Πέμπτη, 9 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΟι Τούρκοι ετοιμάζονται να ρίξουν στο Αιγαίο 1000 (!!!!) τουριστικά σκάφη

Οι Τούρκοι ετοιμάζονται να ρίξουν στο Αιγαίο 1000 (!!!!) τουριστικά σκάφη

|

Τι κι εάν στερούνται προδιαγραφών ασφαλείας σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δικαιο – Οι Τούρκοι βρήκαν ένα απίστευτο … «παράθυρο» στην Οδηγία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για να μπαίνουν στα ελληνικά χωρικά ύδατα και να δένουν στα νησιά με τα ξύλινα σκάφη τους – Τουλάχιστον 1000 αναμένεται να γεμίσουν το Αιγαίο 

Ακόμα και στον τουρισμό οι Τούρκοι ετοιμάζουν προκλήσεις το ερχόμενο καλοκαίρι, μέσω τουριστικών σκαφών. Την είδηση «βόμβα» έριξε το βράδυ της περασμένης Δευτέρας, στον Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος, ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Αναψυχής Γιώργος Βερνίκος στη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή όλων των φορέων του θαλάσσιου τουρισμού, στην οποία παραβρέθηκε και ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής. Το βασικό θέμα συζήτησης ήταν το άνοιγμα της αγοράς σκαφών αναψυχής, ώστε να προσελκύσει η Ελλάδα «τουρίστες με μεγάλο πορτοφόλι». Στην ουσία αφορά τα μεγάλα γιώτ με σημαία μη κοινοτική, τα λεγόμενα… «τριτοκοσμικά», τα οποία υπό προϋποθέσεις θα μπορούν να ναυλώνονται στην Ελλάδα.

Όμως η παρέμβαση-επισήμανση του Γιώργου Βερνίκου για τα σχέδια των Τούρκων στο Αιγαίο προκάλεσε αίσθηση: «Οι Τούρκοι γίνονται πολύ ανταγωνιστικοί τελευταία και υπάρχει κίνδυνος, το ερχόμενο καλοκαίρι να βρεθούμε, ως χώρα και ως επαγγελματίες του θαλάσσιου τουρισμού,  αντιμέτωποι με μια τουρκική πλημμυρίδα σκαφών», επεσήμανε ο Γιώργος Βερνίκος.

Μετά το τέλος της σύσκεψης, σε πηγαδάκι, εμφανίστηκε ανήσυχος για τα μελλούμενα στο θέμα αυτό: «Φτιάχνουν ευνοϊκό θεσμικό πλαίσιο ώστε να μπορούν, σε πρώτη φάση, τα ξύλινα τουριστικά σκάφη που διαθέτουν, οι  λεγόμενες γολέτες, να μπορούν να προσεγγίζουν τα ελληνικά νησιά, κάτι που τώρα δεν μπορούν να κάνουν λόγω της κοινοτικής νομοθεσίας αφού δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για θέματα ασφαλείας. Πρόκειται για σκάφη που κάνουν μίνι κρουαζιέρες στο Αιγαίο και μπορούν να μεταφέρουν έως 20 άτομα. Είμαστε σε επαφή με το υπουργείο Ναυτιλίας».

Μέχρι τώρα το Λιμενικό απαγόρευε στα ξύλινα αυτά σκάφη να πραγματοποιούν μίνι κρουαζιέρες στο Αιγαίο γιατί δεν τηρούν τους όρους ασφαλείας για τα επαγγελματικά σκάφη, όπως προβλέπει η Οδηγία 2009/16/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2009 σχετικά «με τον έλεγχο πλοίων από κράτος Λιμένα».

Οι Τούρκοι έψαξαν το θέμα και βρήκαν  το «παράθυρο» για να  ξεπεράσουν  το πρόβλημα. Πιο συγκεκριμένα, στην «Οδηγία στο άρθρο 3 με τίτλο «Περί Εφαρμογής» στην παράγραφο  4 αναφέρονται οι εξαιρέσεις: «Εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας οδηγίας τα αλιευτικά σκάφη, τα πολεμικά πλοία,  τα βοηθητικά πλοία,  τα ξύλινα πλοία πρωτόγονης κατασκευής, τα σκάφη που ανήκουν σε δημόσιες αρχές και χρησιμοποιούνται για μη εμπορικούς σκοπούς και τα σκάφη αναψυχής που δεν χρησιμοποιούνται για εμπορικούς σκοπούς».

Οι Τούρκοι θα χαρακτηρίσουν τα ξύλινα τουριστικά σκάφη σαν «ξύλινα πλοία πρωτόγονης κατασκευής» και το αποτέλεσμα θα είναι η ελληνική κυβέρνηση και το Λιμενικό Σώμα να βρεθεί μπροστά σε νέα προβλήματα…

Καθυστερούμε στην Ελλάδα

Να ανοίξει η αγορά των σκαφών αναψυχής ώστε να επωφεληθεί η Ελλάδα από την έλευση τουριστών με πολύ μεγάλα εισοδήματα θέλουν, όπως αναφέρουν δημοσίως, όλοι οι φορείς για τον θαλάσσιο τουρισμό. Μετά το περσινό κυνήγι των παράνομων ναύλων στο Αιγαίο και το Ιόνιο φάνηκε ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες προκειμένου να βρεθεί μια κοινή γραμμή και να ανοίξει η αγορά επί ίσοις όροις για όλους.

Ωστόσο, όπως φαίνεται, τα αντίθετα πολλές φορές συμφέροντα είναι δύσκολο να προσπελαστούν. Για παράδειγμα η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού συμφώνησε να ανοίξει η αγορά και για τα σκάφη με σημαίες εκτός Ε.Ε. προκειμένου να μπορούν να κάνουν ναύλα και στη χώρα. Μάλιστα, όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ Αντώνης Στελλιάτος, μπορεί η Ελλάδα να συγκεντρώσει ακόμα και 5.000 σκάφη αναψυχής και να γίνει το κέντρο του θαλάσσιου τουρισμού. Και το πιο σημαντικό από όλα, να έρθουν νόμιμα στη χώρα μας οι 60μετρες και 70μετρες θαλαμηγοί, τα λεγόμενα mega yachts, τα οποία πολλαπλασιάζουν τα οφέλη για την ελληνική οικονομία γενικότερα. 

Ωστόσο οι πράκτορες δεν φαίνεται να ικανοποιούνται και ζητούν επιπλέον να μη χρειάζεται να ανοίξουν υποκατάστημα. Μάλιστα η αντιπρόεδρος της MYBA (Μεσογειακή Ένωση Σκαφών) κ. Sara Balls, έθεσε ένα ερώτημα αν τα υπό ελληνική σημαία σκάφη αντιμετωπίζουν στο εξωτερικό τη γραφειοκρατία που αντιμετωπίζουν τα ξένα σκάφη στην Ελλάδα.

Τη θέση αυτή υποστήριξε και η κ. Τζίνα Πολέμη, που διαχειρίζεται την Α1 Yacht Trade. Σημείωσε ότι τα σκάφη με ξένη σημαία συμφωνούν να πληρώνουν το ΦΠΑ για τα ναυλοσύμφωνα, αλλά υπογράμμισε ότι με την ίδρυση υποκαταστημάτων θα επιβαρυνθούν και με άλλα φορολογικά βάρη. Η θέση της αυτή, όμως, αμφισβητήθηκε έντονα από τους παρευρισκόμενους, οι οποίοι υποστήριξαν ότι δεν θα υπάρξει άλλη επιβάρυνση. 

Η ίδια ζήτησε επίσης να «ανακληθεί» για φέτος η ισχύς της νέας νομοθεσίας για τα σκάφη αναψυχής που απαγορεύει ακόμα και το «one way trip» για όσα φέρουν τρίτες σημαίες, αφού δεν έχει περάσει ακόμα τροπολογία από τη Βουλή που ανοίγει την αγορά για όλα τα σκάφη, και με την οποία θα δίνεται το δικαίωμα και σε σκάφη που μεταφέρουν λιγότερους από 12 επιβάτες να κάνουν ναύλους στην Ελλάδα.  

Ο κ. Βερνίκος από την πλευρά του υπενθύμισε ότι η συνέλευση δεν μπορεί να λάβει αποφάσεις και ότι στην υπόθεση εμπλέκονται τρία υπουργεία (Ναυτιλίας, Οικονομικών και Εργασίας). Προσέθεσε ότι καλό θα ήταν να γίνουν ορισμένες μελέτες προκειμένου να διευκρινιστεί το πλαίσιο λειτουργίας του κλάδου σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Υπενθύμισε επίσης ότι για να ανοίξει η αγορά και να λειτουργήσει χωρίς γραφειοκρατικές δυσχέρειες θα πρέπει να λειτουργήσει επιτέλους το ηλεκτρονικό μητρώο. Εκτίμησε όμως ότι δεν αναμένεται να λειτουργήσει εντός του επόμενου έτους, κάτι που ουσιαστικά δεν βοηθά στο να λειτουργήσει υπό κανονικές συνθήκες και νόμιμα η αγορά στον θαλάσσιο τουρισμό στη χώρα μας.

Η σύσκεψη, ωστόσο, ολοκληρώθηκε με τη συμφωνία όλων των συμμετεχόντων, μετά από πρωτοβουλία του κ. Στελλιάτου, να δημιουργηθεί μια ολιγομελής επιτροπή η οποία θα εξετάσει όλα τα ανοικτά ζητήματα και θα καταλήξει σε συμφωνία προκειμένου ο κλάδος να απευθυνθεί στην ελληνική πολιτεία με μια «φωνή» και κοινές θέσεις. Όσον αφορά την τροπολογία για τα σκάφη με τρίτες σημαίες, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα περάσει από τη Βουλή κατά τη διάρκεια του Μαρτίου.

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα Protothema.gr και naftemporiki.gr  


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος – Δημοτική Επιτροπή: Συνεδρίαση αύριο (09/05) με επίκεντρο την αύξηση των δημοτικών τελών

Η ώρα της κρίσης για την αύξηση των δημοτικών τελών στο Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Νάξος (Παναγία Αργοκοιλιώτισσα): Το πρόγραμμα των εορταστικών εκδηλώσεων

Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των εορταστικών εκδηλώσεων από την Ιερά Μητρόπολη Παροναξίας

Νάξος – Λιμενικό Ταμείο: Δικαίωμα ελλιμενισμού στο λιμάνι του Κουφονησίου (περίοδος 2024)

Λιμενικό Ταμείο Νάξου: Χορήγηση δικαιώματος ελλιμενισμού έτους 2024 στο Λιμένα αρμοδιότητας Κουφονησίου

Fast Ferries: Ο …κεραυνός βγήκε χθες (07/05) και πάλι στο Αιγαίο

THUNDER : Ξεκίνησε τα δρομολόγια του το ταχύπλοο της Fast Ferries

ΠΝΑι – Σύρος: Ενεργειακή αναβάθμιση του Γενικού Νοσοκομείου Σύρου ύψους 4,3 εκατ. ευρώ

Αναψε το "πράσινο" φως για την ενεργειακή αναβάθμιση του Γενικού Νοσοκομείου Σύρου - Προϋπολογισμός

AstraZeneca – Covid 19: Αποσύρει όλα τα εμβόλιά της, ποιος ο λόγος;

Η AstraZeneca αποσύρει όλα τα εμβόλιά της παγκοσμίως, μετά την παραδοχή ότι προκαλούν παρενέργειες

Κέα: Δωρεά αμαξιδίου ΑΜΕΑ στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι»

Δωρεά αμαξιδίου ΑΜΕΑ στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι»

Νάξος: Προσφορά εργασίας από το Port …ara (coffee & brunch)

Ενα από το πιο γνωστά καφέ στη πόλη της Νάξου ενόψει τουριστικής σεζόν ζητάει προσωπικό

Κουφονήσι: Τάμα με την σημαία του Αγίου Γεωργίου, “σκέπασε” το νησί

Μία από τις πιο εντυπωσιακές εικόνες στην γιορτή του Αγίου Γεωργίου, η τεραστίων διαστάσεων σημαία...

Παράνομος online τζόγος: Εσκασαν οι πρώτες μηνύσεις

Στο στόχαστρο μη αδειοδοτημένες εταιρείες διαδικτυακών τυχερών παιγνίων με παρουσία στην Ελλάδα και influencers

ΕεεεΚ Νάξου: Μία κίνηση αγάπης (μέσω ΛΕ.ΜΟ.Ν.) από την Ολγα Κομνηνού (photos)

Γ. Πρωτοπαπαδάκης για την δωρεά στο ΕΕΕΕΚ Νάξου: “Θερμά, ευχαριστούμε την κα Κομνηνού” (video)

SKY Express: Μεταφέρει το Αγιο Φως σε Σαντορίνη – Μύκονο

Πως θα μεταφερθεί το Αγιο Φως το Μεγάλο Σάββατο στις Κυκλάδες

Κυριακή Πάσχα: Στις 8.30 το βράδυ το “Blue Star Naxos” θα αφήσει τον Πειραιά για Σύρο – Παροναξία – Μικρές Κυκλάδες – Αμοργό

Ημέρες γιορτής και το Blue Star Naxos θα κινηθεί με τροποποιημένο δρομολόγιο στο δρομολόγιο της άγονης

ΕΡΤ1: «Φτάσαμε» με τον Ζερόμ Καλούτα – Ταξιδεύοντας στην Αμοργό, προβολή το Αγιο Πάσχα

ΕΤ1 «Φτάσαμε» με τον Ζερόμ Καλούτα – Ταξιδεύοντας στην Αμοργό της άγριας ομορφιάς και του απέραντου γαλάζιου - Προβολή: Κυριακή του Πάσχα

Πιτταράς – Τυροκομείο: Προσφορά γαλακτοκομικών προϊόντων σε δομές της Νάξου

Μία ακόμη κίνηση αγάπης από την επιχείρηση "Τυροκομείο Πιτταράς" προς την τοπική κοινωνία και τις δομές της

Naxos Island Tours: Μονοήμερη εκδρομή στο Κουφονήσι για την εορτή του Αγίου Γεωργίου

Μονοήμερη εκδρομή στο Κουφονήσι την Δευτέρα 6 Μαϊου για την εορτή του Αγίου Γεωργίου

Εκτακτο – Κυριακή Πάσχα: Αλλαγή ώρας αναχώρησης του Blue Star Naxos από τον Πειραιά

Το Blue Star Naxos αναμένεται να αναχωρήσει από τον Πειραιά την Κυριακή του Πάσχα στις 20:30 το βράδυ για Σύρο - Παροναξία - Μικρές Κυκλάδες

Νάξος – Μεγάλη Πέμπτη: Η Κωμιακίτισσα θα κάνει το βάψιμο των αυγών με ρίζες από το Καψάλι

Μικρές ιστορίες από την Μεγάλη Εβδομάδα μέσα από το Σύλλογο Γυναικών Κωμιακής

The Guardian: Δονούσα, η φετινή επιλογή για τις καλοκαιρινές διακοπές

Το ελληνικό νησί που προτείνει ο Guardian για τις καλοκαιρινές διακοπές είναι ένας από τους ανέγγιχτους φυσικούς παραδείσους της άγονης γραμμής του Αιγαίου.

Νάξος: Γεύμα “Στο λαδόχαρτο” για τους άσους του Ολυμπιακού Εσε και Καρβάλιο

Η πρώτη ...επαφή με την κουζίνα και γαστρονομία της Νάξου για τους Εσε και Καρβάλιο το "Στο Λαδόχαρτο"