Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνία1η Νοεμβρίου: 3 δρομολόγια την εβδομάδα σε Νάξο - Μήλο από Sky...

1η Νοεμβρίου: 3 δρομολόγια την εβδομάδα σε Νάξο – Μήλο από Sky Express και ..πανικός

|

Ολόκληρες περιοχές της νησιωτικής χώρας χάνουν το προνόμιο των τακτικών πτήσεων, ενώ οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων πέταξαν στα ύψη – Προσφυγή στο ΣτΕ της Sky Express εναντίον του διαγωνισμού – Από την 1η Νοεμβρίου Νάξος – Μήλος και Σητεία μόλις με τρία δρομολόγια την εβδομάδα – Τι λένε στη Μήλο για την μείωση εισιτηρίων 

Λίγες εβδομάδες μετά την ανακοίνωση του νέου αεροπορικού χάρτη της χώρας από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), η εικόνα σε πολλά νησιά είναι απογοητευτική παρά τους κυβερνητικούς πανηγυρισμούς για μείωση του κόστους των άγονων δρομολογίων από 45 εκατ. ετησίως σε 9 εκατ. ευρώ. Ολόκληρες περιοχές της νησιωτικής χώρας χάνουν το προνόμιο των τακτικών πτήσεων και κινδυνεύουν να μείνουν αποκλεισμένες κατά τη χειμερινή περίοδο, με τις αεροπορικές εταιρείες να ασκούν ισχυρές πιέσεις στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για την αναμόρφωση των δρομολογίων εξαιτίας της αναστάτωσης που έχει επιφέρει στα νησιά. Την ίδια στιγμή στο παρασκήνιο φουντώνει ο πόλεμος για τα μερίδια αγοράς, καθώς ήδη αρχίζουν να εκδηλώνονται τα πρώτα δείγματα σύγκρουσης μεταξύ του υπουργείου και των εταιρειών πτητικού έργου.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, την περασμένη Παρασκευή η κρητικών συμφερόντων Sky Express, η οποία εξελίσσεται σε υπολογίσιμο παίκτη της αγοράς και διεκδικεί μεγάλο μερίδιο από την πίτα των αερομεταφορών, κατέθεσε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων στο Συμβούλιο της Επικρατείας εναντίον της απόφασης του υπουργού Υποδομών κ. Χρήστου Σπίρτζη με την οποία ματαιώθηκε ο διαγωνισμός για τις γραμμές Αθήνα-Μήλος, Αθήνα-Νάξος και Αθήνα-Σητεία.

Για τις τρεις αυτές άγονες γραμμές που είναι από τις πλέον εμπορικές υπήρξε σφοδρός ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών στον διαγωνισμό που έγινε το καλοκαίρι. Ωστόσο, μία πρόβλεψη της ΥΠΑ ανέτρεψε τη διαγωνιστική διαδικασία, οδηγώντας τις επίμαχες γραμμές στην αγκαλιά της Sky Express προσωρινά (έως τις 31 Μαρτίου 2017), με σκοπό να μπουν στο φιλτράρισμα του νέου διαγωνισμού που θα γίνει στις 19 Δεκεμβρίου για τις εννέα άγονες που δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον στην αρχική δημοπρασία.

Η πρόβλεψη αυτή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ήταν τα κριτήρια (ναύλος, ειδικά πακέτα στους μόνιμους κατοίκους, προσφερόμενες θέσεις, εβδομαδιαία συχνότητα, δίκτυο πωλήσεων κ.ά.) με τα οποία θα αξιολογούσε τις εταιρείες σε περίπτωση που εμφανίζονταν -όπως έγινε με τις τρεις αυτές γραμμές- ισοδύναμες προσφορές και προσφορές με μηδενικό αντιστάθμισμα. Η Sky Express υποστηρίχει ότι μολονότι πληρούσε τις προϋποθέσεις των κριτηρίων, η Υπηρεσία δήλωσε αδυναμία αξιολόγησής τους και έτσι οι τρεις γραμμές μπήκαν αυτόματα σε νέο πρόχειρο διαγωνισμό εξάμηνης ισχύος, στον οποίο συμμετείχε μόνο η ίδια.

ΑΝΑΣΤΑΤΕΣ ΟΙ ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

Ο πόλεμος των εταιρειών προβλέπεται να κλιμακωθεί στους επόμενους μήνες, βρίσκοντας ισχυρά πατήματα στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης που φάνηκε να αναδιαρθώνει τον χάρτη των άγονων γραμμών στο πόδι. Η αεροπορική αγορά έχουν βομβαρδιστεί τις τελευταίες εβδομάδες από αιτήματα για αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, καλύτερες ώρες και καλύτερες μέρες, με τους αερομεταφορείς να περιμένουν το πράσινο φως από την ΥΠΑ για να δράσουν.

Βουλευτές, δήμαρχοι, εμπορικοί, ξενοδοχειακοί σύλλογοι και επιμελητήρια της χώρας επιχειρούν να ανατρέψουν το καθεστώς δυσμένειας που προκαλούν οι ανακατατάξεις με τις άγονες γραμμές, καθώς τα ημερήσια δρομολόγια ανά αεροπορική εταιρεία, πλην δημοφιλών προορισμών, περιορίζονται πλέον σε πολλά νησιά σε δύο ή τρία δρομολόγια την εβδομάδα από 1ης Νοεμβρίου.

Ακόμη και σε νησιά όπου εκτελούν πτήσεις δύο αεροπορικές εταιρείες και υπάρχει ανταγωνισμός δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη από την ΥΠΑ, με αποτέλεσμα οι εταιρείες να πετούν την ίδια μέρα, γεγονός που δυσχεραίνει την επιβατική εξυπηρέτηση. Παρά τα δελεαστικά εκπτωτικά προγράμματα των αερομεταφορέων, οι εξελίξεις στα δρομολόγια συνοδεύονται σε αρκετές περιπτώσεις με ανατιμήσεις των ναύλων. Το παράδειγμα της Σητείας είναι χαρακτηριστικό: το κόστος για πτήση μέσω του αεροδρομίου της Σητείας για Αθήνα είναι πολύ μεγαλύτερο από το να χρησιμοποιήσει ο επιβάτης το αυτοκίνητό του και να μετακινηθεί στην Αθήνα μέσω του αεροδρομίου Ηρακλείου.

Oι τιμές των εισιτηρίων έχουν προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων από εμπορικούς και τουριστικούς φορείς, οι οποίες έχουν φτάσει μέχρι το γραφείο του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη, αλλά και του διοικητή της Πολιτικής Αεροπορίας Κωνσταντίνου Λιντζεράκου.

Ο λόγος είναι ότι πριν από την ανάθεση του δρομολογίου σε νέο πάροχο πτητικού έργου το κόστος του εισιτηρίου για τη Σητεία μετ’ επιστροφής από την Αθήνα ήταν 125 ευρώ. Σήμερα που το δρομολόγιο το έχει αναλάβει η Sky Express έχει φτάσει τα 160 ευρώ, ενώ πριν από λίγες εβδομάδες ξεπερνούσε τα 200 ευρώ μολονότι η γραμμή επιδοτείται με περίπου 83.000 ευρώ!

Στην εταιρεία έχει ανατεθεί προσωρινά το δρομολόγιο (μέχρι τις 31 Μαρτίου 2017) καθώς δεν υπήρξε ενδιαφερόμενος κατά τη διαγωνιστική διαδικασία που διεξήγαγε η ΥΠΑ το περασμένο καλοκαίρι για τα νέα δρομολόγια της περιόδου από 1 Οκτωβρίου 2016 έως 30 Σεπτεμβρίου του 2020.

Οι αντιδράσεις είχαν ως αποτέλεσμα το εισιτήριο, το οποίο ξεκίνησε την 1 Οκτωβρίου με 113 ευρώ από Αθήνα και 93 ευρώ από Σητεία, να υποχωρήσει στα 80 ευρώ ανά κατεύθυνση. Και πάλι όμως είναι ακριβότερο από τα τιμολόγια της προηγούμενης περιόδου. Οι φορείς του νησιού υποστηρίζουν ότι «με τους υψηλούς ναύλους το δρομολόγιο της Σητείας είναι καταδικασμένο σε μονοψήφιο αριθμό πληρότητας», απαξιώνοντας ένα ολοκαίνουριο αεροσταθμό που εγκαινιάστηκε στις αρχές του 2016.

ΧΑΝΟΥΝ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΤΑ ΝΗΣΙΑ

Σε απόγνωση δηλώνουν και οι εκπρόσωποι τουριστικών επιχειρήσεων στη Μήλο, καθώς από δύο δρομολόγια που είχε το νησί καθημερινά τον περασμένο χειμώνα από 1ης Νοεμβρίου πέφτει στα τρία την εβδομάδα. «Δεν είναι μόνο η μείωση των πτήσεων που καθηλώνει το νησί μας, αλλά και η αδυναμία της Sky Express να μεταφέρει εμπορεύματα (φάρμακα, εφημερίδες, εξυπηρέτηση courier κ.ά.) και ο κίνδυνος η Μήλος να χάσει τουριστική κίνηση από τις προκρατήσεις που ξεκινούν από ξένα τουριστικά γραφεία από τον Δεκέμβριο», δηλώνει στο «business stories» o κ. Γιώργος Μαρτάκης, δημοτικός σύμβουλος και επιχειρηματίας στο νησί.

«Με ποια εταιρεία θα κλείσουν εισιτήρια οι τουρίστες της επόμενης σεζόν;» αναρωτιέται, ενώ σημειώνει ότι ακόμη και η προσπάθεια της κρητικής εταιρείας να δώσει κάποια εισιτήρια με χαμηλό ναύλο ακυρώνεται από το γεγονός ότι είναι αδύνατον να τα βρεις. «Το αεροδρόμιο δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από τη Sky Express, η οποία όχι μόνο πετάει με περιορισμένα δρομολόγια, αλλά εμφανίζει και μεγάλες καθυστερήσεις που φτάνουν την 1,5 ώρα. Δεν θέλουμε αποκλειστικότητα στα δρομολόγια, αλλά τη διαμόρφωση ενός υγιούς ανταγωνισμού που θα εξυπηρετήσει αποτελεσματικά το νησί μας και δεν θα μας γυρίσει χρόνια πίσω», αναφέρει ο κ. Μαρτάκης.

NΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ

Η μείωση των αεροπορικών εισιτηρίων συνδέεται άρρηκτα με την ανάπτυξη του τουρισμού, άποψη που υπερασπίστηκε πριν από λίγες μέρες και ο διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας σε συνέδριο του ΣΕΤΕ, ζητώντας να πέσουν τα «ιπτάμενα» τιμολόγια για να γίνει ανταγωνιστικότερο το τουριστικό προϊόν της χώρας.

Στελέχη του τουριστικού κλάδου υποστηρίζουν ότι από τα δρομολόγια για τις άγονες γραμμές απουσιάζει η εθνική στρατηγική για την ανάπτυξη του τουρισμού, καθώς αυτά χαράσσονται πλέον με την λογική του… κόφτη και χωρίς καμία διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες.

Τουριστικοί παράγοντες προσθέτουν ότι σημαντικό για την ανάπτυξη μιας νησιωτικής περιοχής είναι οι αεροπορικές εταιρείες που πραγματοποιούν μεταφορικό έργο να συνεργάζονται με αντίστοιχες εταιρείες του εξωτερικού ώστε τα δρομολόγια αυτά να συμπεριλαμβάνονται στα συστήματα κρατήσεων και οι επιβάτες που έρχονται από το εξωτερικό να μην επιβαρύνονται με έξτρα κόστος.

Δεν είναι λίγες οι στρεβλώσεις της αγοράς και τα παράπονα τουριστών που καλούνται να επιβαρυνθούν με δυσβάστακτο κόστος για να επισκεφθούν ένα κοντινό νησί μιας άγονης γραμμής. Συχνά μάλιστα το κόστος αυτό είναι ισόποσο του αεροπορικού εισιτηρίου του ταξιδιού τους από το εξωτερικό! Ετσι, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες εμποδίζεται η αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς τους προορισμούς αυτούς λόγω υψηλού κόστους.

Παράγοντες του τουρισμού αναμένουν τη δρομολόγηση των υδροπλάνων ευελπιστώντας ότι μπορεί να συμπληρώσουν τα κενά στην αεροπορική αγορά, με άμεση επίδραση στη λειτουργία των τοπικών οικονομιών.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργόραμα: Από τη στήριξη στη δέσμευση και από το όραμα στην ελπίδα

Το ΑΜΟΡΓΟΡΑΜΑ αποτελεί μια πρωτοποριακή και μοναδική για τα ευρωπαϊκά δεδομένα -από τα κάτω- πρωτοβουλία, που ξεκίνησαν οι αλιείς της Αμοργού δείχνοντας τον δρόμο για το μέλλον των θαλασσών μας

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia – Play Offs: “Καθαρίζει” απόψε (20/04) τον Πρωτέα και πάει …τελικό

Ωρα... τελικού για τον ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia . Αντιμετωπίζει τον Πρωτέα Βούλας απόψε (19:00) στο ΔΑΚ Νάξου και πιάνει τον μεγάλο στόχο, την παρουσία στον τελικό ανόδου κόντρα στο Αιγάλεω ή Δάφνη Πανελευσινιακό

ΣΥΡΙΖΑ – Σύρος: Το πρόγραμμα του Κασσελάκη στην “Αρχόντισσα των Κυκλάδων”

Ποιο είναι το πρόγραμμα του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ Στέφανου Κασσελάκη στη Σύρο - Πότε έρχεται στη Νάξο και στις Μικρές Κυκλάδες

Σαντορίνη – Ηφαίστεια: Ερευνητές παρουσιάζουν μελέτες και συμπεράσματα

Μια διεθνής ομάδα επιστημόνων- μέλη της ωκεανογραφικής αποστολής 398 του Διεθνούς Προγράμματος Εξερεύνησης των Ωκεανών (IODP) θα συναντηθεί στη Σαντορίνη το διάστημα 20-25 Απριλίου - Αύριο (21/05) η κύρια εκδήλωση στο Μπελλώνειο Πολιτιστικό Κέντρο

Blue Star Ferrries: Εκτακτα δρομολόγια πλοίων ενόψει Πάσχα προς Αμοργό

Έκτακτα δρομολόγια για Αμοργό από την Blue Star Ferries τις ημέρες του Πάσχα - Τι αναφέρει ο κος Καραϊσκος

Minoan Lines: Ετοιμάζεται για παραγγελία δύο νέων επιβατικών πλοίων

Θα έχουν μεταφορική ικανότητα 2.500 επιβατών και θα έχουν πολλά περισσότερα κρεβάτια - Επίσης θα διαθέτουν μεγαλύτερα γκαράζ 3.000 γραμμικών μέτρων έναντι 1.800 που έχουν τα σημερινά πλοία του ομίλου

National Geographic: Τρία νησιά των Κυκλάδων που ποντάρουν στην γαστρονομία

Το "National Geographic" αναδεικνύει τον ξεχωριστό χαρακτήρα των Κυκλάδων με έμφαση στη γαστρονομία

Αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί: Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια

Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς - Δείτε τι εταιρίες

Πως τα 50 ευρώ έγιναν 37 μέσα σε δύο χρόνια και άλλοι ελληνικοί …μύθοι

Ο Αλέκος Αρβανιτάς αναλύει τα δρώμενα της εβδομάδας που μας πέρασαν μέσα από τις ιστορίες για ...δράκους. Τα Τέμπη, ο ΣΥΡΙΖΑ και το Ιράν αλλά και η Ακρίβεια με την Ελλάδα να επιμένει ότι ανήκει στη Δύση ...

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Επίσκεψη από την πρωταθλήτρια Στίβου, Ολγα Βασδέκη

Οι Ολγα Βασδέκη, Βασίλης Σοφικίτης και Lennart Neubauer θα είναι τρείς από τους οκτώ λαμπαδηδρόμος της αυριανής δράσης από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

Ολυμπιακή Φλόγα: Βασδέκη, Σοφικίτης και Neubauer μίλησαν με τα παιδιά της Νάξου

Διαδραστική συνάντηση με τα παιδιά και βράβευση σε Βασδέκη, Σοφικίτη και Neubauer (video)

Νάξος: Μουσική και χορός στην υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας (video)

Πως υποδέχτηκε η Νάξος την Ολυμπιακή φλόγα (video)

ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου: Με εισήγηση Δημήτρη Λιανού, προσφυγή στη Δικαιοσύνη για τους αιγιαλούς

Στη Δικαιοσύνη προσφεύγει η ΠΕΔ για τον αιγιαλό και την παραλία - Ποια ήταν η πρόταση Δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρη Λιανού

Blue Star Ferries: Παράταση μίας ακόμη εβδομάδας για το “Blue Star 1”

Μία ακόμη εβδομάδα θα μείνει στη γραμμή της Παροναξίας το Blue Star 1....

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι μέσω Περιφερειακού δρόμου

Ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Νάξου για την κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι της Νάξου - Που θα δέσει ο Σκοπελίτης

Νάξος: Ποιος θα ανάψει με την Ολυμπιακή φλόγα τον βωμό στη Πορτάρα;

Εγιναν γνωστά τα ονόματα των οκτώ λαμπαδηδρόμων, οι οποίοι θα τρέξουν στη Νάξο στα πλαίσια της έλευσης της Ολυμπιακής φλόγας;

Νομική Αθηνών: Με οδηγό την Ναξιώτισσα Μαρία Μαργαρίτη κέρδισε Κέμπριτζ και Οξφόρδη!

Η Νομική Αθηνών νίκησε Κέμπριτζ και Οξφόρδη και πήρε το Α’ Βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό εικονικής δίκης - Ο ρόλος της Ναξιώτισσας Μαρίας Μαργαρίτη

Express Skopelitis: Μια μέρα σαν όλες τις άλλες….

To Express Skopelitis συνεχίζει το δρομολόγιό του...