Πω πω φορτηγά με ευρώ (!!!)

Τι μαθαίνει κανείς όταν διαβάζει μία γερμανική εφημερίδα και δη την BILD? Ότι στην Ελλάδα κυκλοφορούν φορτηγά με ευρώ στον δρόμο και ότι οι Γερμανοί μας έχουν δανείσει εκατοντάδες δις ευρώ. Ξεχνάνε βέβαια ότι τίποτα δεν είναι με το αζημίωτο και το πιο εντυπωσιακό; Ότι ενώ αυτοί δίνουν εγγυήσεις και χαρτιά εμείς τους δίνουμε ζεστό χρήμα… Ας δούμε όμως τι έχει συμβεί και βέβαια ποια είναι η απάντηση…

Με αφορμή τη συμπλήρωση πέντε χρόνων από την ένταξη της Ελλάδας στο Μνημόνιο (23/04 από Καστελόριζο η ομιλία του Παπανδρέου), η Bild «τίμησε» την επέτειο προσπαθώντας να ειρωνευθεί την οικονομική κατάσταση στη χώρα μας με... γραφήματα! Με τίτλο «Τι μας έχει κοστίσει η Ελλάδα μέχρι τώρα;», η γερμανική εφημερίδα κάνει μια αποτίμηση του συνολικού κόστους από την υπαγωγή της Ελλάδας στον μηχανισμό στήριξης. Ο Παπανδρέου, γράφει η γερμανική εφημερίδα, έκανε λόγο για μια νέα Οδύσσεια των ελλήνων και παραδέχθηκε ότι η Ελλάδα δεν θα μπορούσε να αποφύγει την κατάρρευση χρησιμοποιώντας μόνο τις δικές της δυνάμεις. Αλλά παράλληλα ήταν γεμάτος αυτοπεποίθηση και είπε: «Οι εταίροι μας θα κάνουν ό,τι είναι απαραίτητο για να μας παρέχουν ένα ασφαλές καταφύγιο». Το μήνυμα αυτό ήταν σοκ τόσο για τους Έλληνες όσο και για την Ευρώπη συνολικά.  Η ΕΕ θέλησε να βοηθήσει την Ελλάδα με δάνεια 30 δισ ευρώ - το μερίδιο της Γερμανίας ήταν περίπου 8 δισ. Όμως τα χρήματα αυτά δεν ήταν αρκετά.

Η γερμανική εφημερίδα τονίζει ότι δισεκατομμύρια ευρώ, σε χαρτονομίσματα των 100 ευρώ, μεταφέρθηκαν στην Ελλάδα με 88 φορτηγά, 40 τόνων το καθένα.

«Τα χρήματα τα οποία έχουν δαπανήσει μέχρι τώρα ο δανειστές μας για την Ελλάδα, από την υπαγωγή της στο μηχανισμό στήριξης έως σήμερα, είναι τόσα πολλά που θα μπορούσαν να μεταφερθούν με 88 φορτηγά, βάρους 40 τόνων το καθένα», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά. Δεν παραλείπει δε, να επιστρατεύσει εκ νέου την ειρωνική της διάθεση για να απεικονίσει την μεταφορά των χρημάτων από τους δανειστές μέχρι την χώρα μας με γράφημα στη φωτογραφία της. Παρόλα αυτά η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται αντιμέτωπη με την πτώχευση, εκτιμά το δημοσίευμα. Και σημειώνει: «Από το τέλος Φεβρουαρίου δεν έχουν εισρεύσει χρήματα στην Αθήνα. Κι αυτό διότι υπάρχουν διαφωνίες για την λίστα μεταρρυθμίσεων της ελληνικής κυβέρνησης, η οποία πρέπει να εγκριθεί από τους δανειστές, ώστε να ξεκλειδώσουν οι επόμενες δόσεις του δανείου».

"Η Ελλάδα είναι ένα βαρέλι χωρίς πάτο"

Ο ειδικός σε θέματα Οικονομίας, Φρανκ Σέφλερ του Κόμματος των Φιλελευθέρων είχε δηλώσει στη Bild: «Είναι πιθανό ότι η Γερμανία μέχρι το τέλος του 2012 έδωσε περισσότερα από 30 δισ. ευρώ δάνειο προς την Ελλάδα. Η χώρα είναι ένα βαρέλι χωρίς πάτο». Και επιβεβαιώθηκε, σημειώνει η εφημερίδα. «Οι χώρες της ευρωζώνης και το ΔΝΤ δεν δάνεισαν μόνο 30 δισεκατομμύρια ευρώ την Ελλάδα, όπως είχε ανακοινωθεί ότι απαιτούντο το 2010. Μέχρι σήμερα οι δανειστές έχουν δώσει στη χώρα περισσότερα από 215,7 δισ. ευρώ σε πακέτα βοήθειας», προσθέτει. Να σημειώσουμε βέβαια ότι εφημερίδα είναι και λίγο ανενημέρωτη αφού αναφέρει ότι από το τέλος του Φεβρουαρίου η Ελλάδα έχει να πάρει χρήματα, ενώ στην ουσία αυτό έχει να γίνει από το περασμένο καλοκαίρι

Και περνάμε στην απάντηση… Με βάση αυτά που αναφέρει ο «Βηματοδότης» έχουμε και λέμε «Αν και δεν έχω εμπιστοσύνη σε όσα γράφει κατά καιρούς για τη χώρα μας η «Bild», ωστόσο αυτή η πρωτοσέλιδη είδησή της ότι «σε πέντε χρόνια στείλαμε 88 φορτηγά με 40 τόνους 100ευρα στην Ελλάδα» ήταν εντυπωσιακή. Κάθησα και έψαξα το θέμα και οι πλέον αρμόδιοι μίλησαν: Πρώτα απ' όλα φορτηγά γεμάτα με ευρώ δεν ήρθαν ποτέ στην Ελλάδα. Ηρθαν όμως cargo αεροπλάνα, μισθωμένα από την ΕΚΤ γεμάτα λεφτά μέσα σε... κοντέινερ. Η πρώτη παρτίδα ήρθε στη χώρα μας από την Αυστρία το 2011 και η δεύτερη από την Ιταλία αρχές του 2012, κάτι που επιβεβαιώνει και στο βιβλίο του ο τότε κεντρικός τραπεζίτης Γ. Προβόπουλος.

Προτού σας αποκαλύψω τους κινδύνους μιας τέτοιας μεταφοράς ένας από τους πλέον αρμόδιους μου αποκάλυψε ωστόσο ότι υπήρξε και μια τρίτη αερομεταφορά, επί διοικήσεως στην Τράπεζα της Ελλάδος του Ι. Στουρνάρα. Το ερώτημα που προκύπτει είναι πότε έγινε αυτή η αερομεταφορά (εάν τελικά έγινε) και τι ποσό ήρθε στη χώρα μας μέσα στα κοντέινερ; Διότι, πώς να το κάνουμε, υπάρχει, όπως καταλαβαίνετε, διαφορά εάν ήρθαν επί κυβερνήσεως ΝΔ-ΠαΣοΚ ή επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Ο κ. Στουρνάρας έγινε διοικητής επί προηγούμενης κυβέρνησης και συνέχισε να είναι κεντρικός τραπεζίτης και με την παρούσα κυβέρνηση. Τα στόματα παραμένουν ερμητικά κλειστά, μάλιστα διάφοροι επισήμαναν ότι «τέτοιες ειδήσεις δεν λέγονται». Ρώτησα ωστόσο τον πρόεδρο του ΠαΣοΚ και αντιπρόεδρο της προηγούμενης κυβερνήσεως Ευ. Βενιζέλο, ο οποίος ορθά-κοφτά είπε ότι «επί των ημερών μου δεν γνωρίζω να υπήρξε και τρίτη αερομεταφορά χρημάτων». Συνεπώς τι έγινε;

Εκείνο που έχει σημασία είναι ότι η «Bild» λέει ότι η Ελλάδα έχει επιβαρύνει το ταμείο των δανειστών την τελευταία πενταετία με το ποσό των 215,7 δισ. ευρώ. Τα αεροσκάφη που μετέφεραν τα δισ. ευρώ στη χώρα μας προσγειώθηκαν και τις δύο φορές χαράματα σε μια γωνιά του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» και τα χρήματα τα παρέλαβαν φορτηγά (μήπως αυτά τα φορτηγά εννοεί η «Bild»;) και τα μετέφεραν σε συνθήκες πλήρους ασφαλείας και μυστικότητας στην Τράπεζα της Ελλάδος: «Η μυστικότητα ήταν προϋπόθεση, διότι δεν θέλαμε να προκαλέσουμε πανικό στους πολίτες και σηκώσουν τις καταθέσεις τους από τις τράπεζες» μου έλεγε ο κ. Προβόπουλος: «Τότε γεμίσαμε τα ΑΤΜ και έτσι δεν υπήρχε καμία ανησυχία, χωρίς κανείς να αντιληφθεί το παραμικρό» πρόσθεσε, αρνούμενος να πει τίποτα άλλο...

Πληροφορίες: Newsit.gr. tovima.gr. zougla.gr