Σαντορίνη: Η ταμπέλα στο λιμάνι μπήκε, τα έργα ξεκίνησαν;

Κάλλιο αργά παρά ποτέ. Οι πληροφορίες ανέφεραν ότι τέλη Οκτωβρίου θα ξεκινούσαν οι εργασίες της πρώτης φάσης όσον αφορά την ανακατασκευή του λιμανιού της Σαντορίνης (Αθηνιός), ενός έργου που μοιάζει περισσότερο με γεφύρι της Άρτας καθότι αν και παραδόθηκε την δεκαετία που διανύουμε, παρουσιάζει ουκ ολίγα προβλήματα και κρίθηκε σκόπιμο να προχωρήσουν σε εργασίες ανακατασκευής, έστω και μέρους αυτού…

Και φτάσαμε χθες να έχουμε την επίσημη ανακοίνωση από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας που τονίζει ότι από τις 5 Δεκεμβρίου έχουμε .. ταμπέλα. Τι εννοούμε; «Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε την εγκατάσταση της εργολήπτριας εταιρείας και την εκκίνηση του έργου ανακατασκευής του Λιμένα του Αθηνιού στις 5 Δεκεμβρίου 2018, παραμονή του Αγίου Νικολάου, προστάτη των θαλασσών και των ναυτικών μας. Ένα από τα πιο σημαντικά έργα του τόπου μας, το οποίο προγραμματίσαμε, σχεδιάσαμε, πετύχαμε την χρηματοδότησή του, και ξεκινάμε την υλοποίηση του».

Να σημειώσουμε ότι από τις 30 Νοεμβρίου και έως τις 31 Μαρτίου 2019 υπάρχει ανακοίνωση όσον αφορά την ρύθμιση της κυκλοφορίας οχημάτων στο λιμάνι. Και η οποία τονίζει ότι «λόγω της επικείμενης εγκατάστασης της ανάδοχης εταιρείας για την υλοποίηση του έργου «Επισκευή Προβλήτα Αθηνιού ν. Θήρας» από την Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2018 έως και τις 31 Μαρτίου 2019 απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση τροχοφόρων παντός είδους από την είσοδο του λιμανιού ως και την προβλήτα των επικινδύνων φορτίων, συμπεριλαμβανομένου και του χώρου στάθμευσης που βρίσκεται εντός αυτής της διαδρομής καθώς και ο χώρος πίσω από τον Άγιο Νικόλαο. Παρακαλούμε όσους κατόχους οχημάτων έχουν τα οχήματά τους σταθμευμένα σε αυτά τα σημεία να τα απομακρύνουν άμεσα».

Και βέβαια να σημειώσουμε εδώ ότι με βάση το χρονοδιάγραμμα και την συμφωνία που υπάρχει για το … νέο λιμάνι. Η κατασκευή του έργου θα γίνει σε δύο φάσεις και αναμένεται να διαρκέσει περίπου οκτώ μήνες. Πως θα διαμορφωθεί το νέο λιμάνι; Τρία μεγάλα πλοία της ακτοπλοΐας θα μπορούν να δένουν, συγχρόνως και με ασφάλεια στον Αθηνιό, σύμφωνα με τη νέα μελέτη που εκπονήθηκε για τη διαμόρφωση των προβλητών του. Ο χερσαίος χώρος μεγαλώνει κατά δύο περίπου στρέμματα, ενώ το μέτωπο της προβλήτας προς τη θάλασσα θα έχει μήκος 200 μέτρα. Το λειτουργικό βάθος του λιμένα θα είναι 9 μέτρα που είναι υπεραρκετό για την ασφαλή προσέγγιση και πρόσδεση των πλοίων.

Όσο για το κόστος κατασκευής; θα βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, καθώς αποτελεί βασικό έργο υποδομής και αναμένεται να φθάσει στα 8.500.000 ευρώ. Απ αυτά, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο έχει δεσμευθεί ότι θα διαθέσει 1.000.000 ευρώ.