Κυκλάδες: Παιχνίδια με έντονο παρασκήνιο γύρω από το "Thunder"

Η αλήθεια είναι ότι από τη πρώτη στιγμή που το «Thunder» (σ.σ. Κεραυνός) μπήκε στη ζωή μας – ως είδηση για την Fast Ferries – προκάλεσε αντιδράσεις. Αρχικά για το γεγονός ότι το World Champion Jet βρήκε σχεδόν ισάξιο αντίπαλο, αφετέρου γιατί είναι το πρώτο ουσιαστικά ταχύπλοο για την «κόκκινη εταιρεία» που έως τώρα επέλεγε να δραστηριοποιείτε με συμβατικά πλοία…

Και βέβαια ήρθε να πέσει πάνω στα δρομολόγια της Sea Jets κάτι που σημαίνει ότι οι Κεντρικές Κυκλάδες έχουν ακόμη ένα γρήγορο ταχύπλοο… Και όπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα  newmoney.gr , η τελευταία συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) είχε αρκετό παρασκήνιο και βέβαια μία πολύ σημαντική παράμετρο που ενδεχομένως να παίξει και ρόλο στα επόμενα συμβούλια…

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή… Τι εστί “Thunder”; Αποτελεί το νέο απόκτημα της εταιρείας Fast Ferries της οικογένειας Παναγιωτάκη και συνάμα το πρώτο ταχύπλοο που εντάσσει στο στόλο της. Αγοράστηκε το περασμένο καλοκαίρι από την εταιρεία Istanbul Deniz Otobusleri η οποία το είχε στην κατοχή της 21 χρόνια και το εκμεταλλευόταν στη ακτοπλοϊκή σύνδεση της Κωνσταντινούπολης με τα Πριγκιποννήσια. Πρόκειται για ένα ταχύπλοο επιβατηγό οχηματαγωγό καταμαράν το οποίο κατασκευάστηκε στην Αυστραλία το 1998 με ολικό μήκος 86,60μ , πλάτος 24μ, χωρητικότητας 1.000 επιβατών και 215 ι.χ οχημάτων και ταχύτητας 35 κόμβων.

Μάχη ..χαρακωμάτων

Και πάμε στα αιτήματα που έχουν κατατεθεί…  Στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών της 30ης Οκτωβρίου 2019 συζητήθηκε η αίτηση της εταιρείας για έκτακτη δρομολόγηση του πλοίου από 1/6/2019 – 30/9/2019 στην γραμμή Πειραιάς – Μύκονος – Νάξος – Θήρα με καθημερινές αναχωρήσεις από το αφετήριο λιμάνι στις 16:00. Έκτακτη γιατί το πλοίο αγοράστηκε και περιήλθε στην κυριότητα της εταιρείας μετά την καταληκτική ημερομηνία για τις εμπρόθεσμες δρομολογήσεις πλοίων που ήταν η 31η Ιανουαρίου 2019.

Για το αίτημα της Fast Ferries δόθηκε αναβολή για την επόμενη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. Όμως στο μεσοδιάστημα η SeaJets η οποία εκπροσωπείται από τον Μάριο Ηλιόπουλο ζήτησε τροποποίηση δρομολογίων του «Νaxos Jet» και ώστε να δραστηριοποιείται στην ίδια γραμμή με το «Thunder”», στην απογευματινή ζώνη αναχωρήσεων.

Στη συνεδρίαση της 27ης Νοεμβρίου 2019 το θέμα της έκτακτης δρομολόγησης του «Thunder”» πήρε εκ νέου αναβολή και ομοίως η τροποποίηση δρομολογίων που ζήτησε η SeaJets για το «Νaxos Jet». Τελικά και τα δύο θέματα συζητήθηκαν στην συνεδρίαση του Συμβουλίου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στις 13 Δεκεμβρίου 2019.

Τροποποιήσεις

Κι εκεί; Εγκρίθηκε το αίτημα της SeaJets με ώρα αναχώρησης από τον Πειραιά στις 15:30 και της Fast Ferries  στις 15:50 με την διαφορά ότι το τελευταίο θα προεκτείνει τρεις φορές την εβδομάδα το δρομολόγιου του μέχρι την Ανάφη και δύο φορές την εβδομάδα μέχρι την Θηρασιά. Η Fast Ferries δεν πήρε το δρομολόγιο όπως το είχε αιτηθεί αλλά με προσθήκες που αλλάζει τον σχεδιασμό της. Βέβαια, είχε το μειονέκτημα ότι ζήτησε δρομολόγια εκπρόθεσμα ενώ η Seajets απλώς τροποποίηση δρομολογίων έχοντας καταθέσει εμπρόθεσμα της αίτησή της.

Στην τελευταία συνεδρίαση του ΣΑΣ συζητήθηκαν και έλαβαν θετική γνωμοδότηση τα αιτήματα της Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου σύμφωνα με τα οποία, το SUPERRUNNER θα εκτελεί δρομολόγια στην γραμμή Ηράκλειο – Θήρα – Νάξο – Μύκονο, το ΣΟΥΠΕΡΞΠΡΕΣ στην γραμμή Ραφήνα – Τήνο – Μύκονο – Νάξο – Ίο – Θήρα, το SUPERFERRY στην γραμμή Ραφήνα – Άνδρος – Τήνος – Μύκονος, το SUPERFERRY II με απογευματινές αναχωρήσεις στη γραμμή Ραφήνα – Άνδρος – Τήνος – Μύκονος – Πάρος και τα SUPERCAT & SUPERSPEED καθημερινές αναχωρήσεις από Πειραιά και Μύκονο προς Σίφνο – Μήλο – Φολέγανδρο – Θήρα – Ίο και Πάρο.

Νέα δεδομένα

Όλα αυτά βέβαια έχουν την θετική γνωμοδότηση από την τελευταία συνεδρίαση του Σ.Α.Σ , ωστόσο ακόμη δεν έχει υπογραφεί από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας και από τον Υπουργό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με την αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας , οι συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών διεξάγονται πλέον «κεκλεισμένων των θυρών», χωρίς την παρουσία και την ομιλία εκπροσώπων των εταιρειών. Τις θέσεις τους τόσο για τα θέματα τους όσο και για τα θέματα ανταγωνιστών μπορούν πλέον να τα εκφράζουν μόνο με υπόμνημα που το αποστέλλουν στην διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του ΥΝΑΝΠ παραμονές των συνεδριάσεων του Συμβουλίου.