Τετάρτη, 10 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαΊος : Ίδρυση αεροδρομίου διεκδικεί το νησί

Ίος : Ίδρυση αεροδρομίου διεκδικεί το νησί

|

Δρομολογείται η διαδικασία ανέγερσης του έργου 

Δρομολογείται η διαδικασία για την κατασκευή και ίδρυση του αεροδρομίου στην Ίο, με τα προσχέδια των μελετών να αναμένουν την υπουργική έγκριση, εφ’ όσον υπάρξει η επικύρωση του Δημοτικού Συμβουλίου. Αισιόδοξος δηλώνει ο Δήμαρχος του νησιού κ. Μιχάλης Πετρόπουλος, ο οποίος υπολογίζει την έναρξη των εργασιών σε περίπου 1,5 χρόνο.

Στη δημοσιότητα δόθηκαν οι προκαταρκτικές μελέτες για την ίδρυση αεροδρομίου στο νησί της Ίου. Απαραίτητο έργο υποδομής, το οποίο θα διευκολύνει την καθημερινότητα των κατοίκων οι οποίοι εξυπηρετούνται κατά βάση από την υπάρχουσα ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα γνωστά προβλήματα, αλλά παράλληλα θα διευρυνθεί και το δυνητικό κοινό των επισκεπτών του νησιού, το οποίο πλέον ποντάρει σε τουρισμό υψηλότερης οικονομικής δυνατότητας.

Προκαταρκτική μελέτη βιωσιμότητας και περιβαλλοντικοί όροι

Σύμφωνα με την προκαταρκτική μελέτη βιωσιμότητας το ύψος της επένδυσης αποτιμάται στα 18,05 εκατομμύρια ευρώ με ανταποδοτικό τμήμα μόλις στα 3,04 εκατομμύρια ευρώ, και υπολογιζόμενη περίοδο παραχώρησης τα 25 έτη. Το κόστος επένδυσης χωρίζεται στην αγορά οικοπέδου (0,7 εκατομμύρια ευρώ) και στο έργο (17,35 εκατομμύρια ευρώ). Το έργο χαρακτηρίζεται έντονα Παθητικό αλλά διαχειριστικά κερδοφόρο, ενώ σύμφωνα με την Κοινωνικοοικονομική ανάλυση προκύπτουν σημαντικά οφέλη για το Δημόσιο και φυσικά άνοδος της τουριστικής ανάπτυξης της Ίου. Προβλέπεται επίσης αύξηση της απασχόλησης των κατοίκων του νησιού από την κατασκευή και λειτουργία του αεροδρομίου. Η θέση που έχει επιλεγεί έναντι τριών πιθανών, βρίσκεται βορειοδυτικά της πόλης της Ίου σε απόσταση 6,5 χλμ., και δε θίγει καμία προστατευόμενη περιοχή περιβάλλοντος.

Παράλληλα επισημαίνεται η αναγκαιότητα αεροπορικής εξυπηρέτησης του νησιού λόγω της μεγάλης απόστασης της Ίου από την Αθήνα (108 ναυτικά μίλια) με μία μέση διάρκεια ταξιδιού στις 7 ώρες με τα συμβατικά πλοία και στις 4,5 με ταχύπλοα, ενώ πλήθος νησιών με ευνοϊκότερη χωροταξική ένταξη στις ακτοπλοϊκές τους συνδέσεις όπως η Σύρος, η Νάξος, η Πάρος και η Μήλος διαθέτουν αερολιμένα. Συνοδευτικά σε αυτό αναφέρονται εγκεκριμένες τουριστικές επενδύσεις άνω των 80 εκατομμυρίων ευρώ, με μία προσθήκη άνω των 1000 κλινών για το νησί, ενώ έχει εγκριθεί και η κατασκευή μαρίνας δυναμικότητας 175 σκαφών.

Η έρευνα αγοράς 13 μικρών νησιωτικών αεροδρομίων (Μήλος, Πάρος, Νάξος, Σύρος, Μύκονος, Σαντορίνη, Κάρπαθος, Αστυπάλαια, Λέρος, Κάσσος, Καστελόριζο, Ικαρία, Κύθηρα) κατέδειξε ότι παρατηρείται διαχρονικά μεγάλη αύξηση του μεταφορικού έργου σχεδόν από όλους τους αερολιμένες, κάτι το οποίο όμως δεν αντιστοιχεί σε μείωση της ακτοπλοϊκής κίνησης, ενώ υπάρχει και αυξητική μεταβολή του μέσου αριθμού επιβατών ανά πτήση.

Όσον αφορά τη χρηματοδότηση του έργου εκτιμάται ότι θα γίνει με ίδια κεφάλαια ενώ διερευνάται και η πιθανότητα μακροπρόθεσμης χρηματοδότησης από Πακέτο Junker μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για το 50% της επένδυσης, με πολύ χαμηλό επιτόκιο για 15 έτη.

Μ. Πετρόπουλος: “Το αεροδρόμιο δεν είναι ανταγωνιστικό στην ακτοπλοΐα μας

Σε συνομιλία μας με το Δήμαρχο της Ίου κ. Μιχάλη Πετρόπουλο, μας ανέλυσε λεπτομερώς τη διαδικασία μέχρι να μπουν “τα πρώτα θεμέλια”. Εντός είκοσι ημερών θα πραγματοποιηθεί το Δημοτικό Συμβούλιο όπου θα τεθεί προς έγκριση η Σύμβαση Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και τα προσχέδια των μελετών, τα οποία εν συνεχεία θα υποβληθούν για υπουργική έγκριση.

“Υπάρχει μια διαδικασία βημάτων η οποία πρέπει να ακολουθηθεί για να μπορέσουμε να φτάσουμε στην κατασκευή του έργου. Εφ’ όσον οι προμελέτες που έχουμε στα χέρια μας υπερψηφιστούν από το Δημοτικό Συμβούλιο, θα μένει η έγκρισή τους από το Υπουργείο ώστε να προχωρήσουμε στις μελέτες. Η ίδια διαδικασία θα πρέπει να εφαρμοστεί και για τις τελικές μελέτες, και εφ’ όσον υπάρξει και για αυτές υπουργική έγκριση θα μπορούμε πλέον να προχωρήσουμε σε δημοπρασία ώστε να βρεθεί ο ανάδοχος, ιδιώτης ο οποίος θα είναι ο τελικός αποδέκτης”, σημείωσε ενώ αν όλα προχωρήσουν κατ’ ευχήν και χωρίς καθυστερήσεις, η έναρξη των εργασιών υπολογίζεται να γίνει σε 1 1/2 χρόνο από τώρα.

Σε ερώτησή μας σχετικά με το πως θα επηρεαστεί η ακτοπλοΐα του νησιού με την ύπαρξη αεροδρομίου, ο κ. Πετρόπουλος ήταν κατηγορηματικός στο ότι δεν θα πρέπει να συγχέεται η λειτουργία του ενός μέσου με το άλλο. “Το εισιτήριο του αεροπλάνου δεν είναι φθηνό, απευθύνεται σε άλλο πελατολόγιο, οι οποίοι το επιλέγουν για διάφορους λόγους. Δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι ο κόσμος που θα επιλέξει το πλοίο το κάνει και για οικονομικούς λόγους, αλλά υπάρχει και η διάθεση για το θαλάσσιο ταξίδι”.

Προσθετικά σε όλο αυτό θα λειτουργήσει και η μεταφορά με υδροπλάνο, μιας και η Ίος αναμένει την αδειοδότηση και του υδατοδρομίου. Ο Δήμαρχος επεσήμανε πως παρά το γεγονός ότι πρόκειται για δύο γρήγορα μέσα συγκοινωνίας, θα εξυπηρετήσουν διαφορετικές ανάγκες, με έμφαση στη γρηγορότερη διακομιδή κάποιου κατοίκου του νησιού όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο σε μια έκτακτη ανάγκη.

Τέλος, ο κ. Πετρόπουλος δε μπόρεσε να μην αναφερθεί στο θετικό πρόσημο που θα έχει η ίδρυση του αεροδρομίου του νησιού, στις ήδη αυξητικές τάσεις στις αφίξεις τουριστών. “Τα τελευταία 6-7 χρόνια και ιδιαίτερα από το 2011 και μετά έχει παρατηρηθεί μία ετήσια αύξηση στον τουρισμό που κυμαίνεται στο 7-15%. Οφείλεται μεν στις καταστάσεις και συνθήκες που επικρατούν αλλά έχουμε παίξει κι εμείς πολύ σημαντικό ρόλο στην τουριστική προβολή της Ίου. Αυτό δείχνει ότι το νησί μας αυξάνει αριθμητικά τους επισκέπτες του άρα υπάρχει μερίδιο και για το αεροπλάνο και για το υδροπλάνο. Δεν είναι ανταγωνιστικό το ένα μέσο προς το άλλο, αλλά βοηθητικό για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και των επισκεπτών μας”, δήλωσε στο κλείσιμο της συνομιλίας μας.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Σίφνος: Πρώτη στην Ελλάδα για την καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής, σύμφωνα με τη The Sun

Διεθνής διάκριση για το νησί του Τσελεμεντέ, που αναδείχθηκε κορυφαία επιλογή για αυθεντικές εμπειρίες και ποιοτικές υπηρεσίες σε προσιτές τιμές.

Hermoupolis Heritage: Πολίτες έβαψαν και καθάρισαν το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης

Μια εθελοντική πρωτοβουλία που δείχνει πως η αγάπη για την πόλη ξεκινά από τις μικρές, καθημερινές πράξεις φροντίδας.

Ισραηλινή επίθεση στη Ντόχα: Επικίνδυνη κλιμάκωση με στόχο στελέχη της Χαμάς

Σφοδρές διεθνείς αντιδράσεις για την επιχείρηση στην πρωτεύουσα του Κατάρ – Βαριές κατηγορίες περί «μαφιόζικης τακτικής» από αναλυτές.

Ευχαριστήριο των γονέων – κηδεμόνων Αγγιδιών προς το ΚΤΕΛ Νάξου

Με λόγια συγκίνησης οι οικογένειες εκφράζουν την ευγνωμοσύνη τους για την ασφαλή και συνεπή μεταφορά των παιδιών στα σχολεία.

Ενοικιάζεται δυάρι νεόδμητο στο Καστράκι Νάξου

Πλήρως εξοπλισμένο διαμέρισμα με θέα θάλασσα και βουνό, διαθέσιμο από 1 Σεπτεμβρίου 2025 έως 30 Ιουνίου 2026

Μια βραδιά αφιερωμένη στην Κέρο στο πλαίσιο του Koufonisia Festival (photos)

Με ξεχωριστές παρουσιάσεις, ντοκιμαντέρ και την παρουσία της τ.ΠτΔ Κατερίνας Σακελλαροπούλου, το Κουφονήσι τίμησε την ιστορία και το μυστήριο της Κέρου.

Αμοργός: Επανέναρξη δρομολογίων δημοτικής συγκοινωνίας (πίνακας)

Ο Δήμος Αμοργού ανακοίνωσε την επιστροφή των δρομολογίων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και επισκεπτών του νησιού.

Σαντορίνη – Δήμος: Επαναλειτουργεί η λεωφορειακή γραμμή Επισκοπής Γωνιάς – Καμαρίου

Από τις 10 Σεπτεμβρίου 2025 ξεκινούν ξανά τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ Θήρας, προσφέροντας δημόσια συγκοινωνία από την περιοχή του ΑΒΙΣ έως την Καμάρα.

Πανναξιακός ΑΟΚ: Ο Αλέξανδρος Καλαμπόγιας η τρίτη φετινή μεταγραφή

Ο 22χρονος γκαρντ με εμπειρία από Ίκαρο Καλλιθέας και Ηλιούπολη ενισχύει την ομάδα της Νάξου για τη νέα σεζόν.

Αύγουστος 2025: Ο τρίτος πιο θερμός στην ιστορία σύμφωνα με το Copernicus

Καύσωνες στην Ευρώπη και την Ασία, εκατοντάδες θάνατοι στην Ισπανία και ιστορικά ρεκόρ θερμοκρασιών στη Γαλλία – «Επείγουσα η μείωση εκπομπών», προειδοποιούν οι επιστήμονες.

Η Παπαβασιλείου αλλάζει όψη: Έρχεται η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στη Νάξο

Μετά την «παύση» λόγω σεισμών, ξεκινούν τα έργα υπογείωσης καλωδίων και ανακατασκευής πεζοδρομίων – Προϋπολογισμός 2,15 εκατ. ευρώ.

Εκτακτο – Νάξος: Φωτιά στο ύψος του Τιμίου Σταυρού, στο δρόμος προς Γαλήνη

Φωτιά σε εξέλιξη στον επαρχιακό δρόμο Νάξου - Εγγαρών στο ύψος του Τιμίου Σταυρού

Μείωση ΦΠΑ κατά 30% σε νησιά με λιγότερους από 20.000 κατοίκους – Εκτός σχεδιασμού οι Κυκλάδες

Η εξαγγελία από τη ΔΕΘ και ο πίνακας με τα νησιά που εντάσσονται - Δείτε ποια νησιά εντάσσονται και συνολικά κερδισμένοι είναι 67.000 κάτοικοι

ΑΜΠΕΛΙΦΕΣΤ 2025: Η Νάξος γιορτάζει με κρασί, μουσική και χορό στον αμπελώνα Τρανάμπελο

Δύο βραδιές (5 & 6 Σεπτεμβρίου) γεμάτες ρυθμούς, γεύσεις και φεγγαρόλουστες εμπειρίες στο πιο μεθυστικό φεστιβάλ του Αιγαίου.

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο πρόεδρος της κοινότητας, Εμμανουήλ Φακίνος

Μεγάλη θλίψη στην τοπική κοινωνία για την ξαφνική απώλεια του Προέδρου της Κεραμωτής, που υπήρξε σύμβολο ανθρωπιάς και προσφοράς. - Σήμερα η εξόδιος ακολουθία

Νάξος: Έντονες αντιδράσεις για την ακύρωση μίσθωσης ακινήτου και το μέλλον σχολικών μονάδων (video)

Συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο με αιχμές για «σπατάλη» 120.000 ευρώ, προτάσεις για τρεις νέες σχολικές μονάδες και διαφωνίες για το Δικαστικό Μέγαρο.

«Βιώσιμες Κυκλάδες»: Το Φιλώτι της Νάξου στο πρώτο ντοκιμαντέρ της Πρωτοβουλίας για τη Δημοσιογραφία (video)

Η καρδιά της κτηνοτροφίας, η κρίση νερού και η μάχη για διατήρηση της ταυτότητας

Kεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο για το περιστατικό στη Νάξο «Σκηνές πογκρόμ του 19ου αιώνα»

Σκληρή ανακοίνωση του ΚΙΣ για τον αντισημιτισμό στην Ελλάδα – Κάνει λόγο για υπονόμευση της δημοκρατίας και καλεί σε μηδενική ανοχή στη ρητορική μίσους.

Ι. Μητρόπολη Παροναξίας: «Η Μονή Τιμίου Σταυρού Σαγκρίου δεν είναι χώρος εκδηλώσεων αλλά ιερός τόπος λατρείας»

Με σκληρή ανακοίνωση, η Μητρόπολη Παροναξίας απαντά σε δημοσιεύματα για το Φεστιβάλ Νάξου, θέτοντας ζήτημα σεβασμού της ιστορικότητας και ιερότητας της Μονής.