Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΝάξος: Πιλοτικά από την 2η Απριλίου η διπλή κατεύθυνση της παραλιακής

Νάξος: Πιλοτικά από την 2η Απριλίου η διπλή κατεύθυνση της παραλιακής

|

Και η απόφαση που στριφογύριζε τα τελευταία χρόνια ως μία “καλή ιδέα” γίνεται όπως όλα δείχνουν πραγματικότητα… Και αναφερόμαστε στην ενεργοποίηση της παραλιακής οδού στη Χώρα Νάξου ως δρόμος διπλής κατεύνθυνσης και σε πιλοτική φάση από την 2η Απριλίου – Τι έλεγε για την ιδέα αυτή από πέρυσι το σωματείο της Μαζικής Εστίασης Νάξου και Μικρών Κυκλάδων “Φιλοξένια” 

Να πω την αλήθεια δεν θυμάμαι πότε ήταν η τελευταία φορά που η παραλιακή οδός στη Χώρα της Νάξου ήταν διπλής κατεύθυνσης… Κάποιοι λένε ότι η τελευταία φορά ήταν πριν γίνει η ανάπλαση (!!!) κάποιοι άλλοι δεν θυμούνται καν. Όμως, σε μία εποχή που μιλάμε ότι η ιδανική λύση στις νησιωτικές ή τουριστικές περιοχές είναι η  «κλειστή πόλη», η Νάξος έρχεται και πάλι να κάνει την διαφορά. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το σχέδιο που είχαν στο μυαλό τους οι άνθρωποι του Λιμεναρχείου Νάξου για διπλής κατεύθυνσης τον δρόμο της παραλιακής οδού στη Νάξο γίνεται πραγματικότητα. Σε πιλοτικό βέβαια στάδιο και με ημερομηνία έναρξης την Δευτέρα 2 Απριλίου. Δεν ξέρω εάν είναι πρωταπριλιάτικο αστείο, αλλά και μόνο στην σκέψη υπάρχει ο φόβος ότι εάν τεθεί σε λειτουργία είναι δεδομένο ότι θα μείνει. Και τότε; Είμαστε σίγουροι ότι αυτή είναι η ενδεδειγμένη λύση; Η διπλής κατεύθυνσης παραλιακή; Με έξοδο από το λιμάνι μέσω της Παπαβασιλείου προς τα χωριά της Νάξου…  Κάποιοι λένε ότι εάν δεν δοκιμάσεις δεν μπορείς να έχεις άποψη… Το Λιμεναρχείο που έχει άλλωστε και την ευθύνη αναλαμβάνει το ρίσκο. Έχει και την ευλογία της Δημοτικής Αρχής, οπότε θα δούμε… Έχουμε άλλωστε συνηθίσει και στα πειράματα. Όπως αυτό του ποταμού στην άλλη έξοδο του λιμανιού. Άρα;

Εδώ να πούμε ότι από τους πρώτους που αντέδρασαν και μάλιστα έντονα είναι οι εκπρόσωποι της Μαζικής Εστίασης… Με το σωματείου τους, τη Φιλοξενία από τις 20 Φεβρουαρίου του 2017 να εκφράσει την αντίδραση περί των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.. Και είχαν οι επιχειρηματίες τα δικά τους επιχειρήματα… Και με βασικό αυτό που είχαν καταθέσει από το 2006 ότι η μοναδική πραγματική  λύση είναι το κλείσιμο του εσωτερικού της  πόλης και της διακίνησης πολιτών και επισκεπτών μέσα σ’ αυτό με μικρά λεωφορειάκια (minibus) εφ’ όσον θα έχει δημιουργηθεί και κυκλική σύνδεση μεταξύ των μεγάλων περιφερειακών παρκινγκ που βρίσκονται στα όρια της Πόλης. Από εκεί και πέρα παραθέτουμε τα προβλήματα και τις προτάσεις τους όπως αυτές είχαν κοινοποιηθεί προς όλους τους αρμόδιους φορείς:

Α) ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ-ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ

Θεωρούμε ότι η μετατροπή της παραλιακής οδού από μονόδρομο σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης θα προκαλέσει τα εξής προβλήματα απαριθμώντας τα με τυχαία σειρά ανάλογα με την σπουδαιότητά τους και τις επιπτώσεις τους:

1. Θα αστικοποιηθεί εντελώς η Χερσαία ζώνη του Λιμανιού της Νάξου με την διαρκή κίνηση των δύο κατευθύνσεων. Η βιτρίνα ενός νησιού των Κυκλάδων θα αποκτήσει αστικό χαρακτήρα λιμανιού μεγάλων Πόλεων.

2. Οι δρόμοι διπλής κατεύθυνσης συνεχούς ροής για να λειτουργήσουν είναι απαραίτητη προϋπόθεση να υπάρχει παράπλευρη οδός διαφυγής. Στην περίπτωση της Χερσαίας ζώνης του Λιμανιού της Νάξου το πλάτος του δρόμου οριακά επιτρέπει την κίνηση σε δύο αντίθετες λωρίδες μόνο. Αυτό σημαίνει ότι αν προκύψει κάποιος λόγος και διακοπεί η κίνηση στην μία κατεύθυνση (βλάβη, ατύχημα, μποτιλιάρισμα) δεδομένου ότι παράπλευρη οδός διαφυγής δεν υπάρχει θα εγκλωβιστούν όλα τα αυτοκίνητα μέσα στο χώρο αυτό προκαλώντας τεράστια προβλήματα όχλησης και διακίνησης. Διαφυγή δεν υπάρχει αφού από την μία πλευρά έχουμε θάλασσα και από την άλλη πεζόδρομο.

3. Σχετικά με τον πεζόδρομο εσωτερικά στις προσόψεις των καταστημάτων κι εμείς συμφωνούμε με τις κατά καιρούς αποφάσεις του Λιμεναρχείου και τις προσπάθειες των Οργάνων του Λιμενικού Σώματος να μείνει απροσπέλαστος από οχήματα. Αν η παραλία γίνει δρόμος διπλής κατεύθυνσης τότε θα λειτουργήσει ως βασικός δρόμος για την τροφοδοσία των καταστημάτων αφού στην έξω πλευρά ο δρόμος διπλής κατεύθυνσης δεν θα  αφήνει χώρο για τα αυτοκίνητα τροφοδοσίας τα οποία για  τον εφοδιασμό των καταστημάτων θα εισέρχονται υποχρεωτικά  στον πεζόδρομο. Μια τέτοια μετατροπή έρχεται λοιπόν σε αντίθεση με τις κατά καιρούς προσπάθειες και αποφάσεις του Λιμεναρχείου. Η τροφοδοσία πρέπει να γίνεται καθορισμένες ώρες το πρωί και μετά το μεσημέρι που η κίνηση των οχημάτων στην παραλία μειώνεται.

4. Σχετικά μ’ αυτό που αναφέρεται για το τμήμα της Χερσαίας ζώνης μέχρι την μικρή  προβλήτα το οποίο λειτουργεί σχεδόν ομαλά σε δύο κατευθύνσεις σας δηλώνουμε πως δεν έχει καμία σχέση με την μετατροπή όλου του δρόμου της Χερσαίας ζώνης και της Παπαβασιλείου σε δρόμο διπλής κυκλοφορίας. Στο μικρό αυτό κομμάτι του Λιμανιού κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση ΜΟΝΟ όσοι θέλουν να χρησιμοποιήσουν το ανεπαρκές παρκινγκ της μικρής προβλήτας ή να επιβιβαστούν η να μεταφέρουν αντικείμενα στην μικρή προβλήματα. Δεν έχει καμία σχέση με την προτεινόμενη διοχέτευση της κίνησης των οχημάτων που θα αποβιβάζονται και θα επιβιβάζονται από τα πλοία προς την Παπαβασιλείου και το εσωτερικό των αναρίθμητων περιοχών του μεγάλου νησιού μας.

5. Σε τοποθετήσεις των κατά καιρούς ειδικών επιστημόνων-συγκοινωνιολόγων σχετικά με μια τέτοια πρόταση έχει αναφερθεί κατ’ επανάληψη ότι το κομμάτι στην στροφή της Alpha Bank στην αρχή της Παπαβασιλείου δεν αντέχει να σηκώσει το βάρος της διπλής κατεύθυνσης. Πέραν όμως από την αδυναμία λειτουργίας διπλής κατεύθυνσης στο συγκεκριμένο τμήμα, τώρα το παρκινγκ που βρίσκεται στο χώρο του Δημαρχείου γεμίζει από την είσοδο στην  πλατεία Πρωτοδικείου και αδειάζει από την έξοδο της πρώην Πειραιώς. Αν παραμείνει έτσι θα δημιουργήσει τεράστιο μποτιλιάρισμα με την επιβάρυνση της διπλής κατεύθυνσης. Αν αλλάξει και έχουμε είσοδο από την Παραλία στην πρώην Πειραιώς θα πρέπει να έχουμε έξοδο-άδειασμα του παρκινγκ από την δαιδαλώδη περιοχή των στενών του Αγίου Γεωργίου στην οποία βρίσκονται και τα περισσότερα καταλύματα. Αυτό θα προκαλέσει ανωμαλία και εξέγερση των επαγγελματιών και των κατοίκων της περιοχής του Αγίου Γεωργίου.

6. Η επίσης ταλαιπωρημένη εμπορική οδός Παπαβασιλείου θα επιβαρυνθεί κι άλλο αφού θα κινούνται σ αυτήν πολλαπλάσια οχήματα που θα πρέπει να μεταβούν σ ολόκληρο το νησί και καμία σχέση δεν θα έχουν να κάνουν χρήση των δραστηριοτήτων που βρίσκονται μέσα σ΄ αυτήν. Θα ζημιωθεί δηλαδή και η Παπαβασιλείου ανεπανόρθωτα.

7. Με την μετατροπή της Χερσαίας Ζώνης του Λιμανιού της Νάξου σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης δημιουργούμε μία ανεπανάληπτη ζημία σε όλους τους επαγγελματίες και κατ’ επέκταση στους πολίτες. Ο λόγος είναι ότι με αυτή την μετατροπή καταργούμε την σημερινή μοναδική λωρίδα προσωρινής στάσης που λειτουργεί τώρα. Έτσι για τα καταστήματα Εστίασης θα είναι ολέθριο αφού θα αστικοποιηθεί η περιοχή (με τις επιπτώσεις που αναφέραμε πιο πάνω) χάνοντας το χαρακτήρα της θέας και της αναψυχής αλλά και για τα υπόλοιπα καταστήματα θα είναι ζημία και θα τα οδηγήσει στον αφανισμό αφού κανένας δεν θα μπορεί να σταθεί προσωρινά να ψωνίσει οτιδήποτε, από ένα εισιτήριο μέχρι οποιοδήποτε άλλο αγαθό η υπηρεσία βρίσκεται στην Παραλία.

8. Μην ξεχνάμε ότι και η απλή διέλευση από το πεζοδρόμιο δίπλα στη θάλασσα απέναντι προς τα μέσα ή αντίθετα από τον πεζόδρομο μέσα προς απέναντι την θάλασσα θα είναι αδύνατη αφού ένας πεζός δεν θα μπορεί να διασχίσει το δρόμο διπλής κατεύθυνσης αφού δεν υπάρχει στο μέσον νησίδα κατά μήκος του δρόμου για να σταθεί και να προσπελάσει τις δύο κινήσεις κυκλοφορίας.

Β) ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Πρέπει επιτέλους να πραγματοποιηθεί η πρόταση και η μελέτη που έχει γίνει για την τομή της Πλατείας στο άγαλμα του Πρωτοπαπαδάκη κάθετα από το Φαρμακείο Δελλαρόκκα και η διέλευση των οχημάτων να γίνεται ευθεία από το δρόμο του 1ου Δημοτικού και να εντάσσονται στην ροή στο τμήμα της χερσαίας ζώνης αποφεύγοντας την στροφή στο στενό κομμάτι του Zas Travel.

• H παραμονή περισσότερων από ενός λεωφορείων του ΚΤΕΛ στην περιοχή του λιμανιού επιβαρύνει την κατάσταση. Προτείνουμε την μετατροπή της αφετηρίας των λεωφορείων σε στάση και την μεταφορά της αφετηρίας σε άλλο χώρο σε συνεννόηση με τους λεωφορειούχους ίσως στο σημερινό αμαξοστάσιο στην περιοχή του (Ποταμού).

• Τέλος μία εφικτή άμεση  λύση που κατά τη γνώμη μας θα βοηθούσε τα μέγιστα είναι να έκλεινε η είσοδος στην Παραλία τις ώρες τις αιχμής της φορτοεκφόρτωσης των πλοίων. Μια τέτοια λύση θα ήταν η πιο ανώδυνη και θα έλυνε πάρα πολλά προβλήματα. Τις υπόλοιπες ώρες να παρέμενε ως έχει με όσο δυνατόν μεγαλύτερη αστυνόμευση- περιφρούρηση της λειτουργίας».

Σημαντικό βέβαια είναι και ο επίλογος της επιστολής… ” σας δηλώνουμε ότι εκτιμούμε τις προσπάθειες και τις ανησυχίες του Λιμεναρχείου και των οργάνων του Λιμενικού Σώματος για την ομαλή λειτουργίατων χρήσεων και των πολιτών στα όρια της ευθύνη τους. Αναγνωρίζουμε την προσπάθεια σας για την εξεύρεση λύσεων στα προβλήματα και μας τιμά ιδιαίτερα η επιθυμία σας να καταθέσουμε τις προτάσεις μας. Όμως πρέπει να πούμε ότι μια τέτοια λύση που προτείνετε ( με την οποία διαφωνούμε για τους λόγους που αναφέραμε) απαιτεί και την μεγαλύτερη από μέρους σας επιτήρηση για να πραγματοποιηθεί. Κάτι το οποίο όπως γνωρίζετε εξαιτίας του μεγάλου φόρτου εργασίας για την διεκπεραίωση και πρωτίστως για την ασφάλεια στην περιοχή του Λιμανιού ειδικότερα τις ώρες και τους μήνες της αιχμής απορροφά όλη την δυναμικότητα και την παρουσία σας στο συγκεκριμένο χώρο. Έτσι νομίζουμε ότι δεν μπορεί να ελεχθεί όλο το τμήμα της Χερσαίας ζώνης με αποτέλεσμα να μην λειτουργήσει καθόλου και κυριολεκτικά στην κορύφωση της σεζόν θα αποβεί ολέθριο“.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Εκτακτο – Ολυμπιακή φλόγα: Λόγω καιρικών συνθηκών αλλάζει η ώρα άφιξης στη Νάξο

Λόγω καιρικών συνθηκών αλλάζει η ώρα άφιξης της Ολυμπιακής φλόγας στις Κυκλάδες - Μία ώρα νωρίτερα η τελετή, πως διαμορφώνεται το πρόγραμμα στη Νάξο

Tourism Awards: Βραβείο για τις καινοτόμες εμπειρίες ψηφιακής περιήγησης του NAXOS AR

Η MOPTIL συνδέει τον πολιτισμό με τον τουρισμό μέσω της τεχνολογίας και διακρίθηκε με δυο βραβεία για εμπειρίες ψηφιακής περιήγησης σε αρχαιολογικούς χώρους: Gold στην κατηγορία Digital Innovation - Καινοτόμο Concept για την εφαρμογή NAXOS AR και Silver στην κατηγορία Travel Services - Applications για την εφαρμογή DIGIPAST.

“Καλάθι του Νονού”: Ξεκινάει στις 22 Απριλίου, τι περιλαμβάνει

Το "Καλάθι του Νονού" είναι πραγματικότητα - Ποια προϊόντα περιλαμβάνει και πότε έρχεται το "Καλάθι του Πάσχα"

National Geographic για Σίφνο: Ο κορυφαίος γαστρονομικός προορισμός

Ως το καλύτερο νησί της Ελλάδας για γαστρονομικές απολαύσεις και παραδοσιακά πανηγύρια προβάλλεται η Σίφνος και στον κατάλογο που δημοσίευσε το ισπανικό Conde Nast Traveler

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι μέσω Περιφερειακού δρόμου

Ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Νάξου για την κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι της Νάξου - Που θα δέσει ο Σκοπελίτης

Golden Star Ferries: Το “Andros Queen” πιάνει φέτος και Πάρο

GOLDEN NEWS: ΝΕΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΣ ΠΑΡΟ ΜΕ ΤΟ ANDROS QUEEN!

Ευρώπη: Νησιά των Κυκλάδων μεταξύ των επτά πιο απειλούμενων μνημείων και τόπων

Κυκλάδες: μεταξύ των 7 πιο απειλούμενων μνημείων & τόπων στην Ευρώπη

Πάει… Τούμπα ο (φανατικός Παναθηναϊκός)! Ανδρουλάκης

Τι θα κάνει στη Θεσσαλονίκη ο Νίκος Ανδρουλάκης;

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Επίσκεψη από την πρωταθλήτρια Στίβου, Ολγα Βασδέκη

Οι Ολγα Βασδέκη, Βασίλης Σοφικίτης και Lennart Neubauer θα είναι τρείς από τους οκτώ λαμπαδηδρόμος της αυριανής δράσης από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Ολυμπιακή Φλόγα: Στη Σαντορίνη ταξιδεύει ο Γιώργος Λεονταρίτης

"Στη Σαντορίνη ο Γιώργος Λεονταρίτης για την υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας"

Princess Cruises: Ακύρωση επισκέψεων του “Sun Princess” στη Σαντορίνη

Το Sun Princess ακύρωσε τα δρομολόγια στη Σαντορίνη λόγω συνωστισμού κρουαζιερόπλοιων - Επιλέγει Χανιά

ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου: Με εισήγηση Δημήτρη Λιανού, προσφυγή στη Δικαιοσύνη για τους αιγιαλούς

Στη Δικαιοσύνη προσφεύγει η ΠΕΔ για τον αιγιαλό και την παραλία - Ποια ήταν η πρόταση Δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρη Λιανού

Blue Star Ferries: Παράταση μίας ακόμη εβδομάδας για το “Blue Star 1”

Μία ακόμη εβδομάδα θα μείνει στη γραμμή της Παροναξίας το Blue Star 1....

Φόρτωμας σε Πιερρακάκη: “Να είναι πανέτοιμα τα σχολεία των Κυκλάδων τη νέα χρονιά”

Συνάντηση εργασίας Φίλιππου Φόρτωμα με τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη

Attica Group: Απέκτησε τρία ξενοδοχεία στις Κυκλάδες, εξετάζει κι άλλες εξαγορές ακινήτων

Τρίτο ξενοδοχείο στις Κυκλάδες απέκτησε η Attica Group - Εξετάζει περαιτέρω εξαγορές μονάδων σε νησιά που εξυπηρετεί με τον στόλο της

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Επίσκεψη από την πρωταθλήτρια Στίβου, Ολγα Βασδέκη

Οι Ολγα Βασδέκη, Βασίλης Σοφικίτης και Lennart Neubauer θα είναι τρείς από τους οκτώ λαμπαδηδρόμος της αυριανής δράσης από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Cycladic Identity – Ιος: Ολοκληρώθηκε το πρώτο πρόγραμμa με τίτλο “Το βλέμμα της Νεότητας στις Κυκλάδες”

Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε την Κυριακή 31 Μαρτίου στους κατοίκους του νησιού

Αμοργός: Το νησί που… κόβει την ανάσα!!

Εκεί γυρίστηκε η ταινία του 1988 «Le Grand Bleu» (The Big Blue) με τον Jean Reno. Η ταινία έγινε μια από τις πιο επιτυχημένες εμπορικά ταινίες της Γαλλίας.

Express Skopelitis: Μια μέρα σαν όλες τις άλλες….

To Express Skopelitis συνεχίζει το δρομολόγιό του...

Κυκλάδες: Πως διαμορφώνεται ο δικαστικός χάρτης, ποια ειρηνοδικεία καταργούνται

Ολες οι προτεινόμενες αλλαγές μέσω του Δικαστικού Χάρτη που είναι σε διαβούλευση για τις Κυκλάδες - Οι οργανικές θέσεις και τα ειρηνοδικεία που καταργούνται...