Sea Jets: απέκτησε ένα ακόμη ταχύπλοο

Ένα ακόμη πλοίο –το HSC KALLI P.- προσέθεσε πρόσφατα στον στόλο της, η “ασταμάτητη” πλέον SEAJETS του κ. Μάριου Ηλιόπουλου, η οποία κυριολεκτικά “σαρώνει” κάθε ταχύπλοο που βρίσκεται στο διάβα της! Αυτή τη φορά, προχώρησε στην αγορά του ταχύπλοου monohull της IDOMENEAS LINES, το οποίο βρισκόταν παροπλισμένο – από τον Ιούνιο του 2016- στο Πέραμα (ναυπηγείο MED μεταξύ Φραντζή και Κανέλλου). Το συγκεκριμένο ταχύπλοο, είχε αγοραστεί από την εταιρεία του κ. Παναγιωτόπουλου το Μάιο του 2015, με προοπτική να δρομολογηθεί μεταξύ Κρήτης και Σαντορίνης. Τελικά, όμως, τα σχέδια δεν υλοποιήθηκαν και το σκάφος έδεσε αρχικά στο Μώλο της ΔΕΗ στο Κερατσίνι και εν συνεχεία –μετά από αρκετούς μήνες- στο ναυπηγείο MED. Και το ερώτημα που τίθεται είναι "Οκ... Η SeaJetes το αγόρασε. Που θα το δρομολογήσει;" Με δεδομένο ότι (όπως αναφέραμε και στο τέλος του άρθρου) η μάχη είναι σκληρή, δεν αποκλείεται να έχει ρόλο ... αντικαταστάτη. Ποιανού πλοίου; Του Aqua Jewel. Υπάρχει μία έντονη φημολογία ότι παίρνει το δρόμο για Καναδά ή Ισπανία και στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια θα υπάρξει κενό. Ομως, μέχρι τότε βλέπουμε... 

Το ταξίδι στην ιστορία  

Και με τη βοήθεια της ιστοσελίδας nautilia.gr και τον Σπύρο Ρούσσο κάνουμε ένα μίνι ταξίδι στο χρόνο. Ο λόγος; Μα για να γνωρίσουμε την ιστορία του συγκεκριμένου ταχύπλοου (HSC KALLI P.), το ναυπηγήθηκε το 1995 από τα γαλλικά ναυπηγεία Chantier Leroux & Lotz Naval στο Saint-Malo Naval (yard number 623) για λογαριασμό της φημισμένης SNCM. Στις 18 Ιουνίου του 1996 παραδόθηκε ως NGV ALISO και αποτέλεσε την αιχμή του δόρατος της γαλλικής εταιρείας στις ακτοπλοϊκές μεταφορές της Μεσογείου.

ngv_aliso_1996_4

Είχε χωρητικότητα 4.934gt (359 dwt), μήκος 102 μέτρα, πλάτος 15,4 μέτρα και βύθισμα 2.74 μέτρα. Εξοπλιζόταν με 4 κύριες μηχανές MTU 20V 1163 συνολικής ιπποδύναμης 35.328 B.H.P. και ανέπτυσσε ταχύτητα 37 κόμβων. Είχε ικανότητα μεταφοράς 566 επιβατών και 150 Ι.Χ..

Το 2004, πουλήθηκε στη C-Link Ferries MC του κ. Απόστολου Βεντούρη, μετονομάστηκε σε ΠΑΝΑΓΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ και από το 2005 εξυπηρέτησε τις γραμμές Πειραιάς-Ίος-Σαντορίνη-Ηράκλειο και Λαύριο-Σύρος-Τήνος-Μύκονος.

panagia_thalassini_1996_5

Τον Φεβρουάριο του 2007, πουλήθηκε στην πολύπαθη NEL LINES, η οποία το αξιοποίησε στο Βόρειο Αιγαίο και συγκεκριμένα στις γραμμές Άγιος Κωνσταντίνος-Σκιάθος-Σκόπελος και Λαύριο-Ψαρά-Χίος (Μεστά). Τον Ιούλιο του 2012 ναυλώθηκε στη μαροκινή Inter Shipping με σκοπό να δρομολογηθεί στη γραμμή Algeciras – Tanger Med. Στις 19 Δεκεμβρίου 2014, το πλοίο σταματά τα δρομολόγια στη γραμμή, λόγω χρεών, κατάσχεται και εν συνεχεία παροπλίζεται στην Ταγγέρη. Το 2015, η NEL LINES έχει πλέον “καταρρεύσει” και το θρυλικό ταχύπλοο μοιραία πουλήθηκε στην IDOMENEAS LINES του κ. Παναγιωτόπουλου με πλάνο να δρομολογηθεί στη γραμμή Κρήτης – Σαντορίνης. Το σκάφος αποπλέει στις 24 Απριλίου 2015 από την Ταγγέρη -ρυμουλκούμενο από το Ρ/Κ HELLAS και στις 6 Μάιου 2015 καταπλέει στη Δραπετσώνα, προκειμένου να προσαρμοστεί στα νέα του καθήκοντα.

PANAGIA_THALASSINI

Όμως, ούτε τότε στάθηκε τυχερό για να κάνει μια νέα καριέρα. Παρά το γεγονός ότι δεξαμενίστηκε (14-18 Μαΐου 2015), επισκευάστηκε και αναβαθμίστηκε, τελικά δεν δρομολογήθηκε ποτέ στη γραμμή για την οποία προοριζόταν, καθώς έχασε τη θερινή σεζόν. Το αποτέλεσμα ήταν, να μείνει παροπλισμένο και ανενεργό μέχρι πρόσφατα, οπότε και άλλαξε ξανά χέρια. Ελπίζουμε, πάντως, ότι θα είναι πιο τυχερό από το αδελφό του ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΟΥ, που σήμερα παραμένει ακόμη κατεστραμμένο στο λιμάνι του Algeciras.

Το KALLI P., είναι το πρώτο ταχύπλοο που αγοράζει φέτος η SEAJETS, καθώς και το πέμπτο απόκτημα της από πέρυσι. Με  την απόκτησή του, ο στόλος της μετράει 16 ταχύπλοα, πλέον των 3 συμβατικών πλοίων που ήδη διαθέτει (TALATONAQUA BLUEWIND SOLUTION). Αναμφίβολα, λοιπόν, καθίσταται ο “Βασιλιάς των ταχυπλόων” στην Ελλάδα, καθώς με τα πλοία της εξυπηρετεί 17 λιμάνια με 140 συνδέσεις. Μεγέθη, που φέτος αναμένεται να αυξηθούν!

Παρά την οικονομική κρίση και το υψηλό κόστος διαχείρισης των συγκεκριμένων πλοίων, η SEAJETS συνεχίζει ασταμάτητη την “επέλασή” της στην ελληνική ακτοπλοΐα, αγοράζοντας ταχύπλοα με φρενήρεις ρυθμούς. Ενώ, δείχνει έτοιμη να τραβήξει το σχοινί στα άκρα, κόντρα στους επίδοξους ανταγωνιστές της, γεγονός με σημαντικές επιπτώσεις στην ελληνική ακτοπλοΐα. Σε κάθε περίπτωση, οι προθέσεις της εταιρείας θα ξεκαθαρίσουν στο επόμενο Σ.Α.Σ. που ακολουθεί, στο οποίο μάλιστα οι “κόντρες” που θα προκληθούν αναμένονται “ομηρικές”!

Οι φωτογραφίες είναι από τους: Δημήτρης Μεντάκης, Andreas Worteler