Ομιλία - συζήτηση στη Μονή

Η σύγχρονη εποχή χαρακτηρίζεται από συνεχείς αλλαγές και ποικίλες μεταβολές και ανατροπές σ’ όλους τους τομείς, που αλλάζουν το σκηνικό στην Ευρώπη και σ΄όλο τον κόσμο. Οι παράγοντες που συμβάλλουν κυρίως στις αλλαγές σε παγκόσμιο επίπεδο: η κοινωνία της πληροφορίας, η διεθνοποίηση της οικονομίας, η ταχύτατη ανάπτυξη και εξέλιξη της τεχνολογίας και της επιστήμης. Και η θέση των γονέων στο νέο αυτό σκηνικό είναι καθοριστική. Συντελεί αποφασιστικά στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών. Από την πολύ μικρή ηλικία η οικογένεια είναι η πρώτη φυσική και αναντικατάστατη πηγή μόρφωσης του παιδιού. Στο μεγάλωμα του παιδιού οι γονείς  συντελούν ουσιαστικά στην κάλυψη βασικών βιολογικών, ψυχολογικών και κοινωνικών αναγκών με τις δύο τελευταίες να είναι ιδιαίτερα σημαντικές…

Κοινωνία

 Η συναισθηματική ασφάλεια, η ενθάρρυνση, η αυτοπεποίθηση, η αισιοδοξία και η σωστή συμπεριφορά είναι ανάγκες απαραίτητες στην ανάπτυξη του παιδιού. Το βοηθούν ουσιαστικά  στη σωστή ανάπτυξη της προσωπικότητά τους. Η οικογένεια παίζει τον καθοριστικό ρόλο σ΄αυτήν την ανάπτυξη. Στη διπλή ανάπτυξη: γνωστικός και ψυχο-συναισθηματικός τομέας.

Στη σύγχρονη, ωστόσο, ελληνική  πραγματικότητα η απουσία των γονέων « εκτρέφει χουλιγκανισμό», οδηγεί τα παιδιά στη συναισθηματική εγκατάλειψη και τελικά στην αναζήτηση ανθρώπινης επαφής σε συμμορίες και «αθλητικού ή πολιτικού τύπου χουλιγκανικές ομαδοποιήσεις». Οι σύγχρονες έρευνες είναι αποκαλυπτικές και οι απόψεις των ειδικών ψυχολόγων και παιδοψυχολόγων είναι αποκαλυπτικές. «Η τηλεόραση, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια δίνουν ερεθίσματα για παραβατική συμπεριφορά. Όμως, εκείνο που απουσιάζει από την ελληνική οικογένεια σήμερα είναι η έλλειψη προτύπων. Τα παιδιά οδηγούνται εύκολα και γρήγορα στο μιμητισμό και στην παραβατική συμπεριφορά» (Καλύβα, Απογευματινή, Σάββατο 7.3.09, σελ. 16). Τα παιδιά σήμερα νιώθουν μόνα τους και καταφεύγουν στο διαδίκτυο. Οδηγούνται σταδιακά στην απομόνωση και στην επιθετικότητα. Οι γονείς  αφοσιώνονται στο επάγγελμα και στην προσωπική τους ζωής. Αμελούν και παραμελούν τα παιδιά τους. Οι γονείς θα πρέπει να κατανοήσουν ότι το σχολείο μόνο του δεν μπορεί να παίξει κοινωνικοποιητικό ρόλο. Η οικογένεια και το σχολείο έχουν κοινές θέσεις και αξίες. Μόνο με τη συνεργασία μπορούν να δημιουργήσουν αξιακά συστήματα και να βελτιώσουν αισθητά την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και να βοηθηθούν έτσι ουσιαστικά τα παιδιά.

Απάντηση

Πως θα βοηθήσουν οι γονείς; Μα η απάντηση αύριο το απόγευμα, στο Δημοτικό Σχολείο Μονής όπου σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «ΘΗΣΕΑΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ» διοργανώνεται ανοιχτή ομιλία – συζήτηση για γονείς τη Δευτέρα 11 Απριλίου 2016, στις 18.00, με θέμα: «Ο ρόλος του γονιού σε εποχές πολλών αλλαγών» Τη συζήτηση θα συντονίσει η Φωτεινή Θεοδωροπούλου, ψυχολόγος-επιστημονικό στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης «Θησέας Κυκλάδων»

Τι αναφέρει η σχετική πρόσκληση;

«To Δημοτικό Σχολείο Μονής σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «ΘΗΣΕΑΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ» διοργανώνει μια ανοιχτή ομιλία – συζήτηση για γονείς τη Δευτέρα 11 Απριλίου 2016, στις 18.00, στο Δ.Σ. Μονής, με θέμα: «Ο ρόλος του γονιού σε εποχές πολλών αλλαγών» Τη συζήτηση θα συντονίσει η Φωτεινή Θεοδωροπούλου, ψυχολόγος-επιστημονικό στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης «ΘΗΣΕΑΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ»