Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΥπάλληλοι περιφέρειας ΠΝΑΙ: Ζητούν απογαλακτισμό από Σύρο

Υπάλληλοι περιφέρειας ΠΝΑΙ: Ζητούν απογαλακτισμό από Σύρο

|

Κατέθησαν μέσω επιστολής οι υπάλληλοι της περιφέρειας τις ππροτάσεις τους για την ορθή λειτουργία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και αυτό που ξεχωρίζει είναι η εκ νέου πρόταση για …απογαλακτισμό από τη Σύρο και τις Κυκλάδες

Με αφορμή τη δημοσιοποίηση του νομοσχεδίου που ρυθμίζει μεταξύ άλλων και θέματα των ΟΤΑ, ο σύλλογος υπαλλήλων της περιφέρειας νοτίου Αιγαίου (περιφερειακών ενοτήτων Δωδεκανήσου) έστειλε χτες στον υπουργό Εσωτερικών Παναγιώτη Κουρουμπλή  επιστολή με την οποία καταθέτει τις απόψεις του για το περιεχόμενό του. Μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι όποια νέα κρατική δομή δημιουργείται δεν θα πρέπει πάντα να βρίσκεται στην έδρα της περιφέρειας δηλαδή τη Σύρο,  και να ακολουθείται ο αυτοδιοικητικός χάρτης αλλά να λαμβάνονται υπόψη οι πραγματικές ανάγκες και οι δραστηριότητες της κάθε γεωγραφικής περιοχής. Μάλιστα ο σύλλογος φέρνει ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τη δημιουργία αυτοτελούς υπηρεσίας εποπτείας ΟΤΑ η οποία όπως υποστηρίζει πρέπει να δημιουργηθεί στη Ρόδο, έχοντας στην αρμοδιότητά της όλα τα νησιά, ή ακόμα και όλη την περιφέρεια αν αυτό κριθεί σκόπιμο να γίνει.
Αναλυτικά το περιεχόμενο της επιστολής που στάλθηκε στον υπουργό έχει ως εξής:
«Απόψεις ΣΥΠΝΑΠΕΔ επί του πολυνομοσχεδίου «Αυτοτελής Υπηρεσία εποπτείας ΟΤΑ, ρύθμιση θεμάτων ΟΤΑ και άλλες διατάξεις»
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Με το σχέδιο  νόμου του Υπουργείου σας, αποσαφηνίζονται διατάξεις και διαδικασίες, αρκετές από τις οποίες έχουν θετικό αντίκρισμα σε εργαζόμενους και πολίτες, αφού ικανοποιούν αιτήματα και διεκδικήσεις ετών. Ανάμεσά τους το άρθρο 39, παρ. 1, που δίνει την δυνατότητα σε συναδέλφους μας, που εργάζονται με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μερικής απασχόλησης, να μπορούν να ζητούν από τα Περιφερειακά Συμβούλια την αύξηση του ωραρίου εργασίας τους (έως τις 8 ώρες).  
Παρόμοια ρύθμιση είναι και η προβλεπόμενη στο άρθρο 21 «Νομική στήριξη υπαλλήλων Ο.Τ.Α.», «στις περιπτώσεις ποινικής δίωξης των εργαζομένων για αδικήματα που τους αποδίδεται ότι διέπραξαν κατά την ενάσκηση των καθηκόντων τους και με την προϋπόθεση  ότι δεν υπάρχει καταγγελία εκ μέρους της Υπηρεσίας».
Επίσης τα άρθρα: 84 (Δημοτικός Φόρος Δωδεκανήσου), 92 (θέματα προσωπικού ΔΕΥΑ), 143 (Μετονομασία Περιφερειακής Ενότητας Καρπάθου σε Περιφερειακή Ενότητα Καρπάθου – Κάσου) κ.ά.
Ωστόσο θεωρούμε απαραίτητο να τροποποιηθούν τα εξής :
• Άρθρο 1 – Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α. – Νέο Πλαίσιο
Έχουμε διατυπώσει εγγράφως πολλές φορές την άποψη ότι ο καθορισμός της έδρας της όποιας νέας κρατικής δομής δεν πρέπει να  ακολουθεί απαραίτητα τον αυτοδιοικητικό χάρτη, αλλά να συνεκτιμώνται πραγματικές ανάγκες και δραστηριότητες  (πληθυσμιακές, οικονομικές, προσβασιμότητας κλπ) της κάθε γεωγραφικής περιοχής.  
Εν προκειμένω για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου που εκτείνεται σε μια τεράστια θαλάσσια ζώνη από τις ακτές της Αττικής (Μακρόνησος) έως τα νότια παράλια της Τουρκίας (Καστελλόριζο) και αποτελείται από 79 νησιά, από τα οποία κατοικούνται τα 48. Για τον λόγο αυτό, επιβάλλεται η δημιουργία  Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α. με έδρα τη Ρόδο και με χωρική αρμοδιότητα τα νησιά του νομού Δωδεκανήσου ή και για ολόκληρη την Περιφέρεια στην περίπτωση που δεν κριθεί σκόπιμη η δημιουργία δυο Υπηρεσιών Εποπτείας Ο.Τ.Α.
Το ύψος του προϋπολογισμού της ΠΝΑι των 93.000.000,00€ περίπου είναι ιδιαίτερα ενδεικτικός  αφού τα 62.000.000,00€ αφορούν αποκλειστικά και μόνο τα Δωδ/σα και τα υπόλοιπα 31.000.000,00€ τις Κυκλάδες.
Εξάλλου η αποτελεσματικότερη λειτουργία των υπηρεσιών μας καθώς και των φορέων της Δωδ/σου, προϋποθέτει τη δυνατότητα άμεσης και ταχείας πρόσβασης τους στην υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ και κατ’ επέκταση του Ελεγκτή Νομιμότητας  και άμεσης επικοινωνίας τους με τα όργανα διοίκησής του, που στο κατατεθέν νομοσχέδιο κατά γενική ομολογία η σχεδιαζόμενη  διάρθρωση σε καμία περίπτωση δεν προάγει ούτε  εξασφαλίζει.
• Άρθρο 15 Ίδρυση αυτοτελούς γραφείου για θέματα αναπηρίας και ευπαθών κοινωνικών ομάδων στις έδρες των Περιφερειών.
Θεωρούμε πολύ θετική εξέλιξη την δημιουργία αυτοτελούς γραφείου για θέματα αναπηρίας και ευπαθών κοινωνικών ομάδων στις Περιφέρειες.
Εκφράζουμε όμως τη δυσαρέσκειά μας για τον τρόπο με τον οποίο ο νομοθέτης επιβάλλει τη χωροθέτηση της εν λόγω αυτοτελούς οργανικής μονάδας στην έδρα της Περιφέρειας.
Αναμφισβήτητος πλεονασμός η υπόδειξη του  χώρου σύστασης, αφού σε κάθε περίπτωση, η περιφερειακή αρχή διατηρεί το δικαίωμα να τροποποιήσει αποσπασματικά ή συνολικά τον οργανισμό  εσωτερικής λειτουργίας της, ακολουθώντας τις διαδικασίες που προβλέπει ο ν. 3852/2010.
Αφήστε επιτέλους να πνεύσει αυτοδιοικητικός άνεμος. Ο Περιφερειάρχης με το Περιφερειακό Συμβούλιο να κρίνουν και αποφασίσουν το τόπο σύστασης του με γνώμονα τις κοινωνικές, πληθυσμιακές ανάγκες και τις ιδιαίτερες συνθήκες της χωρικής αρμοδιότητας του.
Ενδεικτικά το ύψος του προϋπολογισμού της ΠΝΑι για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 136.000,00€ περίπου και κατανέμεται σε 93.000,00€ για τα Δωδ/σα και 43.000,00€ για τις Κυκλάδες.
Επίσης ο Νομός Δωδεκανήσου έχει το 61,80% του συνολικού πληθυσμού της Περιφέρειας. Η Π.Ε. της Ρόδου είναι εκείνη με τη μεγαλύτερη συμμετοχή στον συνολικό πληθυσμό της Περιφέρειας, αφού η Ρόδος κατέχει σχεδόν το 40% του συνολικού πληθυσμού της Περιφέρειας.
Επιπλέον οι δυο ακόλουθες Περιφερειακές Ενότητες με τη μεγαλύτερη συμμετοχή στο συνολικό πληθυσμό της Περιφέρειας είναι του Νομού Δωδεκανήσου. Συγκεκριμένα τη δεύτερη και την τρίτη θέση καταλαμβάνουν οι Περιφερειακές Ενότητες της Κω και της Καλύμνου αντίστοιχα.
• Άρθρο 21  Νομική στήριξη υπαλλήλων ΟΤΑ
Σε κάθε περίπτωση η νομική υποστήριξη των υπαλλήλων ΟΤΑ από δικηγόρους των Δήμων, Περιφερειών, τα νομικά πρόσωπα αυτών και τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, πρέπει να επεκταθεί  και για υποθέσεις αστικής ή διοικητικής φύσης, οι οποίες ανακύπτουν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους και υπό την ιδιότητά τους ως δημοσίων υπαλλήλων, ενώπιον των αστικών ή διοικητικών δικαστηρίων αντίστοιχα. Από εμπειρία ετών διαπιστώνουμε ότι η παραπομπή υπαλλήλων στην δικαιοσύνη για αδικήματα που τους αποδίδεται ότι διέπραξαν κατά την ενάσκηση των καθηκόντων τους, δεν εξαντλείται στην ποινική δίωξη, αλλά ακολουθούν περαιτέρω δικαστικές ενέργειες (άσκηση αγωγών κλπ) ενώπιον των αστικών ή διοικητικών δικαστηρίων για προφανείς λόγους  σκοπιμότητας και υστεροβουλίας.
Η δυσχερής οικονομική κατάσταση των συναδέλφων δεν επιτρέπει την νομική εκπροσώπηση τους, γεγονός που τους καθιστά ιδιαίτερα ευάλωτους σε τέτοιου είδους δικαστικές ενέργειες.
• Άρθρο 49  Θέματα Δημοτικών Αστυνομικών (προσωπική διαφορά)
Με την διατύπωση του άρθρου 49 δεν είναι ξεκάθαρο αν θα ικανοποιηθεί το αίτημά μας για επαναχορήγηση της υπερβάλλουσας μείωσης (προσωπική διαφορά) του άρθρου 29 του ν. 4024/2011 σε όλους τους συναδέλφους, όλων των κλάδων και ειδικοτήτων που μετατάχθηκαν στους Ο.Τ.Α. β΄ βαθμού, μιας και γίνεται συγκεκριμένη αναφορά μόνο στους Δημοτικούς Αστυνομικούς και τους Σχολικούς Φύλακες.
• Άρθρο 53 Επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας
Αποκλείει κατηγορίες εργαζομένων που δραστηριοποιούνται σε χώρους και αντικείμενα που επιβάλουν την καταβολή του επιδόματος (πχ. εργαζόμενους στην καθαριότητα των κτιρίων, τους εργαζόμενους στο πράσινο, τους εργαζόμενους στις υπηρεσίες υγείας –εμβόλια, Επόπτες Δημόσιας Υγείας, Κτηνιάτρους, Γεωτεχνικούς, Τεχνικούς, Εργαστηριακούς κτλ) που εμπλέκονται στη διαδικασία ελέγχων χώρων ΧΥΤΑ, Σφαγείων, ΧΑΔΑ, ΒΙΟΚΑ, Εγκαταστάσεις SEVESO κλπ χώρων μεγάλης επικινδυνότητας.
• Άρθρο 109 Τροποποίηση των άρθρων 10 και 11 του ν. 4336/2015
Δεν λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών περιφερειών, όταν τα δρομολόγια των πλοίων είναι πολλές φορές σπάνια, ιδιαίτερα κατά την χειμερινή περίοδο και οι συνθήκες μετακίνησης από νησί σε νησί εξαιρετικά δυσχερείς. Ο αποκλεισμός υπαλλήλου σε διάφορα νησιά και η αναγκαστική παραμονή και διανυκτέρευση του (ακόμα και για περισσότερες από μία – δύο ημέρες) σ’ αυτά, ιδιαίτερα την χειμερινή περίοδο, είναι συνηθισμένο φαινόμενο. Είναι δυνατόν μία μετακίνηση από τη Ρόδο σε άλλο νησί της ∆ωδεκανήσου, όταν ο υπάλληλος θα αναγκαστεί να επιστρέψει μετά τη μία η ώρα τη νύχτα να θεωρείται αυθημερόν, ή να μην έχει δικαίωμα διανυκτέρευσης στη μετακίνηση από τη Κάλυμνο στη Λέρο, γιατί η απόσταση είναι μικρότερη από τα 15 ν.μ.;
Γνωρίζετε ότι μια μετακίνηση από τη Ρόδο στην Αστυπάλαια απαιτεί τουλάχιστον 2 διανυκτερεύσεις (καθώς ακτοπλοϊκή σύνδεση υπάρχει μόνο μία φορά την εβδομάδα και αεροπορική κάθε δύο μέρες με το αεροπλάνο να κάνει στάση στην Κω, στην Κάλυμνο και στη Λέρο πριν προσγειωθεί στην Αστυπάλαια!); Γνωρίζετε ότι το κόστος της μετακίνησης ανέρχεται στα 268,60€ (148,60€ για αεροπορικά εισιτήρια και 120€ κόστος ξενοδοχείου) χωρίς να υπολογίζεται η ημερήσια αποζημίωση;
Για τους παραπάνω λόγους απαιτείται (για την πολυνησιακή Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου):
•    Να αποσυνδεθεί κάθε μετακίνηση από το όριο αποστάσεων και να θεωρείται εκτός έδρας με ολόκληρη αποζημίωση και με δικαίωμα διανυκτέρευσης (εάν απαιτείται).
•    Να αυξηθεί το όριο των ημερών εκτός έδρας τουλάχιστον στις εκατό (100) ημέρες, χωρίς να προσμετρούνται σε αυτές, οι εκτός έδρας μετακινήσεις οι οποίες αφορούν επιμόρφωση του υπαλλήλου (ημερίδες, σεμινάρια, επιστημονικά συνέδρια κτλ).
•    Να μην υπάρχει περιορισμός στο βαθμό και στην ειδικότητα του υπαλλήλου που μετακινείται, αφού απαιτούνται επιπλέον μετακινήσεις εκτός έδρας για επιβλέψεις, αυτοψίες και ελέγχους από όλες τις ειδικότητες.
•    Να γίνεται προπληρωμή των εξόδων μετακίνησης και διαμονής των υπαλλήλων, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στα έξοδα, που απαιτούνται.
•    Να αυξηθεί το ποσό των εξόδων διανυκτέρευσης σε 80 ευρώ ανά διανυκτέρευση για την καλοκαιρινή περίοδο.
κύριε Υπουργέ
Θεωρούμε ότι είναι ανάγκη να ρυθμιστούν θετικά όλα τα παραπάνω ζητήματα των εργασιακών μας σχέσεων, που έχουμε διατυπώσει με μια σειρά εγγράφων  μας και τα οποία αποτελούν πάγια αιτήματά μας”.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Εκτακτο – Νάξος: Δεν “είδε” το αεροπλάνο της Olympic Air το αεροδρόμιο και γύρισε Αθήνα

Λόγω των καιρικών συνθηκών δεν μπόρεσε να προσγειωθεί το αεροσκάφος της Olympic Air το αεροδρόμιο της Νάξου - Επέστρεψε στην Αθήνα

Νάξος – ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Απόλυτα επιτυχημένο το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης (photo)

Η VOM ολοκλήρωσε με επιτυχία το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης στη ΛΕ.ΜΟ.Ν Νάξου (photo)

ΠΝΟ: Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά (Μεγάλη Τετάρτη)

Δεμένα τα πλοία την Τετάρτη 1η Μαΐου – Απεργία της ΠΝΟ (διαβάστε την ανακοίνωση)

ΥΠΑΑΤ: Σε ισχύ από σήμερα η Κάρτα του Αγρότη

Θα διατεθεί στους παραγωγούς, δικαιούχους αγροτικών επιδοτήσεων, μόνο με την αίτηση του ενδιαφερομένου προς τη συνεργαζόμενη τράπεζα που τηρεί τον λογαριασμό του

Πάσχα: Εκπτώσεις για την μετακίνηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα

Ελληνική Βουλή: Ο πρώην βουλευτής των “Σπαρτιατών”, Φλώρος, γρονθοκόπησε τον Γραμμένο της “Ελληνικής Λύσης”

Πρωτοφανές επεισόδιο με πρωταγωνιστή τον πρώην βουλευτή των Σπαρτιατών Κωνσταντίνο Φλώρο σημειώθηκε στη Βουλή, όταν γρονθοκόπησε τον βουλευτή της Ελληνικής Λύσης, Βασίλη Γραμμένο.

Πώς έλιωσε ο (εκκλησιαστικός) πάγος με την κυβέρνηση

Βρέθηκε η χρυσή τομή... Ποιες ήταν οι κατάλληλες κινήσεις

Σίφνος: Το “Αρτεμις” νικήθηκε από τη Σοροκάδα, το “Ανεμος” κατάφερε και έδεσε (video)

Τρίτη 23 Απριλίου και στο λιμάνι της Σϊφνου με 11 μποφόρ οι ναυτικοί μας τα είδαν.,. όλα. Το "Αρτεμις" δεν τα κατάφερε, το "Ανεμος" μπήκε στο λιμάνι με τη 3η προσπάθεια (video)

Deadpool & Wolverine ενώνουν τις δυνάμεις τους, προσφέρουν γέλιο και θέαμα (video)

Ράιαν Ρέινολντς και Χιου Τζάκμαν ενώνουν τις δυνάμεις τους στο τρέιλερ της ταινίας - Το φιλμ της Marvel θα κυκλοφορήσει στις 26 Ιουλίου

Αττική: Κίνδυνος να χαθούν οι μέλισσες σε λιγότερο από 20 μέρες (!!!)

Η αντιπυρική περίοδος εξοντώνει τις μέλισσες: «Σε 20 ημέρες δεν θα υπάρχουν μελίσσια στην Αττική»

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

Νάξος: Μουσική και χορός στην υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας (video)

Πως υποδέχτηκε η Νάξος την Ολυμπιακή φλόγα (video)

Ολυμπιακή Φλόγα: Βασδέκη, Σοφικίτης και Neubauer μίλησαν με τα παιδιά της Νάξου

Διαδραστική συνάντηση με τα παιδιά και βράβευση σε Βασδέκη, Σοφικίτη και Neubauer (video)

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Επίσκεψη από την πρωταθλήτρια Στίβου, Ολγα Βασδέκη

Οι Ολγα Βασδέκη, Βασίλης Σοφικίτης και Lennart Neubauer θα είναι τρείς από τους οκτώ λαμπαδηδρόμος της αυριανής δράσης από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Νάξος: Ποιος θα ανάψει με την Ολυμπιακή φλόγα τον βωμό στη Πορτάρα;

Εγιναν γνωστά τα ονόματα των οκτώ λαμπαδηδρόμων, οι οποίοι θα τρέξουν στη Νάξο στα πλαίσια της έλευσης της Ολυμπιακής φλόγας;

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι μέσω Περιφερειακού δρόμου

Ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Νάξου για την κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι της Νάξου - Που θα δέσει ο Σκοπελίτης

Νομική Αθηνών: Με οδηγό την Ναξιώτισσα Μαρία Μαργαρίτη κέρδισε Κέμπριτζ και Οξφόρδη!

Η Νομική Αθηνών νίκησε Κέμπριτζ και Οξφόρδη και πήρε το Α’ Βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό εικονικής δίκης - Ο ρόλος της Ναξιώτισσας Μαρίας Μαργαρίτη

CaptainBook: Σούπερ χρηματοδότηση 2 εκατ. ευρώ από επενδυτή

Η χρηματοδότηση των 2 εκατομμυρίων ευρώ, θα συμβάλει ουσιαστικά στην επέκταση των υπηρεσιών της και εκτός των αγορών όπου έχει ήδη παρουσία, όπως η αγορά των ΗΠΑ από όπου προέρχεται το 30% των εσόδων της

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia- Play Offs: Με σούπερ Χαρούνι, άλωσε τη Βούλα και βλέπει τελικό ανόδου

Εντυπωσιακός ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia κέρδισε τον Πρωτέα Βούλας (74-64) και το Σάββατο ετοιμάζεται για το παιχνίδι - τελικό... Αγωνία για τους τραυματίες παίκτες....

SeaJets: Με το SuperRunner Jet θα φτάσει έως το Κουφονήσι

Δρομολογείται σε άκρως τουριστική γραμμή το Superunner Jet από το Πάσχα και για όλη την περίοδο - Σε ποια νησιά θα το δούμε φέτος