Κυκλάδες: Απειλεί με ...δέσιμο των πλοίων της, η Golden Star Ferries

Δεν ξέρουμε εάν είναι ...σεισμός, δεν γνωρίζουμε πόσο μεγάλο αντίκτυπο έχει η κίνηση αυτή του Υπουργού Ναυτιλίας να μην υπογράψει τις αποφάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για πρώτη φορά εδώ και 17 χρόνια (!!!), σίγουρα όμως ο Ιωάννης Πλακιωτάκης βάζει το όνομά του στο τοίχο με τους ανθρώπους που τάραξαν τα νερά στην ακτοπλοϊα... Και για να μην μακρυγορούμε ήδη έχετε διαβάσει για την απόφασή του να πει "όχι" στο αίτημα της "Fast Ferries" για τη δρομολόγηση του ταχύπλοου Thunder στη γραμμή Σαντορίνη - Νάξος - Μύκονος - Πειραιάς και επιστροφή (με προσθήκη Ανάφης - Θηρασιάς) και την αντιπρόταση για αφαίρεση της Μυκόνου από το δρομολόγιο... Κίνηση που επίσης προβληματίζει από τη στιγμή που το πρόβλημα είναι ουσιαστικά η Σαντορίνη με τα 20 πλοία καθημερινά... 

Το δεύτερο χτύπημα ήρθε σε σχέση με το αίτημα της Golden Star Ferries... Είχε ζητήσει και είχε γίνει δεκτό το αίτημα  για τροποποίηση των δρομολογίων των πλοίων ΄"ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ", "ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ ΙΙ" και "ΣΟΥΠΕΡΡΑΝΝΕΡ". όμως κι εδώ ο υπουργός είπε "όχι" και τα αδέλφια Στεφάνου δεν είναι από τους ανθρώπους που δεν θα μιλήσουν. Οπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα "enandro.gr" ... μίλησαν για την κατάργηση του ανταγωνισμού και την δημιουργία μονοπωλίου στο Αιγαίο. Ενώ απευθυνόμενα σε στελέχη του υπουργείου τα έφεραν σε δύσκολη θέση λέγοντας: «πως έτσι διοικεί η ΝΔ μη σεβόμενη τις αποφάσεις σας; Είναι σκανδαλώδεις οι αποφάσεις του υπουργού. Να απαντήσει ο πρωθυπουργός…» 

και σχεδόν αμέσως εξέδωσαν ανακοίνωση όπου αναφέρουν ότι η εταιρεία ενημερώθηκε σήμερα από το υπουργείο Ναυτιλίας ότι «δεν γίνεται δεκτό το αίτημα μας για τροποποίηση των δρομολογίων (σ.σ. αφορά τη γραμμή Ηρακλείου -Σαντορίνης), παρά την ομόφωνη γνωμοδότηση του ΣΑΣ, με αποτέλεσμα όπως τονίζει «να εξυπηρετούνται μονοπωλιακά τα συμφέροντα ανταγωνιστών μας».

«Η Golden Star Ferries, με θλίψη σας ανακοινώνει ότι οι μέτοχοι και το Δ.Σ. της εταιρείας θα συνεδριάσουν τη Δευτέρα 20/01/2020 προκειμένου να εξετάσει αν θα συνεχίσει την δραστηριοποίησή της στην Ελληνική Ακτοπλοΐα. Ο μόνος δισταγμός μας είναι ότι δυστυχώς θα βρεθούν στην ανεργία πάνω από 400 εργαζόμενοι μας. Αυτονόητα, η εταιρεία μας επιφυλάσσεται να επιδιώξει την πλήρη αποζημίωση της για την ζημία που υφίσταται ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων»

Αναλυτικά το δελτιο ενημέρωσης που υπογράφει ο Δημήτρης Στεφάνου αναφέρει: 

Μετά τη σημερινή μας ενημέρωση από το ΥΝΑΝΠ ότι δεν γίνεται δεκτό το αίτημα μας για τροποποίηση των δρομολογίων μας, παρά την ομόφωνη γνωμοδότηση του ΣΑΣ, με αποτέλεσμα να εξυπηρετούνται μονοπωλιακά τα συμφέροντα ανταγωνιστών μας, η Golden Star Ferries, με θλίψη σας ανακοινώνει ότι οι μέτοχοι και το Δ.Σ. της εταιρείας θα συνεδριάσουν την Δευτέρα 20/01/2020 προκειμένου να εξετάσει αν θα συνεχίσει την δραστηριοποίησή της στην Ελληνική Ακτοπλοϊα.

Ο μόνος δισταγμός μας είναι ότι δυστυχώς θα βρεθούν στην ανεργία πάνω από 400 εργαζόμενοι μας.

Αυτονόητα, η εταιρεία μας επιφυλλάσσεται να επιδιώξει την πλήρη αποζημίωση της  για την ζημία που υφίσταται  ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων.

Επισυνάπτεται επιστολή που απευθύναμε στους αρμόδιους παράγοντες.

 

 

ΟΛΟΚΛΗΡΗ H ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ GOLDEN STAR FERRIES 

Πειραιάς, 17 Ιανουαρίου 2020

Η εταιρεία μας GOLDEN STAR FERRIES την 31.10.2019 ζήτησε την τροποποίηση των δρομολογίων των πλοίων μας ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ, ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ ΙΙ και ΣΟΥΠΕΡΡΑΝΝΕΡ. Το αρμόδιο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) την 13.12.2019 γνωμοδότησε ομόφωνα υπέρ της αποδοχής του αιτήματός μας.

Δυστυχώς έκτοτε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ι. Πλακιωτάκης δεν έχει εγκρίνει το αίτημά μας, παρότι κατά το άρθρο 9 παρ. 3 έπρεπε να αποφασίσει εντός 30 ημερών από τη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ.

Σήμερα μάλιστα – σε συνάντηση που είχαμε με τον κ. Γ.Γ. του Υ.ΝΑ.Ν.Π., το Διευθυντή του γραφείου του κ. Υπουργού και τους νομικούς συμβούλους του – ακούσαμε με έκπληξη ότι μετά τη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ., στην οποία είχαν εκτεθεί οι απόψεις όλων των ενδιαφερομένων, ασκήθηκαν πιέσεις και παρεμβάσεις, προφανώς τρίτων – ανταγωνιστών μας, οι οποίοι όπως μας δηλώθηκε «στεναχωριούνται» από τη δραστηριοποίηση της εταιρείας μας, και ο κ. Υπουργός τείνει, τελείως αυθαίρετα και παράνομα κατά τη γνώμη μας, είτε να μην εγκρίνει το αίτημά μας, είτε να το εγκρίνει με την προϋπόθεση μεταβολής  των ωραρίων μας προς όφελος των ανταγωνιστών μας ... προφανώς προκειμένου να μην «στεναχωρηθούν». Άραγε αυτός είναι ο σκοπός και ο ρόλος του Υπουργείου;

Η προσέγγιση του Υπουργείου είναι απολύτως εσφαλμένη και αβάσιμη. Το αίτημά μας ήταν απολύτως νόμιμο και δεν επρόκειτο για αίτημα νέας ή έκτακτης δρομολόγησης, ούτε θα προκαλείτο επιβάρυνση σε κάποιο λιμάνι, ούτε θα προκαλούσε πρόβλημα στον ανταγωνισμό, διότι:

α) Η εταιρεία μας είχε ήδη εγκεκριμένο δρομολόγιο από το λιμένα Ηρακλείου προς τη Σαντορίνη και αυτό θα διατηρούσε.

β) Τα πλοία μας προσήγγιζαν τη Σαντορίνη δύο φορές ημερησίως και θα την προσήγγιζαν και πάλι δύο φορές ημερησίως.

γ) Το ήδη εγκεκριμένο δρομολόγιο εκτελείτο με πλοία χωρητικότητας άνω των 1400 επιβατών και 270 αυτοκινήτων, ενώ με το τροποποιημένο θα εκτελείτο με πλοίο χωρητικότητας 809 επιβατών και 145 αυτοκινήτων, επομένως απελευθερώναμε μεγάλο μέρος της αγοράς.

Η νομική υπηρεσία μας είναι στη διάθεσή σας, αλλά σκοπός της παρούσας δεν είναι αυτός.

Με λύπη διαπιστώνουμε ότι παραβιάζονται βάναυσα οι αρχές της χρηστής διοικήσεως και της ίσης μεταχείρισης, θέλουμε δε να πιστεύουμε ότι αυτό γίνεται χωρίς ο κ. ΥΝΑΝΠ και τα στελέχη του Υπουργείου να θέλουν να υπακούσουν στα κελεύσματα ανταγωνιστών μας, αλλά έχοντας πέσει θύματα παραπληροφόρησης και λανθασμένων συμβουλών.

Ο κ. Πλακιωτάκης δέχεται εισηγήσεις που βλάπτουν την εταιρεία μας. Είναι προφανές ότι σκοπός των ανταγωνιστών μας είναι να μας ζημιώσουν ώστε να κινούνται  ελεύθερα και ανεξέλεγκτα στην ακτοπλοϊα.

Σήμερα δεν γνωρίζουμε ποιά δρομολόγια θα εκτελέσουμε, ενώ ο ανταγωνισμός μας τρέχει, και δεν μπορούμε να προπωλήσουμε εισιτήρια, ενώ καθημερινά δαπανούμε πολλές χιλιάδες ευρώ από τις αποταμιεύσεις μας για τη μισθοδοσία του προσωπικού μας και τη συντήρηση και την επισκευή των πλοίων μας.

Είναι θλιβερό και ντροπή όταν επί πολλά χρόνια σωρεία αντιστοίχων αιτημάτων των ανταγωνιστών μας γινόντουσαν δεκτά χωρίς καν να κληθούμε να έχουμε άποψη, και όταν επί μακρόν η εταιρεία μας αποδεχόταν αλλαγές δρομολογίων των ανταγωνιστών μας παρότι μας έβλαπταν, να μην γίνεται δεκτό ένα απολύτως νόμιμο αίτημά μας.

Πολύ δε περισσότερο προκαλεί έκπληξη – αν μη τι άλλο – η απόφαση του κ. Πλακιωτάκη επειδή έρχεται σε αντίθεση με την ομόφωνη γνωμοδότηση του Σ.Α.Σ., που συγκροτείται από 30 έγκριτα πρόσωπα της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας – εκπροσώπους θεσμικών οργάνων και φορέων. Η πρωτοφανής απόφαση αποτελεί προσβολή προς αυτούς.

Οι αποφάσεις δρομολόγησης των πλοίων της ακτοπλοΐας μέχρι τώρα προέκυπταν μετά τη γνωμοδότηση του Σ.Α.Σ. και τυπική επικύρωση από τον Υπουργό Ναυτιλίας.

Δεν υπάρχει αξιοκρατία, νομιμότητα και σεβασμός στον ελεύθερο ανταγωνισμό.

Η εταιρεία μας υπηρετεί την Ελληνική ακτοπλοΐα και τα νησιά μας πολλά χρόνια με πίστη, αγάπη και αφοσίωση. Ο στόλος μας αποτελείται και από συμβατικά πλοία που εξυπηρετούν τους νησιώτες μας όλο το χρόνο και όχι μόνο την περίοδο – φιλέτο του καλοκαιριού.

Η εταιρεία μας έχει επενδύσει στην Ελληνική ακτοπλοΐα περισσότερο από εκατό εκατομμύρια ευρώ και είναι απολύτως συνεπής στις υποχρεώσεις της. Απασχολούμε πάνω από 400 άτομα (προσωπικό γραφείου και πληρώματα). Εμπιστευόμαστε και στηρίζουμε την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη μας εκτελώντας εδώ τις μετασκευές, επισκευές και συντηρήσεις των πλοίων μας δαπανώντας τεράστια ποσά. 

Είχαμε την απαίτηση από τον κ. Υπουργό και την κυβέρνηση να σταθεί δίκαια απέναντί μας και όχι να προβαίνει και πάλι – όπως γινόταν στο παρελθόν  – σε δυσμενείς διακρίσεις σε βάρος μας, που καταλήγουν προς όφελος ανταγωνιστικών μας επιχειρήσεων, κάποια μάλιστα εκ των οποίων μπορεί να μην έχει ούτε ένα πλοίο της υπό Ελληνική σημαία.

Οι αποφάσεις της σημερινής πολιτικής ηγεσίας ευνοούν κατά διαβολική σύμπτωση μία συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή εταιρεία. Άραγε ο κ. Υπουργός έχει προαποφασίσει να δημιουργήσει ένα καθεστώς μονοπωλιακού ενδιαφέροντος στο Αιγαίο αντί για ένα υγιές ανταγωνιστικό περιβάλλον;

Αυτό είναι ντροπή και κάνει κακό στην ακτοπλοϊα και στην πατρίδα μας. Για ποιό λόγο πρέπει οι αποφάσεις του Υπουργείου να ευνοούν πάντα συγκεκριμένη ανταγωνίστριά μας εταιρεία;

Κρίμα διότι αποθαρρύνονται επιχειρηματίες να επενδύσουν στην Ελλάδα μας επειδή με ευθύνη του κ. Πλακιωτάκη και της κυβέρνησης διαμορφώνονται συνθήκες μη ελεύθερου ανταγωνισμού.

Κρίμα διότι ελπίζαμε ότι η χώρα μας λειτουργούσε σε καθεστώς διαφάνειας και δεν θα γινόντουσαν δυσμενείς διακρίσεις.

Κρίμα για όσους εμπιστευθήκαμε την κυβέρνηση και αγωνιζόμαστε για να υπηρετήσουμε τα νησιά μας.

Κρίμα γιατί δεν φαίνεται να έχουμε άλλη επιλογή από το να αποσύρουμε τα πλοία μας. Το μόνο που μας κρατάει αυτή τη στιγμή είναι οι εκατοντάδες ναυτικοί μας και το προσωπικό μας που θα μείνουν χωρίς δουλειά. Αλλά όλα έχουν ένα όριο.

Με την προσέγγιση που έχει το Υ.ΝΑ.Ν.Π. δεν θα πάει μπροστά ούτε η Ελλάδα μας, ούτε ο τουρισμός της.

Για την GOLDEN STAR

 Δημήτριος Στεφάνου

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News