Αεροδρόμιο Νάξου: κατάρρευση κίνησης (-51,%) το α' τρίμηνο του 2017

Και να μην θέλεις να κάνεις συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες… Την ώρα που οι …γείτονες εμφανίζουν μία εντυπωσιακή άνοδο επισκεψιμότητας όσον αφορά την κίνηση μέσω του νέου αεροδρομίου της Πάρου, εμείς στη Νάξο πηγαίνουμε πίσω ολοταχώς… Και αυτό είναι πρόβλημα. Την ώρα που στην Πάρο ανακοινώνεται μέσω των στατιστικών που διαθέτει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ότι το αεροδρόμιο εκεί διακινεί περίπου 10.000 επιβάτες και είναι στην κορυφή της πυραμίδας όσον αφορά τα ποσοστά αύξησης με +114%, εμείς απλά κοιτάζουμε τα άστρα.

Και οι αιτίες είναι γνωστές… Να σημειώσουμε ότι η πτώση σε σχέση με πέρυσι είναι της τάξης του + 50% και το χειρότερο είναι ότι κάθε μήνας από τους τρεις πρώτους του 2017 ήταν κι ένα …μαρτύριο. Η βασική αιτία; Το γεγονός ότι δεν υπήρχε η εταιρεία που θα έχει μισθώσει τη γραμμή μέσω του διαγωνισμού για τις άγονες. Η Sky Express που πήρε τη γραμμή για τη περίοδο Νοέμβριος – Μάρτιος επέλεξε να έχει τρεις ημέρες την εβδομάδα δρομολόγιο και το αποτέλεσμα ήταν αυτό που βλέπουμε στους πίνακες. Πέρυσι, είχαμε κάθε ημέρα δρομολόγια με άλλη εταιρία. Ομως, σε μία ελεύθερη αγορά αυτό είναι ξεκάθαρο. Την ίδια ώρα στην Πάρο υπήρχε καθημερινή πτήση από την Αθήνα ενώ υπήρχαν και άλλες εταιρίες. Επίσης, η Νάξος διαθέτει το μοναδικό αεροδρόμιο όπου για την καλοκαιρινή περίοδο δεν έχει μικρότερες αεροπορικές εταιρείες για συνδέσεις με βόρεια Ελλάδα (όπως η Σύρος ή η Μήλος) ή την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα.

Και αυτό είναι ένα παράπονο. Κι ελπίζω ότι μόνο δικό μου…

Από εκεί και πέρα, με διάδρομο που δεν μπορεί να υποδεχτεί μεγαλύτερο των 48 επιβατών αεροπλάνο είναι λογικό ότι τα νούμερα δεν θα αρέσουν σε κανέναν. Ομως, υπάρχει ελπίδα... Κάτι κινείται επιτέλους όσον αφορά την επέκταση του διαδρόμου και την κατασκευή νέου αεροσταθμού. Το είπε άλλωστε και ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος. Βήματα γίνονται.Παραδόθηκε πρόσφατα η τροποποιημένη μελέτη περιβαλλοντικών όρων (διαβάστε εδώ). Έστω και μικρά. Αλλά γίνονται. Αναμένεται έως τον Σεπτέμβριο ν έχουν εγκριθεί οι περίφημοι Περιβαλλοντολογικοί Όροι από το Υπουργείο ώστε να πάμε στις Απαλλοτριώσεις των 100 στρεμμάτων που χρειάζονται για την επέκταση κατά 300 μέτρα. Κι μετά; Θα πάμε και στον αεροσταθμό. Τα χρήματα υπάρχουν και περιμένουν. Μέχρι πότε; Αρκεί οι μελέτες να μην σαπίσουν … περιμένοντας. Το χειρότερο στην Ελλάδα άλλωστε είναι η αναμονή…. Κι αυτό γιατί χανόμαστε στην στείρα αντιπολίτευση και τη γραφειοκρατία…

Η κίνηση του Αεροδρομίου Νάξου το α τρίμηνο 2012 – 17

Μήνας        2012           2013           2014  2015  2016  2017 

            Αφ.      Αν.      Αφ.      Αν.      Αφ.      Αν.      Αφ.      Αν.      Αν       Αφ

Ιανουάριος 388     550     314     548     415     608     414     615     367     593     198     317

Φεβρουάριος          498     551     483     650     418     576     390     595     360     569     290     360

Μάρτιος       609     767     465     591     472     634     585     689     532     610     312     551

Συγκεντρωτικά α’ τρίμηνο

Μήνας        2012  2013  2014  2015  2016  2017  ΣΥΝΟΛΟ   

Ιανουάριος 938     862     1023   1029   960     515     5327 

Φεβρουάριος          1049   1133   994     985     929     650     5740

Μάρτιος       1376   1056   1106   1274   1142   836     6790

Ποσοστιαία Αλλαγή (%)

Μήνας        2012  2013  2014  2015  2016  2017

Ιανουάριος    -           -8.8     +15,7  +0.6    -7,2     -86,4

Φεβρουάριος            -           +7,4    -14.0   -0.9     -6.0     -42.9

Μάρτιος         -           -30,3   +4,5    +13,2  -11,6   -36,6

Σύνολο α τριμήνου

Έτος  Σύνολο       Ποσοστό (%)        

2012   3363   -

2013   3051   -10,2

2014   3123   +2,3

2015   3288   +5,0

2016   3031   -8,5

2017   2001   -51,5

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News