Εννιά συλλήψεις για τη τραγωδία

Στη σύλληψη εννέα ατόμων, για τη φωτιά που ξέσπασε το μεσημέρι στο ταχύπλοο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο High Speed 5 στο Μώλο της ΔΕΗ στο Κερατσίνι, που είχε ως αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο ένας 50χρονος ηλεκτρολόγος μέλος του πληρώματος του πλοίου, προχώρησε το τοπικό λιμενικό τμήμα. Οι συλληφθέντες με εντολή εισαγγελέα αφέθηκαν ελεύθεροι, ενώ η προανάκριση για την υπόθεση συνεχίζεται. Τα αίτια της πυρκαγιάς που ξέσπασε στο κατάστρωμα του πλοίου δεν έχουν ακόμα διευκρινισθεί. Έρευνα για το θέμα άρχισαν οι ειδικοί επιθεωρητές του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας, κατόπιν εντολής του ειδικού γραμματέα του Σώματος.

Ειδικό κλιμάκιο έσπευσε στον τόπο του δυστυχήματος, προκειμένου να αποσαφηνιστούν οι αιτίες που προκάλεσαν το τραγικό περιστατικό. Παράλληλα, γίνεται καταγραφή και επανεξέταση των φακέλων όλων των ελέγχων των τελευταίων μηνών. Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας, το συγκεκριμένο πλοίο είχε ελεγχθεί στις 10 Μαρτίου από Μικτή Επιτροπή Ελέγχου και δεν εντοπίστηκαν παραβάσεις. Σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο επαναλαμβάνει τη βούληση της κυβέρνησης και του υπουργού Εργασίας για την ενίσχυση των υπηρεσιών και μηχανισμών ελέγχου, αλλά και την περαιτέρω θωράκιση του θεσμικού τους ρόλου. Στόχος είναι η ενίσχυση της πρόληψης, ώστε να αποτρέπονται ανάλογες τραγωδίες.

Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Θοδωρής Δρίτσας, εξέφρασε τη βαθιά του λύπη για το χαμό του άτυχου ναυτικού και τόνισε ότι το γεγονός αυτό, πρέπει να μας ενεργοποιήσει όλους. Παράλληλα, επικοινώνησε με την εισαγγελέα υπηρεσίας και ζήτησε ενημέρωση για την προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία εισαγγελικής εποπτείας και διερεύνησης της υπόθεσης, έδωσε εντολή προς τις αρμόδιες υπηρεσίες, για την άμεση διερεύνηση των αιτιών και των συνθηκών κάτω από τις οποίες συνέβη το δυστύχημα και για τον άμεσο έλεγχο των εγγράφων αδειοδότησης των εκτελούμενων εργασιών.

Πρόθεση του υπουργού, είναι να ενεργοποιηθούν οι αναγκαίες διαδικασίες για τον αυστηρό έλεγχο του πλαισίου που διέπει την προστασία και ασφάλεια των εργαζομένων, την τήρηση της νομιμότητας και την αναζήτηση ευθυνών σε κάθε κατεύθυνση.

Να σημειώσουμε ότι το μεσημέρι της Δευτέρας (23/03) ξέσπασε φωτιά στο πλοίο High Speed 5 στον μώλο της ΔΕΗ του Κερατσινίου, όπου ήταν αγκυροβολημένο για επισκευή. Οι πρώτοι πυροσβέστες που μπήκαν στο πλοίο, εντόπισαν νεκρό (απανθρακωμένο) 40χρονο ηλεκτρολόγο, πλήρωμα του HighSpeed. Η σορός του  ήταν μη αναγνωρίσιμη, αλλά ήταν ο μόνος που έλειπε από την καταμέτρηση. Η φωτιά κατασβέστηκε λίγο μετά τις 16.00 το απόγευμα. Στο σημείο επιχειρούσαν για την κατάσβεση της φωτιάς 30 πυροσβέστες και 10 οχήματα..

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά Σωτήρης Πουλικόγιαννης, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. τόνισε όλα τα δηλωμένα συνεργεία που βρίσκονταν πάνω στο πλοίο για τις επισκευαστικές εργασίες, αποβιβάστηκαν με ασφάλεια από το Highspeed 5 όταν εκδηλώθηκε η πυρκαγιά.

Ανακοίνωση

Την οδύνη της για την απώλεια ενός μέλους του πληρώματος του πλοίου High Speed 5, από την πυρκαγιά ενώ αυτό βρισκόταν ελλιμενισμένο στη ναυπηγοεπισκευαστική περιοχή της Δραπετσώνας, εκτελώντας εργασίες μετασκευών και ετησίων επιθεωρήσεων, εξέφρασε με ανακοίνωση, η πλοιοκτήτρια και διαχειρίστρια εταιρεία Hellenic Seaways. Η εταιρεία ανακοίνωσε, ότι "θα σταθεί δίπλα στην οικογένεια του εκλιπόντος ενώ θα συνεργαστεί με τις εμπλεκόμενες Αρχές προκειμένου να διερευνηθούν τα αίτια της πυρκαγιάς".

Ευθύνες

Για ευθύνες του υπουργείου Ναυτιλίας και των εφοπλιστών για τα μέτρα προστασίας και ασφάλειας κάνουν λόγο, σε κοινή ανακοίνωση τους, τα ναυτεργατικά σωματεία Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Ε.Ν. «ο Στεφενσων» και Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Ε.Ν. Όπως αναφέρουν «οι ευθύνες του ΥΝΑ και των εφοπλιστών για τα μέτρα προστασίας και ασφάλειας, γίνονται ακόμα βαρύτερες, γιατί από το τραγικό γεγονός του NORMAN ATLANTIC, και σε άλλα που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, καμία έκθεση συμβάντων δεν έχει δοθεί, κανένα μέτρο δεν έχει παρθεί για να συγκαλύπτουν την ανταγωνιστικότητα και κερδοφορία του κεφαλαίου».