Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΔιεθνήΠερνάει στην ιστορία το 50αρι παπάκι;

Περνάει στην ιστορία το 50αρι παπάκι;

|

Με τίτλους τέλους – ελέω αυστηρότερων ελέγχων στους ρύπους –  απειλείται ο θρυλικός  κινητήρας των πενήντα κυβικών εκατοστών, στον οποίο στηρίχτηκε η εταιρεία Honda Motor και εκτοξεύτηκε με τα θρυλικά «παπάκια» στη θέση της μεγαλύτερης κατασκευάστριας μοτοσικλετών στον κόσμο.

Μα είναι δυνατόν; Τα.. παπάκια να χαθούν; Να εξαφανιστούν; Και εμείς πως θα ζήσουμε; Πως θα μεταφέρουμε στις επόμενες γενιές την ιστορία των δίκυκλων… Γιατί κακά τα ψέματα από τις αρχές της δεκαετίας του 80 τα 50αρια, τα περίφημα «παπάκια» κατέκλυσαν την αγορά και έφτασαν στο σημείο ακόμη και να αντικαθιστούν τα γαϊδούρια στην καθημερινότητα των αγροτών… Εικόνες που σίγουρα δεν θα ξεχάσει κανείς.

Και σήμερα; Διαβάζουμε ότι με τίτλους τέλους απειλείται ο θρυλικός  κινητήρας των πενήντα κυβικών εκατοστών, στον οποίο στηρίχτηκε η εταιρεία Honda Motor και εκτοξεύτηκε με τα θρυλικά «παπάκια» στη θέση της μεγαλύτερης κατασκευάστριας μοτοσικλετών στον κόσμο. Όπως μεταδίδει το πρακτορείο Bloomberg,  η ύπαρξη αυτών των θρυλικών σκούτερ απελείται από τους αυστηρότερους κανονισμούς για τους ρύπους, που θα ισχύσουν από το 2020. Η αυτοκρατορία της Honda χτίστηκε πάνω στις μηχανές των 50 κυβικών. Το Honda Super Cub 50, το γνωστό μας 50άρι «παπί» θεωρείται το σημαντικότερο δίτροχο όλων των εποχών, με την παραγωγή του να συνεχίζεται ακατάπαυστα από το 1958. Πλησιάζοντας σε πωλήσεις τα 100 εκατ. κομμάτια σε 160 χώρες, κατέχει το ρεκόρ παραγωγής όχι μόνο στα δίτροχα αλλά σε όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα. Όμως οι μέρες του είναι πλέον μετρημένες, καθώς η ύπαρξή του απειλείται από τους αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων που θα ισχύσουν από το 2020.

Η Honda, η Yamaha και η Suzuki αποσύρουν φέτος αρκετά μοντέλα 50 κυβικών και προειδοποιούν ότι θα τα καταργήσουν όλα, καθώς το κόστος προσαρμογής τους στους νέους κανονισμούς είναι ασύμφορο. Οι φετινές απώλειες περιλαμβάνουν το μίνι μηχανάκι Ζ50  – γνωστό ως Monkey στο εξωτερικό, «ζετάκι» ή «μπόμπος» στην Ελλάδα. Ύστερα από 50 χρόνια, τα μοντέλα που θα βγουν από τα εργοστάσια τον Αύγουστο θα είναι τα τελευταία.

 «Μέχρι στιγμής τα έχουμε καταφέρει να περάσουμε τα τεστ των κανονισμών, αλλά τεχνολογικά έχουμε φτάσει το όριό μας και δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι παραπάνω από εδώ και πέρα», δήλωσε ο Νοριάκι Άμπε, διευθυντής του τμήματος μοτοσυκλετών της Honda. Η εταιρεία θα ανακοινώσει αύριο τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου και το λειτουργικό κέρδος αναμένεται να έχει πέσει 13% σε σχέση με πέρυσι, στα 231,5 δισ. γιεν (1,78 δισ. ευρώ).

Οι πωλήσεις των μοτοσυκλετών 50 κυβικών έχουν πέσει κατακόρυφα στην Ιαπωνία. Πέρυσι πουλήθηκαν 162.130 κομμάτια, 94% λιγότερα από το ζενίθ των πωλήσεων το 1982, που ήταν περίπου 2,8 εκατ. Περίπου το 60% αυτών των μοτοσυκλετών ήταν Honda, με τα υπόλοιπα να προέρχονται από τη Yamaha και τη Suzuki.

Οι ρύποι ταφόπλακα

Την ταφόπλακα έρχονται να βάλουν οι αυστηρότεροι κανονισμοί για εκπομπές ρύπων. Η τέταρτη εκδοχή τους, που θα ισχύσει από το φθινόπωρο, απαιτεί ενσωματωμένα συστήματα αυτοδιάγνωσης που θα εξασφαλίζουν ότι οι μηχανές λειτουργούν χωρίς να ρυπαίνουν για τουλάχιστον 20.000 χλμ. Ο συγκεκριμένος κανονισμός ευθύνεται για τον τερματισμό της σειράς Ζ της Honda και του «παπιού» Little Cub.

Η πέμπτη εκδοχή των κανονισμών, που θα ισχύσει από το 2020, επεκτείνει τις παραπάνω απαιτήσεις σε όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος – κάτι που θα προσθέσει 111 ευρώ στο κόστος κατασκευής του, σύμφωνα με περυσινή μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Για κάποια ιαπωνικά μοντέλα το παραπάνω ποσό αντιστοιχεί στο 10% της τιμής τους. «Προς το 2020 τα πράγματα θα γίνουν δύσκολα, τα όργανα θα γίνουν πιο περίπλοκα και τα κόστη θα ανέβουν», επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Yamaha Χιρογιούκι Γιανάγκι.

 «Οι μηχανές των 50 και των 100 κυβικών πιθανότατα θα εξαφανιστούν» είχε προειδοποιήσει τον περασμένο Μάιο ο 87χρονος πρόεδρος της Suzuki, Οσάμου Σουζούκι. «Τα 125 ή τα 150 κυβικά θα είναι πλέον το κατώτατο όριο για μικρά οχήματα».

Ως εναλλακτική λύση, οι Ιάπωνες στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση. Η Yamaha και η Suzuki έχουν ήδη ρίξει στην αγορά 50άρια ηλεκτρικά σκουτεράκια, και η Honda θα ακολουθήσει με το δικό της μέσα στο 2018. Ενώ τον ερχόμενο Σεπτέμβρη η Honda και η Yamaha θα δοκιμάσουν ένα πρόγραμμα ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στη Σαϊτάμα.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΠΝΑι: Επιτήδειοι αποσπούν χρήματα υποδυόμενοι υπαλλήλους

Προσοχή! Επιτήδειοι αποσπούν χρήματα από πολίτες και επιχειρηματίες, υποδυόμενοι υπαλλήλους της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου

Πάσχα: Σύγχυση στην αγορά αρνιού

Αντιδράσεις για την ένταξη των αμνοεριφίων στο «καλάθι» – Ανησυχία για την επάρκεια λόγω εξαγωγών

Νάξος – ΧΥΤΑ: Υπό έλεγχο και έσβησε η φωτιά

Εσβησε η φωτιά που ξέσπασε νωρίς το πρωί της Παρασκευής στο ΧΥΤΑ της Νάξου

“Νόσος Νάξος”: Ενεργοποιείται (από Νοσοκομείο Νάξου) η διαδικασία του γονιδιακού ελέγχου

Συνάντηση την περασμένη Δευτέρα (22/04) στο Δημαρχείο Νάξου με σκοπό την ενεργοποίηση της διαδικασίας γονιδιακού ελέγχου για τη "Νόσος Νάξος"

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia – Play Offs: Φινάλε στο όνειρο, ήττα στην Βούλα και αποκλεισμός

Ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia πάλεψε αλλά πνίγηκε στην άμυνα του Πρωτέα Βούλας - Ηττα στον 3ο αγώνα 66-55 και με 2-1 ήττες έμεινε εκτός συνέχεια - Το σχόλιο της διοίκησης για το φετινό ταξίδι της Ναξιώτικης Ομάδας

Πανναξιακός ΑΟΚ – Play Offs: “Εδώ είναι Νάξος” και επίδειξη δύναμης κόντρα στον Ηλυσιακό

Εντυπωσιακός ο Πανναξιακός ΑΟΚ κέρδισε τον Ηλυσιακό 74-62, έφερε τη σειρά στα ίσα (1-1 νίκες) και ο τελικός για την μάχη του τελικού την προσεχή Κυριακή (28/04) στα Ιλίσια

Εκτακτο: Φωτιά σε εξέλιξη στο ΧΥΤΑ της Νάξου (photos)

Γύρω στις 6 το πρωί της Παρασκευής ξέσπασε φωτιά στο ΧΥΤΑ της Νάξου - Στο χώρο και δύναμη του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Νάξου

Νάξος: Τοποθετήθηκαν νέες σύγχρονες προκατασκευασμένες αίθουσες σε σχολεία

Φ. Μαυρομμάτης δηλώνει ότι "Νέες σύγχρονες προκατασκευασμένες αίθουσες τοποθετήθηκαν σε σχολεία”

Νάξος – Αναβολή: Οι καιρικές συνθήκες “νίκησαν” το μπάσκετ

Αναβλήθηκε ο αγώνας Πανναξιακός ΑΟΚ - Ηλυσιακός λόγω αδυναμίας έλευσης των διαιτητών - Αύριο (όπως και ο αγώνας Πρωτέας - ΑΠΑΣ Νάξου) η αναμέτρηση την ίδια ώρα στο "Δημ. Περιστεράκης"

Νάξος – ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Απόλυτα επιτυχημένο το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης (photo)

Η VOM ολοκλήρωσε με επιτυχία το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης στη ΛΕ.ΜΟ.Ν Νάξου (photo)

Νάξος: Ερχεται η τακτική συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής προβολής και ανάπτυξης

Τακτική Συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης αύριο Παρασκευή - Ποια τα θέματα

Νάξος – Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος: Πότε ξεκινάει το Πασχαλινό ωράριο καταστημάτων

Το Πασχαλινό ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στη Νάξο ανακοίνωσε ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος του νησιού (πίνακας)

Fast Ferries – Πρωτομαγιά: Εμφάνιση στη Νάξο του “Fast Ferries Andros”

Η Fast Ferries ενημερώνει για την κίνηση των πλοίων της κατά την απεργία της Πρωτομαγιάς - ΤΙ θέλει το Fast Ferries Andros στη Νάξο;

Νάξος – ΧΥΤΑ: Υπό έλεγχο και έσβησε η φωτιά

Εσβησε η φωτιά που ξέσπασε νωρίς το πρωί της Παρασκευής στο ΧΥΤΑ της Νάξου

“Νόσος Νάξος”: Ενεργοποιείται (από Νοσοκομείο Νάξου) η διαδικασία του γονιδιακού ελέγχου

Συνάντηση την περασμένη Δευτέρα (22/04) στο Δημαρχείο Νάξου με σκοπό την ενεργοποίηση της διαδικασίας γονιδιακού ελέγχου για τη "Νόσος Νάξος"

Πανναξιακός ΑΟΚ – Play offs: Ωρα τελικού (15:00) κόντρα στον Ηλυσιακό

Ο Πανναξιακός ΑΟΚ αντιμετωπίζει σήμερα τον Ηλυσιακό για τον 2ο αγώνα των πλέι οφ... (Αφίσα)

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

Νάξος – Ολυμπιακή Φλόγα: ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΘΛΙΨΗ για τους πολιτικούς νάνους, απρέπεια σε έναν Ναξιώτη Πρωταθλητή

Ο Στράτος Φουτάκογλου γράφει για όσα έγιναν την ημέρα της Λαμπαδηδρομίας στη Νάξο με επίκεντρο τον παραγκωνισμό του Ναξιώτη πρωταθλητή Γιάννη Ξενάκη