Αποψη - Δ. Γάκης: Οι λόγοι απεργίας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

Οι υπάλληλοι της Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας  με 24ωρη Απεργία την Πέμπτη 15 Οκτωβρίου  συμμετέχουν στην απεργία της ΑΔΕΔΥ και  ζητούν την απόσυρση του  νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη σύσταση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) το οποίο καταργεί τις Κρατικές Αεροπορικές Αρχές (  Γραφεία Αερολιμενικού Ελέγχου ) και τον κρατικό έλεγχο, σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας και προωθεί την ιδιωτικοποίηση του έλεγχου εναέριας κυκλοφορίας της χώρας  μετατρέποντας τον σε Ν.Π.Δ.Δ.  .

Τόσο οι  Κρατικές Αεροπορικές Αρχές (  Γραφεία Αερολιμενικού Ελέγχου ) όσο και ο εθνικός  έλεγχος της  εναέριας κυκλοφορίας της χώρας  μας αποτελούν βασικούς πυλώνες της Εθνικής Άμυνας της πατρίδας μας και δεν μπορούν  να καταργούνται ούτε να σχεδιάζεται  η ιδιωτικοποίηση τους . Τα ελληνικά αεροδρόμια δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν  σε τυχόν έκτακτες καταστάσεις που μπορεί να ανακύψουν σε σχέση με τα εθνικά μας θέματα και κινδυνεύει η Εθνική άμυνα της πατρίδας μας σε μια χρονική περίοδο που η προκλητικότητα της Τουρκίας έχει ξεπεράσει κάθε όριο.

Αρκεί να φανταστούμε  πόσο επικίνδυνα  θα  ήταν τα λιμάνια  της χώρας  μας αν υπάρξει  κατάργηση του Λιμενικού Σώματος.  Ανάλογα η κατάργηση των  Κρατικών Αεροπορικών Αρχών (  Γραφεία Αερολιμενικού Ελέγχου ) στα αεροδρόμια   θα επηρεάσει άμεσα την ασφάλεια των πτήσεων και την ασφάλεια  των Ελλήνων και ξένων ταξιδιωτών κάνοντας τα αεροδρόμια  μας ανασφαλή .  

Η μετατροπή της ΥΠΑ σε Ν.Π.Δ.Δ. σημαίνει ότι  θα χάνει το ταμείο του κράτος έσοδα  από 180 εως 280 εκατομμύρια  ευρώ κάθε  χρόνο μειώνοντας τα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού και θα χρειαστούν νέοι φόροι για να αντισταθμιστούν.

Μέχρι τώρα οι κατά τόπους Κρατικές Αεροπορικές Αρχές ( Αθήνας Σαντορίνης, Μυκόνου, Σύρου Πάρου ,Νάξου, Μίλου   κ.λ.π.) δέχονται πληθώρα καταγγελιών από επιβάτες-καταναλωτές σχετικά με άρνηση επιβίβασης, ματαίωση ή μεγάλη καθυστέρηση πτήσης, διερευνούν κάθε καταγγελία ατομικά και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα εκδίδουν πόρισμα, βεβαιώνοντας συχνά παραβάσεις σε βάρος των αερομεταφορέων. χορηγούν άμεσα  και επιτόπου βεβαιώσεις ματαίωσης ή καθυστέρησης της πτήσης και φροντίζουν άμεσα για την ικανοποίηση των δικαιωμάτων επιβατών (π.χ. υποχρεώνει την εταιρεία στην άμεση παροχή γεύματος κ.λπ.).  Όλα αυτά όμως θα αποτελούν παρελθόν !

Ο καταναλωτής στα αεροδρόμια, δεν θα μπορεί να απευθύνεται στην  Κρατική Αεροπορική Αρχή (  Γραφείο Αερολιμενικού Ελέγχου ) του αερολιμένα για την προστασία των δικαιωμάτων του, αφού οι Αεροπορικές Αρχές των αεροδρομίων καταργούνται!

Σύμφωνα με το άρθρο 30 του νομοσχέδιου η νέα ολιγομελής και Αθηνοκεντρική Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας)  θα δέχεται καταγγελίες από τους επιβάτες-καταναλωτές, για τις οποίες θα μπορεί κατόπιν αξιολόγησης της βαρύτητας εκάστης καταγγελίας να απαντήσει εντός τριών μηνών.  Η προθεσμία δε αυτή μπορεί να παραταθεί για άλλους τρεις (3) μήνες !

Φανταστείτε δηλαδή να ματαιωθεί η πτήση του  στον Αερολιμένα της Σαντορίνης  και ο επιβάτης να μην μπορεί να ζητήσει επί τόπου συνδρομή για τα νόμιμα δικαιώματά του από καμία αρμόδια Κρατική Αεροπορική Αρχή, να πρέπει να υποβάλει καταγγελία στην Αθήνα και να περιμένει έξι ολόκληρους μήνες για το αυτονόητο δικαίωμα για αποζημίωση.

Ο Αν. Γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών Υπαλλήλων Υ.Π.Α.

Αν. Αερολιμενάρχης Θήρας

Γάκης Δημήτρης

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News