Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΗ Κυβέρνηση προωθεί αύξηση ορίου ταχύτητας στα 150 χιλιόμετρα (!!!)

Η Κυβέρνηση προωθεί αύξηση ορίου ταχύτητας στα 150 χιλιόμετρα (!!!)

|

Σε μία χώρα όπου τα αυτοκίνητα είναι γερασμένα και κάθε χρόνο μετράμε μία χαμένη κωμόπολη σε νεκρούς στους δρόμους, η Ελληνική Κυβέρνηση διά του Υπουργείου Μεταφορών καταθέτει νομοσχέδιο στη Βουλή ζητώντας αύξηση ορίου ταχύτητας από 130 στα 150 χιλιόμετρα την ώρα 

Μήπως έχουμε χάσει το μέτρο; Επειδή παραδόθηκαν δύο δρόμοι σημαίνει ότι έχουμε το δίκτυο εκείνο ή την παιδεία για να μπορέσει κάποιος να τρέξει με 150 χιλιόμετρα την ώρα οδηγώντας αυτοκίνητο προηγούμενης δεκαετίας; Ούτε στη Γερμανία δεν υπάρχει κάτι τέτοιο… Κι όμως εμείς είμαστε εδώ στην Ελλάδα να κάνουμε τη διαφορά για μία ακόμη φορά… Και βέβαια προκαλεί αρνητική έκπληξη η αποκάλυψη από τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη πως σε νομοσχέδιο που θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή, προβλέπεται η δυνατότητα αύξησης του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους από 130 σε 150 χιλιόμετρα την ώρα. Βεβαίως, ο υπουργός σημείωσε πως πρέπει να εγκριθεί σχετική μελέτη από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Η ύπαρξη όμως πολιτικής βούλησης για την απογείωση των ορίων ταχύτητας, εγείρει ανησυχίες πως οι μελέτες θα έχουν –ως συνήθως– διεκπεραιωτικό χαρακτήρα…

Ποια ανάγκη οδηγεί στο να αποκτήσει η Ελλάδα το υψηλότερο όριο ταχύτητας σε όλη την Ευρώπη; Όταν έχουμε πολλαπλάσιους νεκρούς και τραυματίες στην άσφαλτο και οχήματα γερασμένα, ειδικά τα τελευταία χρόνια λόγω οικονομικής κρίσης; Σήμερα, μόνο Βουλγαρία και Πολωνία έχουν όριο 140 χλμ./ώρα, οι περισσότερες χώρες της Ε.Ε. βρίσκονται στα 130 χλμ./ώρα (όπως και η Ελλάδα), ενώ 120 χλμ./ώρα έχουν Βέλγιο, Ελβετία, Ιρλανδία, Ισπανία, Πορτογαλία, Φινλανδία, 112 χλμ./ώρα το Ηνωμένο Βασίλειο, 110 χλμ./ώρα Εσθονία και Σουηδία, 100 χλμ./ώρα Κύπρος και Νορβηγία, ενώ 90 χλμ./ώρα η Λετονία.
Μόνο η Γερμανία, με την ισχυρότατη αυτοκινητοβιομηχανία, δεν έχει όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους. Υπάρχει όμως προτεινόμενη ανώτερη ταχύτητα τα 130 χλμ./ώρα. Εάν όχημα κινείται με μεγαλύτερη ταχύτητα και εμπλακεί σε σύγκρουση, αντιμετωπίζει προβλήματα με την ασφαλιστική του κάλυψη και έναντι της Δικαιοσύνης.

 «Η προτεινόμενη αύξηση των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους αποτελεί παράλογη πρόταση, που αντιβαίνει στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Ήδη, σήμερα παρατηρείται μια υπέρβαση του ορίου των 130 χλμ./ώρα, με αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί να πιάνουν τα 150 χλμ./ώρα. Η αλλαγή αυτή δίνει ξεκάθαρα ένα πολύ λανθασμένο μήνυμα στους οδηγούς. Αν διατηρηθεί η ίδια νοοτροπία, θα οδηγήσει σε ταχύτητες μεγαλύτερες και από τα 170 χλμ./ώρα με ολέθριες συνέπειες», λέει στην «Καθημερινή» ο συγκοινωνιολόγος Ευθύμιος Μπακογιάννης, από τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ.
 «Οι κρατούσες θεωρίες υποστηρίζουν ότι όταν η μέση ταχύτητα κυκλοφορίας αυξάνεται κατά 1 χλμ./ώρα, ο αριθμός των ατυχημάτων αυξάνεται κατά 2% στο υπεραστικό δίκτυο και 4% στο αστικό δίκτυο», συμπληρώνει.
Κατανάλωση καυσίμων
Σημαντική πλευρά είναι και το θέμα της αυξημένης κατανάλωσης καυσίμων, που επιβαρύνει οικονομικά τους οδηγούς, αλλά και το περιβάλλον με αυξημένες εκπομπές καυσαερίων και αερίων του θερμοκηπίου. «Η κατανάλωση κάθε οχήματος εξαρτάται από πλήθος παραγόντων: οδηγός, όχημα, καιρικές συνθήκες, κατάσταση του οδοστρώματος, κλίσεις διαδρομής κ.λπ. Παρ’ όλα αυτά, έχει υπολογιστεί πως όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με 90-120 χλμ./ώρα η μέση κατανάλωση είναι 6,8 έως 7,2 λίτρα στα 100 χλμ. Όταν η ταχύτητα ανέβει στα 130-150 χλμ./ώρα η μέση κατανάλωση ανεβαίνει στα 9,5-11 λίτρα/100 χλμ.», εξηγεί ο κ. Μπακογιάννης. Δηλαδή, αύξηση της τάξεως του 40-50%!
Όταν η κυκλοφορία των Ι.Χ. στους αυτοκινητόδρομους έχει μειωθεί δραστικά λόγω κρίσης, τι εξυπηρετεί η κίνηση του ΥΜΕΤ; «Το να βρεθεί μια χώρα-μέλος της Ε.Ε. που θα θεσπίσει το όριο των 150 χλμ./ώρα είναι μια στρατηγική νίκη για την αυτοκινητοβιομηχανία, που προσπαθεί συστηματικά να αυξήσει τα όρια ταχύτητας. Η παραγωγή όλο και ταχύτερων αυτοκινήτων απαιτεί κίνητρα για την κατανάλωσή τους. Η Ελλάδα θα παίξει τον ρόλο του “λαγού”», σχολιάζει ο κ. Γιώργος Κουβίδης, από τον Πανελλαδικό Σύλλογο SOS Τροχαία Εγκλήματα.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΚΚΕ – Νάξος: Η Χριστίνα Σκαλούμπακα δίνει το σύνθημα των ευρωεκλογών

Πολιτική εκδήλωση του ΚΚΕ στην Νάξο ενόψει ευρωεκλογών, με ομιλήτρια την Χριστίνα Σκαλούμπακα

Πάρος: Ξεκινούν σε μερικές εβδομάδες τα γυρίσματα της τηλεοπτικής σειράς “Malice”

Δεύτερη βρετανική σειρά έρχεται στη Πάρο... Που και πότε θα γίνουν τα γυρίσματα

Κυκλάδες: Η αλυσίδα Aria Hotels έρχεται στην Ερμούπολη Σύρου

Επεκτείνονται στις Κυκλάδες τα Aria Hotels με νέο ξενοδοχείο στη Σύρο

Eurobank: Παρουσιάζει κατάστημα “νέας γενιάς” στη Πάρο, περιοδεία στελεχών σε Νάξο, Μύκονο και Σύρο

H Eurobank εγκαινιάζει ένα ακόμη κατάστημα νέας γενιάς (Future Branch) σχεδιασμένο στη βάση της φιλοσοφίας Phygital, στη Νάουσα της Πάρου

Ολυμπιακή Φλόγα: Ερχεται (19/04) στη Νάξο, απαγόρευση στάθμευσης στη χερσαία ζώνη

Μέσω ανακοίνωσης του Λιμεναρχείου Νάξου έχουμε την πρώτη εικόνα για την έλευση της Ολυμπιακής Φλόγας στη Νάξο - Απαγορεύσεις

Σύρος – Γ. Λεονταρίτης: “Προτάσεις για την απόδοση τιμής στον Δημήτριο Βικέλα”

Οι προτάσεις που κατέθεσε ο Χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων Γιώργος Λεονταρίτης σχετικά με την ουσιαστική απόδοση φόρου τιμής στον Δημήτριο Βικέλα.

Β. Αιγαίο – Χίος: Με εντυπωσιακή μανούβρα το “αντίο” του Blue Star Delos (video)

Αυτό ήταν το τελευταίο ταξίδι του Blue Star Delos στην άγονη γραμμή του βορειανατολικού Αιγαίου - έρχεται Κυκλάδες (video)

Πάρος: Τι συμβαίνει σε προστατευόμενο υγρότοπο, στη περιοχή Ελος Μώλου;

Συνήγορος του Πολίτη: Παράνομες δραστηριότητες σε προστατευόμενο υγρότοπο στην Πάρο

ΜΜΕ: Την Τρίτη 16 Απριλίου η απεργία των δημοσιογράφων

Απεργία των Δημοσιογράφων αύριο Τρίτη 16 Απριλίου - Γιατί απεργούν

Τι δουλειά έχει στη Σαουδική Αραβία ο Μητσοτάκης;

Συνοδεία του CEO της ΔΕΗ, Γιώργου Στάσση

Princess Cruises: Ακύρωση επισκέψεων του “Sun Princess” στη Σαντορίνη

Το Sun Princess ακύρωσε τα δρομολόγια στη Σαντορίνη λόγω συνωστισμού κρουαζιερόπλοιων - Επιλέγει Χανιά

ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου: Με εισήγηση Δημήτρη Λιανού, προσφυγή στη Δικαιοσύνη για τους αιγιαλούς

Στη Δικαιοσύνη προσφεύγει η ΠΕΔ για τον αιγιαλό και την παραλία - Ποια ήταν η πρόταση Δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρη Λιανού

Φόρτωμας σε Πιερρακάκη: “Να είναι πανέτοιμα τα σχολεία των Κυκλάδων τη νέα χρονιά”

Συνάντηση εργασίας Φίλιππου Φόρτωμα με τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη

Blue Star Ferries: Παράταση μίας ακόμη εβδομάδας για το “Blue Star 1”

Μία ακόμη εβδομάδα θα μείνει στη γραμμή της Παροναξίας το Blue Star 1....

Attica Group: Απέκτησε τρία ξενοδοχεία στις Κυκλάδες, εξετάζει κι άλλες εξαγορές ακινήτων

Τρίτο ξενοδοχείο στις Κυκλάδες απέκτησε η Attica Group - Εξετάζει περαιτέρω εξαγορές μονάδων σε νησιά που εξυπηρετεί με τον στόλο της

Cycladic Identity – Ιος: Ολοκληρώθηκε το πρώτο πρόγραμμa με τίτλο “Το βλέμμα της Νεότητας στις Κυκλάδες”

Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε την Κυριακή 31 Μαρτίου στους κατοίκους του νησιού

Αμοργός: Το νησί που… κόβει την ανάσα!!

Εκεί γυρίστηκε η ταινία του 1988 «Le Grand Bleu» (The Big Blue) με τον Jean Reno. Η ταινία έγινε μια από τις πιο επιτυχημένες εμπορικά ταινίες της Γαλλίας.

Νάξος – Ομάδα Πολιτικής Προστασίας: Κυκλοφόρησε ένα …διαφορετικό ημερολόγιο

Η Εθελοντική Ομάδα Πολιτικής Προστασίας Νάξου κυκλοφόρησε ένα ημερολόγιο (2024) με έμφαση στην ορθή διαχείριση του νερού

Κυκλάδες: Πως διαμορφώνεται ο δικαστικός χάρτης, ποια ειρηνοδικεία καταργούνται

Ολες οι προτεινόμενες αλλαγές μέσω του Δικαστικού Χάρτη που είναι σε διαβούλευση για τις Κυκλάδες - Οι οργανικές θέσεις και τα ειρηνοδικεία που καταργούνται...

Σαντορίνη: Διακοπή στο δίκτυο ηλεκτροδότησης

Τη Δευτέρα 15 Απριλίου στους Μπαξέδες και το Πορί