Ακτοπλοϊα: Η καταγγελία του κου Στεφάνου και η απάντηση του Υπουργείου Ναυτιλίας

Ο Φεβρουάριος ετοιμάζεται να φύγει με τους χειρότερους οιωνούς για την Ακτοπλοΐα και με δεδομένο ότι η καλοκαιρινή περίοδος αναμένεται δημιουργική με όλο και περισσότερα πλοία να έχουν δρομολογηθεί είτε μιλάμε για συμβατικά ή για ταχύπλοα και το πιο εντυπωσιακό είναι ότι έχουμε και νέες δρομολογήσεις… Μάλιστα, ένα εξ αυτών είναι ιδιαίτερα ελκυστικό καθότι για πρώτη φορά θα έχουμε σύνδεση Κρήτης – Ραφήνας με ενδιάμεσες στάσεις σε αρκετά νησιά των Κυκλάδων…

Κι όμως αυτό το δρομολόγιο μοιάζει με το γιοφύρι της Άρτας… Κόντρες, γκρίνια με αποκορύφωμα την κίνηση από ακτοπλόο να ξεκινήσει από χθες απεργία πείνας. Ακούγεται παράξενο αλλά είναι αληθινό. Τα δρομολόγια από την Golden Star Ferries με δύο συμβατικά πλοία έχουν εγκριθεί από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών τον περασμένο Δεκέμβριο (15/12) αλλά δεν έχει υπογράψει ακόμη ο υπουργός Ναυτιλίας. Αποτέλεσμα; Να μην έχουν ανοίξει οι προκρατήσεις όταν άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες με περίπου ίδια δρομολόγια (Κρήτη – Κυκλάδες) να πωλούν κανονικά εισιτήρια…

Και χθες, ο πλοιοκτήτης Γιώργος Στεφάνου, ο εκ των ιδιοκτητών της Golden Star Ferries ξεκίνησε απεργία (κατάληψη) έξω από το γραφείο του Υπουργείο Ναυτιλίας και με καταγγελίες για μονόπλευρη κίνηση κατά του υπουργού κου Κουρουμπλή… Και όπως μας τόνισε στον Aegean Voice 107.5 “η φωνή του Αιγαίου» σήμερα το πρωί «αυτό που κάνει δεν είναι σωστό. Θέλει να μας κλείσει. Δεν μας υποστηρίζει και 200 οικογένειες κινδυνεύουν να χάσουν τη δουλειά τους… Συνεχώς τρικλοποδιές μας βάζει.. Να σταματήσει την υποκρισία… Και έχουμε την αίσθηση ότι ενεργεί υπέρ άλλων δυνάμεων… Εταιρειών θα έλεγα γιατί δεν φοβάμαι να το πω»…

Ο κος Στεφάνου έκανε αναφορά στο ιστορικό της υπόθεσης με ένα δρομολόγιο που αγγίζει και τη Νάξο καθότι θα υπάρχει ενδιάμεση στάση δύο φορές την εβδομάδα στη γραμμή από Ραφήνα – Άνδρο – Τήνο – Μύκονο – Πάρο – Ίο – Σαντορίνη και Ηράκλειο και μάλιστα τόνισε ότι αποδέχτηκε κα το … κακό ωράριο αναχώρησης τονίζοντας « Από την 15η Δεκεμβρίου που  πήραμε τις υπογραφές άρχισε ένα παιχνίδι με το ωράριο αναχώρησης. Προτείναμε το 6.45 ως ώρα αναχώρησης μας έδωσαν το 9.30 το πρωί από την Κρήτη προς Ραφήνας και μετά από συζήτηση και με δεδομένο ότι θέλαμε να συνεχίσουμε τις επενδύσεις, δεχτήκαμε και συμμορφωθήκαμε. Αλλά και πάλι δεν έχουμε πάρει την υπογραφή»…

Και το πιο εντυπωσιακό; Μετά τα συνεχιζόμενα εμπόδια ήρθε ένα ακόμη… Και έχει σχέση με το λιμάνι της Σαντορίνης και το αίτημα που έχει προβάλλει η εταιρεία Hellenic Seaways τονίζοντας ότι συμπίπτουν τα δρομολόγια «τόσο καιρό οι άνθρωποι από την Hellenic δεν είπαν τίποτα. Ούτε να μας δουν κατά πρόσωπο δεν μπορούν μετά την διαρροή ότι κατέθεσαν έγγραφο ότι συμπίπτουν οι ώρες έλευσης στο λιμάνι της Σαντορίνης. Κι αυτό δεν είναι θέμα υπουργού. Είναι του Συμβουλίου. Απλά από το υπουργείο δεν είναι ξεκάθαροι απέναντί μας, συνεχώς ο Κουρουμπλής μας λέει ψέματα… Και όπως έχω καταλάβει αυτό που θέλουν είναι να μας κλείσουν, τη στιγμή που έχουμε επενδύσει τόσα χρήματα ώστε να υπάρχουν δρομολόγια στις Κυκλάδες… Αντί να μας βοηθούν να μας ενθαρρύνουν, θέλουν απλά να μας τελειώσουν»

Ποια η άποψη του υπουργείου; Συνεργάτες του Υπουργού ανέφεραν ότι ο κ. Κουρουμπλής θα είχε υπογράψει τα δρομολόγια, ωστόσο ζήτησε ένα περιθώριο δυο τριών ημερών γιατί προέκυψαν δυο θέματα που πρέπει να εξετασθούν. Και το βασικό έχει να κάνει με το θέμα του  λιμανιού της Σαντορίνης… Λες και τώρα ανακάλυψαν ότι η Σαντορίνη δεν έχει λιμάνι… Μάλιστα, ο υπουργός επικαλείται επιστολή του δημάρχου Σαντορίνης που σημειώνει ότι έχει υποστεί καθίζηση ο ένας λιμενοβραχίονας στο λιμάνι του νησιού και υπάρχει πρόβλημα με την προσέγγιση των πλοίων. Και όπως τόνισε σήμερα στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ έδωσε εντολή να επισκεφθεί τη Σαντορίνη ειδικός λιμενολόγος να εκτιμήσει την κατάσταση και τις αμέσως επόμενες ημέρες θα λάβει τις οριστικές αποφάσεις.