Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΣαντορίνη - Sea Diamond: Δώδεκα χρόνια και ακόμη στο βυθό της Καλντέρας

Σαντορίνη – Sea Diamond: Δώδεκα χρόνια και ακόμη στο βυθό της Καλντέρας

|

Ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής Θηραίων Πολιτών για την ανέλκυση του Κ/Ζ Sea Diamond που παραμένει στα … όρια της Καλντέρας δώδεκα χρόνια μετά την βύθισή του 

Με αφορμή τη σημερινή 12η επέτειο από την πρόσκρουση και βύθιση του κρουαζιεροπλοίου Sea Diamond στην καλντέρα της Σαντορίνης, η Συντονιστική Επιτροπή Θηραίων Πολιτών για την ανέλκυση του Κ/Ζ Sea Diamond κάνει μια αναδρομή σε όσα έγιναν από τις 5 Απριλίου 2007 μέχρι σήμερα και συνεχίζει να ζητά την εφαρμογή της νομοθεσίας, προκειμένου η πλοιοκτήτρια εταιρία να αναλάβει την ανέλκυση του πλοίου. Και όπως τονίζει ” στην Ελλάδα δεν υπάρχει ακόμη η απαραίτητη πολιτική βούληση για την εφαρμογή της νομοθεσίας, ιδιαιτέρως όταν βλάπτονται τα συμφέροντα μεγάλων εταιρειών” και ολοκληρώνει τη σκέψη της “Ύστερα από τον δωδεκαετή αγώνα του Θηραϊκού λαού, για άλλη μία φορά ζητάμε την πολιτική παρέμβαση και την ενεργό δράση των αρμοδίων Υπουργών αλλά και του ιδίου του Πρωθυπουργού της χώρας, προκειμένου να εφαρμοστεί η ισχύουσα νομοθεσία και οι αποφάσεις της Ελληνικής Δικαιοσύνης στο θέμα του ναυαγίου του Sea Diamond. Ζητάμε να ληφθούν επιτέλους οι κατάλληλες πρωτοβουλίες και αποφάσεις προκειμένου να ανελκυθεί το Sea Diamond και να απομακρυνθεί αυτή η οικολογική βόμβα που απειλεί με περιβαλλοντική καταστροφή την καλντέρα μας, το Αιγαίο μας αλλά και την εικόνα της πατρίδας μας σε όλο τον κόσμο”.

Σε σχετική ανακοίνωσή της αναφέρει:

“Η οργή μας ξεχειλίζει, κάθε χρόνο τέτοια μέρα, όταν έρχεται η στιγμή να θρηνήσουμε άλλη μία μαύρη επέτειο της αδικαιολόγητης, δόλιας και εγκληματικής βύθισης του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond στην καλντέρα της Σαντορίνης. Απίστευτοι χειρισμοί από πλευράς του πλοιάρχου και εγκληματικά λάθη. Ακατανόητος ο περαιτέρω τρόπος προσάραξης του πλοίου μέχρι και τη ολοκληρωτική βύθισή του τις πρώτες πρωινές ώρες της 6ης Απριλίου 2007. Αναφέρονται όλα αναλυτικά στην απόφαση 515/2016 του ΣΤ’ Ποινικού Τμήματος του Αρείου Πάγου με την οποία η Ελληνική Δικαιοσύνη αποφάσισε τελεσίδικα για την ενοχή του Πλοιάρχου του μοιραίου κρουαζιερόπλοιου αλλά και του Διευθυντή Επιχειρήσεων της συνδιαχειρίστριας εταιρείας. Ο τελικός θλιβερός απολογισμός: Δύο Γάλλοι επιβάτες (πατέρας και κόρη 16 ετών) ακόμη αγνοούνται, ένας Έλληνας δύτης 36 ετών (πατέρας 2 παιδιών) έχασε τη ζωή του σε εντεταλμένη αποστολή βιντεοσκόπησης του ναυαγίου και ρύπανση με δεκάδες τόνους μαζούτ των ακτών της καλντέρας σε μήκος 11 χιλιομέτρων…

Δεν χρειάζεται πολλά περισσότερα ο κοινός νους για να θυμώσει και να αγανακτήσει με την ανευθυνότητα των υπευθύνων και την έλλειψη πολιτικής βούλησης του κρατικού μηχανισμού να εφαρμόσει τη νομοθεσία και να υποχρεώσει τον καθόλα υπεύθυνο πλοιοκτήτη της Louis Cruises να πληρώσει ώστε να αποκαταστήσει τουλάχιστον το φυσικό περιβάλλον της Σαντορίνης και να το απαλλάξει από τη σοβαρή και εξακολουθητική θαλάσσια ρύπανση που συνέβη και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα στη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης, υποχρεώνοντάς τον στην ανέλκυση του ναυαγίου, όπως αναγνώρισε στην απόφασή του και ο Άρειος Πάγος.

Αλλά δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει ακόμη η απαραίτητη πολιτική βούληση για την εφαρμογή της νομοθεσίας, ιδιαιτέρως όταν βλάπτονται τα συμφέροντα μεγάλων εταιρειών. Το φυσικό περιβάλλον και η πολιτιστική μας κληρονομιά δεν προστατεύονται επαρκώς. Στην προκειμένη περίπτωση του ναυαγίου του Sea Diamond, αντί η πολιτεία να αναγκάσει την πλοιοκτήτρια Louis Cruises σε ανέλκυση του ναυαγίου και στη συνέχεια να λυθούν οι όποιες διαφορές στις δικαστικές αίθουσες όπως γίνεται στα ευνομούμενα κράτη, εμείς περιμένουμε να τελεσιδικήσουν οι δικαστικές διαμάχες και μετά να σκεφτούμε αν θα λύσουμε το πρόβλημα, αν δεν είναι πλέον αργά… Και είναι γνωστό πως αυτές οι διαμάχες μπορούν να διαρκέσουν πάρα πολλά χρόνια! Εν τω μεταξύ τα αρμόδια υπουργεία, με περίσσεια υποκρισίας, επιρρίπτουν την ευθύνη διαχείρισης και ανέλκυσης του ναυαγίου στο Λιμενικό Ταμείο του Δήμου Θήρας, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν έχει ούτε τα τεχνικά αλλά ούτε και τα οικονομικά μέσα να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις. Έτσι απλά για να κρύβονται κάποιοι πίσω από το δάκτυλό τους και να αποφεύγουν τις ευθύνες που εκ του νόμου τους αναλογούν.

Την ίδια “έλλειψη επαρκούς και κατάλληλης διακυβέρνησης από την ελληνική κυβέρνηση“, καταδεικνύει και η μελέτη της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (TRAN Committee) που δημοσιεύθηκε στις 17/1/2019, σχετικά με τον κορεσμό της Σαντορίνης και την αλλοίωση του χαρακτήρα του κοινωνικού ιστού από την ανεξέλεγκτη καθημερινή ροή δεκάδων χιλιάδων τουριστών. Σύμφωνα με τη μελέτη το 15% της συνολικής επιφάνειας της Σαντορίνης είναι κτισμένο συγκριτικά με μέσον όρο 1% σε άλλα ελληνικά νησιά. Είχαμε 5,5 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις το 2017 σε σύγκριση με 3,3 εκατομμύρια το 2012 (αύξηση κατά 40%) και συνολικές αφίξεις 2 εκατομμυρίων επισκεπτών. Η Σαντορίνη το 2018 είχε 474 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και 749.286 επιβάτες, ενώ για το 2019 είναι προγραμματισμένες περίπου 600. Και ενώ η ετήσια οικονομική δραστηριότητα από τον τουρισμό στο νησί υπολογίζεται πως ανέρχεται στο ένα δις ευρώ, η πολιτεία αδυνατεί να λάβει κατάλληλα μέτρα προστασίας του χαρακτήρα και της ελκυστικότητας του νησιού. Η σχεδόν ανεξέλεγκτη δόμηση, η εξαιρετικά μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση στο περιορισμένο οδικό δίκτυο, η ασφυκτική κυκλοφορία των πεζών, η υπερβολική διάθεση αποβλήτων, η έλλειψη νερού και ενέργειας, η πολιτιστική εκτόπιση και αλλοίωση του χαρακτήρα του νησιού, η γενικότερη περιβαλλοντική υποβάθμιση και η ασφυκτική πίεση από τον τουριστικό κορεσμό, απειλούν το μέλλον της Σαντορίνης και την οδηγούν με μαθηματικό τρόπο στην ανεπανόρθωτη κατάσταση ενός τσαλαπατημένου παραδείσου.

Όλοι οι κάτοικοι του νησιού, αυτού του πρώτου παγκοσμίως τουριστικού προορισμού, της Σαντορίνης που κοσμεί την κορωνίδα της τουριστικής βιτρίνας και βιομηχανίας της Ελλάδας μας, της Σαντορίνης που αποφέρει σημαντικά μεγάλο μέρος στο ετήσιο ΑΕΠ της χώρας μας, ζητάμε από την Ελληνική Πολιτεία να προστατεύσει με σθένος το φυσικό περιβάλλον του τόπου μας, να εφαρμόσει το γράμμα του νόμου απέναντι σε αυτούς που τον καταπατούν, τον αψηφούν και τον φτύνουν κατάμουτρα. Μπροστά στα μάτια των απλών πολιτών που αγωνίζονται για το σήμερα και για ένα καλύτερο αύριο. Μπροστά στα μάτια των νέων που θα κληθούν να μεγαλώσουν και να ζήσουν δημιουργικά σε τούτο τον τόπο διατηρώντας, όσο μπορούν, την πολιτιστική του κληρονομιά.

Ύστερα από τον δωδεκαετή αγώνα του Θηραϊκού λαού, για άλλη μία φορά ζητάμε την πολιτική παρέμβαση και την ενεργό δράση των αρμοδίων Υπουργών αλλά και του ιδίου του Πρωθυπουργού της χώρας, προκειμένου να εφαρμοστεί η ισχύουσα νομοθεσία και οι αποφάσεις της Ελληνικής Δικαιοσύνης στο θέμα του ναυαγίου του Sea Diamond. Ζητάμε να ληφθούν επιτέλους οι κατάλληλες πρωτοβουλίες και αποφάσεις προκειμένου να ανελκυθεί το Sea Diamond και να απομακρυνθεί αυτή η οικολογική βόμβα που απειλεί με περιβαλλοντική καταστροφή την καλντέρα μας, το Αιγαίο μας αλλά και την εικόνα της πατρίδας μας σε όλο τον κόσμο.

 Φτάνουν πια τα διαπλεκόμενα επιχειρηματικά συμφέροντα, η διαπλοκή και η κρατική αδράνεια! Όχι άλλες ψεύτικες υποσχέσεις. Απαιτούμε αποκατάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.”


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ενδοκυκλαδικά: Το “Σαόνησος” θα αναχωρήσει τη Κυριακή (21/04) από τη Σύρο

Αλλαγή ημέρας και ώρας για το αυριανό δρομολόγιο του "Σαόνησος" - Πως είναι το πρόγραμμα

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

ΣΥΡΙΖΑ – Κασσελάκης: Το Σάββατο στη Σύρο, περιοδεία στο Αιγαίο

Λόγω Ευρωεκλογών ο Στέφανος Κασσελάκης ξεκινάει περιοδεία στο Αιγαίο.. Πότε θα βρίσκεται στις Κυκλάδες και δη στη Νάξο.

Νάξος: Μουσική και χορός στην υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας (video)

Πως υποδέχτηκε η Νάξος την Ολυμπιακή φλόγα (video)

Ελλάδα: Ανακοινώθηκαν οι “απάτητες” παραλίες, πόσες είναι στις Κυκλάδες; (πίνακας)

Υπεγράφη η ΚΥΑ με την οποία προσδιορίζονται οι 198 «απάτητες παραλίες». Δείτε τι απαγορεύεται σε αυτές.

Κ. Μπιζάς: “Τον Απρίλιο περιμένουμε περισσότερους από 40.000 επισκέπτες στο νησί”

ο τελευταίο διάστημα, ο Δήμος Πάρου έχει επιδοθεί σε εκστρατεία προβολής του νησιού μέσω επαφών με επαγγελματίες του Τουρισμού από σημαντικές αγορές του εξωτερικού που πραγματοποιήθηκαν με τις διαδικτυακές συναντήσεις του Αντιδημάρχου Τουρισμού Θοδωρή Μπιζά και μελών της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου.

Νάξος: Ποιος θα ανάψει με την Ολυμπιακή φλόγα τον βωμό στη Πορτάρα;

Εγιναν γνωστά τα ονόματα των οκτώ λαμπαδηδρόμων, οι οποίοι θα τρέξουν στη Νάξο στα πλαίσια της έλευσης της Ολυμπιακής φλόγας;

Κέα: Διήμερο (20-21 Απριλίου) εθελοντικής αιμοδοσίας

Ερχεται διήμερο εθελοντικής αιμοδοσίας στην Κέα.. Που και πότε;

Ολυμπιακή Φλόγα: Βασδέκη, Σοφικίτης και Neubauer μίλησαν με τα παιδιά της Νάξου

Διαδραστική συνάντηση με τα παιδιά και βράβευση σε Βασδέκη, Σοφικίτη και Neubauer (video)

Θα ορκιστεί στη… φυλακή αν εκλεγεί ο Μπελέρης;

Τι θα συμβεί με τον φυλακισμένο Φρέντι Μπελέρη εάν εκλεγεί Ευρωβουλευτής;

Princess Cruises: Ακύρωση επισκέψεων του “Sun Princess” στη Σαντορίνη

Το Sun Princess ακύρωσε τα δρομολόγια στη Σαντορίνη λόγω συνωστισμού κρουαζιερόπλοιων - Επιλέγει Χανιά

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Επίσκεψη από την πρωταθλήτρια Στίβου, Ολγα Βασδέκη

Οι Ολγα Βασδέκη, Βασίλης Σοφικίτης και Lennart Neubauer θα είναι τρείς από τους οκτώ λαμπαδηδρόμος της αυριανής δράσης από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου: Με εισήγηση Δημήτρη Λιανού, προσφυγή στη Δικαιοσύνη για τους αιγιαλούς

Στη Δικαιοσύνη προσφεύγει η ΠΕΔ για τον αιγιαλό και την παραλία - Ποια ήταν η πρόταση Δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρη Λιανού

Blue Star Ferries: Παράταση μίας ακόμη εβδομάδας για το “Blue Star 1”

Μία ακόμη εβδομάδα θα μείνει στη γραμμή της Παροναξίας το Blue Star 1....

Attica Group: Απέκτησε τρία ξενοδοχεία στις Κυκλάδες, εξετάζει κι άλλες εξαγορές ακινήτων

Τρίτο ξενοδοχείο στις Κυκλάδες απέκτησε η Attica Group - Εξετάζει περαιτέρω εξαγορές μονάδων σε νησιά που εξυπηρετεί με τον στόλο της

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι μέσω Περιφερειακού δρόμου

Ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Νάξου για την κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι της Νάξου - Που θα δέσει ο Σκοπελίτης

Cycladic Identity – Ιος: Ολοκληρώθηκε το πρώτο πρόγραμμa με τίτλο “Το βλέμμα της Νεότητας στις Κυκλάδες”

Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε την Κυριακή 31 Μαρτίου στους κατοίκους του νησιού

Νομική Αθηνών: Με οδηγό την Ναξιώτισσα Μαρία Μαργαρίτη κέρδισε Κέμπριτζ και Οξφόρδη!

Η Νομική Αθηνών νίκησε Κέμπριτζ και Οξφόρδη και πήρε το Α’ Βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό εικονικής δίκης - Ο ρόλος της Ναξιώτισσας Μαρίας Μαργαρίτη

Express Skopelitis: Μια μέρα σαν όλες τις άλλες….

To Express Skopelitis συνεχίζει το δρομολόγιό του...

Φόρτωμας σε Πιερρακάκη: “Να είναι πανέτοιμα τα σχολεία των Κυκλάδων τη νέα χρονιά”

Συνάντηση εργασίας Φίλιππου Φόρτωμα με τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη