Κυκλάδες: Ανοίγει μέτωπο η Sea Jets με την Ανάφη με σκληρούς χαρακτηρισμούς;

Η αλήθεια είναι ότι η σχέση της Ανάφης (αιρετών και κατοίκων) με την ακτοπλοϊκή εταιρεία Sea Jets δεν είναι και η καλύτερη.. Αιτία, η περσινή υπόθεση με την αποχώρηση του Aqua Jewel στην αρχή της καλοκαιρινής περιόδου, που έπληξε κυρίως την ακριτική Ανάφη καθότι σε συνδυασμό με τον δεξαμενισμό του «Πρέβελης» βρέθηκε για περίπου ένα δεκαήμερο χωρίς πλοίο.. Και στη συνέχεια δεν είχε σύνδεση ενδοκυκλαδική έως να μπει το Naxos Jet σε έκτακτη δρομολόγηση…

Αυτά πέρυσι… Φέτος και προ ημερών, με τη φημολογία να είναι έντονη όσον αφορά τη δρομολόγηση του Thunder από την Fast Ferries με τρεις προσεγγίσεις την εβδομάδα στην Ανάφη, όπως ήταν λογικό οι κάτοικοι και αιρετοί στο νησί άρχισαν να χαμογελούν… Σύνδεση με Νάξο – Μύκονο – Πειραιά σε έξι ώρες; Ούτε στα πιο τρελά τους όνειρα… Και ο φόβος να χαθεί το όνειρο, έσπρωξε τον Δήμαρχο Ανάφης κο Ιάκωβο Ρούσσο σε αποστολή επιστολής προς τον Υπουργό (κοινοποίηση σε βουλευτές και ΜΜΕ) ώστε να μην χαθεί το .. όνειρο. Μίλησε για έντονη δυσφορία των κατοίκων και για ανάγκη να μπει υπογραφή… 

Εεε, η ακτοπλοϊκή εταιρεία Sea Jets θεώρησε ότι στοχοποιείται από την εν λόγω επιστολή και πέρασε σήμερα στην αντεπίθεση… Και μάλιστα με προσωπική αναφορά στον Δήμαρχο Ανάφης, τον οποίο δεν διστάζει να χαρακτηρίσει ως «λαγό» προς εξυπηρέτηση συμφερόντων…  Εκφράζει έκπληξη και απορία για την επιστολή, για το γεγονός ότι κοινοποιήθηκε σε υπουργούς και βουλευτές και τονίζεται ότι «Η στάση σας αυτή δεν προκαλεί μόνο απορία αλλά και αγανάκτηση διότι προσπαθείτε να δημιουργήσετε ένα ψεύτικο κλίμα αποκρύπτοντας την πραγματικότητα , την οποία αποκρύπτετε προφανώς για εξυπηρέτηση συμφερόντων εκτός αν αγνοείτε ή αδιαφορείτε τι σημαίνει Νόμος και νομικό πλαίσιο που διέπει την Ακτοπλοΐα» . Μάλιστα, γίνεται διπλή αναφορά για συμφέροντα τρίτων και καταλήγει με την υπενθύμιση «Η Νέα Ελλάδα κύριε Ιάκωβε Ρούσσε δεν θα χτιστεί αυθαίρετα επειδή στο παρελθόν έτσι έμαθαν κάποιοι να χτίζουν ή επειδή εσείς ή κάποιοι έτσι θέλουν…»

Αναλυτικά η επιστολή που υπογράφεται από τον κ Αθανασόπουλο

Κύριε Δήμαρχε,

Με έκπληξη αλλά και απορία διαβάσαμε την από 14/01/2020 επιστολής σας με Αριθμ. Πρωτ.19 που απευθύνατε στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κύριο Ιωάννη Πλακιωτάκη. Σημειώσαμε ιδιαιτέρως ότι την κοινοποιήσατε στον Υπουργό Εργασίας κ. Βρούτση, στον Έπαρχο κ. Δαρζέντα, στους Βουλευτές Κυκλάδων κα Μονογυιού, κο Συρμαλένιο και κο Φόρτωμα καθώς και στα Μ.Μ.Ε. Κυκλάδων.

Η στάση σας αυτή δεν προκαλεί μόνο απορία αλλά και αγανάκτηση διότι προσπαθείτε να δημιουργήσετε ένα ψεύτικο κλίμα αποκρύπτοντας την πραγματικότητα , την οποία αποκρύπτετε προφανώς για εξυπηρέτηση συμφερόντων εκτός αν αγνοείτε ή αδιαφορείτε τι σημαίνει Νόμος και νομικό πλαίσιο που διέπει την Ακτοπλοΐα.

Είναι δε τόσο κραυγαλέα η στάση σας που δεν διστάζετε να ζητάτε από τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας την δικιά του ‘ υπογραφή’ προκειμένου να εξυπηρετήσετε εκτός Νομοθεσίας συμφέροντα τρίτων. Το ψεύτικο κλίμα που δημιουργείτε, αποδεικνύεται προφανέστατα από το γεγονός ότι τόσο ο κος Μάριος Ηλιόπουλος, εκπροσωπώντας τον όμιλο SEAJETS, αλλά και άλλα στελέχη του Ομίλου σε άλλες περιστάσεις, διαβεβαίωσαν σε συνάντηση που υπήρξε με τον Υπουργό Ναυτιλίας στις 15 Νοεμβρίου 2019 παρόντων των Δημάρχων Κυκλάδων ( Ανάφης -δηλαδή εσείς-, Ίου, Φολεγάνδρου, Σικίνου, Θηρασιάς, κ.α.) παρόντος και του Επάρχου Σαντορίνης κου Δαρζέντα, ότι η SEAJETS θα εξυπηρετήσει στην full σεζόν τις προσεγγίσεις που της ζητήθηκαν από εσάς πραγματοποιώντας δύο δρομολόγια ανά εβδομάδα. Τα συγκεκριμένα δρομολόγια γίνονται από την SEAJETS στα πλαίσια της κοινωνικής της προσφοράς προς τα νησιά των Κυκλάδων και όχι επειδή υφίσταται πραγματική ανάγκη. Παρόμοιες ενέργειες είχαν γίνει και στο παρελθόν πολλές φορές από τον Όμιλο μας για προορισμούς όπως η Σίκινος και η Κίμωλος.

Για την παραπάνω δέσμευση μας ενημερώσαμε τον Έπαρχο Σαντορίνης τόσο τηλεφωνικώς, σε ημερομηνία προγενέστερη της επιστολής σας, όσο και σε σχετική συνάντηση που είχε ήδη πραγματοποιηθεί στο Υπουργείο Ναυτιλίας στις 15 Νοεμβρίου 2019.

Επιπλέον και εσείς προσωπικά είχατε ενημερωθεί σχετικά με το σχεδιασμό των παραπάνω δρομολογίων από τον κο Μάριο Ηλιόπουλο στην συνάντηση της 15/11/2019 αλλά και τηλεφωνικά προ της επιστολής σας 14/01/2020.

Μετά το παραπάνω είναι προφανές ότι δέχεστε να χρησιμοποιηθείτε ως ‘λαγός’ προς εξυπηρέτηση συμφερόντων και ζητάτε από τον κο Υπουργό Ναυτιλίας να παρανομήσει , αδιαφορώντας ή αγνοώντας σεις, το τι ακριβώς αναφέρουν οι σχετικές διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας.

Συγκεκριμένα το άρθρο έβδομο του Νόμου 2932 που διέπει την ακτοπλοΐα αναφέρει : ‘ 1. Με απόφαση του Υπουργού επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων………., να δρομολογηθεί επιβατηγό η οχηματαγωγό, επιβατηγό ή φορτηγό πλοίο, για την εκτέλεση συγκεκριμένου ή συγκεκριμένων δρομολογίων, ……….και πρόκειται να καλυφθούν έκτακτες ή επείγουσες συγκοινωνιακές ανάγκες, οι οποίες δεν μπορεί να εξυπηρετηθούν εγκαίρως από τα ήδη δρομολογημένα πλοία’.

Περιπτώσεις αιτημάτων δρομολόγησης κατά παρέκκλιση των όσων ορίζει ο Νόμος επιτρέπεται να εγκριθούν ΜΟΝΟΝ εάν καλύπτουν έκτακτες ή επείγουσες συγκοινωνιακές ανάγκες που δεν γίνεται να εξυπηρετηθούν έγκαιρα από τα ήδη δρομολογημένα πλοία. Γίνεται κατανοητό πως τέτοιες ανάγκες μπορεί να προκύψουν από την εμφάνιση κάποιων ξαφνικών και μη αναμενόμενων γεγονότων όπως είναι η βλάβη ενός δρομολογημένου πλοίου ή η αιφνίδια αύξηση της μεταφορικής κίνησης.

Τέτοια γεγονότα έχουν ανακύψει στο παρελθόν όπως η πρόσφατη περίπτωση της βλάβης πλοίων στη γραμμή Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη που οδήγησε στον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό της Σαμοθράκης ή η αύξηση των μεταναστευτικών ροών στα νησιά του Β.Α. Αιγαίου.

Τα παραπάνω τα αναφέρουμε προς ενημέρωση των Υπουργών, Βουλευτών και Μ.Μ.Ε Κυκλάδων στα οποία ‘στοχευμένα’ κοινοποιήσατε την από 14/01/2020 επιστολή σας.

Η Νέα Ελλάδα κύριε Ιάκωβε Ρούσσε δεν θα χτιστεί αυθαίρετα επειδή στο παρελθόν έτσι έμαθαν κάποιοι να χτίζουν ή επειδή εσείς ή κάποιοι έτσι θέλουν…

Η Ελληνική ακτοπλοΐα αποτελεί ένα βασικό βραχίονα της τουριστική βιομηχανίας και νευραλγικό παράγοντα της ελληνικής οικονομίας .

Για αυτό επιβάλλεται να λειτουργεί με κανόνες και σταθερό θεσμικό πλαίσιο και θα πρέπει όλοι να συμβάλουμε στην προσπάθεια μαζί με το Υπουργείο Ναυτιλίας προς αυτήν την κατεύθυνση.

ΔΙΑ την SEAJETS Ν.Ε.

Γ. Αθανασόπουλος