Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΕλλάδα: Ακτοπλοϊκή σύνδεση Ρέθυμνο - Πειραιάς μέσω Μήλου;

Ελλάδα: Ακτοπλοϊκή σύνδεση Ρέθυμνο – Πειραιάς μέσω Μήλου;

|

Νέα δεδομένα θα δημιουργήσει στον ακτοπλοϊκό χάρτη η ενδεχόμενη λειτουργία της ακτοπλοϊκής γραμμής Ρέθυμνο (Κρήτη) – Πειραιά – Ο ρόλος της Μήλου, η αγορά του “Ελλη Τ” και η εμφάνιση εκ νέου της γραμμής Ραφήνης – Ρεθύμνου μέσω Κυκλάδων (video) 

Λέτε να δούμε και νέα ακτοπλοϊκή γραμμή σύντομα; Και μάλιστα μία γραμμή που θα συνδέει τη Κρήτη με τον Πειραιά από το Ρέθυμνο μέσω Μήλου; Και τι ρόλο θα παίξει η γραμμή Ραφήνας – Ρέθυμνο μέσω Κυκλάδων; Οπως όλα δείχνουν ξεκινάμε από μηδενική βάση για τους φορείς του Ρεθύμνου, η κουβέντα, που εξετάζουν το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με το λιμάνι του Πειραιά. Σκοπός τους; Να «σπάσει» η ακτοπλοϊκή απομόνωση που χρόνια τώρα ταλανίζει το νομό. Βασικό μέλημά τους είναι η εκπόνηση μιας νέας μελέτης βιωσιμότητας της γραμμής, η οποία θα λειτουργήσει  ως «πυξίδα» για τις περαιτέρω σχετικές ενέργειες τους στην προσπάθεια αναζήτησης λύσης του προβλήματος.

Οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, μαζί με άλλους παραγωγικούς φορείς, αλλά και τα μέλη της αρμόδιας επιτροπής που έχει συστήσει ο δήμος έκατσαν στο τραπέζι και σε πρώτη φάση αποφασίστηκε να κληθούν το επόμενο διάστημα στο Ρέθυμνο, ο καθηγητής του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του πανεπιστημίου Πειραιά, Άγγελος Παντουβάκης, μαζί με την ομάδα του, ώστε να συζητηθούν όλες οι λεπτομέρειες και οι βασικοί παράμετροι για την εκπόνηση της μελέτης.

«Η Περιφέρεια Κρήτης, μαζί με τον Δήμο έχουν συμφωνήσει να αναλάβουν οικονομικά την δαπάνη για την μελέτη βιωσιμότητας της γραμμής Ρέθυμνο – Πειραιάς», τόνισε μεταξύ άλλων η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου, Μαίρη Λιονή και συνεχίζοντας πρόσθεσε πως «υπάρχει ήδη επικοινωνία με τον κ. Παντουβάκη, ο οποίος θα κληθεί στο Ρέθυμνο για να ξεκινήσει η όλη διαδικασία, που απαιτεί μεγάλη γραφειοκρατία, δεδομένου ότι θα πρέπει να γίνουν και προγραμματικές συμβάσεις».

Στην αναγκαιότητα εκπόνησης της μελέτης, αναφέρθηκε και ο δήμαρχος, Γιώργος Μαρινάκης, ο οποίος -όπως είπε χαρακτηριστικά- θα λειτουργήσει ως «μπούσουλας», δεδομένου ότι βάσει αυτής οι φορείς του Ρεθύμνου θα μπορούν να απευθυνθούν είτε σε ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια, είτε σε υπάρχουσες ναυτιλιακές εταιρίες, είτε σε άλλους φορείς που ενδεχομένως υπάρξουν, για να δοθεί λύση στο πρόβλημα.

«Τα δεδομένα της μελέτης που είχε εκπονηθεί για τον ίδιο σκοπό πριν από χρόνια -τόνισε- έκαναν λόγο για ένα πλοίο 15 ετών με άλλες συνθήκες και άλλες κοστολογήσεις στα καύσιμα και γενικά με άλλες παραμέτρους. Τώρα, τα δεδομένα είναι συγκεκριμένα και θεωρώ ότι θα πρέπει να γίνει εκτίμηση όλων των παραμέτρων. Μακάρι να προκύψει ένα θετικό αποτέλεσμα, ώστε να μπορούμε να διεκδικήσουμε αυτή την γραμμή».

Στην παρούσα φάση πάντως, τα μέχρι σήμερα δεδομένα επικεντρώνονται στην προσωρινή λύση που -όπως όλα δείχνουν- θα δοθεί για την τουριστική περίοδο με την δρομολόγηση πλοίου στην γραμμή Ρέθυμνο – Ραφήνας. Συνεχείς όμως είναι και οι επαφές του δημάρχου Ρεθύμνου με τον δήμαρχο Μήλου στην κατεύθυνση να βρεθεί λύση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Ρεθύμνου με τον Πειραιά μέσω του εν λόγω νησιού.

«Θεωρούμε», τόνισε ο κ. Μαρινάκης, «ότι η διασύνδεση του Ρεθύμνου με τον Πειραιά μέσω της Μήλου, δίνει περισσότερη ελπίδα στο όλο εγχείρημα, δεδομένου ότι και το εν λόγω νησί παρουσιάζει ιδιαίτερο τουριστικό ενδιαφέρον». Και συνεχίζοντας πρόσθεσε ότι «οι τελευταίες πληροφορίες του κάνουν λόγο ότι ο κ. Καραμπέκος, που έχει αποκτήσει το πλοίο «ΕΛΛΗ Τ.» ενδιαφέρεται να έλθει στο Ρέθυμνο. Αν το πλοίο είναι αξιόπλοο και έχει όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά, τότε είναι καλοδεχούμενο. Πάντως προσωπική μου προτίμηση είναι αυτό να γίνει από τις υπάρχουσες ναυτιλιακές εταιρίες για να έχει το εγχείρημα και μακροημέρευση, διότι δεν γνωρίζω κατά πόσο ένας τρίτος μπορεί να αντέξει τον ανταγωνισμό των ήδη μεγάλων εταιριών στο νησί μας».

Έτοιμο το «ΕΛΛΗ» για να μπει στη γραμμή;

Ταυτόχρονα σύμφωνα με πληροφορίες, το πλοίο ΕΛΛΗ Τ., εξαγοράστηκε σε πλειστηριασμό έναντι 650 χιλιάδων δολαρίων, με τον αγοραστή να προτίθεται να το επαναφέρει στο δρομολόγιο Ρέθυμνο – Πειραιάς – Ρέθυμνο, ενώ παράλληλα για την καλοκαιρινή περίοδο θα υπάρχει δρομολόγιο από Ρέθυμνο για Ραφήνα μέσω Κυκλάδων.

Οπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδ nautilia.gr το “ΕΛΛΗ Τ” ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία (Kochi Jyuko Heavy Industries) το 1976. Έχει χωρητικότητα 12.338gt , μήκος 141,7 μέτρα, πλάτος 23,5 μέτρα και βύθισμα 5,95 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.100 επιβάτες και 420 Ι.Χ.. Διαθέτει 2 κύριες μηχανές 2 x MAN-Kawasaki 14V49/54MU diesel συνολικής ιπποδύναμης 16.000 b.h.p. και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 19 κόμβων. το Μάρτιο του 2012, είχε ναυλωθεί στη ρεθεμνιώτικη Cretan Ferries από την Endeavour Lines- και ταξίδεψε στη γραμμή Πειραιάς – Ρέθυμνο μόλις για 2 μήνες, καθώς καθηλώθηκε από σοβαρή μηχανική βλάβη. Από τις 23.9.2012 ήταν παροπλισμένο στα Αμπελάκια Σαλαμίνας με την τύχη του να παραμένει αβέβαιη. Στα τέλη του Ιουνίου 2018, πουλήθηκε σε πλειστηριασμό στην Sea Speed Lines.

Σε σχετική συνάντηση στο δημαρχείο Ρεθύμνου, αποφασίστηκε η εκπόνηση μελέτης των οικονομικών δεδομένων σε περίπτωση ναύλωσης πλοίου στο δρομολόγιο Ρέθυμνο – Πειραιάς – Ρέθυμνο με την περίπτωση για στάση στη Μήλο να θεωρείται ως η εναλλακτική με την πιο πιθανή προοπτική υλοποίησης. Η Περιφέρεια Κρήτης, αναλαμβάνει το κόστος της μελέτης, όπως ανέφερε η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου, Μαρία Λιονή.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο δήμαρχος Ρεθύμνου, Γιώργος Μαρινάκης, στην εκπομπή «ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ» της ΚΡΗΤΗ TV με τον Γιώργο Σαχίνη, καταφέρθηκε εναντίον «συγκεκριμένου πρωταγωνιστή» που ετοίμαζε φιάσκο, μην έχοντας καλέσει τον ίδιο σε σημαντική συνεδρίαση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Ρεθύμνου. Στο προσεχές διάστημα, καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιά από το τμήμα Ναυτιλιακών σπουδών θα βρεθεί στο Ρέθυμνο για την έναρξη της μελέτης με τις δύο μεγάλες υφιστάμενες εταιρείες του κλάδου στην Κρήτη να μην έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, παρότι θεωρείται ότι θα μπορούσαν ευκολότερα να επεκταθούν και στο λιμάνι του Ρεθύμνου, παρά να έρθει νέος «παίκτης» στο νησί.

Πηγές: rethemnosnews.gr & neakriti.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ενδοκυκλαδικά: Το “Σαόνησος” θα αναχωρήσει τη Κυριακή (21/04) από τη Σύρο

Αλλαγή ημέρας και ώρας για το αυριανό δρομολόγιο του "Σαόνησος" - Πως είναι το πρόγραμμα

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

ΣΥΡΙΖΑ – Κασσελάκης: Το Σάββατο στη Σύρο, περιοδεία στο Αιγαίο

Λόγω Ευρωεκλογών ο Στέφανος Κασσελάκης ξεκινάει περιοδεία στο Αιγαίο.. Πότε θα βρίσκεται στις Κυκλάδες και δη στη Νάξο.

Νάξος: Μουσική και χορός στην υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας (video)

Πως υποδέχτηκε η Νάξος την Ολυμπιακή φλόγα (video)

Ελλάδα: Ανακοινώθηκαν οι “απάτητες” παραλίες, πόσες είναι στις Κυκλάδες; (πίνακας)

Υπεγράφη η ΚΥΑ με την οποία προσδιορίζονται οι 198 «απάτητες παραλίες». Δείτε τι απαγορεύεται σε αυτές.

Κ. Μπιζάς: “Τον Απρίλιο περιμένουμε περισσότερους από 40.000 επισκέπτες στο νησί”

ο τελευταίο διάστημα, ο Δήμος Πάρου έχει επιδοθεί σε εκστρατεία προβολής του νησιού μέσω επαφών με επαγγελματίες του Τουρισμού από σημαντικές αγορές του εξωτερικού που πραγματοποιήθηκαν με τις διαδικτυακές συναντήσεις του Αντιδημάρχου Τουρισμού Θοδωρή Μπιζά και μελών της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου.

Νάξος: Ποιος θα ανάψει με την Ολυμπιακή φλόγα τον βωμό στη Πορτάρα;

Εγιναν γνωστά τα ονόματα των οκτώ λαμπαδηδρόμων, οι οποίοι θα τρέξουν στη Νάξο στα πλαίσια της έλευσης της Ολυμπιακής φλόγας;

Κέα: Διήμερο (20-21 Απριλίου) εθελοντικής αιμοδοσίας

Ερχεται διήμερο εθελοντικής αιμοδοσίας στην Κέα.. Που και πότε;

Ολυμπιακή Φλόγα: Βασδέκη, Σοφικίτης και Neubauer μίλησαν με τα παιδιά της Νάξου

Διαδραστική συνάντηση με τα παιδιά και βράβευση σε Βασδέκη, Σοφικίτη και Neubauer (video)

Θα ορκιστεί στη… φυλακή αν εκλεγεί ο Μπελέρης;

Τι θα συμβεί με τον φυλακισμένο Φρέντι Μπελέρη εάν εκλεγεί Ευρωβουλευτής;

Princess Cruises: Ακύρωση επισκέψεων του “Sun Princess” στη Σαντορίνη

Το Sun Princess ακύρωσε τα δρομολόγια στη Σαντορίνη λόγω συνωστισμού κρουαζιερόπλοιων - Επιλέγει Χανιά

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Επίσκεψη από την πρωταθλήτρια Στίβου, Ολγα Βασδέκη

Οι Ολγα Βασδέκη, Βασίλης Σοφικίτης και Lennart Neubauer θα είναι τρείς από τους οκτώ λαμπαδηδρόμος της αυριανής δράσης από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου: Με εισήγηση Δημήτρη Λιανού, προσφυγή στη Δικαιοσύνη για τους αιγιαλούς

Στη Δικαιοσύνη προσφεύγει η ΠΕΔ για τον αιγιαλό και την παραλία - Ποια ήταν η πρόταση Δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρη Λιανού

Blue Star Ferries: Παράταση μίας ακόμη εβδομάδας για το “Blue Star 1”

Μία ακόμη εβδομάδα θα μείνει στη γραμμή της Παροναξίας το Blue Star 1....

Attica Group: Απέκτησε τρία ξενοδοχεία στις Κυκλάδες, εξετάζει κι άλλες εξαγορές ακινήτων

Τρίτο ξενοδοχείο στις Κυκλάδες απέκτησε η Attica Group - Εξετάζει περαιτέρω εξαγορές μονάδων σε νησιά που εξυπηρετεί με τον στόλο της

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι μέσω Περιφερειακού δρόμου

Ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Νάξου για την κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι της Νάξου - Που θα δέσει ο Σκοπελίτης

Ολυμπιακή Φλόγα: Βασδέκη, Σοφικίτης και Neubauer μίλησαν με τα παιδιά της Νάξου

Διαδραστική συνάντηση με τα παιδιά και βράβευση σε Βασδέκη, Σοφικίτη και Neubauer (video)

Cycladic Identity – Ιος: Ολοκληρώθηκε το πρώτο πρόγραμμa με τίτλο “Το βλέμμα της Νεότητας στις Κυκλάδες”

Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε την Κυριακή 31 Μαρτίου στους κατοίκους του νησιού

Νομική Αθηνών: Με οδηγό την Ναξιώτισσα Μαρία Μαργαρίτη κέρδισε Κέμπριτζ και Οξφόρδη!

Η Νομική Αθηνών νίκησε Κέμπριτζ και Οξφόρδη και πήρε το Α’ Βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό εικονικής δίκης - Ο ρόλος της Ναξιώτισσας Μαρίας Μαργαρίτη

Express Skopelitis: Μια μέρα σαν όλες τις άλλες….

To Express Skopelitis συνεχίζει το δρομολόγιό του...