Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΕΛΤΑ: Κόβει 250 υποκαταστήματα, θα επηρεάσει τα νησιά του Αιγαίου;

ΕΛΤΑ: Κόβει 250 υποκαταστήματα, θα επηρεάσει τα νησιά του Αιγαίου;

|

Σχέδιο επιχειρησιακού σχεδιασμού για την περίοδο 2018 – 2021 που αφορά τα ΕΛΤΑ, προτείνει μείωση του μόνιμου προσωπικού κατά 2.100 θέσεις εργασίας (από 5.900 σήμερα) και κλείσιμο υποκαταστημάτων (από 700 σε 450) 

Η αρνητική πορεία όλων των προηγούμενων ετών, σε συνδυασμό με ορισμένες «καταστροφικού» χαρακτήρα αποφάσεις της προηγούμενης διοίκησης, φέρνει τη νέα διοίκηση των ΕΛΤΑ προ τετελεσμένων. Η διορισμένη από το υπερταμείο διοίκηση καλείται να βάλει «βαθιά το μαχαίρι» στην εταιρεία περιορίζονται κατά 1/3 τόσο τις θέσεις εργασίας όσο και τα σημεία παρουσίας (καταστήματα) στη χώρα.

Το σχέδιο στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδιασμού για την περίοδο 2018-2021 που παρουσίασε η βρετανική εταιρεία συμβούλων PriceWaterhouseCoopers (PWC), κατά παραγγελία της νέας διοίκησης των ΕΛΤΑ, προτείνει σειρά μέτρων εξυγίανσης της επιχείρησης, εκ των οποίων το πιο σημαντικό είναι η περικοπή του κόστους λειτουργίας της κατά 83 εκατ. μέχρι το 2021. Για να επιτευχθεί αυτό, θα απαιτηθεί η μείωση του μόνιμου προσωπικού κατά 2.100 θέσεις εργασίας (από 5.900 σήμερα) και τη μείωση των καταστημάτων σε 450 από 700 σήμερα.

Νησιωτικότητα 

Το σχέδιο αναμένεται να υιοθετηθεί στην επόμενη συνεδρίαση του Δ.Σ. των ΕΛΤΑ με κύριο στόχο την ανακοπή της ολοένα και πιο ολισθηρής προς τη χρεοκοπία πορεία της επιχείρησης. Μάλιστα, τα μέτρα που προτείνονται έχουν τέτοιο επείγοντα χαρακτήρα, που η εφαρμογή τους σε ποσοστό 80% έως 90% ζητείται από το α΄ εξάμηνο του 2019. Ετσι η αποχώρηση των 1.806 εργαζομένων από τους 2.100 στην τριετία ζητείται από τον ερχόμενο Ιούνιο.

«Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι προβλέπονται, χονδρικά, 2.500 απολύσεις από το μόνιμο προσωπικό των ΕΛΤΑ που σήμερα έχει στο δυναμικό του 5.900 εργαζόμενους. Για τα υποκαταστήματα αυτό που, προφορικά, μας μεταφέρθηκε είναι ότι θα μείνουν περίπου 415 από τα 700 που έχει σήμερα το δίκτυο» λέει στο TheNewspaper.gr ο Γιώργος Βασιλόπουλος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ). Σύμφωνα με την Ομοσπονδία των ταχυδρομικών, περιμένουν εδώ και δυο μήνες να έχουν έγγραφη ενημέρωση, ώστε να γνωρίζουν τί σχεδιάζεται για το μέλλον των εργαζομένων στα ΕΛΤΑ, όμως μέχρι σήμερα δεν έχουν τίποτε στα χέρια τους. 

Πάγια θέση της ΠΟΣΤ είναι ότι δεν μπορούν να γίνουν περικοπές, και δη τόσο «αιματηρές», καθώς τα ΕΛΤΑ έχουν συμβατικές υποχρεώσεις και πρέπει να τηρούν πολύ αυστηρές προδιαγραφές στη λειτουργία τους. Και βέβαια, εδώ τίθεται το ερώτημα: τι θα γίνει στη Νησιωτική Ελλάδα, όπου έως τώρα βλέπουμε νησιά να έχουν μόλις ένα υποκατάστημα και συχνά δεν λειτουργούν αυτά εξαιτίας απουσίας υπαλλήλων. Θα κλείσουν και στα νησιά του Αιγαίου ή θα υπάρξει διαφορετική πολιτική ελέω “νησιωτικότητας”; 

Πως φτάσαμε έως εδώ 

Τι συνέβη όμως για να βρεθεί το πρώην μονοπώλιο των ταχυδρομικών υπηρεσιών εκτός αγοράς; Εκτός από τις παθογένειες που συνοδεύουν μια δημόσια επιχείρηση (υπεράριθμο προσωπικό, απουσία αξιοκρατίας, χαμηλή παραγωγικότητα), οι διοικήσεις των ΕΛΤΑ απέτυχαν σε δύο βασικά ζητήματα. Πρώτον, δεν μετασχημάτισαν την επιχείρηση σε μια εποχή που όλοι ανταλλάσσουν ηλεκτρονικά μηνύματα –και όχι χάρτινες επιστολές– και, δεύτερον, ρισκάρισαν την εμπιστοσύνη που προκαλούσε το όνομα των ΕΛΤΑ. Αναφορικά με το τελευταίο, η υπόθεση των οφειλών της ΔΕΗ, τον περασμένο Μάιο, αποτέλεσε τεράστια κρίση εμπιστοσύνης για το σήμα (brand) των ΕΛΤΑ. Ενας φορέας που μέχρι πριν από λίγα χρόνια αποτελούσε συνώνυμο της τραπεζικής εμπιστοσύνης, όχι μόνον δεν αποπλήρωνε στη ΔΕΗ τις καταβολές που πραγματοποιούσε το κοινό στα γκισέ των καταστημάτων του, αλλά επιπλέον ζημίωνε πολλαπλώς τους πελάτες των δύο επιχειρήσεων. Οι συνεπείς πελάτες της ΔΕΗ που εξοφλούσαν τους λογαριασμούς τους στα ΕΛΤΑ, όχι μόνον έχαναν την έκπτωση του 15% που προσέφερε η ΔΕΗ στους καλοπληρωτές της, αλλά επιπλέον λάμβαναν αυξημένους λογαριασμούς, λόγω προσαυξήσεων που επέβαλε η ηλεκτρική επιχείρηση στην καθυστέρηση εξόφλησης.

Αυτή η απόφαση της προηγούμενης διοίκησης των ΕΛΤΑ ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Η τελευταία «εκβίασε» την αποπληρωμή άλλων οφειλών του δημοσίου τομέα, εις βάρος των καταναλωτών και της ΔΕΗ προκαλώντας, εκτός από την μήνιν των πελατών της, και την εισαγγελική παρέμβαση. Ετσι το υπερταμείο, σε συνεργασία με την κυβέρνηση, δεν άργησε και τον περασμένο Ιούνιο προχώρησε στην καρατόμηση της διοίκησης που είχε διορίσει η ίδια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Το χειρότερο όμως για τα ΕΛΤΑ ήταν ότι έβλαψε την πίστη με την οποία περιέβαλλε το κοινό την επιχείρηση. Λίγες ημέρες μετά, η κίνηση στα καταστήματα της κρατικής επιχείρησης μειώθηκε κατά 50% και κυρίως σε υπηρεσίες καταβολής χρημάτων και εξόφλησης λογαριασμών. Τώρα λέγεται ότι οι δύο κρατικά ελεγχόμενες επιχειρήσεις, ΔΕΗ και ΕΛΤΑ, έχουν εξομαλύνει τις σχέσεις τους και γι’ αυτό ετοιμάζεται κοινή συνέντευξη Τύπου. Η ζημιά όμως για το όνομα των ΕΛΤΑ εκτιμάται ότι πολύ δύσκολα θα αποκατασταθεί.

Το δεύτερο ζήτημα απασχόλησε περισσότερες της μιας διοίκησης των ΕΛΤΑ. Πρόκειται για τον μετασχηματισμό της επιχείρησης σε μια εταιρεία υποστήριξης του ηλεκτρονικού εμπορίου. Στελέχη του οργανισμού αναφέρουν ότι τα ΕΛΤΑ ήταν ο ιδανικός οργανισμός για να στηρίξει τη συγκεκριμένη δραστηριότητα με δεδομένο την ευρύτητα του δικτύου διανομής. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι ο σχεδιασμός αυτός είχε γίνει εγκαίρως, η εταιρεία καθυστέρησε την υλοποίησή του και έτσι χάθηκε μια σημαντική ευκαιρία.

Στελέχη της επιχείρησης σημειώνουν ότι η θυγατρική εταιρεία Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ (ELTA Courier), αντί να καταστεί το όχημα ανάπτυξης της μητρικής εταιρείας με τη διανομή του μικροδέματος, έγινε το όχημα εξυπηρέτησης πολιτικών επιδιώξεων και ρουσφετιών. Η εταιρεία απασχολεί 500-600 εποχικούς απασχολουμένους, τους οποίους προσλαμβάνει η εκάστοτε διοίκηση εκτός διαδικασιών ΑΣΕΠ.

Μεγάλη συρρίκνωση

Ετσι, σταδιακά η παρουσία των ΕΛΤΑ στην αγορά υποχώρησε. Το μερίδιό του από 55% του 2012 μειώθηκε το 2017 στο 35%. Την ίδια περίοδο, η αγορά δεν μεταβλήθηκε ουσιαστικά σε αξία, αφού το 2012 είχε διαμορφωθεί σε 573 εκατ., ενώ πέντε χρόνια αργότερα ανήλθε σε 549 εκατ. Αυτό που άλλαξε ήταν η σύνθεση των αντικειμένων που διακινούν οι φορείς ταχυδρομικών υπηρεσιών, με τη διακίνηση δεμάτων-μικροδεμάτων να κερδίζει έδαφος. Σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, κατά την αναφερόμενη περίοδο, η αγορά διακίνησης φακέλων υποχώρησε κατά 30%, ενώ η αγορά μικροδέματος αυξήθηκε κατά 72%.

Προς την κατεύθυνση αυτή συνέβαλε καθοριστικά η διάδοση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, το οποίο εκτιμάται ότι κάθε χρόνο διακινεί προϊόντα αξίας άνω των 5 δισ. ευρώ.

Με πληροφορίες από την “Καθημερινή” 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia – Play Offs: “Καθαρίζει” απόψε (20/04) τον Πρωτέα και πάει …τελικό

Ωρα... τελικού για τον ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia . Αντιμετωπίζει τον Πρωτέα Βούλας απόψε (19:00) στο ΔΑΚ Νάξου και πιάνει τον μεγάλο στόχο, την παρουσία στον τελικό ανόδου κόντρα στο Αιγάλεω ή Δάφνη Πανελευσινιακό

ΣΥΡΙΖΑ – Σύρος: Το πρόγραμμα του Κασσελάκη στην “Αρχόντισσα των Κυκλάδων”

Ποιο είναι το πρόγραμμα του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ Στέφανου Κασσελάκη στη Σύρο - Πότε έρχεται στη Νάξο και στις Μικρές Κυκλάδες

Σαντορίνη – Ηφαίστεια: Ερευνητές παρουσιάζουν μελέτες και συμπεράσματα

Μια διεθνής ομάδα επιστημόνων- μέλη της ωκεανογραφικής αποστολής 398 του Διεθνούς Προγράμματος Εξερεύνησης των Ωκεανών (IODP) θα συναντηθεί στη Σαντορίνη το διάστημα 20-25 Απριλίου - Αύριο (21/05) η κύρια εκδήλωση στο Μπελλώνειο Πολιτιστικό Κέντρο

Blue Star Ferrries: Εκτακτα δρομολόγια πλοίων ενόψει Πάσχα προς Αμοργό

Έκτακτα δρομολόγια για Αμοργό από την Blue Star Ferries τις ημέρες του Πάσχα - Τι αναφέρει ο κος Καραϊσκος

Minoan Lines: Ετοιμάζεται για παραγγελία δύο νέων επιβατικών πλοίων

Θα έχουν μεταφορική ικανότητα 2.500 επιβατών και θα έχουν πολλά περισσότερα κρεβάτια - Επίσης θα διαθέτουν μεγαλύτερα γκαράζ 3.000 γραμμικών μέτρων έναντι 1.800 που έχουν τα σημερινά πλοία του ομίλου

National Geographic: Τρία νησιά των Κυκλάδων που ποντάρουν στην γαστρονομία

Το "National Geographic" αναδεικνύει τον ξεχωριστό χαρακτήρα των Κυκλάδων με έμφαση στη γαστρονομία

Αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί: Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια

Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς - Δείτε τι εταιρίες

Πως τα 50 ευρώ έγιναν 37 μέσα σε δύο χρόνια και άλλοι ελληνικοί …μύθοι

Ο Αλέκος Αρβανιτάς αναλύει τα δρώμενα της εβδομάδας που μας πέρασαν μέσα από τις ιστορίες για ...δράκους. Τα Τέμπη, ο ΣΥΡΙΖΑ και το Ιράν αλλά και η Ακρίβεια με την Ελλάδα να επιμένει ότι ανήκει στη Δύση ...

Ολυμπιακή Φλόγα: Από τις Κυκλάδες στην Ακρόπολη

Η Ολυμπιακή Φλόγα πέρασε σήμερα Παρασκευή (19/04) από την Σαντορίνη, Νάξο και Πάρο πριν πάρει το δρόμο για την Ακρόπολη

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Επίσκεψη από την πρωταθλήτρια Στίβου, Ολγα Βασδέκη

Οι Ολγα Βασδέκη, Βασίλης Σοφικίτης και Lennart Neubauer θα είναι τρείς από τους οκτώ λαμπαδηδρόμος της αυριανής δράσης από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

Ολυμπιακή Φλόγα: Βασδέκη, Σοφικίτης και Neubauer μίλησαν με τα παιδιά της Νάξου

Διαδραστική συνάντηση με τα παιδιά και βράβευση σε Βασδέκη, Σοφικίτη και Neubauer (video)

ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου: Με εισήγηση Δημήτρη Λιανού, προσφυγή στη Δικαιοσύνη για τους αιγιαλούς

Στη Δικαιοσύνη προσφεύγει η ΠΕΔ για τον αιγιαλό και την παραλία - Ποια ήταν η πρόταση Δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρη Λιανού

Νάξος: Μουσική και χορός στην υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας (video)

Πως υποδέχτηκε η Νάξος την Ολυμπιακή φλόγα (video)

Blue Star Ferries: Παράταση μίας ακόμη εβδομάδας για το “Blue Star 1”

Μία ακόμη εβδομάδα θα μείνει στη γραμμή της Παροναξίας το Blue Star 1....

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι μέσω Περιφερειακού δρόμου

Ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Νάξου για την κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι της Νάξου - Που θα δέσει ο Σκοπελίτης

Νάξος: Ποιος θα ανάψει με την Ολυμπιακή φλόγα τον βωμό στη Πορτάρα;

Εγιναν γνωστά τα ονόματα των οκτώ λαμπαδηδρόμων, οι οποίοι θα τρέξουν στη Νάξο στα πλαίσια της έλευσης της Ολυμπιακής φλόγας;

Νομική Αθηνών: Με οδηγό την Ναξιώτισσα Μαρία Μαργαρίτη κέρδισε Κέμπριτζ και Οξφόρδη!

Η Νομική Αθηνών νίκησε Κέμπριτζ και Οξφόρδη και πήρε το Α’ Βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό εικονικής δίκης - Ο ρόλος της Ναξιώτισσας Μαρίας Μαργαρίτη

Express Skopelitis: Μια μέρα σαν όλες τις άλλες….

To Express Skopelitis συνεχίζει το δρομολόγιό του...