Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΙστορίεςΆνοιξαν οι κατάλογοι, υπάρχει ελπίδα

Άνοιξαν οι κατάλογοι, υπάρχει ελπίδα

|

Ο Δημόκριτος Σιδερής – πρώην πρόεδρος του Σωματείου Σμυριδεργατών Όρμου Λυώνα – σκιαγραφεί τα νέα δεδομένα στο χώρο του σμυριγλιού αρχής γενομένης από την εγγραφή 45 νέων μελών στους καταλόγους για πρώτη φορά μετά από 6 χρόνια

Ήταν η 16η Μαΐου του 2015 όταν για πρώτη φορά οι σμυριδεργάτες που βρέθηκαν στο Οικομουσείου Κορώνου είχαν γίνει κοινωνοί θετικών εξελίξεων γύρω από το σμυριδικό και το μέλλον έδειχνε ευοίωνο. Βέβαια και στο παρελθόν είχαν ακούσει ουκ ολίγα «Θα» και φιλικά χτυπήματα στη πλάτη, αλλά έδειχνε ότι εκείνη η συνάντηση που είχε γίνει μερικές ημέρες νωρίτερα στο γραφείο του τότε υπουργού Ενέργειας κου Λαφαζάνη είχε στέρεες βάσεις για το μέλλον.

Και όπως αποδείχτηκε δικαιώθηκαν. Όμως, και πάλι χρειάστηκε να μπει μία τελευταία πινελιά. Την περασμένη Κυριακή (31/01) μπήκαν στο πλοίο άρον άρον οι Δημόκριτος Σιδερής (πρώην πρόεδρος του Σωματείου Σμυριδεργατών Όρμου Λυώνα και νυν μέλος της Εκλεκτικής Επιτροπής του Σωματείου) και Νίκος Χουζούρης (πρόεδρος της Κορώνου) οι οποίοι είχαν κατ’ ιδίαν συνάντηση με υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Ανάπτυξης (βλ. Νομικός Σύμβουλος κος Σέργιος Σερμπέτης) συνοδευόμενοι από τους δύο βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ Κυκλάδων κυρίους Μανιό Νίκο και Συρμαλένιο Νίκο και τα μέλη της Επιθεώρησης Μεταλλίων Νοτίου Ελλάδος. Εκεί ουσιαστικά άναψε το «πράσινο φως» ώστε να μπει το σμυριδικό της Νάξου σε μία νέα εποχή.

Επιστρέφοντας όμως στην ανακοίνωση της 16ης Μάιου είχαμε κρατήσει ορισμένους αριθμούς που όπως αποδεικνύεται σήμερα είναι ιδιαίτερα χρήσιμοι. Τότε είχαμε ενημερωθεί ότι «Οι εργάτες αυτή τη στιγμή είναι 392 και έως τέλος του χρόνου ελέω συνταξιοδότησης θα πέσουν στους 320. Μέχρι τώρα (σ.σ. τέλη Μάιου) 61 άτομα έχουν καταθέσει τα χαρτιά τους ώστε να μπορέσουν να εγγραφούν στους καταλόγους όταν αυτοί ανοίξουν». Και επίσης είχε τονιστεί ότι για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια είχαν αφήσει στην άκρη το πενιχρό όριο εξόρυξης των 4.000 τόνων σε ετήσια βάση και η Επιθεώρηση Μεταλλίων είχε προτείνει αυτό των 8.000 τόνων σε ετήσια βάση, που εν τέλει έγιναν 7.250 τόνοι. Και οι σμυριδεργάτες τελικά έπιασαν δουλειά έστω και με τη σχετική καθυστέρηση και ολοκλήρωσαν με επιτυχία και αυτή τη χρονιά το έργο τους.

Ευχαριστούμε

Όμως, το ζητούμενο είναι η επόμενη ημέρα,. Και εδώ αναλαμβάνει το λόγο ο Δημόκριτος Σιδερής που μας παραθέτει ορισμένα σημαντικά στοιχεία. Όμως πριν απ όλα, ο κος Σιδερής νιώθει την ανάγκη να προχωρήσει σε μία ευχαριστήρια ανακοίνωση… «όλη η προσπάθεια για την επίτευξη των στόχων που είχαν τεθεί (αύξηση ποσότητα και εγγραφή νέων μελών) έγινε πραγματικότητα χάρη στην συλλογική προσπάθεια με βασικούς συνεργάτες το Σωματείο Σμυριδεργατών Όρμου Λυώνα, με πρωτεργάτη τον πρόεδρο του Μιχάλη Πάσουλα, τον πρόεδρο της Κορώνου Νίκο Χουζούρη και βέβαια οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τους βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ Κυκλάδων κους Νίκο Μανιό, Νίκο Συρμαλένιο, το Νομικό Σύμβουλο του Υπουργού Ανάπτυξης κο Σέργιο Σερμπέτη και τα μέλη της Επιθεώρησης Μεταλλίων Νοτίου Ελλάδας»

Από εκεί και πέρα… Από τις 61 αιτήσεις έγιναν αποδεκτές οι 45 και αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι ότι για πρώτη φορά μετά από έξι χρόνια έχουμε εγγραφές νέων μελών στους καταλόγους των σμυριδεργατών. Αυτό σημαίνει ότι πολύ απλά μπαίνει νέο αίμα και δίνεται ανάσα σε ανθρώπους που νιώθουν ασφάλεια για το μέλλον τους και μπορούν να εργαστούν με περισσότερη διάθεση.

Τιμή

Επίσης, για τη νέα χρονιά το όριο που τίθεται όσον αφορά την εξόρυξη θα είναι οι 8.000 τόνοι κάτι που δίνει τη δυνατότητα ώστε να ανοίξει η αγορά με δεδομένο μάλιστα ότι τελειώνουν τα αποθέματα στις αποθήκες που βρίσκονται στη θέση Καμπί (Μουτσούνα – Απείρανθος) και θα υπάρχει όλο και μεγαλύτερη ζήτηση. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η ζήτηση του προϊόντος όσον αφορά τη τιμή πλέον έχει ξεπεράσει τα «πέτρινα χρόνια» των 12 ευρώ τον τόνο, και το σμυρίγλι σήμερα έφτασε τα 34 ευρώ. Και δεν αποκλείεται με βάση τη ζήτηση που υπάρχει να γίνει επιτέλους η Ναξιακή Σμύριδα ανταγωνιστική το ίδιο με αυτή της Τουρκίας. Όχι βέβαια σε επίπεδο ποιότητας –  όπου η διαφορά είναι τεράστια υπέρ της Ναξιώτικης – αλλά στη τιμή με την τουρκική σμύριδα να αγγίζει ακόμη και τα 70 ευρώ το τόνο. Να σημειωθεί επίσης ότι η χώρα στην οποία το σμυρίγλι αξιοποιείται στο σύνολο του τη χρονιά που πέρασε ήταν το Ισραήλ.

Νέα δεδομένα 

Από εκεί και πέρα, ο Δημόκριτος Σιδερής επιμένει ότι οι τελευταίες εξελίξεις δίνουν  τη δυνατότητα στους σμυριδεργάτες να προχωρήσουν σε ένα διαφορετικό μοντέλο οργάνωσης. Επαναφέρει μία παλαιότερη πρότασή του για σύσταση φορέα ή συνεταιρισμού που θα μπορέσει να προσφέρει σύγχρονες λύσεις στα μέλη του, καθότι πλέον εάν σταθεροποιηθεί – όπως όλα δείχνουν – η ζήτηση πάνω από τους 10.000 τόνους σε ετήσια βάση θα πρέπει οι σμυριδεργάτες να προχωρήσουν σε εκσυγχρονισμό μηχανημάτων και εξοπλισμού. Κάτι που μπορεί ουσιαστικά να γίνει μέσα από Ευρωπαϊκά προγράμματα. Και βέβαια ήρθε η ώρα να συζητηθεί και το θέμα ενός νέου (!!!) εμπορικού λιμανιού. Ένα λιμάνι που με βάση τις σύγχρονες προδιαγραφές δεν είναι απαραίτητο να έχει τη λογικό του «λιμανιού που έχουμε όλοι στο μυαλό μας». Με δεδομένο ότι πχ ότι στο λιμάνι του Λυώνα με ελάχιστες παρεμβάσεις όπως η κατασκευή ενός dock θα δώσει τη δυνατότητα με φυσική ροή την φόρτωση του ορυκτού στο πλοίο, κίνηση που λύνει τα χέρια σε όλους και κυρίως μειώνει εντυπωσιακά το κόστος μεταφοράς.  Καθότι σήμερα χρειάζεται τουλάχιστον τρεις μεταφορτώσεις ώστε να φτάσει στο λιμάνι της Χώρας Νάξου που συν τοις άλλοις ελέω καλοκαιρινής περιόδου κλείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Κακά τα ψέματα. Το Σμυρίγλι για τη Νάξο και δη τα ορεινά χωριά είναι πηγή ζωής. Καιρός είναι λοιπόν να πιάσουμε όλοι  την ευκαιρία από τα μαλλιά και να δώσουμε μία τελευταία ευκαιρία για ανάπτυξη στη περιοχή μας. Γιατί εάν χαθεί αυτή η ευκαιρία, τότε χωριά όπως η Κόρωνος που κάποτε είχε 2.000 κατοίκους θα βάλει .λουκέτο. Το αντέχει άραγε η ψυχή μας;
 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Blue Star Ferries: Το “Blue Star 2” για μερικές ημέρες στη γραμμή της Παροναξίας

Το Blue Star Delos παραμένει στο Βόρειο Αιγαίο, το Blue Star 1 πάει Δωδεκάνησα και στη Παροναξία από σήμερα έως και την 25η Απριλίου το Blue Star 2 (πίνακας)

Σαντορίνη – Μύκονος: Μεγάλη πτώση στην αεροπορική επιβατική κίνηση

Πτώση (διψήφιος ο αριθμός) στην αεροπορική επιβατική κίνηση για Μύκονο και Σαντορίνη - Αντίθετα ανεβαίνει η Ρόδος

Express Skopelitis: Μια μέρα σαν όλες τις άλλες….

To Express Skopelitis συνεχίζει το δρομολόγιό του...

Το νέο σχέδιο για “πράσινη” ακτοπλοϊα, επηρεάζει τις άγονες γραμμές;

Μελέτες για τις άγονες γραμμές στο πλαίσιο ΣΔΙΤ – Πρωτοβουλίες για «πράσινη ακτοπλοΐα»

Ναυαγοσώστες: Η κλιματική κρίση προκαλεί κάλυψη των ακτών για περισσότερους μήνες

Ο πνιγμός τουρίστα στα Χανιά την Κυριακή φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη για ναυαγοσωστική κάλυψη περισσότερους μήνες τον χρόνο. Ηδη το Σαββατοκύριακο οι υψηλές θερμοκρασίες οδήγησαν πολλούς στις παραλίες της χώρας

“Olympic Champion Jet”: Το νέο .. ταχύπλοο της SeaJets και σε ποιο δρομολόγιο θα το δούμε φέτος

Το Santorini Palace έφυγε, το Olympic Champion Jet έρχεται.. που θα δρομολογηθεί;

Ελλάδα: Συνεχόμενα ρεκόρ επισκεπτών αλλά με υποδομές της δεκαετίας του 70 (!!!)

Παρωχημένα τα λιμάνια στα νησιά και στα περιφερειακά αεροδρόμια - Πάρος και Νάξος τα μεγαλύτερα παραδείγματα με βάση τις υποδομές τους

Ευρωεκλογές – Debate… γιοκ για φέτος

Μπορεί να ήθελε το ΠΑΣΟΚ ένα debate όπως η Κυβέρνηση έχει διαφορετική άποψη

Υπεράκτια Αιολικά Πάρκα: Σε Νάξο, Πάρο και Σύρο θα δημιουργηθεί δυναμικότητας 250 MW

Πριν το Πάσχα η ΚΥΑ για τα υπεράκτια αιολικά πάρκα – Σε ποιές 5 περιοχές θα γίνουν

Princess Cruises: Ακύρωση επισκέψεων του “Sun Princess” στη Σαντορίνη

Το Sun Princess ακύρωσε τα δρομολόγια στη Σαντορίνη λόγω συνωστισμού κρουαζιερόπλοιων - Επιλέγει Χανιά

ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου: Με εισήγηση Δημήτρη Λιανού, προσφυγή στη Δικαιοσύνη για τους αιγιαλούς

Στη Δικαιοσύνη προσφεύγει η ΠΕΔ για τον αιγιαλό και την παραλία - Ποια ήταν η πρόταση Δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρη Λιανού

Blue Star Ferries: Παράταση μίας ακόμη εβδομάδας για το “Blue Star 1”

Μία ακόμη εβδομάδα θα μείνει στη γραμμή της Παροναξίας το Blue Star 1....

Φόρτωμας σε Πιερρακάκη: “Να είναι πανέτοιμα τα σχολεία των Κυκλάδων τη νέα χρονιά”

Συνάντηση εργασίας Φίλιππου Φόρτωμα με τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη

Attica Group: Απέκτησε τρία ξενοδοχεία στις Κυκλάδες, εξετάζει κι άλλες εξαγορές ακινήτων

Τρίτο ξενοδοχείο στις Κυκλάδες απέκτησε η Attica Group - Εξετάζει περαιτέρω εξαγορές μονάδων σε νησιά που εξυπηρετεί με τον στόλο της

Cycladic Identity – Ιος: Ολοκληρώθηκε το πρώτο πρόγραμμa με τίτλο “Το βλέμμα της Νεότητας στις Κυκλάδες”

Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε την Κυριακή 31 Μαρτίου στους κατοίκους του νησιού

Αμοργός: Το νησί που… κόβει την ανάσα!!

Εκεί γυρίστηκε η ταινία του 1988 «Le Grand Bleu» (The Big Blue) με τον Jean Reno. Η ταινία έγινε μια από τις πιο επιτυχημένες εμπορικά ταινίες της Γαλλίας.

Κυκλάδες: Πως διαμορφώνεται ο δικαστικός χάρτης, ποια ειρηνοδικεία καταργούνται

Ολες οι προτεινόμενες αλλαγές μέσω του Δικαστικού Χάρτη που είναι σε διαβούλευση για τις Κυκλάδες - Οι οργανικές θέσεις και τα ειρηνοδικεία που καταργούνται...

Σαντορίνη: Διακοπή στο δίκτυο ηλεκτροδότησης

Τη Δευτέρα 15 Απριλίου στους Μπαξέδες και το Πορί

Αμοργός – Ενωση Ξενοδόχων: Καθαρίζουμε τον Πύργο της Αγίας Τριάδας στην Αρκεσίνη

Tην Κυριακή ο Καθαρισμός του Πύργου της Αγίας Τριάδας στην Αρκεσίνη στο πλαίσιο της δράσης Let’s do it Greece 2024