάλε στο όνειρο, ήττα στην Βούλα και αποκλεισμός

Ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia πάλεψε αλλά πνίγηκε στην άμυνα του Πρωτέα Βούλας - Ηττα στον 3ο αγώνα 66-55 και με 2-1 ήττες έμεινε εκτός συνέχεια - Το σχόλιο της διοίκησης για το φετινό ταξίδι της Ναξιώτικης Ομάδας

Πανναξιακός ΑΟΚ – Play Offs: “Εδώ είναι Νάξος” και επίδειξη δύναμης κόντρα στον Ηλυσιακό

Εντυπωσιακός ο Πανναξιακός ΑΟΚ κέρδισε τον Ηλυσιακό 74-62, έφερε τη σειρά στα ίσα (1-1 νίκες) και ο τελικός για την μάχη του τελικού την προσεχή Κυριακή (28/04) στα Ιλίσια

Εκτακτο: Φωτιά σε εξέλιξη στο ΧΥΤΑ της Νάξου (photos)

Γύρω στις 6 το πρωί της Παρασκευής ξέσπασε φωτιά στο ΧΥΤΑ της Νάξου - Στο χώρο και δύναμη του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Νάξου

Νάξος: Τοποθετήθηκαν νέες σύγχρονες προκατασκευασμένες αίθουσες σε σχολεία

Φ. Μαυρομμάτης δηλώνει ότι "Νέες σύγχρονες προκατασκευασμένες αίθουσες τοποθετήθηκαν σε σχολεία”

Νάξος – Αναβολή: Οι καιρικές συνθήκες “νίκησαν” το μπάσκετ

Αναβλήθηκε ο αγώνας Πανναξιακός ΑΟΚ - Ηλυσιακός λόγω αδυναμίας έλευσης των διαιτητών - Αύριο (όπως και ο αγώνας Πρωτέας - ΑΠΑΣ Νάξου) η αναμέτρηση την ίδια ώρα στο "Δημ. Περιστεράκης"

Νάξος – ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Απόλυτα επιτυχημένο το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης (photo)

Η VOM ολοκλήρωσε με επιτυχία το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης στη ΛΕ.ΜΟ.Ν Νάξου (photo)

Νάξος: Ερχεται η τακτική συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής προβολής και ανάπτυξης

Τακτική Συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης αύριο Παρασκευή - Ποια τα θέματα

Νάξος – Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος: Πότε ξεκινάει το Πασχαλινό ωράριο καταστημάτων

Το Πασχαλινό ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στη Νάξο ανακοίνωσε ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος του νησιού (πίνακας)

Fast Ferries – Πρωτομαγιά: Εμφάνιση στη Νάξο του “Fast Ferries Andros”

Η Fast Ferries ενημερώνει για την κίνηση των πλοίων της κατά την απεργία της Πρωτομαγιάς - ΤΙ θέλει το Fast Ferries Andros στη Νάξο;

Νάξος – ΧΥΤΑ: Υπό έλεγχο και έσβησε η φωτιά

Εσβησε η φωτιά που ξέσπασε νωρίς το πρωί της Παρασκευής στο ΧΥΤΑ της Νάξου

“Νόσος Νάξος”: Ενεργοποιείται (από Νοσοκομείο Νάξου) η διαδικασία του γονιδιακού ελέγχου

Συνάντηση την περασμένη Δευτέρα (22/04) στο Δημαρχείο Νάξου με σκοπό την ενεργοποίηση της διαδικασίας γονιδιακού ελέγχου για τη "Νόσος Νάξος"

Πανναξιακός ΑΟΚ – Play offs: Ωρα τελικού (15:00) κόντρα στον Ηλυσιακό

Ο Πανναξιακός ΑΟΚ αντιμετωπίζει σήμερα τον Ηλυσιακό για τον 2ο αγώνα των πλέι οφ... (Αφίσα)

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

Νάξος – Ολυμπιακή Φλόγα: ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΘΛΙΨΗ για τους πολιτικούς νάνους, απρέπεια σε έναν Ναξιώτη Πρωταθλητή

Ο Στράτος Φουτάκογλου γράφει για όσα έγιναν την ημέρα της Λαμπαδηδρομίας στη Νάξο με επίκεντρο τον παραγκωνισμό του Ναξιώτη πρωταθλητή Γιάννη Ξενάκη