Ενεργοποιείται η γραμμή Θεσσαλονίκη – Σμύρνη;

Ο χάρτης στο χώρο της Ακτοπλοϊας ετοιμάζεται να αλλάξει… Ο Ο Εμανουέλε Γκριμάλντι – ισχυρός άνδρας του ομίλου «Γκριμάλντι», σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Καθημερινή», είπε πως σύντομα θα κλείσουν οι μικρές ακτοπλοϊκές εταιρείες και στην ακτοπλοϊκή αγορά της Ελλάδας θα μείνουν δύο όμιλοι, οι «Μινωικές Γραμμές» και η «Hellenic Seaways» θα αποτελέσουν τον έναν όμιλο και η «Group Attica» και η «ΑΝΕΚ» τον άλλο όμιλο. Κάτι που όμως το …ξέρουν όλοι. Αυτό που δεν ξέραμε είναι ότι το απόγευμα της Δευτέρας έγινε γνωστό μέσα από ανακοίνωση των «Μινωικών Γραμμών» πως η εταιρεία ελέγχει το 44% των μετοχών της «Hellenic Seaways». Ήταν η τελευταία παράγραφος μιας ανακοίνωσης που αφορούσε τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου των «Μινωικών Γραμμών» για το 2015. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, στο 44% ανέρχεται και το ποσοστό των μετοχών που ελέγχει η Τράπεζα Πειραιώς και τα ανώτερα διοικητικά στελέχη της «Hellenic Seaways». Τo πιθανότερο είναι πως με τον έναν ή τον άλλο τρόπο οι «Μινωικές Γραμμές» σύντομα θα αποκτήσουν τον έλεγχο της «Hellenic Seaways».  Κίνηση που αλλάζει τα δεδομένα κυρίως στο Βόρειο Αιγαίο με συναγωνισμό των εταιρειών … Όμως, το μεγάλο στοίχημα δεν είναι άλλο από τη γραμμή Θεσσαλονίκη - Μυτιλήνη - Σμύρνη, όπου η «Hellenic Seaways» έχει ανακοινώσει ότι πρόκειται να ενεργοποιηθεί τον προσεχή Ιούνιο. Ο όμιλος «Γκριμάλντι» έχει κάθε λόγο να αντιμετωπίζει θετικά τη δημιουργία αυτής της γραμμής, όμως είναι πιθανό να θέλει ο ίδιος να οριοθετήσει την τελική μορφή της συμφωνίας.

Εξελίξεις

Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι η εταιρεία «Hellenic Seaways» έχει ήδη καταθέσει την πρότασή της προς την τουρκική πλευρά για την ενεργοποίηση των γραμμών Θεσσαλονίκη - Μυτιλήνη - Σμύρνη και Σμύρνη - Μυτιλήνη - Χίος - Σύρος - Πειραιάς κι αναμένει την απάντηση τής τουρκικής πλευράς. Αγκάθι παραμένει το κόστος ελλιμενισμού του πλοίου στο λιμάνι της Σμύρνης. Στην ουσία η ενεργοποίηση της γραμμής θα κριθεί από τη βούληση της εταιρείας που διαχειρίζεται το λιμάνι της Σμύρνης να ανοίξει η γραμμή ή όχι. Δύσκολα η συγκεκριμένη γραμμή δεν θα ενεργοποιηθεί δεδομένου του ενδιαφέροντος που υπάρχει από τις δημοτικές αρχές των δύο πόλεων και τις κυβερνήσεις των δύο χωρών, όπως άλλωστε αποτυπώθηκε στην πρόσφατη συμφωνία των δύο πρωθυπουργών στη Σμύρνη. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι κατά πάσα πιθανότητα το πλοίο που θα μπει σε αυτήν τη γραμμή θα είναι το «Νήσος Σάμος», ενώ λιγότερες πιθανότητες συγκεντρώνει η δρομολόγηση στη συγκεκριμένη γραμμή του «Αριάδνη».  Σε ό,τι αφορά την άγονη γραμμή που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Λήμνο, τη Μυτιλήνη, τα Μεστά της Χίου και τον Πειραιά θα εξυπηρετηθεί κανονικά από τη «Hellenic Seaways» το φετινό καλοκαίρι. Όμως αν το «Νήσος Σάμος» ξεκινήσει δρομολόγια προς Σμύρνη, στην άγονη γραμμή θα πάει άλλο πλοίο της εταιρείας. Το πότε θα ενεργοποιηθούν οι γραμμές θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το πότε θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στο «Νήσος Σάμος», όπου αυτήν την περίοδο γίνονται εκτεταμένες εργασίες συντήρησης και ανακαίνισης των εσωτερικών χώρων του. Σε κάθε περίπτωση, στόχος είναι το πλοίο να είναι έτοιμο για ταξίδι τον Ιούνιο.

Με πληροφορίες από την εφημερίδα «Εμπρός»