Κυκλάδες: Ξεκίνησε η τουριστική περίοδος… με ανεκτέλεστα δρομολόγια !!!

Το προσεχές 15θήμερο (μέχρι 2/7/20) και οι δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες που εξυπηρετούν όλο τον χρόνο το νησί μας (σ.σ. Ανδρος) με τα συμβατικά πλοία τους αποφάσισαν κάθε Τρίτη και Τετάρτη να έχουν ανεκτέλεστα δρομολόγια για δύο από τα τέσσερα πλοία τους! Δεν θα ταξιδεύουν από Ραφήνα το πρωί το Andros και το απόγευμα το Superferry II…

Είναι πρώτη φορά στην ιστορία της ακτοπλοΐας που με την είσοδο στην θερινή περίοδο (high season) αντί να αυξάνουν τα δρομολόγια μειώνονται!!! Όμως ήταν αναπόφευκτο καθώς και τα δύο πλοία αυτές τις μέρες παίρνουν ελάχιστους επιβάτες.

Χτες Τρίτη για παράδειγμα και τα δύο απογευματινά δρομολόγια από Ραφήνα (Superferry II και Θεολόγος) πήραν από 220 επιβάτες το καθένα και από 65 ΙΧ. Απλώς ο Θεολόγος σαν ρο-ρο πήρε 65 φορτηγά και το Superferry II 15.  Αν όλη την κίνηση είχε πάρει π.χ. ο Θεολόγος - πέρσι τέτοια εποχή - θα θεωρείτο ένα αποτυχημένο δρομολόγιο, καθώς τότε είχε πρωτόκολλο 1100 επιβάτες, 200 ΙΧ και 70 φορτηγά.

Αυτή τη στιγμή τα συμβατικά των δύο εταιρειών - που εξυπηρετούν με σοβαρότητα και συνέπεια όλο τον χρόνο το νησί και την γραμμή μας - ταξιδεύουν με ελάχιστες πληρότητες, πλην εξαιρέσεων. Από του Αγίου Πνεύματος με τέσσερα δρομολόγια ημερησίως και οι δύο μπαίνουν μέσα καθημερινά.

Ας λάβουμε υπόψη μας πως και οι δύο δέχτηκαν αλλεπάλληλα οικονομικά πλήγματα επί 8-9 μήνες (χειμώνας, κορονοϊός, αποχή τουριστών από το εξωτερικό). Συνεπώς τα ανεκτέλεστα του προσεχούς 15θημέρου ήταν μια λύση. 

Συζητώντας με παράγοντες της ακτοπλοΐας σήμερα πληροφορηθήκαμε πως δεν προβλέπεται να βγει ταχύπλοο μέχρι τέλη Ιουνίου. Κι αυτό γιατί δεν υπάρχουν ξένοι τουρίστες, δεν υπάρχουν γκρουπ, δεν υπάρχουν κλεισμένα εισιτήρια.

Επίσης ας λάβουμε υπόψη μας τα συμβατικά των δύο αξιόπιστων εταιρειών της γραμμής μας είναι αυτά που στηρίζουν όλο τον χρόνο την οικονομία και την κοινωνία της Άνδρου> Έχουμε γράψει και ξαναγράφουμε για τον ρόλο των συμβατικών. Αν αυτά γονατίσουν θα γονατίσει η ακτοπλοΐα και η οικονομία και η κοινωνία των νησιών μας.

Αυτά λοιπόν είναι τα μέχρι τώρα δεδομένα. Το τι θα γίνει στη συνέχεια μέχρι το τέλος Ιουλίου θα συνεκτιμηθεί σε σχέση με την πορεία της αγοράς και τις ανάγκες της Άνδρου και των άλλων νησιών για μεταφορικό έργο.

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα "enandro.gr"