Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΚυκλάδες: Το (απλό) εισιτήριο Πειραιάς - Νάξος έσπασε το φράγμα των 51...

Κυκλάδες: Το (απλό) εισιτήριο Πειραιάς – Νάξος έσπασε το φράγμα των 51 ευρώ (!!!)

|

Νέα δεδομένα από σήμερα (01/07) στο χώρο της Ακτοπλοϊας με αύξηση της τιμής του εισιτηρίου – Παραδείγματα στις Κυκλάδες – Τι ζητάνε οι ακτοπλόοι 

Σε νέα τρίτη και… «φαρμακερή» αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων των επιβατών προχωρούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες από την 1η Ιουλίου κατά 7% – 8%. Δυστυχώς, οι αυξήσεις στα ναυτιλιακά καύσιμα έχουν αγγίξει ήδη το 168% και θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν.

Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου της ακτοπλοΐας, ένα επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά χρειάζεται περίπου 33 τόνους καύσιμα την ημέρα για την εκτέλεση του συγκεκριμένου δρομολογίου. Ο τόνος πετρελαίου, σήμερα, του καυσίμου «VLSFO», που είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και χρησιμοποιείται σε πλοία που δεν έχουν τοποθετήσει scrubbers, άγγιξε τα 1.264 δολάρια τον τόνο, από 480 δολ. που ήταν πέρυσι.

Είναι ενδεικτικό ότι κάποιος που ταξίδεψε πέρυσι από το Πειραά προς τη Νάξο με οικονομικό εισιτήριο πλήρωσε 37,5 ευρώ, τον Ιούνιο του 2022 ανέβηκε στα 48.5 ευρώ και από σήμερα Παρασκευή 1η Ιουλίου είναι στα 51.5 ευρώ. Αυξηση στα περίπου 40% από την περσινή χρονιά… 

Θέλετε κι άλλα; Κάποιος που πήρε το πλοίο για Σύρο πλήρωσε πέρυσι 32,5 ευρώ, τον Ιούνιο του 2022 ανεβηκε στα 42,5 ευρώ, ενώ σήμερα Παρασκευή 1η Ιουλίου το πληρώνει 45,5 ευρώ! 

Για Πάρο εισιτήριο τον Ιούνιο του 2021 κόστιζε 36 ευρώ, τον Ιούνιο του 2022 πήγε στα 46,5 ευρώ και από σήμερα 1η Ιουλίου κοστίζει 50 ευρώ . Και για Μύκονο; εισιτήριο τον Ιούνιο του 2021 κόστιζε 37,5 ευρώ, τον Ιούνιο του 2022 πήγε στα 48,5 ευρώ και από σήμερα Παρασκευή 1η Ιουλίου ανεβαίνει στα  52 ευρώ Ααα και για τη Σαντορίνη ανέβηκε στα 58 ευρώ (!!!)   

Για να μην μιλήσουμε για τα ΙΧ που σπάνε το φράγμα των 110 ευρώ για να έρθουν στη Νάξο από τον Πειραιά, ενώ και τα ταχύπλοα έχουν αντίστοιχες ανατιμήσεις (από σήμερα στα +75 ευρώ)…. Βέβαια, υπάρχει η λύση των προσφορών πουν κάνουν οι εταιρείες αλλά είναι απάντηση;  Μήπως τελικά  βολεύει να πάμε … Παρίσι; 

Εξαίρεση 

Μέσα στον ορυμαγδό των αυξήσεων υπάρχει, πάντως, ένα δρομολόγιο που η τιμή του εισιτηρίου παρέμεινε σταθερή! Πρόκειται για το Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη. Οταν έγινε η εξαγορά της Hellenic Seaways από την Attica Group, η δεύτερη με απόφασή της, τον Απρίλιο του 2018, ανέφερε, μεταξύ άλλων, στην παράγραφο 8: «Δεν θα αυξήσουμε τους ναύλους επιβατών, Ι.Χ. και φορτηγών οχημάτων, σε σχέση με τον υφιστάμενο ναύλο/τους υφιστάμενους ναύλους ανά κατηγορία και ανά θέση, με την εξαίρεση της σήμερα υφιστάμενης ακριβότερης κατηγορίας ναύλου καμπίνας στα δρομολόγια από και προς την Αττική για τα νησιά Χίο και Μυτιλήνη για πέντε έτη». Ετσι, το ταξίδι στα δύο αυτά νησιά του ανατολικού Αιγαίου είναι πιο οικονομικό από την Ικαρία και τη Σάμο

Τι λέει η Κυβέρνηση;

Ποια είναι η θέση της Κυβέρνησης; Η απάντηση διά στόματος του πλέον αρμόδιου, του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, ο οποίος για μία ακόμη φορά θα πει ότι και οι υπόλοιποι υπουργοί «Η παγκόσμια ενεργειακή κρίση και η αύξηση των τιμών, ιδίως στα καύσιμα και την ενέργεια, έχει επηρεάσει κάθε νοικοκυριό στην Ελλάδα. Η κυβέρνηση έχει τους τελευταίους μήνες προχωρήσει σε σειρά μέτρων στήριξης, με στοχευμένες παρεμβάσεις που ξεπερνούν τα 6 δισ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά ειδικότερα την ακτοπλοΐα, έχουμε καλέσει τις εταιρείες να απορροφήσουν στον μέγιστο δυνατό βαθμό το πολύ αυξημένο κόστος των καυσίμων, ενώ με το μεταφορικό ισοδύναμο στηρίζουμε τους νησιώτες και τις νησιωτικές επιχειρήσεις».

Και οι εταιρείες; 

Αρχικά γκρινιάζουν κι έχουν δίκιο… Αν και έχουν μετακυλίσει όπως βλέπετε το 40% του κόστους στους επιβάτες… Διεκδικούν τα χρωστούμενα από το Δημόσιο για εκτελεσθέντα δρομολόγια δημόσιας υπηρεσίας, τις γνωστές άγονες γραμμές, που ανέρχονται στα 60 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 40 εκατ. αφορούν την Attica Group. Eίναι χρήματα για τα οποία έχουν εκδοθεί τιμολόγια, έχει καταβληθεί ο ΦΠΑ και έχουν καταναλωθεί τα καύσιμα. Αφορούν τη χρονική περίοδο από τον Ιούνιο του 2021 έως και τον Μάιο του 2022. 

Από εκεί και πέρα το κόστος των ταξιδιών έχει εκτοξευθεί…  Ο μετρικός τόνος του fuel oil, που καίνε τα συμβατικά πλοία  κοστίζει 1.267 ευρώ (με τιμές που ίσχυαν την Τετάρτη 22 Ιουνίου) από 473 ευρώ πριν από έναν χρόνο – ποσοστό αύξησης 167,8%.και για δέκα  ώρες ταξίδι το κόστος ξεπερνάει τα 76.000 ευρώ! Οσο για τα ταχύπλοα;  Το marine gas oil που καίνε κοστίζει 1.311 ευρώ το κυβικό από 510 ευρώ πέρυσι τέτοια εποχή – ποσοστό αύξησης κατά 157% και για δέκα ώρες ταξίδι το κόστος είναι 65.500 ευρώ από 25.500 ευρώ πέρυσι. 

Τι ζητούν; 

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας είχε στείλει εγκαίρως, από τις 18 Μαρτίου 2022, σε όλους του αρμόδιους υπουργούς τρισέλιδη επιστολή όπου προειδοποιούσε για τη δυσμενή τροπή των εξελίξεων με τα καύσιμα και κατέθετε προτάσεις.

1. Πλαφόν τιμών το οποίο θα έχει σημείο αναφοράς τη μέση τιμή καυσίμων του Δεκεμβρίου του 2021. Η επιδότηση προτάθηκε να καλυφθεί από πόρους προερχόμενους από τα ταμεία της Ε.Ε. Εκτιμώμενη δαπάνη για τον κλάδο 12-18 εκατ. ευρώ ανά μήνα.

2. Προσωρινή μείωση ΦΠΑ στον χαμηλό συντελεστή του 6% μέχρι να επανέλθει η μέση τιμή των καυσίμων στην αντίστοιχη του Δεκεμβρίου 2021 και στη συνέχεια διατήρησή του στον μεσαίο συντελεστή, που είναι το 13%.

3. Επιδότηση εργοδοτικών εισφορών των ναυτικών. Εκτιμώμενη δαπάνη ενίσχυσης για όλο τον κλάδο 2 εκατ. ευρώ τον μήνα.

4. Αύξηση κατά 30% της αποζημίωσης υφιστάμενων συμβάσεων εξυπηρέτησης γραμμών δημόσιας υπηρεσίας μονοετούς διάρκειας. Εκτιμώμενη δαπάνη 2,3 εκατ. ευρώ ανά μήνα εφαρμογής του μέτρου και μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2022.

5. Ενίσχυση της ρευστότητας με άμεση καταβολή των 50 εκατ. ευρώ που οφείλονται στις εταιρείες από την εκτέλεση δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας, των λεγόμενων άγονων γραμμών.

6. Προσωρινή αναστολή υποχρεωτικών εκπτώσεων ή αποζημίωση του απολεσθέντος εσόδου βάσει προσκομίσεως παραστατικών μέχρι την επαναφορά των καυσίμων στη μέση τιμή του Δεκεμβρίου 2021. Εκτιμώμενη δαπάνη περίπου 4 εκατ. ευρώ ανά μήνα εφαρμογής του μέτρου.

Με πληροφορίες από τη σελίδα newmoney.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Aligenis Milos Meeting: Ερχεται η πρωταθλήτρια Lovisa Karlsson

H Σουηδέζα Lovisa Karlsson στο Aligenis Milos Meeting

Φασολάδα: Με τι …φασούλια φτιάχνεται το εθνικό μας φαγητό

Σκέψου να ’ταν πλημμυρισμένα τα μαγαζιά με ντόπια φασούλια και ντόπια ροβύθια και φακές. Σκέψου να τα μαγειρεύαμε με γνώση, σεβασμό και επίγνωση του μεγαλείου τους

Πάρος: Υπό απόλυτο έλεγχο η φωτιά, τι δηλώνει ο κος Μπιζάς

Η φωτιά είχε εκδηλωθεί περί τις 4:30 στην περιοχή Ελητας Πάρου σε χορτολιβαδική έκταση, κοντά σε κατοικίες, ενώ στο νησί έπνεαν ισχυρότατοι άνεμοι που άγγιζαν σε ένταση τα 8 μποφόρ

Cosmote History: Προβάλλει τα “πράσινα” και “έξυπνα” νησιά στο Νότιο Αιγαίο, ανάμεσά τους και η Σύρος

Το COSMOTE HISTORY προβάλλει τα Πράσινα & Έξυπνα Νησιά του Ν. Αιγαίου - ποια είναι αυτά ...

Blue Star 2: Χωρίς προσέγγιση στην Ιο το δρομολόγιο της 23ης Απριλίου

Blue Star 2: Δεν προσεγγίζει την Ίο την Τρίτη 23/4 λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών

Δήμος Νάξου & Μικρών Κυκλάδες: “Ευχαριστώ” σε όσους βοήθησαν στην τελετή υποδοχής Ολυμπιακής Φλόγας

Ευχαριστήρια ανακοίνωση του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων σε όσους βοήθησαν για την υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας

Πάρος – Φωτιά στο Πυργάκι, ήχησε το 112 για εκκένωση της περιοχής

Βελτιωμένη η εικόνα – Ήχησε το 112 - Ενίσχυση και από τη Νάξο

Σαντορίνη – Ολυμπιακή Φλόγα: Υποδοχή σε μία ιστορική στιγμή

Με θέα την Καλντέρα η Σαντορίνη και ο Δήμος Θήρας υποδέχτηκε την Ολυμπιακή Φλόγα (video)

Κυκλάδες – Κατ. Μονογυιού: Συνάντηση εργασίας με θέμα ίδρυση Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού στην Ανδρο

Συνάντηση εργασίας της Κατερίνας Μονογυιού με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας κ. Γιάννη Παππά για την ίδρυση Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού - Σχολής Μηχανικών στην Άνδρο

Νάξος – Αγιος Αρσένιος: Που και γιατί θα γίνει διακοπή κυκλοφορίες σε τμήμα προς Αγία Αννα

Διακοπή κυκλοφορίας σε τμήμα οδού στην Κοινότητα Αγίου Αρσενίου - Χρονοδιάγραμμα

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

Νάξος: Μουσική και χορός στην υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας (video)

Πως υποδέχτηκε η Νάξος την Ολυμπιακή φλόγα (video)

Ολυμπιακή Φλόγα: Βασδέκη, Σοφικίτης και Neubauer μίλησαν με τα παιδιά της Νάξου

Διαδραστική συνάντηση με τα παιδιά και βράβευση σε Βασδέκη, Σοφικίτη και Neubauer (video)

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Επίσκεψη από την πρωταθλήτρια Στίβου, Ολγα Βασδέκη

Οι Ολγα Βασδέκη, Βασίλης Σοφικίτης και Lennart Neubauer θα είναι τρείς από τους οκτώ λαμπαδηδρόμος της αυριανής δράσης από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Νάξος: Ποιος θα ανάψει με την Ολυμπιακή φλόγα τον βωμό στη Πορτάρα;

Εγιναν γνωστά τα ονόματα των οκτώ λαμπαδηδρόμων, οι οποίοι θα τρέξουν στη Νάξο στα πλαίσια της έλευσης της Ολυμπιακής φλόγας;

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι μέσω Περιφερειακού δρόμου

Ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Νάξου για την κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι της Νάξου - Που θα δέσει ο Σκοπελίτης

Νομική Αθηνών: Με οδηγό την Ναξιώτισσα Μαρία Μαργαρίτη κέρδισε Κέμπριτζ και Οξφόρδη!

Η Νομική Αθηνών νίκησε Κέμπριτζ και Οξφόρδη και πήρε το Α’ Βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό εικονικής δίκης - Ο ρόλος της Ναξιώτισσας Μαρίας Μαργαρίτη

Express Skopelitis: Μια μέρα σαν όλες τις άλλες….

To Express Skopelitis συνεχίζει το δρομολόγιό του...

CaptainBook: Σούπερ χρηματοδότηση 2 εκατ. ευρώ από επενδυτή

Η χρηματοδότηση των 2 εκατομμυρίων ευρώ, θα συμβάλει ουσιαστικά στην επέκταση των υπηρεσιών της και εκτός των αγορών όπου έχει ήδη παρουσία, όπως η αγορά των ΗΠΑ από όπου προέρχεται το 30% των εσόδων της

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia- Play Offs: Με σούπερ Χαρούνι, άλωσε τη Βούλα και βλέπει τελικό ανόδου

Εντυπωσιακός ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia κέρδισε τον Πρωτέα Βούλας (74-64) και το Σάββατο ετοιμάζεται για το παιχνίδι - τελικό... Αγωνία για τους τραυματίες παίκτες....