Εξωπραγματικός εορτασμός (photos)

Σε μερικές ώρες οι ενορίες του Αγίου Μάρκου και της Παναγιάς της Εριθιανής στο Βροντάδο της Χίου θα τεθούν αντιμέτωπες στον ετήσιο ρουκετοπόλεμο ως σημείο αναφοράς της Ανάστασης του Κυρίου και του Αγίου Πάσχα. Χιλιάδες επισκέπτες φτάνουν στο νησί από κάθε γωνιά της γης για να παρακολουθήσουν ένα διαφορετικό έθιμο. Πέρυσι είχαν χρησιμοποιηθεί περισσότερες από 100.000 ρουκέτες και καλύφθηκε ζωντανά από το CNN η όλη διαδικασία το βράδυ του Μεγάλου Σάββατου. Φέτος, κάνει …ποδαρικό το περιοδικό ΤΙΜΕ που πραγματοποιεί αφιέρωμα στη Χίο και δη στο χωριό Βροντάδος. Το άρθρο έχει τίτλο «Δείτε τον πιο εξωπραγματικό πασχαλινό εορτασμό» και ο δημοσιογράφος περιγράφει γλαφυρά τα τεκταινόμενα καθώς όπως χαρακτηριστικά λέει «τα πυροτεχνήματα μετατρέπονται σε έναν φιλικό πόλεμο».

Διαβάστε παρακάτω όσα γράφει το γνωστό περιοδικό για τον ρουκετοπόλεμο:

« Στα τέλη του 1800, όταν η Τουρκία είχε κατακτήσει τη Χίο, η οποία είναι μέρος της Ελλάδας πλέον, δεν επιτρεπόταν στους ντόπιους ορθόδοξους Χριστιανούς να γιορτάσουν το Πάσχα. Όμως στο μικρό χωριό Βροντάδος, δύο ενορίες ανακάλυψαν έναν πρωτότυπο σχέδιο για να κρατούν μακριά τις τουρκικές αρχές όσο εκείνοι γιόρταζαν την Ανάσταση του Χριστού: «έστηναν» έναν ψεύτικο πόλεμο, χρησιμοποιώντας κανόνια και πυροτεχνήματα.

Αυτή η παράδοση η οποία γεννήθηκε από θρησκευτική θέρμη συνεχίζει ως και σήμερα.

Κάθε χρόνο, την Κυριακή του Πάσχα, οι ενορίες του Αγίου Μάρκου και της Παναγιάς της Εριθιανής που βρίσκονται σε δυο αντικριστούς λόφους, ανταλλάσσουν χιλιάδες αυτοσχέδιες ρουκέτες, στήνοντας ένα από τα πιο σουρεαλιστικά σόου πυροτεχνημάτων στον κόσμο.

Ο φωτογράφος Marco Kesseler, ήταν μάρτυρας του εθίμου πέρυσι.

 «Μέχρι το Μεγάλο Σάββατο είναι μια πολύ μυστικοπαθής διαδικασία», λέει στο Time.

 «Φτιάχνουν αυτές τις ρουκέτες ολόκληρο τον χρόνο, κόβοντας δέντρα, μετατρέποντας το ξύλο σε κάρβουνο, το οποίο αναμειγνύουν με νιτρικό κάλιο και θείο για να δημιουργήσουν το μπαρούτι».

Αυτές οι αυτοσχέδιες ρουκέτες αποθηκεύονται σε σπίτια πάνω στο βουνό, μακριά από τα περίεργα μάτια.

 «Τι ημέρες πριν από το έθιμο, το χωριό είναι σχεδόν ερειπωμένο. Αν προσπαθήσεις να ρωτήσεις κάποιο, δεν θα σου πουν τίποτα» δηλώνει ο Kesseler.

 «Την ημέρα του ρουκετοπόλεμου το χωριό αποκτά ζωή. Τα πάντα αφορούν τον εορτασμό και πραγματικό αρέσει στον κόσμο. Οι ρουκέτες μεταφέρονται με τυμπανοκρουσίες. Το πρωί δημιουργούν τα πεδία βολής. Μία από τις ομάδες που έχει ένα απίστευτο οδόφραγμα που διασχίζει την κοιλάδα, και χρησιμοποιούν πόλους, σκαλωσιές και σανίδες. Το βράδυ, εκτοξεύουν μερικές ρουκέτες για να δοκιμάσουν τη στόχευση. Και μόλις έρθει το σούρουπο ξεκινά… ο πόλεμος!» συμπληρώνει ο φωτογράφος.

Μέσα σε λίγες μόνο ώρες, περισσότερες από 100.000 ρουκέτες εκτοξεύονται από τη μία προς την άλλη πλευρά του χωριού, βάζοντας «φωτιά» στο χωριό, πάντα υπό το βλέμμα χιλιάδων επισκεπτών.

Στις 11:30 το βράδυ γίνεται εκεχειρία για να εισέλθουν οι πιστοί στις εκκλησίες για την λειτουργία.

 «Ξεκινούν ξανά αμέσως μόλις μπει ο κόσμος μέσα στις εκκλησίες και σταματούν ξανά λίγο μετά τα μεσάνυχτα για να βγει ο κόσμος» δηλώνει ο Kesseler

Ο στόχος των ομάδων είναι να χτυπήσουν την καμπάνα της αντίπαλης εκκλησίας. Η ομάδα με τα περισσότερα χτυπήματα κερδίζει τον πόλεμο, αλλά μιας και είναι αδύνατο να μετρήσει κανείς τα πετυχημένα χτυπήματα και οι δύο ομάδες συμφωνούν σε ισοπαλία και σε έναν νέο αγώνα την επόμενη χρονιά.

 «Είναι η δικαιολογία τους για να συνεχίζουν την παράδοση» τονίζει ο φωτογράφος

Την επόμενη μέρα, οι δρόμοι του χωριού είναι γεμάτοι από άδειες ρουκέτες και ξύλα.

 «Καθώς το χωριό ξυπνάει, οι κάτοικοι έρχονται για να μαζέψουν τα παλιά ξύλα για να τα χρησιμοποιήσουν την επόμενη χρονιά. Είναι ένα απίστευτο θέαμα» λέει ο Κεσελερ.

Πηγή: ellines.com