Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΛιμάνι Ραφήνας… Η εμφάνιση του «Tera Jet» και η παρέμβαση του Επάρχου...

Λιμάνι Ραφήνας… Η εμφάνιση του «Tera Jet» και η παρέμβαση του Επάρχου Ανδρου

|

Δεν είναι λίγοι αυτοί που φοβούνται ότι η παρουσία του Tera Jet στο λιμάνι της Ραφήνας σε συνδυασμό με την απουσία υποδομών θα λειτουργήσουν ανασταλτικά στην κίνηση όχι του φετινού καλοκαιριού αλλά κυρίως τη χειμερινή περίοδο – Τι ζητάει από Υπουργείο και Ακτοπλόους ο Έπαρχος Άνδρου κος Λοτσάρης 

Ραφήνα. Ένα από τα λιμάνια που θεωρείται από τα ανερχόμενα και είναι έτοιμα προς …εκποίηση. Παράλληλα είναι ένα από τα λιμάνια όπου έχουν ανάγκη υποδομών αλλά δυστυχώς έχουν παραμεληθεί. Αποτέλεσμα; Ο φόβος της … επόμενης ημέρας. Διαβάζουμε στην χθεσινή «Καθημερινή¨ ότι «χαρακτηριστικό παράδειγμα, η λεγόμενη πλέον «ναυμαχία της Ραφήνας». Ένα λιμάνι κομβικό για τις Κυκλάδες και την Παροναξία, γραμμές που θεωρούνται από πολλούς χρυσοφόρες λόγω της αυξημένης ζήτησης κατά το θέρος. Ήταν λοιπόν θέμα χρόνου η χρυσοφόρος αυτή αγορά να προσελκύσει ένα από τα μεγαλύτερα ταχύπλοα στη Μεσόγειο, απειλώντας τους μικρότερους ανταγωνιστές και ειδικά τα συμβατικά πλοία τους. Για τους γνωρίζοντες, λοιπόν, δεν αποτέλεσε έκπληξη η αντίδραση δύο εκ των ακτοπλόων που έχουν έδρα τους τη Ραφήνα όταν η Seajets του Μ. Ηλιόπουλου όχι μόνο δρομολόγησε το TeraJet για τους θερινούς μήνες εκεί, αλλά προχώρησε και στην αλλαγή της ώρας απόπλου σε πλησιέστερη με αυτή των ανταγωνιστών της με τα συμβατικά πλοία. Αντίδραση ανοιχτή και έντονη που έγινε αισθητή στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), που συνεδρίασε τέλη Μαΐου και κλήθηκε μεταξύ άλλων να εγκρίνει, όπως και έκανε, τα νέα δρομολόγια και ώρες του TeraJet.

….. Όμως, αυτή η πραγματικότητα πλήττει τις ανταγωνίστριές της Golden Star Ferries, συμφερόντων του ομίλου Στεφάνου, και Fast Ferries του ομίλου Παναγιωτάκη, που δρομολογούν συμβατικά πλοία από το ίδιο λιμάνι και για τους ίδιους προορισμούς όλο σχεδόν το έτος. Αλλά η νομοθεσία επιτρέπει πλέον τις ολιγόμηνες δρομολογήσεις των ταχύπλοων αλλά και τον διαχωρισμό της αγοράς τους από αυτήν των συμβατικών. Το σκεπτικό του νόμου βασίζεται στην παραδοχή πως δεν υπάρχει καμία οικονομική λογική ένα τόσο μεγάλο πλοίο ή και άλλα μικρότερα ταχύπλοα να κάνουν δρομολόγια τον χειμώνα, οπότε και η κίνηση μειώνεται κατακόρυφα. Έτσι όταν το ΣΑΣ κλήθηκε να μην εγκρίνει τις αλλαγές που ζήτησε η πλευρά Ηλιόπουλου δεν μπορούσε παρά να απορρίψει το αίτημα και να επιτρέψει στη Sea Jets να κάνει ευθέως πιο ανταγωνιστικό το πλοίο της. Εξάλλου, το επιβατικό κοινό αλλά και οι τοπικές κοινωνίες στα νησιά, θεωρητικά τουλάχιστον, αναμένεται να επωφεληθούν από τις περισσότερες επιλογές σε πλοία και τις μεγαλύτερες ταχύτητες. Στην πράξη, όμως, τα πράγματα μπορεί να αποδειχτούν διαφορετικά, ισχυρίζονται κάποιες πλευρές που ανησυχούν πως το υψηλό κόστος των καυσίμων σε συνδυασμό με τον έντονο ανταγωνισμό μπορεί να πιέσουν έντονα την οικονομική ευρωστία μικρότερων ακτοπλοϊκών».

Παρέμβαση Έπαρχου Άνδρου

Κι εδώ έχουμε αυτό που λέμε την επόμενη … ημέρα. Ο Έπαρχος Άνδρου, Δημήτρης Λοτσάρης, έστειλε πρόσφατα δύο επιστολές. Μία στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (08/06) και μία προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες (02/06)… Και μ’ αυτές ζητάει τι άλλο; Σύνεση και κυρίως προσοχή για το … χειμώνα που έρχεται … Αλλιώς θα προχωρήσει σε δυναμικές κινήσεις κυρίως μέσω των πολιτών της Ανδρου που εμφανίζονται αδικημένοι από την όλη αυτή κινητοποίηση των ακτοπλόων… Και τις επιστολές αυτές τις διαβάζουμε στην ιστοσελίδα enandro.gr 

 Προς τον Υπουργό Ναυτιλίας ανάμεσα στα άλλα θέτει δύο ερωτήματα και μία παρατήρηση «α) Το χειμώνα θα εξακολουθήσουμε να έχουμε με την ίδια συχνότητα σύνδεσης των δύο πλοίων (πρωί-απόγευμα) με Ραφήνα;

β) “Αντέχουν οι υποδομές των νησιών μας την άφιξή τόσων πλοίων ταυτόχρονα (σχεδόν ανά 5λελεπτό ή 10λεπτο); Αντέχει η Ραφήνα την ταυτόχρονη άφιξη δύο ή τριών πλοίων (λιμάνι, λεωφόρος Φλέμιγκ, διασταύρωση Μαραθώνος);

Αν διαβάσετε τα ρεπορτάζ και τις διαμαρτυρίες από το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος θα δείτε πως την Δευτέρα το βράδυ με 2 και 3 πλοία να φτάνουν ταυτόχρονα έγινε το «έλα να δεις» στο λιμάνι και υπήρξε τέτοια συμφόρηση, που για να βγουν οι επιβάτες στην Μαραθώνος χρειάστηκαν 45 λεπτά για μια απόσταση 3,5 χιλιομέτρων. Τα ίδια συμβαίνουν πια ακόμα και καθημερινές όταν φτάνουν πολλές φορές δύο πλοία ταυτόχρονα (και τα ταχύπλοα πλοία είναι)»

Στη συνέχεια παραθέτει τα γνωστά ζητήματα με τον ανταγωνισμό των εταιρειών και καταλήγει «Η σημερινή κατάσταση σύντομα θα μας φέρνει αντιμέτωπους με δύο πολύ σοβαρές συνέπειες:

Α. Τον οικονομικό μαρασμό των εταιρειών και την μείωση των δρομολογίων στους δύσκολους χειμερινούς μήνες. Οι υπάρχουσες εταιρείες τον χειμώνα κάνουν ουσιαστικά κοινωνική πολιτική από την τσέπη τους. Για να γίνει όμως αυτό στηρίζονται στην επιτυχημένη οικονομική καλοκαιρινή σεζόν. Δυστυχώς αυτό είναι κάτι που τίθεται εν αμιφιβόλω πια. Άλλωστε δεν διαφαίνεται, ότι η αγορά μπορεί ν’ αντέξει όλη αυτή την υπερπληθώρα δρομολογίων.

Β. Οι υποδομές των λιμανιών σε Ραφήνα και στα νησιά ήδη έχουν «κρασάρει» από την υπερφόρτωση της ώρας αιχμής (ταυτόχρονης άφιξης ή απόπλου) και δημιουργούνται ερωτήματα τόσο για τον φόρτο που δέχονται όσο και για την ασφάλεια που σαφώς βαίνει μειούμενη υπό συνθήκες μεγάλης πίεσης.

Μετά τα παραπάνω ζητώ την άμεση παρέμβασή σας:

Α. Για τον εξορθολογισμό και την τροποποίηση των υφιστάμενων συμβατικών δρομολογίων, καθώς και των δρομολογίων των ταχυπλόων (μιας και μιλάμε πια για μεγάλα πλοία).

Β. Να δοθεί η δέουσα προσοχή στον σχεδιασμό και στην έγκριση των δρομολογίων της επόμενης θερινής περιόδου. Γιατί ο μη σωστός προγραμματισμός μπορεί να οδηγήσει σε άσχημα αποτελέσματα για την οικονομία και την κοινωνία των νησιών μας, αλλά και για την ασφάλεια των ταξιδιών και των επιβατών».

Οσο για τους ακτοπλόους; Σημειώνει ανάμεσα στα άλλα παραθέτοντας τις ώρες αποχώρησης πρωί και απόγευμα των πλοίων ότι «Είναι προφανές πως το πρωί ανταγωνίζεστε σε ώρες που έχουν διαμορφωθεί από συνήθειες χρόνων χωρίς καμία διάθεση να βρείτε κάτι καινούριο. Και το απόγευμα μια από τα ίδια.

Είναι προφανές πως είμαστε μπροστά σε έναν ανταγωνισμό δρομολογίων με στόχο τον αποκλεισμό κάποιων από την γραμμή. Όχι προς όφελος του επιβάτη και του νησιώτη, μιας και οι τιμές σας παραμένουν υψηλές όπως διαμορφώθηκαν τα τελευταία χρόνια.

Επιπλέον είμαστε μπροστά σε έναν στρεβλό ανταγωνισμό που επέτρεψαν και οι αλλοπρόσαλλοι χειρισμοί των κυβερνώντων. Έτσι επετράπησαν πλοία να μπαινοβγαίνουν στα λιμάνια ανά δεκάλεπτο κόντρα στις δυνατότητες των λιμανιών και στις εκκλήσεις των λιμεναρχείων.

Είμαστε μπροστά σε μια κατάσταση οικονομικής «ναυμαχίας» και ναυτικών κινδύνων που τον τελικό λογαριασμό θα τον πληρώσει ο νησιώτης και ο τακτικός επιβάτης.

Έτσι όπως διαμορφώνεται η κατάσταση σήμερα ο καλοκαιρινός επισκέπτης νομίζει πως έχει ένα όφελος με τα πολλά πλοία. Μόνο που ο νησιώτης μπορεί να μην βρει πλοία το φθινόπωρο στο λιμάνι. Με ότι αυτό συνεπάγεται για το νησί μας, τη γραμμή μας και όλους εμάς……

Για τους παραπάνω λόγους κάνω έκκληση – έστω και την τελευταία ώρα – σε μια συνεννόηση και εκλογίκευση των δρομολογίων σας. Αν στη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου υπάρξει αυξημένη ζήτηση αυξήστε τα δρομολόγια σας.

Επίσης, θα ήθελα να ξέρετε πως οι σημερινές τιμές επιβατών και ΙΧ για την Άνδρο σε σχέση με την απόσταση του νησιού από την Αττική είναι πολύ υψηλές. Την ίδια ώρα που ξοδεύεστε σε δρομολόγια χωρίς επιβάτες δεν κατεβάζετε τις τιμές ούτε ένα ευρώ. Αυτό δεν είναι φυσικά ανταγωνισμός, αλλά «πνιγμός» των κατοίκων και των επισκεπτών του νησιού μας.

Με βάση τις παραπάνω σκέψεις προτίθεμαι ως έπαρχος Άνδρου να ζητήσω συνάντηση και με τις δύο εταιρείες ώστε να τεθούν τα θέματα των δρομολογίων και των τιμών επί τάπητος. Στη συνέχεια θα ζητήσω σύγκληση του δημοτικού συμβουλίου Άνδρου να το ενημερώσω για τα αποτελέσματα των επαφών μαζί σας.

Αν δεν βρεθεί κάποια λογική λύση στον άπλωμα των δρομολογίων σε όλη την διάρκεια της μέρας και της μείωσης της τιμής για Άνδρο προτίθεμαι να προχωρήσω σε σειρά δημόσιων συγκεντρώσεων στο νησί μας ώστε να διαβουλευτούμε ως κοινωνία για ένα ζωτικό πρόβλημα που τείνει να ξεφύγει από κάθε έλεγχο εις βάρος της Άνδρου, των κατοίκων της και των επισκεπτών της».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia – Play Offs: Φινάλε στο όνειρο, ήττα στην Βούλα και αποκλεισμός

Ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia πάλεψε αλλά πνίγηκε στην άμυνα του Πρωτέα Βούλας - Ηττα στον 3ο αγώνα 66-55 και με 2-1 ήττες έμεινε εκτός συνέχεια - Το σχόλιο της διοίκησης για το φετινό ταξίδι της Ναξιώτικης Ομάδας

Πανναξιακός ΑΟΚ – Play Offs: “Εδώ είναι Νάξος” και επίδειξη δύναμης κόντρα στον Ηλυσιακό

Εντυπωσιακός ο Πανναξιακός ΑΟΚ κέρδισε τον Ηλυσιακό 74-62, έφερε τη σειρά στα ίσα (1-1 νίκες) και ο τελικός για την μάχη του τελικού την προσεχή Κυριακή (28/04) στα Ιλίσια

Εκτακτο: Φωτιά σε εξέλιξη στο ΧΥΤΑ της Νάξου (photos)

Γύρω στις 6 το πρωί της Παρασκευής ξέσπασε φωτιά στο ΧΥΤΑ της Νάξου - Στο χώρο και δύναμη του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Νάξου

Ιταλία: Ενεργοποιήθηκε σήμερα το εισιτήριο εισόδου στην Βενετία

Πέντε (5) ευρώ η είσοδος στη Βενετία από σήμερα 25 Απριλίου

ΠΝΑι: Με διευρυμένη πλειοψηφία, Συμπαραστάτης του Πολίτη, ο δικηγόρος Στέφανος Καψάλης

Νέος Περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου ο δικηγόρος Ρόδου, Στέφανος Καψάλης - Η διαδικασία επιλογής διεξήχθη με μυστική ψηφοφορία στην τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου

Ιταλία – Εθνικό Συμβούλιο Ερευνών: “Βρήκαμε τον τάφο του Πλάτωνα”

«Ετάφη δε και Πλάτων...» - Ερευνα υποδεικνύει την Ακαδημία Πλάτωνος ως τελευταία κατοικία του φιλοσόφου

Νηστεία: Εύκολοι και νόστιμοι συνδυασμοί τροφών που μπορείτε να κάνετε

Ιδανικοί συνδυασμοί τροφών που μπορείτε να κάνετε την περίοδο της νηστείας

Γ. Βρούτσης: Παραδίδει αύριο την ολυμπιακή φλόγα στους Γάλλους

O αναπλ. Υπουργός Αθλητισμού, Γιάννης Βρούτσης, εκπρόσωπος της Ελληνικής Κυβέρνησης στην Τελετή Παράδοσης της Ολυμπιακής Φλόγας

Νάξος: Ερχεται η τακτική συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής προβολής και ανάπτυξης

Τακτική Συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης αύριο Παρασκευή - Ποια τα θέματα

Amorgos Trail Challenge: Συνδιοργανωτής ο Δήμος Αμοργού

Ο Δήμος Αμοργού συνδιοργανωτής του 7ου Amorgos Trail Challenge

Νάξος – Αναβολή: Οι καιρικές συνθήκες “νίκησαν” το μπάσκετ

Αναβλήθηκε ο αγώνας Πανναξιακός ΑΟΚ - Ηλυσιακός λόγω αδυναμίας έλευσης των διαιτητών - Αύριο (όπως και ο αγώνας Πρωτέας - ΑΠΑΣ Νάξου) η αναμέτρηση την ίδια ώρα στο "Δημ. Περιστεράκης"

Νάξος – ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Απόλυτα επιτυχημένο το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης (photo)

Η VOM ολοκλήρωσε με επιτυχία το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης στη ΛΕ.ΜΟ.Ν Νάξου (photo)

Νάξος: Ερχεται η τακτική συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής προβολής και ανάπτυξης

Τακτική Συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης αύριο Παρασκευή - Ποια τα θέματα

Νάξος – Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος: Πότε ξεκινάει το Πασχαλινό ωράριο καταστημάτων

Το Πασχαλινό ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στη Νάξο ανακοίνωσε ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος του νησιού (πίνακας)

Fast Ferries – Πρωτομαγιά: Εμφάνιση στη Νάξο του “Fast Ferries Andros”

Η Fast Ferries ενημερώνει για την κίνηση των πλοίων της κατά την απεργία της Πρωτομαγιάς - ΤΙ θέλει το Fast Ferries Andros στη Νάξο;

Πανναξιακός ΑΟΚ – Play offs: Ωρα τελικού (15:00) κόντρα στον Ηλυσιακό

Ο Πανναξιακός ΑΟΚ αντιμετωπίζει σήμερα τον Ηλυσιακό για τον 2ο αγώνα των πλέι οφ... (Αφίσα)

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

Νάξος – Ολυμπιακή Φλόγα: ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΘΛΙΨΗ για τους πολιτικούς νάνους, απρέπεια σε έναν Ναξιώτη Πρωταθλητή

Ο Στράτος Φουτάκογλου γράφει για όσα έγιναν την ημέρα της Λαμπαδηδρομίας στη Νάξο με επίκεντρο τον παραγκωνισμό του Ναξιώτη πρωταθλητή Γιάννη Ξενάκη

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia – Play Offs: “Καθαρίζει” απόψε (20/04) τον Πρωτέα και πάει …τελικό

Ωρα... τελικού για τον ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia . Αντιμετωπίζει τον Πρωτέα Βούλας απόψε (19:00) στο ΔΑΚ Νάξου και πιάνει τον μεγάλο στόχο, την παρουσία στον τελικό ανόδου κόντρα στο Αιγάλεω ή Δάφνη Πανελευσινιακό

Νάξος: Δεν “έδεσε” το “Blue Star 2” και έφυγε για την Πάρο, αλλά ούτε εκεί έδεσε (video)

Με την ένταση των ανέμων στα 80 χιλιόμετρα την ώρα (σε ριπή ανέμου) από νότια κατεύθυνση, το "Blue Star 2" δεν έδεσε στο λιμάνι της Νάξου και μετά στη Πάρο