Άναψε ... πράσινο και η Fraport γίνεται κυρίαρχος του παιχνιδιού

Άκυρο «έγραψε» το Συμβούλιο της Επικρατείας στο μπλόκο της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, απέρριψε τις έξι αιτήσεις ακύρωσης που κατατέθηκαν κατά της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport - Slentel. Η εξέλιξη αυτή βάζει τέλος σε κάθε προσπάθεια ακύρωσης της σχετικής συμφωνίας μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και των Γερμανών επενδυτών και η παράδοση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων αναμένεται μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου, οπότε τοποθετείται η εκταμίευση του τιμήματος ύψους 914 εκατ. ευρώ.

Όπως ανέφερε μιλώντας στο συνέδριο «Ανάπτυξη και Επενδύσεις» ο πρόεδρος του ΤAIΠΕΔ κ. Στέργιος Πιτσιόρλας, η μικρή καθυστέρηση «οφείλεται σε τεχνικά θέματα τα οποία διευθετούνται ακόμη, π.χ. θέματα που έχουν να κάνουν με την πυρόσβεση, τις υπηρεσίες κ.ά.». Θεμελιώδες ζήτημα αποτελεί η πιστοποίηση των αεροδρομίων με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία, η οποία και αποτελεί δεσμευτική υποχρέωση όλων των κρατών-μελών ως το τέλος του 2017. Το βάρος της αρχικής πιστοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων βαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο. Η γερμανική εταιρεία πάντως προχώρησε στην παρουσία των σχεδίων της για το «Μακεδονία» , το πρώτο αεροδρόμιο που περνάει υπό τον έλεγχο της με βάση το σχετικό χρονοδιάγραμμα και αν μη τι άλλο οι μακέτες εντυπωσιακές

Κομισιόν

Από τις έξι αιτήσεις ακύρωσης, οι δύο είχαν κατατεθεί από την Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) και οι υπόλοιπες τέσσερις από το Δήμο Χανίων, το Δήμο Κέρκυρας και την Περιφέρεια Ιονίων νήσων. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων πραγματοποίησε τον Σεπτέμβριο του 2015 ηλεκτρονικό δημοψήφισμα σχετικά με την απόφαση της κυβέρνησης για τη συνέχιση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων. Επισημαίνεται βέβαια ότι τα συνδικάτα έχουν ήδη προειδοποιήσει ότι θα προσφύγουν εναντίον της συμφωνίας στην Κομισιόν, καθώς θεωρούν ότι αυτή παραβιάζει το δημόσιο συμφέρον και τους ευρωπαϊκούς κανόνες ανταγωνισμού.

Κίνηση

Τα περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνουν τρεις πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Ακτιον, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος).

Το 2015 υποδέχτηκαν συνολικά περισσότερους από 23 εκατ. επιβάτες (+6% σε σχέση με το 2014), όπου το 73% ήταν διεθνείς ταξιδιώτες. Στη διάρκεια της 40ετούς παραχώρησης, η Fraport Greece θα είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία, τη συντήρηση και την ανάπτυξή τους και θα επενδύσει περίπου 330 εκατ. ευρώ για τη βελτίωσή τους μέχρι το 2020.

Θα πραγματοποιηθούν επιπλέον επενδύσεις για την αύξηση της χωρητικότητάς τους, με βάση τον όγκο κίνησης και συνολικά, το ποσόν των επενδύσεων θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ.

Με πληροφορίες από το newmoney.gr