Fraport: Ζητάει αποζημίωση ύψους 70 εκατ. ευρώ για "φθορές" στα αεροδρόμια

Πολιτικά παιχνίδια; Ή απλά επίδειξη δύναμης για το ποιος έχει το πάνω χέρι; Η αρχή έγινε από το γερμανοελληνικό όμιλο Fraport – Hellas που ανακοίνωσε ότι για να ξεκινήσουν οι εργασίες αποκατάστασης στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης θα πρέπει να σταματήσει η λειτουργία του διαδρόμου προσγείωσης απογείωσης…. Κίνηση που δεν άρεσε στην Ελληνική κυβέρνηση. Λίγο αργότερα, ήρθε η απάντηση του αρμόδιου υπουργού Υποδομών κου Σπίρτζη που εξαπέλυσε δριμεία επίθεση στην κοινοπραξία για πλημμελή διαχείριση, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι δεν καθαρίζει ούτε τις… τουαλέτες (!!!) Η σχετική έκφραση ήταν «Η Fraport δεν έχει προχωρήσει στις επενδύσεις που όφειλε να προχωρήσει, ενώ έχουμε προβλήματα ακόμη και με την καθαριότητα στις τουαλέτες, που είναι σε πολλά αεροδρόμια χειρότερη, από αυτά που βλέπαμε και υπήρχαν στο παρελθόν».

Λάμπες

Και πίστευε κανείς ότι δεν θα υπάρξει απάντηση; Την προηγούμενη Παρασκευή σε ημερίδα του ΕΒΕΑ για την εθνική στρατηγική μεταφορών ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece Greece Alexander Zinnel αποκάλυψε ότι βρέθηκαν 12.200 καμένες λάμπες, αντικαταστάθηκαν και τοποθετήθηκαν 1.287 πυροσβεστήρες, τοποθετήθηκαν 81 καινούργια κλιματιστικά και απαιτήθηκαν και πραγματοποιήθηκαν συνολικά 7.765 εργασίες από τις οποίες περίπου 2.900 αφορούσαν διορθωτικές επεμβάσεις, 4.650 εργασίες ήταν προληπτικού χαρακτήρα και άλλες 200 ήταν μικρής κλίμακας έργα αποκατάστασης. Η υποβολή των καταστάσεων με τις φθορές σε πάγια –και όχι αναλώσιμα όπως τα προαναφερθέντα– έγινε πάντως τον Αύγουστο και εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών, καθώς η σχετική διαδικασία προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογραφεί μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της παραχωρησιούχου και έχει ψηφιστεί από τη Βουλή. Ο σχετικός όρος αναδιαμορφώθηκε από τους τότε συμμετέχοντες στη διαγωνιστική διαδικασία υποψηφίους και τους νομικούς συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ κατά τη διαδικασία διαβούλευσης του διαγωνισμού.

Δυσαρέσκεια

Και ακολούθησε ένα ακόμη πιο δυνατό …χτύπημα. Άρθρο από το γερμανικό περιοδικό Spiegel το οποίο αναφέρει ότι η Fraport ζητάει ως αποζημίωση 70 εκατομμύρια ευρώ (!!!) . Κι αυτό οφείλεται στις κακοτεχνίες που έχουν γίνει με αποτέλεσμα να υπάρχει θέμα ασφάλειας. Και είναι έτοιμη να ενεργοποιήσει τους ειδικούς όρους της συμφωνίας και η οποία τονίζει ότι ενεργοποιείται ειδική ρήτρα σε περίπτωση που η αξία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ως περιουσιακών στοιχείων, έχει υποβαθμιστεί σημαντικά την στιγμή της ανάληψής τους σε σχέση με την ημερομηνία υποβολής οικονομικής προσφοράς. 

Επί της ουσίας; Οι γερμανοί πιέζουν με τον τρόπο αυτό το αρμόδιο υπουργείο και τη Κυβέρνηση να προχωρήσει στην έγκριση των 14 master plans που έχει ήδη στα χέρια του ώστε να ξεκινούν οι εργασίες…

Κυβέρνηση

Τι απαντάει σε όλα αυτά η Κυβέρνηση; Μιλώντας στον «Σκάι» ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας, τόνισε ότι εάν ισχύουν όλα αυτά, τότε η Κυβέρνηση θα σεβαστεί τους όρους της συμφωνίας… Και πρόσθεσε «Έχει ξεκινήσει μια συζήτηση υπερβολική πάλι. Έχουμε υπογράψει μια σύμβαση με τη Fraport, με συγκεκριμένους όρους και υποχρεώσεις. Κατά την υλοποίηση της σύμβασης θα προκύψουν και διαφορές, η επίλυση των οποίων επίσης προβλέπεται από την σύμβαση. Από όσο γνωρίζω, έχει ξεκινήσει μια διαδικασία επίλυσης τεχνικών διαφορών, ανάμεσα στη Fraport και το ελληνικό Δημόσιο, που θα ολοκληρωθεί και θα έχουμε πολλά τέτοια σε όλες τις συμβάσεις». Απαντώντας στο αν το ελληνικό Δημόσιο θα αποζημιώσει την Fraport και θα πληρώσει τα χρήματα που ζητά, ο κύριος Πιτσιόρλας είπε: «Κοιτάξτε να δείτε, η Fraport πρέπει να μας δίνει κάθε χρόνο 22 εκατ. ευρώ ενοίκιο. Εάν κάποια στιγμή αρνηθεί να μας τα δώσει, δεν θα τα ζητήσουμε; Θα τα ζητήσουμε. Εάν υπάρξει από την πλευρά της Fraport τεκμηριωμένα κάποιο πρόβλημα, δεν θα πρέπει εμείς να είμαστε εντάξει με την σύμβαση; Θα πρέπει, θα πρέπει να είμαστε εντάξει με την σύμβαση. Δεν καταλαβαίνω ποιο είναι το πρόβλημα».

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα Protothema.gr