Κυκλάδες: Πραγματικότητα (και πάλι) η ακτοπλοϊκή σύνδεση με Θεσσαλονίκη;

Σύνδεση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, μία φορά την εβδομάδα, και μάλιστα μέσα στην τρέχουσα χειμερινή περίοδο, εξασφαλίζουν κατά πάσα πιθανότητα η Σύρος και η Μύκονος, αλλά και η Ικαρία και το ερώτημα βέβαια είναι ο σκοπός αυτής της σύνδεσης με δεδομένο ότι τη χειμερινή περίοδο, δεν υπάρχει τόσο μεγάλη ζήτηση. Εκτός κι εάν λειτουργήσει ως "πιλότος" για το καλοκαίρι, οπότε εκεί θα μπουν και τα υπόλοιπα νησιά των Κυκλάδων που έχουν μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα σε σχέση με τη Σύρο, που παλεύει να μένει στην επιφάνεια... 

Πως θα συμβεί αυτό; Και εννοούμε τη σύνδεση με την Βόρεια Ελλάδα μέσω Θεσσαλονίκης; Σύμφωνα με το cyclades24.gr, με μικρή τροποποίηση του δρομολογίου Πειραιά – Σύρου – Μυκόνου – Ικαρίας – Σάμου – Βορείου Αιγαίου – Καβάλας, το οποίο εκτελείται δύο φορές την εβδομάδα (κάθε Τρίτη και Παρασκευή) με τα πλοία «Νήσος Μύκονος» ή «Νήσος Χίος» της Hellenic Sea Ways.

Στο ένα από τα δύο δρομολόγια θα αλλάξει ο τελικός προορισμός και αντί της Καβάλας, το πλοίο θα προσεγγίζει την Θεσσαλονίκη, η οποία θα είναι και λιμάνι αφετηρίας του δρομολογίου επιστροφής,, Εμεις πάντως επιμένουμε στο παράλογο της υπόθεσης, όταν τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια όλο και μειώνονται, φωνές διαμαρτυρίας ακούγονται κυρίως από τις Δυτικές Κυκλάδες για την επικοινωνία με το σύνολο των νησιών στον ίδιο Νομό, αλλά η Κυβέρνηση επιτρέπει ανοίγματα σε άλλα δρομολόγια. Επί της ουσίας; Ενας κάτοικος Σύρου που θέλει να πάει στη Φολέγανδρο ή τη Σαντορίνη ενδεχομένως να κάνει τον ίδιο χρόνο ακτοπλοϊκώς σε σχέση με το Σύρος- Θεσσαλονίκη. Παράλογο δεν είναι; 

Όπως μετέδωσε το κρατικό ραδιόφωνο της ΕΡΑ, η παραπάνω τροποποίηση αποτελεί πρόταση της Γενικής Γραμματέως Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Χριστιάνας Καλογήρου και ήδη έχει πάρει το «πράσινο «φως» από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Ταυτόχρονα, καταβάλλονται προσπάθειες ώστε το πρώτο δρομολόγιο προς Θεσσαλονίκη να εκτελεστεί πριν από την περίοδο των Χριστουγέννων. Η εξασφάλιση σύνδεσης με το λιμάνι της συμπρωτεύουσας, αποτελεί ένα διαχρονικό πάγιο αίτημα πολιτικών και επαγγελματικών φορέων των νησιών, τόσο στις Κυκλάδες, όσο και στο Κεντρικό και Βόρειο Αιγαίο.