Νάξος: με 300 ευρώ την κλείνουμε την λακούβα παλικάρια

Ξεκινάμε με τα της διαδικασίας για την αποκατάσταση της λακούβας…
«Παίρνουμε δύο εργάτες. Δύο φτυάρια, ένα καρότσι, λίγο ασφαλτικό γαλάκτωμα. Πίσσα κι ένα πατητήρι. Προσθέτουμε και λίγη βενζίνη, το απαραίτητο νερό και δύο κώνους προειδοποίησης…»
Αυτά είναι που χρειαζόμαστε… Και πάμε στη διαδικασία… « Φορτώνουμε το αυτοκίνητο με τα υλικά, φτάνουμε στο σημείο της λακούβας, παρκάρουμε το αυτοκίνητο στην άκρη (σ.σ. γιατί είμαστε και νομοταγείς πολίτες), τοποθετούμε τους κώνους λίγο μπρος και πίσω για να βλέπουν τα διερχόμενα αυτοκίνητα. Καθαρίζουμε την λακούβα από το χώμα που έχουμε ρίξει και αυτό έως να βρούμε την παλιά άσφαλτο… Και στη συνέχεια ρίχνουμε το ασφαλτικό γαλάκτωμα, στη συνέχεια τη πίσσα και πατάμε με το πατητήρι. Φορτώνουμε τα εργαλεία στο αυτοκίνητο και φεύγουμε. Απλά και όμορφα. Νοικοκυρεμένα»  Α και όλο αυτή η διαδικασία  δεν θα χρειαστεί περισσότερο από δύο ώρες για να παραδοθεί στην κυκλοφορία…

Οσο για το κόστος; Μιλάμε για δύο τετραγωνικά μέτρα ως χώρο κάλυψης; Με την εικόνα που έχουμε, ναι… Και υπάρχει έτοιμη άσφαλτος επισκευής οδοστρωμάτων σε συσκευασία 25 κιλών με κόστος στα 15 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ)… Ε πόσους κουβάδες να θέλουμε; Από δύο έως τέσσερις. Το πολύ πολύ έξι. Οπότε δεν ξεπερνάμε τα 90 ευρώ. Και εάν προσθέσουμε τα εργατικά, μεροκάματα και ασφάλιστρα τότε θα φτάσουμε (ως large που είμαστε) ακόμη και στα 150 ευρώ. Σύνολο; Ούτε 300 ευρώ για δύο ώρες δουλειά…
Οπότε γιατί δεν το φτιάχνουμε και απλά έχουν περάσει δύο μήνες και η τρύπα κοντεύει να ενταχθεί στο πρόγραμμα «διάσωσής» ως είδος που πρέπει να το κρατήσουμε ως παράδειγμα για τις νεώτερες γενιές;
Ο λόγος είναι καθαρά διαδικαστικός.  Ξεκινάμε από το ποιος έχει την ευθύνη για τον συγκεκριμένο δρόμο. Δρόμος που παραδόθηκε φέτος από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (άρα Επαρχείο), καθότι αυτή ήταν που ανέλαβε το βάρος της χρηματοδότησης για την πλήρη ανακατασκευή του (από Χώρα έως Εγγαρές) παρουσιάζοντας έναν δρόμο που χαίρεσαι να οδηγείς καθότι υπάρχει ασφάλεια και άνεση…
Βρήκαμε λοιπόν σε ποιον ανήκει.

Οπότε, η Περιφέρεια (Επαρχείο) πρέπει να το φτιάξει; Με βάση τις συμφωνίες που υπάρχουν όταν κάποιος κάνει ζημιά αναλαμβάνει και να την αποκαταστήσει. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση η τρύπα δημιουργήθηκε γιατί είχε σπάσει αγωγός νερού και η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, αντικατέστησε τον αγωγό, κάλυψε τη τρύπα, όμως δεν έριξε την απαραίτητη άσφαλτο. Οπότε, η ευθύνη στη φάση αυτή βαραίνει τον Δήμο καθότι είναι εποπτεύουσα αρχή.

Με βάση τις πληροφορίες, η Περιφέρεια έχει στείλει τα απαραίτητα έγγραφα προς τον Δήμο, οπότε το ζήτημα είναι στα χέρια του Δήμου που οφείλει να προχωρήσει στην αποκατάσταση. Το γιατί δεν έχει προχωρήσει ακόμη, αυτό είναι μία ιστορία όπου περιμένουμε την απάντηση. Αυτό που φοβόμαστε είναι ότι ενδεχομένως θα φτάσει καλοκαίρι και ακόμη ο δρόμος θα είναι στην κατάσταση που είναι σήμερα. Και ελπίζουμε ότι ελέω βροχοπτώσεων η κατάσταση δεν θα διαφοροποιηθεί πολύ, γιατί ελλοχεύει ο κίνδυνος ατυχήματος… και οι επιπτώσεις θα είναι χειρότερες για όλους μας…