Ε όχι και δύο πτήσεις την εβδομάδα;

Η αλήθεια είναι ότι η Κυβέρνηση να μειώσει το κόστος των άγονων αεροπορικών γραμμών. Πιέζεται και από την Ευρωπαϊκή Ενωση που ζητάει την είσοδο ξένων αεροπορικών εταιρειών. Οπότε είναι λογικό να υπάρχουν σχέδια... Και αυτά τα σχέδια εξορθολογισμού είναι γνωστά. Ακόμη και για ακτινωτές γραμμές που θα συνδέουν περισσότερα από ένα νησιά έχουμε ακούσει. Ομως, η ουσία είναι ότι ποτέ δεν τα είδαμε έστω και σε μορφή μακέτας, Το βράδυ της Δευτέρας (09/05) στη Σύρο και στο Δημοτικό Συμβούλιο ακούστηκε και συζητήθηκε το σχέδιο της ανανέωσης των συμβάσεων για τις 28 άγονες αεροπορικές γραμμές που γνωστοποίησε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, στις οποίες ανήκουν και οι τέσσερις γραμμές των Κυκλάδων, των νησιών Σύρου, Μήλου, Νάξου και Πάρου. Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, αποφάσισε την παράταση από την 1η Οκτωβρίου 2016 και την τροποποίηση των υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας, που έχουν επιβληθεί σε 28 τακτικές αεροπορικές γραμμές στο εσωτερικό της Ελλάδας, θέτοντας το παρόν σχέδιο σε διαβούλευση.

Το σχέδιο προβλέπει τη μείωση της επιδότησης περίπου κατά 50%, γεγονός που περιορίζει κατά το ήμισυ τα δρομολόγια που επιδοτούνται. Η μείωση αυτή δεν συνεπάγεται μείωση των δρομολογίων που εκτελούνται κατά τη διάρκεια του έτους, αλλά του αριθμού αυτών που λαμβάνουν την επιδότηση.

Προς αντιμετώπιση των αεροπορικών δεδομένων, όπως αυτά διαμορφώνονται για τα 4 νησιά των Κυκλάδων, ο Δήμαρχος Σύρου-Ερμούπολης, Γιώργος Μαραγκός, ενημερώνοντας σχετικά κατά τη προχθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, γνωστοποίησε την απόφαση των 4 δημάρχων και του Επιμελητηρίου Κυκλάδων να προβούν από κοινού στις απαιτούμενες ενέργειες. Εκ μέρους του Δημάρχου δεν αποκλείστηκε η περίπτωση να υπάρξει από πλευράς τους η κατάθεση μίας αντιπρότασης επί της σύμβασης που βρίσκεται σε διαβούλευση, η οποία θα επικεντρώνει στην αναγκαιότητα κάλυψης μέσω επιδότησης των χειμερινών αεροπορικών συνδέσεων.

Αυτό διότι κατά τους θερινούς μήνες παρατηρείται μία ικανοποιητική πληρότητα των γραμμών αυτών, λόγω της αυξημένης επισκεψιμότητας των νησιών, γεγονός που δεν καθιστά τόσο αναγκαία την επιδότηση. Το επόμενο διάστημα και μετά τις συνεννοήσεις με τα άλλα νησιά και το Επιμελητήριο, ο Δήμαρχος δεσμεύτηκε να γνωστοποιήσει και να ενημερώσει σχετικά με τις αποφάσεις που θα λάβουν για τον καλύτερο και αποδοτικότερο τρόπο αντίδρασης ώστε να επιτευχθεί «το μέγιστο δυνατό για το νησί αλλά και για το νομό». Στην χθεσινή έκδοση της εφημερίδας "Κοινή Γνώμη" υπάρχει και το σχέδιο για τις πτήσεις, την τιμολογιακή πολιτική και ότι χρειάζεται να ξέρουμε για το ..μέλλον. 

Συχνότητα πτήσεων

Η ελάχιστη συχνότητα πτήσεων και οι ελάχιστες προσφερόμενες θέσεις εβδομαδιαίως ανά γραμμή είναι:

Αθήνα – Μήλος: Τέσσερις (4) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 120 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη χαμηλή περίοδο.

Πέντε (5) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 150 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη μέση περίοδο.

Επτά (7) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως με ένα σύνολο 210 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά την υψηλή θερινή περίοδο.

Αθήνα – Νάξος: Δύο (2) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 60 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη χαμηλή περίοδο.

Τρεις (3) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 90 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη μέση περίοδο.

Έξι (6) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 180 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά την υψηλή θερινή περίοδο.

Αθήνα – Πάρος: Επτά (7) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 140 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη χαμηλή περίοδο.

Δέκα (10) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 200 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη μέση περίοδο.

Δεκατέσσερις (14) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως με ένα σύνολο 280 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά την υψηλή θερινή περίοδο.

Αθήνα – Σύρος: Τρεις (3) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 60 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Ως χαμηλή περίοδος λογίζονται οι μήνες Νοέμβριος, Δεκέμβριος, Ιανουάριος, Φεβρουάριος και Μάρτιος.

Ως μέση περίοδος λογίζονται οι μήνες Απρίλιος, Μάιος και Οκτώβριος και ως υψηλή θερινή περίοδος λογίζονται οι μήνες Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος και Σεπτέμβριος.

Σε περίπτωση που οι πτήσεις δεν εκτελεσθούν λόγω μετεωρολογικών συνθηκών, θα πρέπει να εκτελούνται κατά τις αμέσως επόμενες ημέρες, κατά τρόπο ώστε να ικανοποιείται η εβδομαδιαία ζήτηση, λαμβάνοντας υπόψη τις ελάχιστες εβδομαδιαίως προσφερόμενες θέσεις που προβλέποντα.

Ωράρια και ναύλοι

Όσον αφορά στα ωράρια εκτέλεσης των δρομολογίων οι αφίξεις/αναχωρήσεις των δρομολογίων προς/από τα αεροδρόμια μη εικοσιτετραώρου λειτουργίας θα πρέπει να πραγματοποιούνται πριν από τις 18:30 κατά την χειμερινή περίοδο ΙΑΤΑ και πριν από τις 21:00 κατά τη θερινή περίοδο.

Τα δρομολόγια της Παρασκευής και Κυριακής θα πρέπει να πραγματοποιούνται απογευματινές ώρες. Στις περιπτώσεις εκτέλεσης 2 ή 3 εβδομαδιαίων δρομολογίων, αυτά δεν πρέπει να εκτελούνται σε συνεχόμενες ημέρες της εβδομάδας.

Όσον αφορά στους ναύλους η τιμή αναφοράς απλής διαδρομής οικονομικής θέσης δεν μπορεί να υπερβαίνει τα ποσά όπως αυτά ορίζονται.

Στις γραμμές Αθήνα – Σύρος και Αθήνα – Μήλος, η μέγιστη τιμή ναύλου χαμηλής και μέσης περιόδου είναι 55 ευρώ και μέγιστη τιμή ναύλου υψηλής θερινής περιόδου στα 70 ευρώ.

Στις γραμμές Αθήνα – Νάξος και Αθήνα – Πάρος, η μέγιστη τιμή ναύλου χαμηλής και μέσης περιόδου είναι 65 ευρώ και μέγιστη τιμή ναύλου υψηλής θερινής περιόδου στα 80 ευρώ.

Οι ανωτέρω τιμές μπορούν να αυξηθούν σε περίπτωση απρόβλεπτης αύξησης του κόστους λειτουργίας της γραμμής, για την οποία δεν ευθύνεται ο αερομεταφορέας. Η αύξηση αυτή κοινοποιείται στον αερομεταφορέα που εκμεταλλεύεται τη γραμμή και τίθεται σε ισχύ μετά τη δημοσίευσή της από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Υποβολή προσφορών

Εάν κανένας αερομεταφορέας δεν έχει εκδηλώσει εγγράφως μέχρι την 30 Ιουλίου 2016 στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, Διεύθυνση Αεροπορικής Εκμετάλλευσης, την πρόθεσή του για εκτέλεση τακτικών πτήσεων σε μία ή περισσότερες από τις ανωτέρω γραμμές και χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, η Ελλάδα έχει αποφασίσει, να περιορίσει από 1ης Οκτωβρίου 2016 έως 30 Σεπτεμβρίου 2020 την πρόσβαση σε ένα μόνον αερομεταφορέα για κάθε μια ή περισσότερες από τις ανωτέρω γραμμές και να χορηγήσει, κατόπιν πρόσκλησης υποβολής προσφορών, το δικαίωμα εκμετάλλευσης των γραμμών αυτών από την 1η Οκτωβρίου 2016.

Κριτήριο επιλογής μεταξύ των αερομεταφορέων, που κρίνεται ότι είναι σε θέση να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη και σύμφωνα με τις επιβληθείσες υποχρεώσεις παροχή των υπηρεσιών για κάθε προκηρυχθείσα γραμμή, είναι το χαμηλότερο αιτούμενο συνολικό οικονομικό αντιστάθμισμα για τη γραμμή αυτή.

To μέγιστο καταβλητέο οικονομικό αντιστάθμισμα ετησίως ανά γραμμή καθορίζεται για τη γραμμή Αθήνα - Μήλος στο ποσό των 1.000.000 ευρώ, για τη γραμμή Αθήνα - Νάξος στο ποσό των 400.000 ευρώ, για τη γραμμή Αθήνα - Πάρος στο ποσό των 12.000 ευρώ και για τη γραμμή Αθήνα - Σύρος στο ποσό των 200.000 ευρώ.

Σε περίπτωση ισοδύναμων προσφορών ή προσφορών χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, ως κριτήρια επιλογής μεταξύ αερομεταφορέων για την κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού, που θα λαμβάνονται υπόψη είναι οι προτεινόμενες τιμές των ναύλων, ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων και η συχνότητα δρομολογίων εβδομαδιαίως καθώς και το δίκτυο πωλήσεων, η δυνατότητα σύνδεσης με γραμμές του εξωτερικού, η αξιοπιστία του αερομεταφορέα σε προηγούμενη ανάθεση εκμετάλλευσης γραμμών παροχής δημόσιας υπηρεσίας και η οικονομική κατάσταση του αερομεταφορέα.

Η σύμβαση θα αρχίσει να ισχύει από την 1η Οκτωβρίου 2016 και λήγει σε κάθε περίπτωση την 30η Σεπτεμβρίου 2020.