Ελλάδα: Αιφνιδιαστική επίσκεψη Βρούτση στον ΕΦΚΑ

Αιφνιδιαστική και απροειδοποίητη επίσκεψη πραγματοποίησε στο κτίριο του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) στην οδό Σολωμού (πλατεία Κάνιγγος) ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Γιάννης Βρούτσης, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Νότη Μηταράκη.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας, «τόσο στους διαδρόμους, όσο και μέσα στα γραφεία, ωστόσο, βρέθηκαν αντιμέτωποι με θλιβερές εικόνες ταλαιπωρημένων και αγανακτισμένων πολιτών που στέκονταν επί ώρες στις ουρές, προκειμένου να καταθέσουν τα απαραίτητα έγγραφα προς συνταξιοδότηση. Επίσης, διαπίστωσαν τόσο το μεγάλο φόρτο εργασίας των υποστελεχομένων γραφείων εξυπηρέτησης, αλλά και το πρόχειρο τρόπο με τον οποίο στοιβάζονταν εκτεθειμένες χιλιάδες αιτήσεις συνταξιοδότησης».

Κατά την επίσκεψη, που συνολικά κράτησε δύο ώρες, οι υπουργοί συνομίλησαν τόσο με συνταξιούχους, όσο και με εργαζόμενους του ΕΦΚΑ από όλες τις βαθμίδες, για να εξακριβώσουν τα αίτια αυτής της απελπιστικής κατάστασης. Ο κ. Βρούτσης επανέλαβε για ακόμα μία φορά τη δέσμευση της κυβέρνησης, «ώστε να σταματήσει αυτό το απαράδεκτο φαινόμενο, το οποίο εντάθηκε επί της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου» και υποσχέθηκε ότι, μέχρι την 1η Ιουνίου του 2020, το 34% των συντάξεων θα εκδίδονται ψηφιακά και, μέχρι και το 2021, το ποσοστό αυτό θα φτάσει το 90% των συντάξεων που απονέμονται.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Βρούτσης, μετά την επίσκεψη, τόνισε τα εξής: «Δυστυχώς, η κατάσταση με τις εκκρεμείς συντάξεις είναι πολύ διαφορετική από αυτή που πιστεύαμε. Σύμφωνα με έγγραφα των αρμόδιων υπηρεσιών του ΕΦΚΑ, μέχρι τις 31/1/2019, οι εκκρεμείς συντάξεις-υποθέσεις μόνο του δημοσίου τομέα ανέρχονται περίπου στις 160.000. Εάν τις αθροίσουμε με τις 230.000 του ιδιωτικού τομέα, το νούμερο που βγαίνει, ανέρχεται περίπου στις 400.000 εκκρεμείς συντάξεις-υποθέσεις. Και τα στοιχεία αυτά, χωρίς να γνωρίζουμε ακόμα το ακριβές μέγεθος των εκκρεμών συντάξεων-υποθέσεων από τον ΕΦΚΑ, το οποίο δυστυχώς αναμένεται να είναι ακόμα μεγαλύτερο.

Επίσης, διαπιστώσαμε το πολύ μεγάλο χρόνο απονομής των συντάξεων, ο οποίος μπορεί να φτάσει και τα τρία χρόνια αναμονής! Στο τέλος του 2014, είχαμε έτοιμο το ηλεκτρονικό σύστημα ΑΤΛΑΣ, το οποίο έθετε τις βάσεις για την έκδοση των συντάξεων ψηφιακά, μειώνοντας σημαντικά το χρόνο απονομής της σύνταξης. Η προηγούμενη ηγεσία, ωστόσο, δεν προχώρησε προς αυτήν την κατεύθυνση και δεν αξιοποίησε το σημαντικό μας έργο. Έτσι, μοιραία, οδηγηθήκαμε ξανά σε εικόνες και καταστάσεις που δεν τιμούν ένα σύγχρονο κράτος.

Θα πρέπει να τονίσω, τέλος, τη συγκινητική και ηρωική προσπάθεια των εργαζομένων του ΕΦΚΑ να ανταποκριθούν στις χιλιάδες αιτήσεις και να εξυπηρετήσουν τον κόσμο. Σε πρώτη φάση, θα προχωρήσουμε στην κάλυψη των κενών του στελεχιακού δυναμικού του ΕΦΚΑ, για να λύσουμε βραχυχρόνια το πρόβλημα των ουρών στα καταστήματα.

Σε δεύτερη φάση, όμως, προχωρούμε στην ψηφιοποίηση των συντάξεων, μέσω του συστήματος ΑΤΛΑΣ, απλοποιώντας τον τρόπο και εκμηδενίζοντας το χρόνο απονομής των συντάξεων. Η μεταρρύθμιση του ψηφιακού μετασχηματισμού του υπουργείου Εργασίας στον τομέα απονομής των συντάξεων ξεκινάει άμεσα και θα ολοκληρωθεί μέσα σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα που θα παρουσιάσουμε»

Και ντου στο τηλεφωνικό κέντρο .

Από τη πλευρά του, ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Νότης Μηταράκης, έκανε επίσκεψη στο τηλεφωνικό κέντρο του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), έπειτα από επανειλημμένες προσπάθειες να επικοινωνήσει με το "1555" και είχε συνομιλία με υπαλλήλους που είναι επιφορτισμένοι με την έκδοση συντάξεων ελευθέρων επαγγελματιών, αλλά και με πολίτες.

Έπειτα από την επίσκεψη, ο κ. Μηταράκης δήλωσε: «Οι ελλείψεις που έχει ο ΕΦΚΑ σε υλικοτεχνικές υποδομές και τεχνολογία είναι τραγικές. Το τηλεφωνικό κέντρο δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τον όγκο των κλήσεων των πολιτών. Στερείται λύσεων και σε θέματα λογισμικού και σε θέματα hardware. Παράλληλα, οι συνθήκες εργασίας εντός του κτιρίου είναι απαράδεκτες. Προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η άμεση ψηφιοποίηση των δεδομένων, για να προχωρήσουμε στην ηλεκτρονική έκδοση των συντάξεων και η ενίσχυση των υποδομών για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων. Το επίκεντρό μας είναι οι πολίτες» .

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ