Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΙστορίες"Παναγία Τήνου": Γιατί βυθίζεται και ποιοι γνώριζαν

“Παναγία Τήνου”: Γιατί βυθίζεται και ποιοι γνώριζαν

|

Από το πρωί (Μεγ. Τετάρτη) έχει ξεκινήσει η έρευνα για τα αίτια του ρήγματος στα ύφαλα του “Παναγία Τήνου” – Από τις 18 Απριλίου ήταν ενήμεροι όλοι οι αρμόδιοι για τα προβλήματα που … έρχονται 

Σωθήκαμε ως κράτος από έναν παγκόσμιο …χλευασμό. Να βυθιστεί πλοίο ενώ είναι παροπλισμένο στο κεντρικό λιμάνι της χώρας. Το επιβατικό οχηματαγωγό πλοίο «Παναγία Τήνου» επανήλθε σταδιακά και μετά από αγώνα σε μία κλίση που να του επιτρέπει να … επιπλέει και τώρα αρχίζει η μάχη για να γίνουν γνωστά τα αίτια αν και όπως αποδεικνύεται όλοι λίγο πολύ …γνώριζαν. Κι αυτό είναι ότι χειρότερο. Σήμερα λοιπόν το πρωί θα πραγματοποιηθεί νέα έρευνα στα ύφαλα του πλοίου «Παναγία Τήνου», στο οποίο προκλήθηκε εισροή υδάτων και έχει παρουσιάσει από χθες επικίνδυνη δεξιά κλίση 40 μοιρών στο λιμάνι του Πειραιά. Στόχος είναι  να εντοπιστεί το ρήγμα που προκάλεσε την εισροή υδάτων στο πλοίο και να στεγανοποιηθεί, αλλά και να τεθεί σε εφαρμογή το σχέδιο για απάντληση των υδάτων.  Δύτες που βούτηξαν και χθες στο ίδιο σημείο, δεν μπόρεσαν να διακρίνουν πολλά πράγματα λόγω των θολών νερών από τη λάσπη, καθώς πιθανολογείται ότι το «Παναγία Τήνου» πρέπει να έχει καθίσει στο έδαφος του βυθού και η κατάσταση να έχει σταθεροποιηθεί. Το βάθος στο συγκεκριμένο σημείο, σύμφωνα με εκτιμήσεις, πρέπει να φτάνει τα οκτώ μέτρα, όσο και το ύψος του πλοίου. Στο σημείο, έχουν τοποθετηθεί πλωτά αντιρρυπαντικά φράγματα, ενώ παράλληλα βρίσκονται εκεί δύο αντιρρυπαντικά σκάφη και δύο ρυμουλκά για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο πιθανόν έχει μικρή ποσότητα καυσίμων, που δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί. Το «Παναγία Τήνου» ήταν δεμένο στην πύλη Ε4, δίπλα από τα πλοία που «δένουν» στην πύλη Ε3 και εκτελούν καθημερινά δρομολόγια για Κρήτη.  Πλοίο που βρισκόταν δίπλα του χρειάστηκε να μετακινηθεί σε άλλο σημείο του λιμανιού, ενώ μετά το χθεσινό περιστατικό θα εξεταστεί για λόγους ασφαλείας εάν θα γίνει επανακαθορισμός των θέσεων των πλοίων που θα συνδέουν τον Πειραιά με την Κρήτη.

Από 18 Απριλίου 

Πάμε όμως στο …γνώριζαν. Σε ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά σωματεία Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής ΕΝ, Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων ΕΝ, Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών – Ναυαγοσωστικών και Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων ΝΑΤ σημειώνουν ότι «βουλιάζει στο λιμάνι του Πειραιά το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο “Παναγία Τήνου” ΝΠ 9913, το οποίο είναι κατασχεμένο από το ΝΑΤ από οφειλές λόγω καταβολής τρίμηνων αποδοχών στους εγκαταλελειμμένους ναυτεργάτες από τη ναυτιλιακή “Παναγία Οδηγήτρια ΝΕ”, σε ΦΕ (φύλλα εκκαθάρισης) και ΚΑΕΟ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών Οχημάτων), με το ποσό των 2.175.206,21 ευρώ». Προσθέτουν ότι «το ΝΑΤ σε σχετική επιστολή του στις 18 Απρίλη προς την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας ανέφερε ότι από ενημέρωση του φύλακα του πλοίου έχει παρουσιαστεί επικίνδυνη κλίση του πλοίου προς τα δεξιά από εισροή νερών» και καταγγέλλουν ότι «το υπουργείο Nαυτιλίας και οι υπηρεσίες του δεν έκαναν καμία ενέργεια με βάση τα καταγγελλόμενα, αντίθετα με τη σημερινή εξέλιξη της βύθισης του πλοίου προστίθενται χρέη στο ΝΑΤ σε βάρος των ασφαλισμένων του».

Οι απλήρωτοι ναυτικοί και το ΝΑΤ

Πριν από έναν χρόνο –στα μέσα Απριλίου 2015– τη διαδικασία παροχής της προβλεπόμενης προστασίας των 42 μελών του πληρώματος του πλοίου «Παναγία Τήνου» (πρώην «Άγιος Γεώργιος») της Ventouris Sea Lines κίνησε το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου με σχετική απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια και φέρει την υπογραφή του υπουργού Ναυτιλίας κ. Θεόδωρου Δρίτσα. Το πλοίο ήταν και τότε δεμένο στο λιμάνι του Πειραιά, με τους ναυτικούς να έχουν τοποθετήσει στον καταπέλτη μια πινακίδα που έγραφε: «Πεινάμε! 8 μήνες απλήρωτοι!». Το ΝΑΤ είχε καταβάλει για τον λόγο αυτό από το ειδικό «Κεφάλαιο Ασθένειας και Ανεργίας» έναντι των καθυστερημένων βασικών μισθών και επιδομάτων αποδοχές μέχρι ενός τριμήνου στους 42 ναυτικούς του πλοίου, όπως αυτές καθορίζονται από τις οικείες συλλογικές συμβάσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, αρκετό καιρό πριν, μετ’ εμποδίων λόγω επίσχεσης εργασίας του πληρώματος που ζητούσε την καταβολή δεδουλευμένων, εκτελούσε δρομολόγια για Κύθηρα – Αντικύθηρα – Κίσσαμο ενώ είχε ζητηθεί να προχωρήσει η διαδικασία του πλειστηριασμού προκειμένου να αποκτηθούν χρήματα για τις οφειλές. Στη συνέχεια ήρθε η απόφαση του υπουργού, και με το πλήρωμα να έχει πάρει κάποια χρήματα ωστόσο, στη συνέχεια έγινε αποπληρωμή των οφειλομένων. Έκτοτε το πλοίο κατασχέθηκε από το ΝΑΤ, το οποίο είχε και την ευθύνη για την κατάστασή του, και όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες πριν από περίπου 15 ημέρες είχε ζητήσει να δοθεί άδεια για να μετακινηθεί στο «νεκροταφείο» πλοίων στη θαλάσσια περιοχή της Ελευσίνας. Για να γίνει  ωστόσο αυτή η διαδικασία χρειαζόταν δικαστική απόφαση. Σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη απεργία των δικηγόρων δεν εκδόθηκε έγκαιρα η απόφαση και έτσι το πλοίο παρέμεινε δεμένο στο λιμάνι του Πειραιά θυμίζοντας σε όσους το έβλεπαν τα ταξίδια που έκαναν παλιά μαζί του.

Η στάση του ΟΛΠ

Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) επρόκειτο να θέσει στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας τη διενέργεια ανοιχτού πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση, πώληση και απομάκρυνση του συγκεκριμένου πλοίου από το λιμάνι του Πειραιά που βρίσκεται στην περιοχή αρμοδιότητας του ΟΛΠ. Το οχηματαγωγό φυλασσόταν επί 24ώρου βάσεως. Σε ανακοίνωσή του τη Μ. Τρίτη ο ΟΛΠ αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «αιφνίδια κλίση παρουσίασε σήμερα το πρωί το Ε/Γ-Ο/Γ “Παναγία Τήνου” ΝΠ 9913 το οποίο παρέμεινε στο κεντρικό λιμάνι Πειραιά ακινητοποιημένο και κατασχεμένο από το ΝΑΤ, χωρίς η πλοιοκτήτρια εταιρεία του, αν και είχε εκ του νόμου υποχρέωση, να φροντίσει να εξαλείψει τους κινδύνους, παρά το γεγονός ότι έχει ειδικώς προσκληθεί από τη διοίκηση του Οργανισμού». Τονίζεται μεταξύ άλλων ότι «η νέα κατάσταση του πλοίου επανεκτιμάται ήδη από τον Οργανισμό για την περαιτέρω πρόοδο της διαδικασίας απομάκρυνσής του. Ο Οργανισμός εφαρμόζοντας την κείμενη νομοθεσία έχει επιτύχει την απομάκρυνση πάνω από 100 εγκαταλελειμμένων και ημιβυθισμένων τα τελευταία έτη και ιδιαίτερα όσων ήσαν στον Κεντρικό Λιμένα, η δε μέριμνά του για την ασφαλή κατάσταση του λιμένα είναι διαρκής».

Το Λιμενικό για την κλίση

Σε ανακοίνωσή του το Λιμενικό Σώμα αναφέρει ότι «για περιστατικό κλίσης λόγω εισροής υδάτων από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία του Ε/Γ-Ο/Γ “Παναγία Τήνου”, το οποίο είναι πρυμνοδετημένο πλησίον της πύλης Ε4 του Λιμένα Πειραιά, ενημερώθηκε, πρωινές ώρες σήμερα, το Κέντρο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής. Άμεσα, υπό τον συντονισμό του ΚΕΠΙΧ, στην περιοχή έσπευσαν πέντε ρυμουλκά προκειμένου συνδράμουν στην επιχείρηση σταθεροποίησης και επαναφοράς του πλοίου, ενώ πλωτό φράγμα ποντίστηκε προληπτικά πέριξ του πλοίου. Επιπρόσθετα, ενεργοποιήθηκε άμεσα το τοπικό σχέδιο αντιμετώπισης περιστατικών ρύπανσης της Λιμενικής Αρχής Πειραιά και ελήφθησαν μέτρα για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό, δύτες καταδύθηκαν στην περιοχή προς εκτίμηση της κατάστασης». Για το περιστατικό, ενημερώνεται διαρκώς ο υπουργός κ. Δρίτσας, ενώ στο σημείο μετέβη ο αρχηγός του ΛΣ – ΕΛΑΚΤ αντιναύαρχος ΛΣ Σταμάτιος Ράπτης. Στην περιοχή δεν έχει παρατηρηθεί μέχρι στιγμής θαλάσσια ρύπανση. Προανάκριση για το περιστατικό διενεργείται από το Α’ Λιμενικό Τμήμα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.

Με πληροφορίες από το “Βήμα” 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΠΝΑι: Επιτήδειοι αποσπούν χρήματα υποδυόμενοι υπαλλήλους

Προσοχή! Επιτήδειοι αποσπούν χρήματα από πολίτες και επιχειρηματίες, υποδυόμενοι υπαλλήλους της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου

Πάσχα: Σύγχυση στην αγορά αρνιού

Αντιδράσεις για την ένταξη των αμνοεριφίων στο «καλάθι» – Ανησυχία για την επάρκεια λόγω εξαγωγών

Νάξος – ΧΥΤΑ: Υπό έλεγχο και έσβησε η φωτιά

Εσβησε η φωτιά που ξέσπασε νωρίς το πρωί της Παρασκευής στο ΧΥΤΑ της Νάξου

“Νόσος Νάξος”: Ενεργοποιείται (από Νοσοκομείο Νάξου) η διαδικασία του γονιδιακού ελέγχου

Συνάντηση την περασμένη Δευτέρα (22/04) στο Δημαρχείο Νάξου με σκοπό την ενεργοποίηση της διαδικασίας γονιδιακού ελέγχου για τη "Νόσος Νάξος"

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia – Play Offs: Φινάλε στο όνειρο, ήττα στην Βούλα και αποκλεισμός

Ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia πάλεψε αλλά πνίγηκε στην άμυνα του Πρωτέα Βούλας - Ηττα στον 3ο αγώνα 66-55 και με 2-1 ήττες έμεινε εκτός συνέχεια - Το σχόλιο της διοίκησης για το φετινό ταξίδι της Ναξιώτικης Ομάδας

Πανναξιακός ΑΟΚ – Play Offs: “Εδώ είναι Νάξος” και επίδειξη δύναμης κόντρα στον Ηλυσιακό

Εντυπωσιακός ο Πανναξιακός ΑΟΚ κέρδισε τον Ηλυσιακό 74-62, έφερε τη σειρά στα ίσα (1-1 νίκες) και ο τελικός για την μάχη του τελικού την προσεχή Κυριακή (28/04) στα Ιλίσια

Εκτακτο: Φωτιά σε εξέλιξη στο ΧΥΤΑ της Νάξου (photos)

Γύρω στις 6 το πρωί της Παρασκευής ξέσπασε φωτιά στο ΧΥΤΑ της Νάξου - Στο χώρο και δύναμη του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Νάξου

Νάξος: Τοποθετήθηκαν νέες σύγχρονες προκατασκευασμένες αίθουσες σε σχολεία

Φ. Μαυρομμάτης δηλώνει ότι "Νέες σύγχρονες προκατασκευασμένες αίθουσες τοποθετήθηκαν σε σχολεία”

Ιταλία: Ενεργοποιήθηκε σήμερα το εισιτήριο εισόδου στην Βενετία

Πέντε (5) ευρώ η είσοδος στη Βενετία από σήμερα 25 Απριλίου

Νάξος – Αναβολή: Οι καιρικές συνθήκες “νίκησαν” το μπάσκετ

Αναβλήθηκε ο αγώνας Πανναξιακός ΑΟΚ - Ηλυσιακός λόγω αδυναμίας έλευσης των διαιτητών - Αύριο (όπως και ο αγώνας Πρωτέας - ΑΠΑΣ Νάξου) η αναμέτρηση την ίδια ώρα στο "Δημ. Περιστεράκης"

Νάξος – ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Απόλυτα επιτυχημένο το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης (photo)

Η VOM ολοκλήρωσε με επιτυχία το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης στη ΛΕ.ΜΟ.Ν Νάξου (photo)

Νάξος: Ερχεται η τακτική συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής προβολής και ανάπτυξης

Τακτική Συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης αύριο Παρασκευή - Ποια τα θέματα

Νάξος – Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος: Πότε ξεκινάει το Πασχαλινό ωράριο καταστημάτων

Το Πασχαλινό ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στη Νάξο ανακοίνωσε ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος του νησιού (πίνακας)

Fast Ferries – Πρωτομαγιά: Εμφάνιση στη Νάξο του “Fast Ferries Andros”

Η Fast Ferries ενημερώνει για την κίνηση των πλοίων της κατά την απεργία της Πρωτομαγιάς - ΤΙ θέλει το Fast Ferries Andros στη Νάξο;

Πανναξιακός ΑΟΚ – Play offs: Ωρα τελικού (15:00) κόντρα στον Ηλυσιακό

Ο Πανναξιακός ΑΟΚ αντιμετωπίζει σήμερα τον Ηλυσιακό για τον 2ο αγώνα των πλέι οφ... (Αφίσα)

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

Νάξος – Ολυμπιακή Φλόγα: ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΘΛΙΨΗ για τους πολιτικούς νάνους, απρέπεια σε έναν Ναξιώτη Πρωταθλητή

Ο Στράτος Φουτάκογλου γράφει για όσα έγιναν την ημέρα της Λαμπαδηδρομίας στη Νάξο με επίκεντρο τον παραγκωνισμό του Ναξιώτη πρωταθλητή Γιάννη Ξενάκη

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia – Play Offs: “Καθαρίζει” απόψε (20/04) τον Πρωτέα και πάει …τελικό

Ωρα... τελικού για τον ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia . Αντιμετωπίζει τον Πρωτέα Βούλας απόψε (19:00) στο ΔΑΚ Νάξου και πιάνει τον μεγάλο στόχο, την παρουσία στον τελικό ανόδου κόντρα στο Αιγάλεω ή Δάφνη Πανελευσινιακό

Νάξος: Δεν “έδεσε” το “Blue Star 2” και έφυγε για την Πάρο, αλλά ούτε εκεί έδεσε (video)

Με την ένταση των ανέμων στα 80 χιλιόμετρα την ώρα (σε ριπή ανέμου) από νότια κατεύθυνση, το "Blue Star 2" δεν έδεσε στο λιμάνι της Νάξου και μετά στη Πάρο