Ελλάδα: Έσπασε το φράγμα των 400 θανάτων στη θάλασσα το 2018

Και να σκεφτεί κανείς ότι μιλάμε για ένα κράτος με εκατοντάδες νησιά.... Αύξηση σημείωσαν το 2018 οι θάνατοι στη θάλασσα στην Ελλάδα. Ο πνιγμός είναι η δεύτερη κύρια αιτία θανάτου για τα παιδιά έως 18 ετών. Κάθε χρόνο 50.000 Ευρωπαίοι πολίτες τραυματίζονται συμμετέχοντας σε δραστηριότητες στη θάλασσα.

«Η καλλιέργεια θαλάσσιας κυκλοφοριακής αγωγής και γενικότερα η καλλιέργεια σωστής κολυμβητικής συμπεριφοράς πρέπει να ξεκινά από τις μικρές ηλικίες» επεσήμανε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης, με αφορμή την κήρυξη της 11ης Μαΐου, ως Εθνικής Ημέρας Πρόληψης Θαλάσσιων Ατυχημάτων και Πνιγμών σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Ναυτιλίας σε συνεργασία με τη μη κερδοσκοπική οργάνωση Safe Water Sports.

Είναι χαρακτηριστικό, πως το 2018, σύμφωνα και με τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας, καταγράφηκαν 413 θάνατοι στη θάλασσα από διάφορες αιτίες, ενώ το 2017 ήταν 357. Ως προς τα αίτια των θανάτων στη θάλασσα, που οι περισσότεροι καταγράφονται σε ηλικιωμένους και κυρίως τις μεσημβρινές ώρες, ο ένας στους τέσσερις οφείλεται αμιγώς σε πνιγμό ενώ στις υπόλοιπες σε παθολογικά αίτια.

Σύμφωνα με την οργάνωση Safe Water Sports, ο πνιγμός είναι η δεύτερη κύρια αιτία θανάτου για τα παιδιά από τη βρεφική ηλικία έως 18 ετών, ενώ υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο 50.000 Ευρωπαίοι πολίτες τραυματίζονται συμμετέχοντας σε θαλάσσια σπορ και σε δραστηριότητες με σκάφη. Το υπουργείο Ναυτιλίας έχει προχωρήσει ήδη σε ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου με πιο αυστηρούς κανόνες για τις επιχειρήσεις των θαλασσίων σπορ, ενώ προβλέπονται νέες πιο ενισχυμένες προϋποθέσεις αδειοδότησης, εκπαίδευσης, απαραίτητου εξοπλισμού και εφοδίων στις λουτρικές εγκαταστάσεις καθώς και υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσώστη σε παραλίες.

«Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, με 13.676 χιλιόμετρα ακτογραμμής, για να μπορούν οι άνθρωποι να απολαμβάνουν της χαρές της θάλασσας, πρέπει να ξέρουν και πώς να συμπεριφέρονται όταν είναι στο νερό. Να ξέρουν κολύμβηση και, να έχουν κυκλοφοριακή αγωγή όταν κυβερνούν ή επιβαίνουν σε σκάφος αναψυχής» ανέφερε χαρακτηριστικά στην ομιλία του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτης Κουβέλης, ο οποίος αναφέρθηκε στην ασφάλεια στη θάλασσα αλλά και στην υλοποίηση δράσεων για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών και κυρίως των μαθητών.

«Με το Προεδρικό Διάταγμα 31/2018 καθορίσαμε τα των Σχολών Ναυαγοσωστικής Εκπαίδευσης, και τα της έκδοσης άδειας ναυαγοσώστη. Προβλέπονται νέες πιο ενισχυμένες προϋποθέσεις αδειοδότησης, εκπαίδευσης, απαραίτητου εξοπλισμού και εφοδίων στις λουτρικές εγκαταστάσεις καθώς και υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσώστη σε παραλίες» δήλωσε ο υπουργός.

Πρόσθεσε επίσης ότι εκσυγχρονίστηκε το άρθρο 20 του Γενικού Κανονισμού Λιμένων γύρω από τα ταχύπλοα σκάφη και τα άλλα θαλάσσια μέσα αναψυχής. Τόνισε ότι οι αλλαγές αφορούν στις απαιτήσεις ασφαλείας, στις προϋποθέσεις λειτουργίας, στις τεχνικές προδιαγραφές για τα σκάφη έλξης, στις προϋποθέσεις και στα απαραίτητα προσόντα για τη χορήγηση αδειών εκμίσθωσης θαλασσίων μέσων αναψυχής, στις συνθήκες απαγόρευσης χρήσης τους και τις κυρώσεις σε περίπτωση παράβασης των νέων κανόνων.

Πώς ξεκίνησε η πρωτοβουλία της Safe Water Sports-

Η πρωτοβουλία ξεκίνησε με αφορμή ένα τραγικό γεγονός που συνέβη το καλοκαίρι του 2014 στη Μύκονο που είχε σαν αποτέλεσμα τον θάνατο ενός 10χρονου παιδιού, του Μιχαήλ Πασχαλάκη.

Το Safe Water Sports επιδιώκει τη συστηματική και συνεχή ενεργοποίηση όλων των δυνάμενων του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα με στόχο την οργάνωση, τον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση των πολιτικών ασφάλειας και της ισχύουσας νομοθεσίας. «Έχω εμπιστοσύνη στην ελληνική δικαιοσύνη» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της οργάνωσης Παναγιώτης Πασχαλάκης με αφορμή τη δίκη που διεξάγεται την Πέμπτη στη Σύρο για το τραγικό ατύχημα το 2014 στη Μύκονο που κόστισε τη ζωή του παιδιού του.

Κατηγορούμενοι σε βαθμό κακουργήματος (υπ΄ αριθ 97/2018 βούλευμα) είναι οι δύο ιδιοκτήτες της επιχείρησης εκμίσθωσης θαλασσίων σπορ και μέσων αναψυχής, καθώς και ο οδηγός του ταχύπλοου.

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα ΑΠΕ - ΜΠΕ