Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΚυκλάδες - ΠΕΠΕΝ: Οι πλοίαρχοι μιλάνε για τα λιμάνια και τις ......

Κυκλάδες – ΠΕΠΕΝ: Οι πλοίαρχοι μιλάνε για τα λιμάνια και τις … αδυναμίες τους

|

Τι αναφέρει η φετινή έκθεση των πλοιάρχων (μέσω της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού) – Τι αναφέρει ο ο πρόεδρος Μανώλης Τσικαλάκης – Η εικόνα στις Κυκλάδες 

«Από το 2002, δυστυχώς, δεν έχει γίνει τίποτε, εκτός από ορισμένες εξαιρέσεις. Σε αυτήν την έκθεση χωρίς βέβαια να διεκδικούνται περγαμηνές λιμενολόγου, φαίνεται ξεκάθαρα η αγωνία των συναδέλφων μου στην καθημερινή άσκηση των καθηκόντων τους. Μια αγωνία για το απρόοπτο, που πάντα τέτοιες συνθήκες επιφυλάσσουν». Ποιος τα λέει αυτά; Ο πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ το σωτήριο έτος 2012 μεταφέροντας στο αρμόδιο (τότε) Υπουργείο Ναυτιλίας τις παρατηρήσεις των πλέον αρμόδιων – των πλοιάρχων δηλαδή – για την κατάσταση που βρίσκονται στην Ελλάδα… Μάλιστα, το 2012 μιλούσαν για σημαντικές δράσεις για τα λιμάνια (σ.σ. μένουμε στις Κυκλάδες) της Μήλου, της Τήνου, της Σαντορίνης, της Ιου, της Νάξου και της Σχοινούσας… 

Είδατε εσείς κάτι να αλλάζει δραστικά; Ααα ναι, νέο λιμάνι κάποια στιγμή θα γίνει στη Σαντορίνη, ίσως στη Σχοινούσα, για τη Τήνο ότι κι εάν πούμε είναι λίγο και για τα άλλα; Μπαλώματα, μπαλώματα και μπαλώματα. Τι έχει αλλάξει από τότε; Σχεδόν τίποτα. Copy paste η έκθεση από τους πλοιάρχους με μικρές αλλαγές και με την ελπίδα ότι επιτέλους κάτι μπορεί να αλλάξει. Λέτε; Και φέτος η έκθεση από την Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού έφυγε προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με κοινοποίηση στις αρμόδιες Υπηρεσιακές Αρχές και «για τον εντοπισμό προβλημάτων που προκύπτουν σε κάθε δρομολόγιο των πλοίων με τις γερασμένες, ελλιπείς ή κακοσυντηρημένες λιμενικές υποδομές και για την ευαισθητοποίηση –ενεργοποίηση των αρμόδιων αρχών προκειμένου να δοθούν λύσεις». 

Από τη πλευρά του, ο πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ και γγ της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας Μανώλης Τσικαλάκης στην εισαγωγική του αναφορά τονίζει «κάνω έκκληση σε όλους τους εμπλεκομένους φορείς για αναβάθμιση των λιμανιών και των λιμενικών υποδομών στη χώρα μας, αλλά και για την κατάργηση των αναχρονισμών που κρύβουν τα προβλήματα κάτω από το χαλί και δεν λύση. Τα πλοία εκσυγχρονίζονται και κατασκευάζονται όλο και πιο μεγάλα. Οι απαιτήσεις υποδοχής και φιλοξενία στους αυξάνονται. Πολλά λιμάνια μας όμως έχουν παραμείνει με υποδομές του περασμένου αιώνα. Οι θαλάσσιοι δρόμοι είναι καθοριστικοί του περασμένου αιώνα. Οι θαλάσσιοι δρόμοι είναι καθοριστικοί για τη διακίνηση των αγαθών μέσω του εμπορίου, για τη μεταφορά των νέων ενεργειακών πηγών για την ανάπτυξη του τουρισμού για τη στήριξη των νησιών μας. Ας μην χαθεί άλλος χρόνος».

skikinos.jpg

Ποια είναι όμως η τελευταία εικόνα που έχουμε από τα λιμάνια στις Κυκλάδες; 

Ξεκινάμε από το Βορρά (Ανδρος – Τήνος – Μύκονος – Σύρος)

Ανδρος

Τοποθέτηση – Επισκευή προσκρουστήρων.

Σε όλη τη λιμενολεκάνη απαιτείται εκβάθυνση.

Λόγω του περιορισμένου βυθίσματος και του λασπώδους βυθού, δημιουργούνται προβλήματα στις αναρροφήσεις των πλοίων κατά την διάρκεια χειρισμών, καθώς επίσης αδυναμία ασφαλούς πόντισης άγκυρας λόγω συχνής χρήσης του βυθού.

Να γίνει φωτοσήμανση του ύφαλου «Βουβή» και της βραχονησίδας «Τουρλίτης».

Να ενισχυθεί η φωτοβολία του πράσινου φανού του λιμενοβραχίονα.

Να μετατραπεί σε προβλήτα ο βραχώδης λιμενοβραχίονας.

Μύκονος

Νέο λιμάνι

Αντικατάσταση-τοποθέτηση όπου χρειάζεται προκρουστήρων fender – λάστιχα.

Αποκατάσταση και συντήρηση προβλήτα Νο.6, όπως επίσης συντήρηση όλων των προβλητών (έχουν καταστραφεί οι ράγες και το τσιμέντο).

Τοποθέτηση μπίντας (δέστρας) νότια του κόκκινου φανού ανάμεσα στις προβλήτες Νο.6-Νο.7.

Σύρος

Τοποθέτηση προσκρουστήρων νέου τύπου στους προβλήτες Νο.2,4,5

Επισκευή ράμπας θέση Νο.5.

Εκβάθυνση λιμενολεκάνης.

Εκβάθυνση θέσης (Βλύχος). Θα υπήρχε η δυνατότητα το πλοίο να παραμένει εκεί, σε περίπτωση διανυκτέρευσης ή απαγορευτικού.

Να γνωστοποιηθεί η μελέτη κατασκευής νέου χώρου πρόσδεσης, ώστε να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις.

Τήνος

Στο σημείο που βρίσκεται ο κόκκινος φανός, παρουσιάζονται εκτεταμένες ρηγματώσεις, οι οποίες εκτείνονται απο το ανωτέρω σημείο μέχρι τουλάχιστον κάτω από την θαλάσσια επιφάνεια.

Ως εκ τούτου ελλοχεύει σοβαρότατος κίνδυνος στην πρώτη ισχυρή κακοκαιρία με άνεμους απο νότιες διευθύνσεις (οι οποίες είναι συνήθεις στην ανοιξιάτικη περίοδο), να παρασυρθεί από τον κυματισμό ή να καταρρεύσει.

Πρέπει, να απομακρυνθούν άμεσα τα ημιβυθισμένα μπλόκια του υπο μελέτη/κατασκευή νέου κυματοθραύστη.

Με τους βόρειους ανέμους υπάρχει μεγάλος κίνδυνος, να παρασυρθεί το εκάστοτε πλοίο επάνω στα ημιβυθισμένα μπλόκια τα οποία δεν είναι ορατά και με τους νότιους άνεμους αντί να κοπάζει ο κυματισμός εντός λιμένα, συμβαίνει το αντίθετο.

Ως εκ τούτου κρίνεται απαραίτητη η επανεξέταση μελέτης κατασκευής νέου λιμενοβραχίονα, ο οποίος θα πρέπει να κατασκευαστεί νοτιότερα από τον υπάρχοντα, ώστε να μεγαλώσει η λιμενολεκάνη.

amorgos-naxospress_5.jpg

Πάμε Κέντρο (Πάρος – Αντίπαρος – Νάξος – Μικρές Κυκλάδες – Αμοργός)

ΑΜΟΡΓΟΣ

Αιγιάλη

Εξέχουν οι ράγες, με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να γλιστράει.

Το πλάτος του προβλήτα είναι στενό και ο καταπέλτης απέχει 2 μέτρα αριστερά από τις δέστρες.

Δεν υπάρχει δυνατότητα ασφαλούς πρόσδεσης.

Με δυτικούς καιρούς που έχει μεγάλη ρεστιά και με ολισθηρότητα από τις ράγες και με την μικρή απόσταση από τις δέστρες, είναι άκρως επικίνδυνο να χτυπήσει ο καταπέλτης πάνω στις μπίντες και να προκληθεί σοβαρή ζημιά.

α) Επισκευή προβλήτα με άσφαλτο – τσιμέντο. Τα σίδερα της κατασκευής προεξέχουν και δημιουργούν προβλήματα – ζημιές στους καταπέλτες.

β) Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

Κατάπολα

Εξέχουν οι ράγες, με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να γλιστράει.

Επιπλέον υπάρχει κίνδυνος ζημιάς σε περίπτωση σκαλώματος καταπέλτη ή νυχιού καταπέλτη σε κάποια από τις ράγες.

Επισκευή προβλήτα από τα εξέχοντα σίδερα.

Δονούσα

α) Προέκταση προβλήτα και διαπλάτυνση του ώστε να υπάρχει εναλλακτική θέση πρυμνοδέτησης με την πλώρη στους Δυτικούς καιρούς.

β) Εκβάθυνση λιμενολεκάνης στο ύψος του σταθμού της Δ.Ε.Η.

γ) Τοποθέτηση – επισκευή προσκρουστήρων.

δ) Φωτισμός προβλήτα.

ε) Προέκταση – κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Νοτιοδυτικούς κυματισμούς.

Ηρακλεια

Η ανεμογεννήτρια (που είναι εκτός λειτουργίας εξαρχής) δεξιά κατά την είσοδο του πλοίου δυσκολεύει τη μανούβρα.

Κουφονήσι

α) Άμεση εκβάθυνση λιμενολεκάνης καθώς το πλοίο δυσκολεύεται στους ελιγμούς του.

β) Επέκταση προβλήτα στο ύψος του χερσαίου χώρου ώστε να αυξηθεί ο χώρος.

γ) Βελτίωση φωτισμού λιμένα που είναι σχεδόν ανύπαρκτος.

δ) Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

ε) Προέκταση προβλήτα προς Νοτιοανατολικά έτσι ώστε να δημιουργηθεί νέα θέση πρόσδεσης με Βορειοανατολικό προσανατολισμό.

Νάξος

Τα τουριστικά σκάφη που δραστηριοποιούνται στην είσοδο/έξοδο και αγκυροβόλιο του λιμένα, κινούνται χωρίς έλεγχο με αποτέλεσμα να επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία κατά την είσοδο/έξοδο/χειρισμούς πρόσδεσης των πλοίων.

Υπάρχει έλλειψη μπαλονιών πρόσκρουσης (Fender).

α) Εκβάθυνση περιοχής πέριξ θέσεων 3 – 4 – 5, μέχρι την είσοδο της μαρίνας.

β) Τοποθέτηση – επισκευή προσκρουστήρων.

γ) Διαπλάτυνση – επιμήκυνση προβλήτας για την υποδοχή μεγαλύτερου πλοίου.

δ) Φωτοσήμανση υφάλου ΦΡΟΥΡΟΣ έξωθεν του λιμένος.

ε) Αύξηση της εμβέλειας του φανού ΑΜΑΡΙΔΕΣ.

στ) Ανύψωση εστίας κόκκινου φανού κυματοθραύστη καθώς τις βραδινές ώρες είναι δυσδιάκριτος, λόγω ταύτισής του με τα φώτα της πόλης, ή αύξηση της φωτοβολίας του.

Πάρος

Στον προβλήτα στη Νο.2 θέση εξέχουν οι ράγες με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να γλιστράει.

Επιπλέον υπάρχει κίνδυνος ζημιάς σε περίπτωση σκαλώματος καταπέλτη ή νυχιού καταπέλτη σε κάποια από τις ράγες.

Τα τουριστικά σκάφη που δραστηριοποιούνται στην είσοδο/έξοδο και αγκυροβόλιο του λιμένα, κινούνται χωρίς έλεγχο, με αποτέλεσμα να επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία κατά την είσοδο – έξοδο – χειρισμούς πρόσδεσης των πλοίων.

Υπάρχει έλλειψη μπαλονιών πρόσκρουσης (Fender).

α) Εκβάθυνση πέριξ θέσεων Νο 4 (γαρμπής) έως Νο 8.

β) Διάλυση υφάλου «Σπίθα» και απόσυρση της σημαδούρας.

γ) Οι μπίντες μεταξύ των θέσεων 6 έως 8 να γίνουν χωνευτές ώστε τα πλοία να μπορούν να προσδένουν και συγχρόνως να γίνεται χρήση όλων των καταπελτών των μεγάλων πλοίων.

Σχοινούσα

Άκρως επικίνδυνο λιμάνι ειδικά με τους νότιους καιρούς.

Επιπλέον όλους τους καλοκαιρινούς μήνες υπάρχουν παντού κότερα αγκυροβολημένα κάνοντας την προσέγγιση άκρως δύσκολη και επικίνδυνη.

Πρέπει οπωσδήποτε και άμεσα να γίνει αλλαγή τοποθεσίας λιμένος.

santorini.jpg

Συνέχεια στο Νότο (Σίκινος – Φολέγανδρος – Ιος – Θηρασιά – Σαντορίνη – Ανάφη)

Ανάφη

α) Χρήζει άμεσης βυθοκόρησης και εκβάθυνσης, άκρως επισφαλής και επικίνδυνη η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεση του πλοίου όταν επικρατεί υψηλή αποθαλασσιά και κυματισμός.

β) Δεν είναι προστατευμένος ο προβλήτας από τους εξωτερικούς κυματισμούς με αποτέλεσμα την υπερπήδηση του.

Ιος

Επέκταση και διαπλάτυνση προβλήτα.

Εκβάθυνση περιοχής προς ΒΑ.

Τοποθέτηση σημαντήρων οριοθέτησης περιοχής λουομένων.

Σαντορίνη

Ύστερα από την επέκταση του λιμανιού προς τα βόρεια, επηρεάζεται η αγκυροβολία λόγω μεγάλων βαθών.

Επίσης, λόγω της προέκτασης αυτής το λιμάνι είναι εκτεθειμένο σε περίπτωση νοτιοδυτικών-δυτικών ανέμων, γιατί ο λιμενοβραχίονας (κατσούνι) παρέμεινε στο ίδιο μήκος.

Είναι επιτακτική ανάγκη για το νησί να βρεθεί μια εναλλακτική λύση σε περίπτωση αδυναμίας προσέγγισης των πλοίων, σε κάποια άλλη υπήνεμη από Δ-ΝΔ ανέμους τοποθεσία, κατασκευάζοντας έναν προβλήτα, που θα

μπορεί να εξυπηρετεί τα πλοία σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες από τους ανωτέρω ανέμους.

Θηρασιά

Επικίνδυνη η προσέγγιση μεγάλων πλοίων λόγω αδυναμίας αγκυροβολίας εξαιτίας του μεγάλου βάθους.

Επέκταση προβλήτα προς Β.

Σίκινος

Προέκταση και διαπλάτυνση προβλήτα.

Εκβάθυνση περιοχής πρόσδεσης.

Φωτισμός προβλήτα.

Φολέγανδρος

Απαραίτητη η φωτοσήμανση βραχονησίδων (Roulioxeres – Δύο Αδέλφια και Ακ. Λατίνη).

Επέκταση προβλήτας προς Α.

Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

Εκβάθυνση λιμενολεκάνης.

Και τέλος Δυτικές Κυκλάδες (Κέα – Κύθνος – Κίμωλος – Σίφνος – Σέριφος – Μήλος)

Κέα

Επέκταση προβλήτα προς Β και προς Ν.

Εκβάθυνση λιμενολεκάνης.

Φωτοσήμανση λιμενοβραχίονα.

Να τοποθετηθούν προσκρουστήρες.

Επέκταση λιμενοβραχίονα κατά 30 Μ. το λιγότερο.

Κίμωλος

Απαραίτητη η φωτοσήμανση βραχονησίδων ΡΕΥΜΑΤΟΝΗΣΙΑ.

Επέκταση προβλήτα προς Α.

Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Ν-ΝΑ ανέμους.

Μήλος

α) Έλλειψη Φωτοσήμανσης προβλήτα.

β) Ανεπαρκής φωτισμός προβλήτα με αποτέλεσμα να μην διακρίνεται η θέση του σε σχέση με τα φώτα της πόλης.

γ) Ύπαρξη σκαφών, τουριστικών πλοίων που εμποδίζουν την προσέγγιση κατά τη θερινή περίοδο.

δ) Επέκταση προβλήτα για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση τουλάχιστον 3 πλοίων. Δημιουργία θέσεως (L) πρυμνοπλαγιοδέτησης.

στ) Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

Σέριφος

Φωτοσήμανση εισόδου.

Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

Προέκταση προβλήτα προς ανατολικά και διαπλάτυνση προβλήτα προς νότια.

Σίφνος

Επέκταση προβλήτα και δημιουργία επαρκούς χερσαίου χώρου για την εξυπηρέτηση.

Αίθουσα αναμονής επιβατών – χώροι υγιεινής.

Τοποθέτηση προσκρουστήρων

Στην υπάρχουσα μορφή του να γίνει υπερύψωση στο κεφάλι περίπου 30 εκατοστά ώστε να υπάρχει δυνατότητα προσέγγισης πλοίου στο σημείο αυτό.

Για τα πλοία με μικρό εκτόπισμα, υπάρχει ήδη χαμηλού ύψους θέση πρόσδεσης.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ενδοκυκλαδικά: Το “Σαόνησος” θα αναχωρήσει τη Κυριακή (21/04) από τη Σύρο

Αλλαγή ημέρας και ώρας για το αυριανό δρομολόγιο του "Σαόνησος" - Πως είναι το πρόγραμμα

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

ΣΥΡΙΖΑ – Κασσελάκης: Το Σάββατο στη Σύρο, περιοδεία στο Αιγαίο

Λόγω Ευρωεκλογών ο Στέφανος Κασσελάκης ξεκινάει περιοδεία στο Αιγαίο.. Πότε θα βρίσκεται στις Κυκλάδες και δη στη Νάξο.

Νάξος: Μουσική και χορός στην υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας (video)

Πως υποδέχτηκε η Νάξος την Ολυμπιακή φλόγα (video)

Ελλάδα: Ανακοινώθηκαν οι “απάτητες” παραλίες, πόσες είναι στις Κυκλάδες; (πίνακας)

Υπεγράφη η ΚΥΑ με την οποία προσδιορίζονται οι 198 «απάτητες παραλίες». Δείτε τι απαγορεύεται σε αυτές.

Κ. Μπιζάς: “Τον Απρίλιο περιμένουμε περισσότερους από 40.000 επισκέπτες στο νησί”

ο τελευταίο διάστημα, ο Δήμος Πάρου έχει επιδοθεί σε εκστρατεία προβολής του νησιού μέσω επαφών με επαγγελματίες του Τουρισμού από σημαντικές αγορές του εξωτερικού που πραγματοποιήθηκαν με τις διαδικτυακές συναντήσεις του Αντιδημάρχου Τουρισμού Θοδωρή Μπιζά και μελών της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου.

Νάξος: Ποιος θα ανάψει με την Ολυμπιακή φλόγα τον βωμό στη Πορτάρα;

Εγιναν γνωστά τα ονόματα των οκτώ λαμπαδηδρόμων, οι οποίοι θα τρέξουν στη Νάξο στα πλαίσια της έλευσης της Ολυμπιακής φλόγας;

Κέα: Διήμερο (20-21 Απριλίου) εθελοντικής αιμοδοσίας

Ερχεται διήμερο εθελοντικής αιμοδοσίας στην Κέα.. Που και πότε;

Ολυμπιακή Φλόγα: Βασδέκη, Σοφικίτης και Neubauer μίλησαν με τα παιδιά της Νάξου

Διαδραστική συνάντηση με τα παιδιά και βράβευση σε Βασδέκη, Σοφικίτη και Neubauer (video)

Θα ορκιστεί στη… φυλακή αν εκλεγεί ο Μπελέρης;

Τι θα συμβεί με τον φυλακισμένο Φρέντι Μπελέρη εάν εκλεγεί Ευρωβουλευτής;

Princess Cruises: Ακύρωση επισκέψεων του “Sun Princess” στη Σαντορίνη

Το Sun Princess ακύρωσε τα δρομολόγια στη Σαντορίνη λόγω συνωστισμού κρουαζιερόπλοιων - Επιλέγει Χανιά

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Επίσκεψη από την πρωταθλήτρια Στίβου, Ολγα Βασδέκη

Οι Ολγα Βασδέκη, Βασίλης Σοφικίτης και Lennart Neubauer θα είναι τρείς από τους οκτώ λαμπαδηδρόμος της αυριανής δράσης από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου: Με εισήγηση Δημήτρη Λιανού, προσφυγή στη Δικαιοσύνη για τους αιγιαλούς

Στη Δικαιοσύνη προσφεύγει η ΠΕΔ για τον αιγιαλό και την παραλία - Ποια ήταν η πρόταση Δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρη Λιανού

Blue Star Ferries: Παράταση μίας ακόμη εβδομάδας για το “Blue Star 1”

Μία ακόμη εβδομάδα θα μείνει στη γραμμή της Παροναξίας το Blue Star 1....

Attica Group: Απέκτησε τρία ξενοδοχεία στις Κυκλάδες, εξετάζει κι άλλες εξαγορές ακινήτων

Τρίτο ξενοδοχείο στις Κυκλάδες απέκτησε η Attica Group - Εξετάζει περαιτέρω εξαγορές μονάδων σε νησιά που εξυπηρετεί με τον στόλο της

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι μέσω Περιφερειακού δρόμου

Ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Νάξου για την κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι της Νάξου - Που θα δέσει ο Σκοπελίτης

Cycladic Identity – Ιος: Ολοκληρώθηκε το πρώτο πρόγραμμa με τίτλο “Το βλέμμα της Νεότητας στις Κυκλάδες”

Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε την Κυριακή 31 Μαρτίου στους κατοίκους του νησιού

Express Skopelitis: Μια μέρα σαν όλες τις άλλες….

To Express Skopelitis συνεχίζει το δρομολόγιό του...

Νομική Αθηνών: Με οδηγό την Ναξιώτισσα Μαρία Μαργαρίτη κέρδισε Κέμπριτζ και Οξφόρδη!

Η Νομική Αθηνών νίκησε Κέμπριτζ και Οξφόρδη και πήρε το Α’ Βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό εικονικής δίκης - Ο ρόλος της Ναξιώτισσας Μαρίας Μαργαρίτη

Φόρτωμας σε Πιερρακάκη: “Να είναι πανέτοιμα τα σχολεία των Κυκλάδων τη νέα χρονιά”

Συνάντηση εργασίας Φίλιππου Φόρτωμα με τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη