Κινηματογραφική Λέσχη Νάξου: Αφιέρωμα στον Ιρανικό κινηματογράφο

Η Κινηματογραφική Λέσχη Νάξου ξεκινά τις προβολές του 2019 συνεχίζοντας το αφιέρωμα στον Ιρανικό κινηματογράφο με την προβολή βραβευμένων ταινιών μικρού μήκους. Οι προβολές θα γίνουν την Πέμπτη 17 και Παρασκευή 18/1 με ώρα έναρξης 20:30 στο κτήριο της πρώην Σχολής Ουρσουλινών, στο κάστρο.

Πρόγραμμα προβολών

Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2019 (1η μέρα)

«Not yet» by Arian Vazirdaftari (honorary distinction) (14′ 52″)

«Are you volleyball?!» by Mohamad Bakhshi (honorary distinction) (14′ 58″)

«Ayoob» by Amin Qavami FOR BEST ACTOR IN A LEADING ROLE to Farzad Baqeri (21′ 45″)

«Manicure» by Arman Fayyaz FOR BEST PRODUCTION (13′ 56″)

Διάλειμμα:  Σύνολο πρώτου μέρους 64′ 11″

 «The fan!?» by Mostafa Emami (honorary distinction) (5′ 05″)

«Ice water» by Jalal Saedpanah FOR BEST SET DESIGN to Salah Saedpanah (14′ 55″)

«The cemetery men» by Ali Mardomi FOR BEST COSTUMES DESIGN to Ali Mardom (29′ 28″)

«It rains slowly» by Saeed Nejati FOR BEST FILM EDITING & AUDIENCE AWARD (15′ 00″)

Σύνολο δεύτερου μέρους 63′ 88″

 

Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2019 (2η μέρα)

«Periodicity» by Ali Khoshdouni Farahani FOR BEST SOUND to Ramin Abolsedgh (8′ 59″)

«Hostess» by Omid Abdollahi (honorary distinction) (20′ 28″)

«For sale» by Ali Bana`iyan (honorary distinction) (14′ 00″)

«Rope» by Azar Μansoori (honorary distinction) (7′ 12″)

«The scarecrows die too» by Parviz Rostami FOR BEST DIRECTION (14′ 39»)

Διάλειμμα: Σύνολο πρώτου μέρους 64′ 38″

«Temporary» by Behzad Azadi FOR BEST ACTRESS IN A LEADING ROLE to Nasim Kiani (15′ 29″)

«Animal» by Bahman & Bahram Ark (honorary distinction) (15′ 16″)

«Icky» by Parastoo Cardgar (honorary distinction) (5′ 56″)

«The little boy» by Mona A. Shahi FOR BEST ANIMATION (7′ 35″)

«Zona» by Toofan Nahan Ghodrati FOR BEST PHOTOGRAPHY to Askhan Askhani (20′ 43″)

Σύνολο δεύτερου μέρους 63′ 79’’

Ο Ιρανικός κινηματογράφος αποτελεί σημαντικό κεφάλαιο της παγκόσμιας κινηματογραφικής παραγωγής με σπουδαίες ταινίες από εμπνευσμένους δημιουργούς οι οποίοι παράγουν μια τέχνη τόσο ιδιαίτερη και τόσο προσωπική που θα μπορούσαμε να μιλάμε για «Ιρανική Κινηματογραφική Σχολή». Ενώ το ελληνικό κοινό σε γενικές γραμμές γνωρίζει τις παραγωγές μεγάλου μήκους δημιουργών όπως οι Κιαροστάμι, Φαραντί και Παναχί, αγνοεί την Ιρανική μικρού μήκους ταινία που αφορά κατά κύριο λόγο σε μη καταξιωμένους νέους δημιουργούς. Το έργο τους όμως, στο σύνολό του, δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από την Ιρανική ταινία μεγάλου μήκους.

Οι Ιρανοί μικρομηκάδες καταπιάνονται με μια ευρεία γκάμα θεμάτων που περιλαμβάνει τις οικογενειακές και ερωτικές σχέσεις, τις επιλογές που καλείται να κάνει μια μητέρα, τις γαμήλιες παραδόσεις, την διαφορετικότητα, αλλά και τον θάνατο, τις δολοφονίες, τον πόλεμο, το ISIS, τα παιδιά-θύματα του πολέμου στην Συρία, την προσφυγιά.