Πάμε για νέα 48ωρη απεργία?

Δεμένα για επιπλέον 48 ώρες θα παραμείνουν στα λιμάνια τα πλοία, καθώς το γενικό συμβούλιο της ΠΝΟ αποφάσισε συνέχιση της απεργίας της.

Υπενθυμίζεται ότι αύριο στις 6:00 λήγει η 48ωρη απεργία που πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι στα πλοία.

Η απόφαση για συνέχιση της απεργιακής κινητοποίησης θα εγκλωβίσει για ακόμη δύο ημέρες χιλιάδες πρόσφυγες στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου. 

Η κυβέρνηση έχει καλέσει τους συνδικαλιστές να επιτρέψουν στα πλοία που μεταφέρουν πρόσφυγες να εκτελούν δρομολόγια.

Μετανάστες 

Σοβαρά προβλήματα στη μετακίνηση χιλιάδων προσφύγων από τα νησιά προς τον Πειραιά, αλλά και στη μεθόρμιση κρουαζιερόπλοιων σε διάφορα λιμάνια της χώρας προκαλεί η 48ωρη απεργία των ναυτικών που ξεκίνησε χθες και ολοκληρώνεται την Τετάρτη το πρωί, με την κυβέρνηση να καλεί τους συνδικαλιστές να επιτρέψουν στα πλοία που μεταφέρουν πρόσφυγες να πραγματοποιήσουν δρομολόγια.

Ενδεικτική της σοβαρότητας του θέματος ήταν η απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιάννη Μουζάλα να ζητήσει συνάντηση με την ΠΝΟ, συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες στο υπουργείο Ναυτιλίας, όπου κατέληξε η διαδήλωση των ναυτικών που πραγματοποιήθηκε την πρώτη ημέρα της απεργιακής τους κινητοποίησης.

Τους επικεφαλής της ΠΝΟ δέχτηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας μαζί με τον κ. Μουζάλα.

Ο κ. Μουζάλας, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας, ζήτησε από τα Προεδρεία της ΠΝΟ να λάβουν υπόψη τους την κατάσταση που επικρατεί στα νησιά και να σκεφτούν το ενδεχόμενο κατά τη διάρκεια της απεργίας -εφόσον απαιτηθεί, λόγω ιδιαιτέρως αυξημένου αριθμού προσφύγων και μεταναστών στα νησιά- να επιτρέψουν κατ’ εξαίρεση τον απόπλου των τριών πλοίων που μεταφέρουν αποκλειστικά πρόσφυγες ή εναλλακτικά να επιτρέψουν να χρησιμοποιηθούν τα πλοία αυτά ως χώροι φιλοξενίας στα νησιωτικά λιμάνια όπου βρίσκονται αυτή τη στιγμή. Τόνισε δε πως σε καμία περίπτωση δεν θέλει να παρέμβει στις απεργιακές τους επιλογές.

Πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν ότι σήμερα δεν αποκλείεται να υπάρξει απάντηση της ΠΝΟ στο «αίτημα» της κυβέρνησης.

Σημειώνεται ότι το υπουργείο θα μπορούσε να κάνει χρήση της νομοθεσίας για την έκτακτη δρομολόγηση με βάση διάταξη που ψήφισε η Βουλή τον Απρίλιο του 2014 (ν. 4256/14), που δίνει τη δυνατότητα στον υπουργό Ναυτιλίας, μετά από εισήγηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), το οποίο συγκαλείται εκτάκτως, μετά την παρέλευση τριών ημερών από τη διακοπή της τακτικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης, να καθορίσει δρομολόγια έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας. Ωστόσο, πρόκειται για λύση που δεν προκρίνει ο κ. Δρίτσας.

Στη χθεσινή πολύωρη συνάντηση, στην οποία συμμετείχαν επίσης και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Γιάννης Θεοτοκάς και ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος αντιναύαρχος Αθανάσιος Αθανασόπουλος, συζητήθηκαν με τον κ. Δρίτσα, μετά την αποχώρηση του κ. Μουζάλα, όλα τα θέματα που απασχολούν τους ναυτικούς.

Ο υπουργός, τόσο στην αρχική του τοποθέτηση, όσο και στην τελική του συνόψιση, τόνισε πως και τα δύο βασικά, επείγοντα και επίκαιρα αιτήματα της 48ωρης κινητοποίησης, η κυβέρνηση τα μελετά με σοβαρότητα και προσοχή, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα δεδομένα και τις θέσεις των σωματείων.

Ειδικότερα:

Για το ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό και την αυτοτέλεια του ΝΑΤ και του ΚΕΑΝ δήλωσε ότι σε συνεργασία με τους αρμόδιους υπουργούς Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γιώργο Κατρούγκαλο και Αναστάσιο Πετρόπουλο και την κυβέρνηση η συζήτηση είναι ακόμα ανοικτή, δεν υπάρχουν ακόμα οριστικές αποφάσεις και στο τραπέζι παραμένει, παρά τις δυσκολίες, τόσο το ζήτημα της αυτοτέλειας του ΝΑΤ όσο και το ζήτημα του ποσοστού αναπλήρωσης και εν γένει οι ιδιαιτερότητες του ναυτικού επαγγέλματος και του ΝΑΤ.

Για το ζήτημα της ρύθμισης των συνθέσεων των πληρωμάτων της ακτοπλοΐας ο υπουργός δήλωσε ευθέως ότι αυτή η ρύθμιση, αν και αποτελεί συμβατική δέσμευση, ανήκει στην κατηγορία εκείνη των επιλογών που δεν είναι σύμφωνες με τη φιλοσοφία της σημερινής κυβέρνησης. Γι’ αυτό λαμβάνοντας υπόψη τις πολλαπλές και άμεσες κοινωνικές επιπτώσεις που θα προκαλέσει αυτό το μέτρο, η κυβέρνηση καταβάλλει κάθε προσπάθεια ώστε να πειστούν οι πάντες για την ανάγκη επανεξέτασης της λύσης αυτής. Πρόσθεσε μάλιστα πως σ’ αύτη την κατεύθυνση είμαστε σε καλό δρόμο και πως ελπίζουμε ότι αποτέλεσμα θα είναι θετικό.

Συνομολογώντας, τέλος, για την αναγκαιότητα συνέχισης του διαλόγου και των προσπαθειών για την αντιμετώπιση των σοβαρών ζητημάτων των ναυτικών με κύριο ζήτημα αυτό της ανεργίας, ο κ. Δρίτσας κατέληξε με τη δήλωση ότι συνηγορεί στα όσα ζητήματα έθεσε στην αρχή ο αναπληρωτής υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής κ. Μουζάλας, επαναλαμβάνοντας την κατηγορηματική διαβεβαίωση ότι αυτή η ενημέρωση και η πρόταση δεν ενέχει ούτε κατ’ υπόνοια απόπειρα εκβιασμού ή ενθάρρυνσης συμπεριφορών κοινωνικού αυτοματισμού.

Πρόβλημα με κρουαζιερόπλοια

Παράλληλα προβλήματα προέκυψαν και με ορισμένα κρουαζιερόπλοια τα οποία υποχρεώθηκαν να τροποποιήσουν τα δρομολόγιά τους. Το υπουργείο ξεκαθάρισε χθες ότι τα κρουαζιερόπλοια δεν μπορούν να δέσουν χωρίς πλοηγό, οι οποίοι απεργούν και αυτοί μαζί με την ΠΝΟ. Κύκλοι προσκείμενοι στον κ. Δρίτσα ανέφεραν στη «Ν» ότι δεν μπορεί τα κρουαζιερόπλοια να δένουν με ευθύνη του πλοιάρχου και τα λιμεναρχεία πρέπει να μεριμνήσουν έτσι ώστε η απεργία να ολοκληρωθεί χωρίς να τεθεί σε αμφισβήτηση η ασφάλεια των πλοίων και των επιβατών.

«Να απέχουν από κάθε ενέργεια»

Σε επίσημη δήλωση του ο κ. Δρίτσας αναφερόμενος, όπως είπε, «σε καταγγελίες σωματείων, για υπονόμευση της 48ωρης απεργίας των ναυτικών σε περιστατικά που συνέβησαν σε κάποια λιμάνια της Ελλάδας», σημείωσε ότι «η 48ωρη απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) και άλλων ενώσεων εργαζομένων στο λιμάνι, στο ΝΑΤ και σε υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, είναι μια απεργία νόμιμη».

«Καλώ όλους τους εμπλεκόμενους, να σταθούν απολύτως υπεύθυνα, απέναντι στην άσκηση συνταγματικών δικαιωμάτων του ελληνικού λαού και να απέχουν από κάθε ενέργεια που μπορεί να θέσει σε αμφισβήτηση, έστω και κατ’ υπόνοια, αυτή την κυβερνητική θέση» τόνισε ο κ. Δρίτσας.

Πηγή: Ναυτεμπορική